Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 12710

بازهم دشنامهای راوائی نه یک تحلیل

20 مارچ 2008, 17:35, توسط تمیم

خواننده عزیز!

هر سازمان سیاسی درافغانستان از کمونستان خلق وپرچم گرفته تا اسلامگرایان حزب/ جمعیت اسلامی ادبیات مخصوص خودرا داشته و حتی تاحال دارد .

گاه گاهی هم چنین اتفاق افتاده که یک سازمان نظر به ضرورت های مقطعی بعضی اصطلاحات و واژه هارا ازدیگری وام گرفته است بدون اینکه به آن عقیده داشته باشد.

اصطلاحات قبیله وقبیله گرائی همیشه از طرف سازمان انقلابی زحمت کشان افغانستان که بنیان گذار آن محمدطاهر بدخشی بود کاربرد زیاد داشته وتا کنون دارد آنها این واژه را بخاطر عدم استحاله قومی در کشور متعدد الطوایف افغانستان همیشه علیه قبیله حاکم محمد زائی ودر مجموع قبایل درانی پشتون مورد استفاده قرار داده اند.

اعضای این سازمان به عشیره ئی بودن پشتونها وسنت های قبیله ئی همیشه ملاحظات خاص داشته و در طول تاریخ این ادعا را داشته است که حفظ و وپاسداری از ارزشهای قبیلوی در جنوب هیچ گاه افغانستان را بطرف ملت شدن نمبیرد بلکه مردمان غیر پشتون قبیله ئی نیستند بیشتر شهر نشینان اند ودارای فرهنگ نسبتنا برتر میباشند اما در جنوب قضیه برعکس است.

تمام ادبیات سازمان سازا که حالا راوائی ها علیه آنها یا به جرم تاجک بودنشان ویا عدالت خواهی شان هر بد و رد رانثار میکند مملوء ازهمین واژه است وحتی میتوان گفت که مخترع این واژه نیز همانها بوده واستند بدون شک که نظام خان وخانخانی در مناطق پشتون نشین حتی تا امروز رواج دارد.

در شهرهای مثل کابل مزار وقندوز وپروان وبدخشان وپنجشیر نظام خان قییله ئی وجود ندارد.

بعنوان مثال در جنوب اقوام مانند اسهاک زی نورزی وبارکزی هرکدامشان ازخود خان دارد.

نویسنده محترم یا عمدا ویا سهوا خواسته که چتلی خودرا بالای دیگران بیندازد دشمنی خودرا بامردمان شمال کشور وغیر پشتون به نحو دیگر مطرح ساخته که گویا این شورای نظار است که قبیله ئی است.

من از آقای نویسنده میپرسم کسی که به ملالی جویا در درون پارلمان فحش داد واورا تهدید به تعرض جنس کرد از شورای نظار بود یا از حزب اسلامی برادر گلبدین خان خروتی ؟

( چه دا پایشه سره مونگ باید دغسی وکو) همه دیدند که قوماندان محترم نه از شورای نظار بلکه از حزب اسلامی افغانستان برهبری برادر بزرگ از قبیله خروتئ ما محترم انجنیر گلبدین حکمتیار بود.

نام مبارک این قوماندان (خالد فاروقی) از استان ویا ولایت پکتیا میباشد چی رابطه میان این قوماندان و وکلای شورای نظاری (به عقیده خودت) فوزیه کوفی و صالح ریگستانی وغیره وجود دارد؟ آیا تاکنون کدام فحش ازطرف حفیظ منصور داده شده ونه هم ازطرف زنان مانند فوزیه کوفی فرشته حضرتی وغیره؟

پس چرا این نویسنده محترم خشم وعضب خودرا بالای جمع از فرهنگیان غیر پشتون میریزاند؟

علت معلوم است که باید دیگران بنام جنایت سالار وخاین باشند برعکس درجنوب اجمل نقشبندی سر بریده شود واینها بخاطر پوشاندن آن جنایت به هیاهو دست بزنند تا مگر اذهان را منحرف سازند.

این نویسنده ادعا دارد پشتونیست های قوم گرای افراطی هم باملالی جویا میانه خوب ندارند واورا دشنام میزنند. و مثال واضح که ارائه کرده از آقای هاشمیان یاد کرده اند درحالیکه هاشمیان به هیچ صورت ثبات فکری ندارد وی یکروز احمدخان ابدالی جهنمی میداند روز بعد وی را اولین موسس افغانستان به تکریم وتجلیل می نشیند.

بلی!

اگر سایت افغان جرمن انلاین بعنوان تنها سایت فاشیزم قبیله از ملالی جویا نکوهش کرده باشد که ما تاهنوز این را ندیده ایم.

اگر پارسی ستیز مشهور ومعروف بنام محمد اعظم سیستانی ملالی جویا را محکوم کرده است که تاکنون دیده نشده است حتی برعکس ادعای نویسنده تجلیل وتبجیل ملالی جویا در سایت های قبیله گرایان رونق خاص دارد.

بناء بعاریت گرفتن واژهای دیگران واستعمال آن علیه خود آن مردم هیچ درد را دوا نمیکند واین نوشته هیچ چیز جدید جز یک سلسله دشنامهای مسلسل به آدرس اشخاص شریف ونجیب فرهنگی این وطن اعم از مرد و زن و آنهم به سبک سخیف راوائی چیزی دیگر را نتوانست پیشکش خواننده گان بکند.

خواننده گان عزیر دشنام نامه دیگر روا را علیه کامران میرهزار که درین زودی ها به نشر رسیده است باید بخوانند که چه درفشانی کرده اند.

آنلاین : http://«راوا و تضاد...

جستجو در کابل پرس