صفحه نخست > دیدگاه > پرویز کامبخش چرا رها شد؟

پرویز کامبخش چرا رها شد؟

استاد برهان الدین ربانی آزادی پرویز کامبخش را یک سکوی پرش برای رفتن به خارج عنوان کرد و تاکید نمود که باید جلو همچو مسایل گرفته شود و اشخاص به قداست های دینی ما توهین ننمایند واین حریم دینی در حفظ باشد.
سه شنبه 15 سپتامبر 2009

زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )

همرسانی

سلام آقای میر هزار

من رود آزادی و عدم سانسور که شما در کابل پریس ایجاد کرده اید استقبال می کنم

و با استفاده از همین فضا مقاله و نظر مرا هم اگر به آزادی باور دارید نشر کنید

ممنون شما

نویسنده: احمد گل

دقیقاً رهایی پرویز کامبخش یک قضیه سیاسی گونه می باشد که بعضی از حلقات سیاسی از این رهای سود جستند. اما حقیقت مساله جای دیگر است که باید با آن اندک تفکر صورت گیرد که این اشخاص برای رهای پرویز کامبخش چه اهداف را دنبال می کنند؟

در قدم نخست باید عرض کرد که این رهائی علاوه از اینکه برای گسترش اندیشه های اسلام ستیزی در جامعه کمک می کند. بلکه همچنان بعضی از ارزش های دینی را نیز زیر سوال می برد. درست در جامعه ای که تمام ارزش های سیاسی و حقوقی آن به تأسی از اصول و احکام دین مبارک اسلام منشأ می گیرد، چگونه ممکن است از طرف بعضی از حلقات سود جو که اهداف مغرضانه را در برابر دین مبارک اسلام تعقیب می کند، بی تفاوت باقی ماند؟ و اساسات مکتب چهارده صد ساله را به یک باره گی نفی کرد؟ وهر فعل ضد اسلامی را اشخاص مرتکب آن شود رها کرد؟ این عملکرد در حقیقت بی توجهی به اعتقادات مردم می باشد که با پوست و خون خود از آن حراست کرده و اسلاف و نیاکان شان برای گسترش و توسعه آن فداکاری ها و جان های خود را از دست داده اند و صد های فجایع تاریخی را برای ارزش گذاری به دین اسلام این سرزمین متحمل گردیده است، چگونه ممکن است به یک باره گی بنابر منفعت های اشخاص حکمی و حقیقی که در رهائی افراد مجرم که در دامن اسلام توهین و هتک حرمت را به پیامبر بزرگ اسلام (ص) روا می دارد همگام شد و ارزش های دینی را زیر پای نمود؟ از این قبیل سوالها نهایت زیاد است ولی نکته مهم اینست که باید تدبیر درست برای اعاده ارزش های دینی صورت گیرد. تا دیگر افراد جرائت آنرا نکنند که به دایره اسلام برعلیه اسلام تبلیغ و توهین نمایند. باید این تفکر را که از مجرم حمایت صورت گیرد نابود سازیم این اشخاص بنامهای سازمانهای مدافع حقوق ژورنالیستان و وکالت دفاع عرض اندام کرده که در حقیقت از اندیشه و عمل ارتکابی مجرم و متهم دربرابر محکمه دفاع می کنند این اشخاص در حقیقت شریک بعداز جرم مجرم می باشد زیرا این افراد مقدار پول را بدست می آورد و سایر منفعت های دیگری را نیز تعقیب می کند بخصوص در مسایل دینی همکار مجرم می باشد تاتوانسته باشد مجرم را که به دین مبارک اسلام توهین روا داشته است برائت و آزاد سازد. در ضمن آن این اشخاص بنابر حمایت مختلف سیاسی و حقوقی می خواهند که ارزش های دینی را در این کشور زایل سازند. این عملکرد در حقیقت تفکر اسلام ستیزی را میان طبقه عظیم جوانان در کشور تقویت و دامنه می بخشد و هرفرد بنابر خواست های مغرضانه جرائت می کند که به قداست های دینی حمله کنند و اهداف و منفعت های شوم این حلقات را درافغانستان به کرسی بنیشاند. زیرا اگر هرفرد به دایره اسلام توهین کند، پس از مدت دوباره آزاد خواهد گردید. بدون شک که چنین افراد وابسته به کشور های استند که تلاش میورزند تا مقدسات اسلامی را در گوشه و اکناف جهان اسلام ضربه بزنند. شدیداً باید ازاین نوع فعالیت های بنام وکیل مدافع در این کشور انجام می دهد باید جلوگیری صورت گیرد و دستگاه قضایی و عدلی افغانستان در این باره نهایت توجه نمایند. زیرا قوه قضاییه که در راس آن سترمحکمه قرار دارد مکلفیت دارد که از اجراآت قانون و شرایع دینی حراست کند در صورت تخطی چنین مسایل باید مورد رسیدگی قانونی قرار گیرد.

