Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 71015

آخرین ترفند در عزای زوال دیکتاتوری مذهب "نگاهی بر احوال رقت‏بار شیخ آصف قندهاری"

24 فبروری 2013, 21:11, توسط باب

دوستان عزیز:
برای نجات بشریت و انسانیت از دین زدگی، از فیلسوف نامی سرزمین باستانی ما ابو علی سینای بلخی بیاموزید. ملاها ابو علی سینای بلخی را کافر خواندند و آن بزرگوار از خود در برابر این ملاهای شیخ آصف محسنی نماها چنین پاسخ داد:
کفر چو منی گزاف و آسان نبود
محکمتر از ایمان من ایمان نبود
در دهر یکی چو منی و آن هم کافر
پس در همه دهر یک مسلمان نبود
ابو علی سینای بلخی را پدر طبابت در علم طبابت جهان می خوانند وی کتاب هائی هم در مورد علم طبابت نوشت ولی هستند کسانیکه نقش این فیلسفوف بزرگ را درک نکرده و فکر می کنند که با خواندن کتاب پیش پا افتاده ابو علی سینا به نام الشفا می توانند کار طبابت را اانجام دهند. دانش و معلومات ابو علی سینای بلخی در فن طبابت شاید یک بر هزارم دانش یک نرس شفاخانه امروزی نبوده باشد و کتاب او صرف قدم اول از هزاران قدم بعدی بود در راه تهداب گزاری طابت معاصر ولی کیفیت کار ابو علی سینا در چه بود؟ و چرا ابو علی سینا را پدر علم طبابت در جهان بشری قلمداد می کنند.
تا زمان ابو علی سینا وقتی شخصی مریض می شد، مردم مریض را پیش ملا برده و ملا می خواست مرض مریض را با چف و کف و تف از طریق تعویذ نویسی و شوئست دادن ... تداوی کنند. قرار عقیده ملاهای مزخرف جن و پری عامل مرض در انسان بوده و آن ها می خواستند با شیوه های فوق علیه جن و پری به مبارزه برخیزند و جن را از وجود انسان فراری دهند. بالاخره یک مردی پیدا شد و بالای این عمل ملاها خندید و اعلام نمود که مرض منشاء مکروبی دارد و این مکروب های ذره بینی است که از طرق مختلف داخل وجود شده و مرض را تولید می کند و تداوی آن نیز باید بشکلی باشد که اول مکروب مربوطه را کشف و بعد به دفع آن از طرق علمی با شیوه های طبابت اقدام گردد!
این نظر عالی ابو علی سینای بلخی شاید بوقت و زمانش آن قدر مورد علاقه مردم قرار نگرفته باشد ولی این یک خشت اساسی بود که در راه دفع خرافات گذاشته شد. پیدا شدند کسانیکه در راه اختراع میکروسکوپ شروع کردند. امروز هم علم طبابت حیات دائمی را برای مردم ضمانت نکرده است و راه درازی در پیش است که باید طی گردد ولی اکثر مشکلات دوران ابو علی سینای بلخی رفع گردیده و گلم جن و پری بازی و شیوه مقابله ملاهای خرافاتی از بین رفته است. امروز ملا اولین کسی است که برای تداوی خویش نزد داکتر رفته و با کف و چف و تف خویش به تداوی مرض خویش اقدام نمی کند و نباید هم بکند.
عین مطلب امروز در مورد نقش آقایان شیخ آصف محسنی و غیره در ارتباط با مسائل اجتماعی و بشری صدق می کند. اگر آن ها مدعی اند که از طریق چف و کف و تف مذهبی می توانند مردم را از مشکلات روزمره شان نجات می دهند، اجازه دهید که آن ها این کار را بکنند. چشم حسود کور که نسبت به این جنابان حسادت نشان دهند ولی کور هم می داند که دلده شور است. در جهان امروز که ما زندگی داریم ابوجهل حاضر است ولی محمد غائب، شیخ آصف محسنی حاضر ولی ابو علی سینا غائب، یزید زمان می غرد ولی امام حسین مرده است، زانیان اسلامی حاضر ولی دره عمری غائب ..... این آقایان مذهبی سخت در گرداب کثافت خویش غرقند و آن ها به یک دست ناجی نیاز دارند که این گروها را از گرداب جهالت شان نجات دهند.

جستجو در کابل پرس