Kabul Press کابل پرس

کابل پرس سانسور نمی کند. کابل پرس يک رسانه ی آزاد است.

پذيرش > دیدگاه > به قلم سردبير > کابل پرس بر اساس قوانین افغانستان فعالیت نمی کند و رسانه ای خنثا و بی طرف نمی (...)

کابل پرس بر اساس قوانین افغانستان فعالیت نمی کند و رسانه ای خنثا و بی طرف نمی باشد

برای کابل پرس آزادی بیان اهمیت بیشتری نسبت به بیرق افغانستان دارد.

شنبه 31 ژانویه/ جنوری 2015, بوسيله‌ى کامران میرهزار

روز گذشته مطلبی در کابل پرس نشر شد که همانند موجی صفحات فیسبوک کاربران مربوط به کشوری که فعلن افغانستان نام دارد را در نوردید. این مطلب در کمتر از چند ساعت مخالفان و موافقان زیادی پیدا کرد. توجه اصلی مخالفان و موافقان این مطلب، عکس هایی از سوزاندن بیرق افغانستان بودکه همراه مطلب به نشر رسیده بودند. چند ساعت پس از انتشاراین مطلب، فرستنده (فرستندگان) خواستند که مطلب از کابل پرس بصورت موقت حذف شود و بنا به این درخواست، همینگونه نیز شد. در این میان مخالفان دلایل خود را داشتند و موافقان نیز همچنین. برای نمونه مخالفان، بیرق افغانستان را نشان ملی برای همه ی مردم دانسته و سوزاندن آن را بر اساس قانون جزایی افغانستان جرم پنداشتند. موافقان نیز برای نمونه می گویند رژيم های استبدادی با همین بیرقی که از طرح لباس کوچی ها گرفته شده، زندگی و جان میلیون ها تن را در حدود دو قرن به آتش کشیده اند.

پالیسی کابل پرس در این مورد بر اساس احترام به آزادی بیان استوار است. برای کابل پرس آزادی بیان اهمیت بیشتری نسبت به بیرق افغانستان دارد. همچنین کابل پرس بر اساس قوانین افغانستان فعالیت نمی کند و خود را ملزم به تعقیب قوانین این کشور، بويژه در مواردی که آزادی های شخصی و عمومی را زیر سوال می برد نمی داند. علاوه بر این مورد کابل پرس معتقد است که این حاکمان افغانستان و اهالی قدرت هستند که قانون شکنان اصلی می باشند. بر اساس همین قوانین موجود افغانستان، حکومت فعلی این کشور، هیچ مشروعیت قانونی ندارد.

لازم به ذکر است که پالیسی کابل پرس مربوط به این رسانه آزاد می باشد و مسئولیت آن بر عهده ی ناشر و سردبیر آن است. کابل پرس نظرات و دیدگاه های مخالف و موافق در موضوعات مختلف را به نشر می رساند و از آنجایی که دیدگاه های طرح شده، توسط نویسندگان همکار ارایه می شوند، مسئولیت این دیدگاه ها بر عهده ی کابل پرس نیست.

همچنین کابل پرس از هیچ گروه قومی در افغانستان نمایندگی نمی کند. اما بر اساس کنوانسیون های حقوق بشری همچون "کنوانسیون بین المللی محو هر گونه تبعیض نژادی" و "کنوانسیون منع ژنوساید و مجازات عاملان آن"، با امضای کابل پرس نشرات دارد و مسئولیت نشر مقاله ها، گزارش ها و اخبار مربوط با امضای کابل پرس، متوجه این رسانه ی آزاد می باشد.

بنابراین کابل پرس یک رسانه ی خنثا و بی طرف نمی باشد.

با احترام
سردبیر و ناشر کابل پرس

پيام‌ها

  • در صورتی که تحت تاثیر هیچ نوع فشار قرار نمیگیرید و آزادی بیان را نظر به تهدیدات دولت نا مشروع افغانستان ترجیح میدهید، پس چرا مطلب نشر شده را که در آن بیرق سوزانده میشود، از سایت پس نموده اید؟

  • خواننده ی محترم،
    مطلبی که شما می گویید به درخواست فرستنده (گان) آن حذف شده است. نوشته ی بالا را با دقت بخوانید.
    شاد باشید.

  • کابل پرس را فقط از روی همان یک نوشته کس قضاوت نمی‌کند. این سایت در مجموع یک سایت قومی و هزاره‌باز است که بخصوص تمامی مردم پشتون بی‌توجه به تعلق طبقاتی شان دشمن پنداشته می‌شوند.
    میرهزار خودش یک شخص شدیدا شوونیست و قومگراست و هرگز ملی نمی‌اندیشد. افکار او را ویروس قومگرایی آلوده ساخته است. برای او اتحاد مردم تمامی ملیتها ارزشی ندارد فقط خوش دارد تفرقه ملی بیاندازد.
    از نظر او همه پشون ها ملاعمر اند، اما محقق و خلیلی و دیگر جانیان بعلت تعلق شان به قوم خودش همه پاک و منزه اند.

  • مگر هزاره ها همان کوچی های نیودند که در زمان امیر عبدالرحمن از بامیان، ارزگان، دایکندی و دیگر مناطق هزاره نشین به کویته ای پاکستان فعلی کوچ کردند و یا آنان از پشت علی جناح در آنجا زائیده شدند. بشرمید مرگ برای شما عروسی است...