این اجراآت قانونی از طرف پارلمان کشور مجلس سنای افغانستان نیز مورد تائید قرار گرفته است که باید افراد که در دفاع از اشخاص مجرم عمل می کنند به پنجه قانون سپرده شود. مشرانوجرگه در یک قطعنامه جداگانه رهایی پرویز کامبخش را مورد انتقاده قرار داده است و بیان داشته است که پناه گزینی پرویز کامبخش یک کار نادرست می باشد. همچنان این عملکرد را استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد و مقاومت در هفته شهید که به مناسبت شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی برگزار گردیده بود نیز محکوم نمود. استاد برهان الدین ربانی آزادی پرویز کامبخش را یک سکوی پرش برای رفتن به خارج عنوان کرد و تاکید نمود که باید جلو همچو مسایل گرفته شود و اشخاص به قداست های دینی ما توهین ننمایند واین حریم دینی در حفظ باشد. بنابرین این حقیقت مسلم است که افراد به نام های مختلف می آیند به مقدسات دینی ما تعرض می کنند و به جزای اعمال خود نمی رسند این وضعیت برای مردم ما که سالها برای حفظ ارزشهای دینی خود خون ریخته است نادیده گرفته می شود وعاملین این قضایا به جزای خود نمی رسند ما خواهان رسیده گی عاجل برای به پنجه سپردن اشخاصیکه در دفاع از چنین اشخاص مرتد فعالیت می کنند هستیم.

محاکم باید تلاش نمایند مسئله مانند علی محقق نسب، عبدالرحمن و سید پرویز کامبخش تکرار نگردد باید این اشخاص به جزای اعمال شوم خود می رسیدند که بد بختانه چنین نشد. افراد بنام های مختلف از این اشخاص به دفاع برخواستند و اعمال شوم این افراد را توجیه نمودند. باید دراین زمینه محاکم افغانستان توجیه جدی مبذول دارند از مجرم هیچ شخص از اشخاص حق ندارد دفاع نمایند. آن هم طوریکه به اساسات دین مبارک اسلام توهین کند و مبانی و ارزش های این مکتب را زیرسوال ببرد. زیرا این سرزمین، سرزمین افراد مسلمین است که با اسلام حیات گرفته و با آن زنده گی می کنند و با آن می میرند، ممکن نیست که به چنین ارزش های تاریخی که نظام فکری جامعه را تشکیل می دهد بی تفاوت بود وهر فرد که به دایره مبارک اسلام از روی عناد و کینه برخورد کند آرام باقی ماند.

شیخ الشیاطین صبغت الله مجددی

دو شنبه 14 سپتامبر 2009, نويسنده: عتيق شاهد


اين برهان الدين ربانی

دست شیطان را از پشت بسته است !

حسين زاهدی


سندی دال بر دعوت ربانی از جنرال حمیدگل منحیث مشاورش

دو شنبه 9 آوريل 2007, نويسنده: نسیم ندیم


کابل پرس افشا می کند!

ارتباط صبغت الله مجددی با طالبان در سال 1375
ميانجی گری مجددی ميان طالبان و جنرال دوستم

سه شنبه 15 ژانويه 2008, نويسنده: کامران میرهزار

آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره

مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره

این کتاب را بخرید

پيام‌ها

  • سلام اقا گل ...
    این استاد ربانی شما غلت کرده و بهتر است یکبار به گذشته های سیاه خود بنگرد وانگاه از اسلام و مقدسات حرف بزند. کسی که دست اش به خون صدها انسان الوده است بهتر است کمی شرم بخورد و همرا با شرم ............بخورد.

