Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 34933

سید قطب، تئوریسین افراط گرایان در جهان اسلام

7 جنوری 2010, 15:08, توسط محمد مهاجر

جناب عالی قدر! اول اینکه آن عکس بسیار دلگیر تان را تبدیل به عکس دورهء های خورد سالی کرده اید، کاری است پسندیده، چون آن یکی خیلی زننده و بی ریخت بود.
جالبتر اینکه؛ شما با نام مستعار ولی با عکس جدید وارد شده اید. اینهم نشان می دهد که خیلی ناشیانه عمل کرده اید. چون از این عکس کاملا دانسته می شود که همان پا.... جان هستید.
بگذریم از این مقدمه چون مقصد این نیست.
جان کلام این است که؛ شما همیشه پیش پای خود را نمی بینید ولی دور ها بشکل یک شبه می بینید.
اول اینکه؛ شما پدر خود را نمی بینید که، با خارج شدن از مذهب حنفی مردم را تکفیر می کند و غیر از حنفی ها دیگران را مسلمان نمی داند.
دوم اینکه، شما با هیچ بد بختی، فجشاء، فساد بی بندو باری، رشوت، ظلم، تقلب، دروغ، تزویر و هر آنچه بدی در این کشور جریان دارد، هیچ خم بر ابرو نمی آورید، ولی بر یاد آوری از چاپ بزرگترین تفسیر ادبی قرآن به خشم می آیید و قلم بر میدارید و به بهانهء ضدیت با افراط گرایی نه اینکه افراط گرایان را بلکه اصل دین را ریشه می زنید.
سوم اینکه شما تفسیر سید قطب را نمی فهمید و خودت هم در این شک نداری که آن از سویهء شما بسیار بالا است. ولی در رابطه با چیزی که نمی فهمی نظر می دهی. این هم جفایی بیشن نیست.

چهارم اینکه؛ خود قرضاوی حملهء انتحاری را در حالت های استثنایی که یکی از آن عدم مادلهء قدرت و ظلم مستدام باشد، جواز می دارد و در بسیاری از نقاط با نظریات ابن تیمیه، ابن قییم جوزی، سید قطب و... موافق است. ولی شما از روی محض عناد دشمن ابن تیمی، سید قطب و هر آنکسی که مسلمان واقعی است دشمن هستی. دلایل شما را هم هر وقتی که خواندیم جز از چرند و بی ربطی چیزی دیگری نبود.
چه علت است که، نظر قرضاوی را در رابطه با سید قطب نقل می کنی؟ حال اینکه قرضاوی در عصر ما از علماء متشدد بحساب می آید و صد در صد نظر ابن تیمیه را تأیید می کند
پنجم اینکه؛ شما می خواهید مشق علماء حلقه بگوش را کنید و در آیندهء افغانستان مثل طه حسین و یا شیخ ازهر طنطاوی مرتد و منافق در خدمت استعمار باشید. ولی باید بدانی که آن زمانها گذشت و دیگر این امت بیدار شده است. علاوه بر اینکه افغانستان جایگاه غلامان نیست.
ششم اینکه؛ هیچ شخص آگاه به ابتدایی ترین الفبای دین در کفر بسیاری ها شک ندارد و این قرآن است که بصراحت آنها را تکفیر می کند.
حالت امروزی در بسیاری از کشور های اسلام در شکل ظاهری بدتر از جهالت زمان جاهلیت در مکه است. اگر به یک کلمهء خواندن کسی مسلمان شود، دیگری مسلمانی ارزشی ندارد.
درست است که یک اقلیت فقهی عمل را جزء ایمان نمی شمارند، ولی جمهور فقهاء و حتی اکثریت نص قرآنی عمل را جزئی ایمان بحساب می آورند. پس این جوامع هم در ظاهرش یک جوامع جاهلی بحساب می آیند. اینکه شما از اکثریت جامعه می ترسید، باید پیامبر هم از اکثریت مشرکین مکه می ترسید؟؟
در کفر حسن مبارک و همهء اتباع آن اگر کسی شک کند. بدون شک به نصف قرآن ایمان ندارد.
کسی در کفر معاونان کفار و صهیونیزم شک کند در اسلام او نیز شک است.
معاونت با کفار در جنگ مسلمین بد از کفر است و در زمرهءمنافقین و محاربین حساب می یابد.

این هم چند نمونه از صدها آیت قرآنی که همراهان ترا کافر می پندارد.

1ـ وتعاونوا علی البر و التقوی و لا تعاونوا علی الإثم والعدوان.
2ـ ولا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار.
3 ـ یا أیها الذین آمنوا لا تتخذوا الیهود والنصاری بعضهم اولیاء بعض.
4ـ ولن ترض عنک الیهود ولاالنصاری حتی تتبع ملتهم.
5ـ یا ایهاالذین آمنوا لا تتخذوا بطانة من دونکم...

هزاران نص صریح و واضح قرآنی و احادیث نبوی است که مشارکین در صف کفار، معاونین کفار و پیرو اندیشه های کفری را کفر می پندارد و ایشان را بدتر از کفار محارب بحساب می آرود. پس شما هم اینقدر تقلا نکنید که نظام های دست نشانده و یا مشارکین صهیونیزم را به بهانهء اسلام معتدل مسلمان معرفی کنید.
تو قول هر کس را بیاوری نمی تواند با نص صریح قرآن و احادیث نبوی مقابل شود.

من یک پیشنهاد دارم و آن اینکه؛ توبه کن و از خدا بترس و بخاطر دنیا آخرت خود را خراب نکن. بخصوص در حالی که کدام دنیای هم منتظر تو نیست. شیطان ترا راهبر شده است و من سخت بحال تو تأسف می خورم که در گمراهی قدم می برداری!

شیطان رشتهء فکر ترا بدست گرفته است و بسادگی از صدها آیت قرآن و هزاران احادیث نبوی که در کفر انور السادات، حسن مبارک، امثال ایشان و همهء انظمهء گماشته شده از جانب موساد، انتلجنت سرویس و سی آی أی را چشم می پوشی و ایشان را به مسلمانی نسبت می دهی. شرم است و جای خجالت که نصوص صریح و اقوال معتبر ترا مورد نظر نداری، ولی دنبال نظریات التقاطی و شاذ می گردی.

جستجو در کابل پرس