Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 72884

از دین پروری تا دین فروشی

15 می 2013, 13:18, توسط پرویز "بهمن"

این اتهام واهی خیلیل پریانی نیز قابل جواب دادن است.
بنده ازمیان تمام توهین نامهء خلیل پریانی این جمله را سزاوار جواب دادن میدانم ایشان چنین ارشاد فرموده اند:
گاهي نشنلست شده (پرویز بهمن) و هموطنان مليت پشتون ما را بشدت اهانت مي كند- كه اين يك مرض ديگر يعني عصبيت است كه علاوه بر امراض قبلي در وي كشف شد و مردن در عصبيت را پيامبر اسلام مردن در جاهليت قبل از اسلام خوانده است: من مات في العصبيت مات في الجاهليه..
خوب! حالا اینکه من درکجا هموطنان ملیت پشتون این آقا را بشدت اهانت کرده ام، نمیدانم وحد اقل خود جناب شان هم سندی درین مورد نیاورده اند وحتی یک عبارت نیز از نوشته های بنده بحیث یک مدرکی که دلالت بر اهانت من برکل ملیت هموطن پشتون این آقا بکند ارائه نداشته اند..
واما دربارهء حدیثی که ازحضرت پیامبر گرامی اسلام نقل کرده اند آنرا به سر ودیده بنده قبول دارم وآنرا صحیح وثقه میدانم وباور دارم که: هرکی درعصبیت های جاهلانهء قومی بمیرد مرگ او، مرگ جاهلانه است.
اما آیا بنده، عصبیت جاهلانه را دامن میزنم؟
من گفته ام، حکومت های تگ قومی سه صد سالهء این کشور نه تنها که برملیتهای غیر افغان ظلم وستم روا داشته اند برخود ملیت پشتون نیز ستم کرده اند، بناء ساختار نظام جدید درین کشور چند قومی وچند زبانی، باید ازحالت قومی وقبیلوی اش خارج ساخته شود، نام این کشور ؛ جعلی واستعماری است این کشور نه تنها کشور افغانها بلکه از غیر افغانها نیز هست، هیچ قومی برقوم دیگر برتری ندارد، باید همهء ملیتهای ساکن این کشور در اداره ونظام این کشور به صورت مساویانه سهیم باشند، ساختار قدرت باید ازحالت مرکزی بیرون ساخته شود، به استانها و ایالتها باید استقلال عمل درساحات فرهنگی ، اجتماعی ومالی داده شود ، مردم باید حق انتخاب مسؤولین خود را از راه انتخابات مشروع داشته باشند، زبانهای مروج باید برسمیت شناخته شود، سرود های ملی چند زبانه باید درکشور مانند کانادا وسویس آماده گردد ایالتها باید صلاحیهای قانونی، مالی ، بودجوی وسیاسی در درون ایالتهای شان داشته باشند، آیا این موضوعات، اهانت به ملیت پشتون است؟ آیا این موضوعات عصبیت جاهلانه است؟
آیا زمانیکه من میگویم که چرا باید مردم پریان خوراک شان تا ابد باقلی باشد وازمردم دیگر گوشت وپلو ومرغ، آیا این عصبیت جاهلانه است؟
آیا زمانیکه من اعتراض گونه صدایم را بالا میکنم : چرا مردم پریان درچهل پادشاهی بابای ملت وپنج سال رژیم جمهوری داوود، حد اقل صاحب یک سرک موتر رو نشدند ودرحالیکه بسیاری ازمناطق جنوب، صاحب دانشگاه ومکتب وسرک اسفالت شده بوده اند ولی درپریان چند نسل شان بدون اینکه موتر را دیده باشد ازدنیا پدرود حیات گفته اند آیا این اهانت به هموطنان (!) ملیت پشتون است؟
حالا جناب پریانی صاحب طبیب حاذق مکتب ارتدادی فیضانی ملعون بفرمایند ثابت کنند که بنده درکجا علیه ملیت پشتون اهانت ورزیده ام؟
اینکه، جناب عالی آنقدر وجود تان کرخت وبی حس شده است که غیر ازباقولی، نمیخواهید غذاهای دیگری را نوش جان کنید گناه من چیست؟
ولی این را جناب خلیل جان پریانی طبیب حاذق نیک میدانند که همهء مردم شریف ومظلوم پریان که عمری را درجهالت وبیسوادی وباقولی خوری گذشتانده اند دیگر نمیخواهند کما کان مانند خلیل جان؛ خرباقی بمانند وحکومت های ظالم وقومگرا از آدرس قومی پشتون بالای شان حکومت کند، وغذای شان را باقولی وجو اختصاص دهد.
امروز پریانی ها میخواهند، سرک های اسفالت شده داشته باشند، مردم پریان میخواهند غذاهای متنوع ونعمت های خدایی را برابر باخاندانهای محمدزایی نوش جان کنند.
چرا؟ درکدام کتاب دینی ویا کدام حدیث آمده است که تنها بک بخش مردم باید از خوردن غذاهای پاکیزه وحلال محروم باشند، وتنها بک قوم خاص ازآن بهره مند گردند؟
اینکه جناب خلیل جان( پریانی !) بخاطر حب غلو آمیزش به حضرت ملا معتصم بالله مذهبی مرتد، درد واقعی مردمش را فراموش کرده اند کار خودشان است، ولی دیگران این حق را دارند که صدایشان را بلند نمایند که:
بعدازین حاکمیت ازآن هیچ قوم خاص درافغانستان نمی باشد. این کشور ، نامش باید تغیر بکند، حدود ومرزهای جغرافیوی اش باید تعین گردد تا همهء ساکنان وباشنده گانش درزیرسایهء عدل الهی درآرامش وثبات بسر برند.
کجای این موضوعات با فرمایشات پیامبر گرامی اسلام درتعارض است؟
جوابش با خلیل جان استحمار شده و طبیب حاذق فیضانی ملعون ومرتد است.
با احترام
پرویز بهمن

جستجو در کابل پرس