    • سلام آقای گل احمد جان ! مه میگوم دونیا ام عجب دونیای شوده نگوفتین چطو ؟ گوشی ما ره مردوم خوردن که پرویز کامبخش چیرا خلاص نمیشه . اینه ای بچه گک خلاص شود . حالی میگن . عنوانه بخان (پرویز کامبخش چرا رها شد؟) الحمد لله بگو خوب شود مردک خلاص شود . اگه نی تو ام میدانی و مه ام میدانوم که د زیری ای کاسه چه نیم کاسه ها مانده شودگی است . چیزی که عیان است چه هاجتی بیان است ." پشتی پرده ره مثلن مه و تو و خدا جان میدانیم نه مردوم عام .." چیزی که چشم ما میبینه ای است که کابل پریس د خلاصی پرویز کامبخش رول بازی کده مثلی که آقای رمضان بشردوسته قریب د مقام اول آورده بود و د اینده ام وسیلی نجات ایتو کامبخش های بدبخت و همکار اموتو کاندید های راستک خات بود . بشرطی که ای مردوم شیطانکا ای خادم ملته د کار بانن و با تیشی خودیش ریشیشه نکشن . آقای گل احمد جان ! ما مردوم امیشه از خود ضربه خوردگی استیم و به ای قلم دیستای ما که صد کفرم بگوین انوز احترام میکونیم چه اگه خدا جان ام خفه شوه . بیغم و بیخار باشین کامبخشکا چیزی که خدا بخایه اموتو میشه . کسی ره عزت میته کسی ره زلت . عزت و زلت از طرفی امو خدا جان است .

  • نخست درود های فراوان خویش را خدمت افغانهای بادرک و خردمند تقدیم می نمایم و لق لق می بینند و مطالعه هم نمی کنند و همیشه دلایل عقلی هم می گویند مانند سرپلی .

    ایرانیان و ما افغانها یگانه مردم درجهان هستیم که همیشه به پیش تازیان می رویم و می گوئیم که بیا قرض پدرت را بگیر؟
    سپس باید گفت : قلم دردست بر صفحه میتوانی بنویسی آنگاه که اگر در سر خردی باشد یانباشد وچنانکه برهان
    الدین هم مانند یک گوسفند که کاه و جو میخورد و بعضی وقت ها نشخوار می کنند و بع بع می نماید. اما خرد در سرندارد. تا درک کند. چند سال قبل که من در ایران بودم همین شاکوکو ربانی برای دولت ایران نوشت که افغانها را از ایران اجازه خروج ندهد چون پشت جبهه خالی میشود و جهاد ما ناکام میشود. وحالا این سخن را در باره پرویزکامبخش هم میزند. این مردک ناسپاس نافش در احمقی و جهل بریده شده و این پروفیسوری چرندیات گوسفند مانند بزند به گردنش . چون همیشه به خودش فکر می کند و میدانند نه تنها کامبخش بلکه تمام روشنفکران کشور ما امروز دشمنان اصلی تاریخ و زندگی ما را شناخته اند و اینها با تلاش های مذبوحانه میخواهند آن ویرانی ها کشتار ها و تاراج ها را با بازداشت کامبیز ها بپوشانند.

    حتی اینها آنقدر ناسپاس هستند که جناب کرزی که سند معافیت این شیطان صفتان را امضا کرد امروز با چنگ و دندان میخواهند از صحنه خارج و میدان را برای همان چوروچپاوول باند های اشرار آماده سازد. اما امروز ورق مهم مردم هستند که برای سرنوشت شان بجنگندو دیگر نگزارند ربانی ها شیخ آصف ها گلبدین ها ملا عمر ها صیاف های تازی پرست و در راس آنها شیخان سوسمار خور عرب با سرنوشتشان بازی کنند.

    مردم ما آنقدر در درک ضعیف هستند که چهره ملی جناب کرزی را در رای دادن هم نشناختند وتعدادی بازی همان جنگسالاران را خوردند.

    امروز در غرب دین فرانسه هم مسیحیت است و از المان و انگلیس و آمریکا هم ولی دین در حیطه رابطه با خداوند است نه وسیله برای دخالت بر زندگی مردم و نه وسیله تقاضای کشتن و بدار آویختن کامبخش ها.

    موضوعی که در افغانستان در هم برهم است تعریف دین اسلام است . اگر طالب سر میبرند میگویند عمل اسلامی است و اگر دولت آنرا تقبیح می کند باز میگویند عمل اسلامیست . اگر شما به پرچم سبز تازیان بنگرید در بالا نوشته لاالاالاالله..... و در زیر آن عکس شمشیر است . پس این الله تازی اول مردم را خلق می کند و باز به عرب تازی شمشیر می دهد و می گوید آنها را یا به اسلام بیآور و یا سر ببر.