  • مرگ بر اینها که دو صد سال آدم نشدند

  • “... نشان ملی برای همه ی مردم دانسته و سوزاندن آن را بر اساس قانون جزایی افغانستان جرم پنداشتند.”

    هاهاهاهاهاهاها. اوغولهاااااااا کشتن ما را از خنده.

  • بیرق های این غولها باید کاغذ تشناب شوند از بیرق پادشاهانش گرفته تا بیرق طالبان کوس مادر و احزاب اسلامیش دزد و کمونیست بیعقل و حالا دموکراتهای خاین . هههااا
    نه پاسپورتش جایی میچلد. نه بیرقش و نه پولش.
    هرویینش ، فسادش و حرامزادگی هایش اما دنیا را گرفته.

  • کابل پرس، البته که بیطرف نیست؛ خود رامتعهد به تامین حق قوم هزاره میداند؛اما به شرط آن که این نظر به« رفراندم» هزاره های افغانستان ، گذاشته شود؛ که آیا طرفدار سوختاندن بیرق افغانستان اند ؛ یا این اکشن را، دماگوژی، تخریشی وزیان رسان به منافع استراتژیک خویش میدانند!
    آیا کابل پرس، در نظر دارد؛ حقوق قوم هزاره را از طرق ماکیولیزم، بربریت و ترور ، حاصل کند؛ یا بر بنیاد نورم های شناخته شدهء دموکراسی و تمدنی؟
    شناخت کابل پرس از جامعهء افغانستان چقدر است؛ در افغانستان به تحریک دو انجمن یا دو نهاد متکی به اجنبی، پانصد نفر تظاهرات میکنند، و نعره میزنند، مرگ بر شارلی ابدو؛چندین نفر کشته و مجروح میشوند؛ بسیاری ازین آدم ها، اطلاع ندارند، شارلی ابدو کیست، کجایی است و کارتون ، آیا خوردنی است یا نوشیدنی!
    برای همچه جامعه ای ، کابل پرس، بیرق می سوزاند؛ و نام آنرا میگذارد« آزادی بیان»!
    آیا کابل پرس ، پس از این که دریافت ، چند وزیر منتسب به قوم هزاره، از شورای حکومت تحت اشغال، رای اعتماد نگرفت، ناگهان تا سرحد جنون عصبانی نشده و به این حرکات دور از معاییر « روزنامه نگاری مدرن و سالم»دست نزده است؟
    آیا اشخاصی مثل، برنا کریمی و محقق و خلیلی و... نمایندهگان واقعی زحمتکشان هزاره اند؟
    کابل پرس باید بداند که سوء استفاده و سوء تعبیر از نهضت بیرق سوزی کابل پرس، توسط ناراضیان اوضاع سیاسی امروز؛ مثل محافل بسم الله محمدی، اسماعیل خان، یونس قانونی، اعوان و انصار حکومت چپاولگر کرزی، اشرار وابسته به ایران و پاکستان ؛بصورت قلمزنی و کامنت گذاری در کابل پرس نخواهد بود؛ بلکه بگونهء مجازات قوم هزاره در کویتهء پاکستان خواهد بود؛آیا سربیر کابل پرس ، میخواهد به ایجاد چنین فضایی،کمک کند ؛ آیا سر دبیر کابل پرس ، خودرا مرد صلح میداند یا عامل خونریزی و ترورکور در جامعه ای که در قبضهء سیاف هاو ملاعمر هاست !

  • نظر جناب شهرستانی به تمامی درست است. علاوتا عرض میشود که آنچه در کابل پرس، درین اواخر اتفاق می افتد؛ نوعی انارشیزم فرهنگی است.کابل پرس حتا به زبان مادری خود،اهانت میکند . انتشار تصویر( مجسمه) فروسی، شاعر قرن ششم، همراه گزارش لواطت مهاجران تحت ستم در ایران، نشان میدهد، ما با روزنامه نگارانی مواجه هستیم ، بسیار بازاری، کلانکار و لاابالی!

  • گرچه کابل پرس بر اساس قوانین افغانستان فعالیت نمی کند،
    اما نظر به عرف و قوانین ژورنالیستی باید خنثا و بی طرف باشد.
    در ضمن، توهین به بیرق افغانستان، توهین به تمام مردم افغانستان است که
    تابیعت این کشور را دارند. به شمول قوم خود میرهزار.

  • با همراي ميرهزاره كاري راكه امرالا صاليح كرد كه چوب ده كن اش زد بحال امد ودر خارج جاگزين شد ان وقت هم پشتي شوراي نظار را گرفته بودواگر كدام پشتون هم اين كار را بكند بحال مي ايد وحقوق ژور نالستي ودموكراسي را هم باز ميفهمد

يك پيام ، يك تفسير ؟

سخنگاه براى مشتركين

براى شركت در اين سخنگاه، شما بايد از پيش ثبت نام ميكرديد. خواهشمند است كلمه شناساييتان را كه دريافت كرده ايد در زير مشخص كنيد.اگر ثبت نشديد، بايد ثبت نام كنيد.

ارتباطنام نویسی آيا كلمه ورود را فراموش كرديد؟