    شروع قرآن بسم اللله الرحمن الرحیم است که اختراع سلمان فاسی می باشد و اگر بگویم که سلمان اول قرآن را به فارسی نوشته و بعد به عربی ترجمه شده شاید یکتعداد آتش بگیرد. اما آتش نگیرید محمد هم یک آدم عربی بود مثل شما نان میخورد از مفلسی رنج میبر د یک ساعت در توالت می نشست و هر زنی را که خوشش می آمد به نحوی مورد معشیت قرار می داد سن برایش مطرح نبود از 7 سال تا 60 سال همه را از دم عطش در می آورد.

    افغانها مردمان ترسویی هستند و آنقدر از خرافات تازیان ترسیده اند که راستی فکر می کنند دوزخی است و این فلان.

    نه این همه دروغ است اگر راست می بود شیر هم در جنگل باید وضو میگرفت و شیخ میشدو هر پنج دقیقه که با شیر ماده می آمیزد حساب پس میداد و از لنگ آویزان میشد و در آتش میسوخت و گرز آتشین میخورد.

    هم میهنان شما تا چند به این خرافت زندگی خود را از دست می دهید و منتظر هستید که در روز قیامت باز زنده شوید و از سر چه کنید ؟ آمیزش با حور! خوب زنا میشود . و باز گناه ؟ هههههههه

    شمااگر معنی همین یک رباعی خیام بزرگ را درک کنید زندگی را نمی بازید.وگرنه هم دنیا میرود و آخرت که وجود ندارد.

    تازیان به نان و نوا رسیدند و آشغال جمهوری اسلامی را برما دادند و پادشاهی و تاج و تخت ما را برای خود مانند انگلیس گرفتندو فقر و بدبختی و ناچاری را برای ما و داخل باورهای ماکردند. که تا درخت را از ریشه نکشیم مشکل افغانستان حل نمیشود:

    گویند بهشت با حور خوش است

    من می گویم که آب انگور خوش است

    این نقد بگیر(احمق) و دست از آن نسیه بدار؟

    آواز دهل شنیدن از دور خوش است

    تا تمام مردم ما این دین تازی را نخوانده و از خرد کار نگید وضع بهتر نمیشود .یا زندگی را قبول کن یا خرافات آخرت را؟

    http://ali-dashti-23-years.tri...

  • این کامینت را باید در این صفحه میگذاشتم http://kabulpress.org/my/spip.... که امکان پذیر نبود !

    درود بر خردگرایان و جناب توفیق

    از آنجاییکه جناب توفیق یک اددعای کلان را مطرح کردند که گویا اثر انگشت یکی از معجزات بزرگ در قرآن است ، خواستم در این مورد توضیحات بدهم !

    توفیق مینویسد : 2. سوگند به روز قيامت (۱) و سوگند به نفس لوامه و وجدان بيدار و ملامتگر كه رستاخيز حق است (۲) آيا انسان مى‏پندارد كه هرگز استخوانهاى او را جمع نخواهيم كرد (۳) آرى قادريم كه حتى خطوط سر انگشتان او را موزون و مرتب كنيم (۴) انسان شك در معاد ندارد بلكه او مى‏خواهد آزاد باشد و بدون ترس از دادگاه قيامت در تمام عمر گناه كند (۵) سوره قیامت آیات اول الی پنجم
    و صد ها آیات دیگر که یقیناً از خرد جناب شما برتر و بالاتر اند. اگر به آیات هفتم و هشتم سوره زلزله دقت کنید خواهید دانست که این کار هرگز به دور از امکان نیست.
    من در اروپا زندگی میکنم و با شرکت های مختلف کار نموده ام. فعلاً نیز در یکی از دانشگاه های این دیار مصروف تحصیل هستم. به خوبی میدانم که آیات فوق یعنی چه ولی قبل از آمدنم به اینجا درک این مسئله اندکی برایم دشوار بود. بعد از دیدن قوانین و مقررات بر مبنای مشاهدات دقیق و حساب شده (در حد بنده یا انسان ها) توسط نصب و استفاده از سیستم های مدار بستۀ دوربین (CCTV)، بررسی و شناسایئ اثر انگشتان مردم (که فریاد و فغان هموطنان مهاجر ما را در اینجا کشیده است) و سیستم های ماهواره ی برای تعقیب ویا رهنمایی عابرین بر روی زمین و صد ها حاصل و ثمرۀ فن و دانش بشری به خوبی دانستم که عملی شدن این آیۀ قرآن عظیم الشان، برای خداوند متعال ج، از آب خوردن ما نیز سهل تر است. چرا که بنده اگر بتواند بر روی زمین تا به این حد حساب گر، دقیق و ذره بین باشد، پس خالق او چگونه نتواند اینچنین کند؟
    راجع به آیات اول الی پنجم از سورۀ قیامت نیز هرچند نیاز به تبصره نیست اما خوب است که بر آیۀ چهارم آن دقت نمود. شما اگر واقعاً خرد گرا هستید، در بارۀ همین آیه لطف نموده و خوب دقت کنید.
    چگونه ممکن است که یک انسان بیسواد (رسول اکرم ص) و حتی دوستان باسواد وی (همانند حضرت علی ع و سلمان فارسی رح) چهارده قرن قبل و در عصر شتر و مرکب، از اثر انگشتان انسان ها حرف بزنند؟
    این یکی از بزرگترین معجزه های قرآنیست که تا بحال اکثریت به اصطلاح خردگرایان عزیز از درک آن عاجز مانده اند ولی در مقابل چسپیده اند به آیاتی که مربوط به شترچران ها و بیسوادان میشود.

    توفیق عزیز دقت کنید به سوره قیامت آیات 3 و 4

    أَ يَحْسَبُ الإِْنْسانُ أَلَّنْ نَجْمَعَ عِظامَهُ
    آيا انسان مي‏پندارد كه استخوانهاي او را جمع نخواهيم كرد؟

    بَلى قادِرِينَ عَلى أَنْ نُسَوِّيَ بَنانَهُ
    آري قادريم كه نوک انگشتان او را موزون و مرتب كنيم.

    منظور قرآن نوک انگشتان است ! در حالیکه اثر انگشت در نوک انگشتان قرار ندارد، اثر انگشت زیر هر انگشت و روی بند هر انگشت وجود دارد، نوک انگشت اطلاعات خاصی را حمل نمیکند و در انگشت نگاری از آن استفاده نمیشود اگر منظور قرآن انگشت نگاری بود باید از بند انگشت سخن میگفت نه از نوک انگشت. حالا فرض کنیم اددعای قرآن درست است . استفاده از اثر انگشت در زیر نامه ها و قرارداد ها قدمتی هزاران ساله دارد و پیش از محمد نیز افراد زیر نامه هایشان را انگشت میزده اند، یعنی اینکه میدانستند اثر انگشت انسانها با یکدیگر متفاوت است. در چین و بابل باستان و در نوا اسکوشیای کانادا آثار باستانی کشف شده است که نشان میدهد این مردم برای انجام معاملات اقتصادی خود از اثر انگشت بعنوان یک سند استفاده میکردند http://www.oninonin.com/fp/fmi...
    این هم منبع : http://onin.com/fp/fphistory.html
    استفاده از اثر انگشت بویژه در میان چینی ها یکی از قدیمیترین تمدن های بشری رایج بوده است و اسناد و مدارک دولتی و اقتصادی آنها همواره با اثر انگشت امضا میشده است و آنها کاملا از این واقعیت که اثر انگشت هر انسانی متفاوت با انسان دیگر است اطلاع داشته اند. قدیمیترین اثر انگشتی که بعنوان امضا استفاده شده است و امروز از آثار باستانی به شمار میرود مربوط به قرن سوم پیش از میلاد یعنی حدود هزار سال قبل از تولد پیامبر اسلام است این هم منبعhttp://www.policensw.com/info/... . با این حساب حتی اگر منظور قرآن واقعا اثر انگشت بوده باشد نیز معجزه ای رخ نداده است، انسانهای دیگر بسیار قبل تر از محمد از این واقعیت باخبر بوده اند.

    کلیپ را هم بیبینید : http://www.hazaranetwork.com/v...

    موفق باشید

Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

تازه ترین ها

اعتراض

ملیت ها | هزاره | تاجیک | اوزبیک | تورکمن | هندو و سیک | قرقیز | نورستانی | بلوچ | پشتون/افغان | عرب/سادات

جستجو در کابل پرس