صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 42730
4 جنوری 2011, 05:19, توسط Roshan
من افغان نیستم چیست افغان ناله یی زار و فغان
حاصلش رنج و عذابی بیکران
کیست افغان فاقد درک زمان ... بیخبر از علم و دانش در جهان
من نگویم خود بگفتی این چنین
گفته یی کو نیست در دیوان دین
گفتی اول آیدم افغا نیت
بعدها میبایدم اسلامیت
صد هزاران سال بعد ش لاجرم
در ضمیرم آورم انسا نیت
شرم بادت با چنین اندیشه ات
جهل و ظلمت را نمودی پیشه ات
خوش بگفت آن بلبل شیراز ما
آن ندیم و مشفق و همراز ما
آنکه راز ابتدارا واقف است
پردههای انتهارا کاشف است
آنکه جام جم بدستت مید هد
مستی از جام الستت مید هد
آنکه قرآن نقش در لوح دلش
با ر گاهی کبریا شد منزلش
گفتای اولاد آ دم گوش کن
جرعه یی از جم دانش نوش کن
گر نباشد جوهر انسا نیت
فرق آدم چیست با حیوا نیت
اولت انسان میباید بدی
بعد از آن اسلام میباید شدی
قوم منای تاجیک والا نژاد
ای نیا کانت روانش شاد بد
نام افغان ننگ باشد بسرت
تا قیامت جنگ آرد بر دارت
یک قدم از خود بیرون آ غاز کن
چشم عقل و گوش خودرا باز کن
بگذر از افغانی و افغا نیت
گنجها داری تو از انسا نیت
نیستی افغانای روشن ضمیر
تاجیک هستی با تمدنای خبیر
حفظ کن هویت اجداد خویش
تا نسازی بی بصر اولا د خویش
من افغان نیستم
چیست افغان ناله یی زار و فغان
حاصلش رنج و عذابی بیکران
کیست افغان فاقد درک زمان
...
بیخبر از علم و دانش در جهان
من نگویم خود بگفتی این چنین
گفته یی کو نیست در دیوان دین
گفتی اول آیدم افغا نیت
بعدها میبایدم اسلامیت
صد هزاران سال بعد ش لاجرم
در ضمیرم آورم انسا نیت
شرم بادت با چنین اندیشه ات
جهل و ظلمت را نمودی پیشه ات
خوش بگفت آن بلبل شیراز ما
آن ندیم و مشفق و همراز ما
آنکه راز ابتدارا واقف است
پردههای انتهارا کاشف است
آنکه جام جم بدستت مید هد
مستی از جام الستت مید هد
آنکه قرآن نقش در لوح دلش
با ر گاهی کبریا شد منزلش
گفتای اولاد آ دم گوش کن
جرعه یی از جم دانش نوش کن
گر نباشد جوهر انسا نیت
فرق آدم چیست با حیوا نیت
اولت انسان میباید بدی
بعد از آن اسلام میباید شدی
قوم منای تاجیک والا نژاد
ای نیا کانت روانش شاد بد
نام افغان ننگ باشد بسرت
تا قیامت جنگ آرد بر دارت
یک قدم از خود بیرون آ غاز کن
چشم عقل و گوش خودرا باز کن
بگذر از افغانی و افغا نیت
گنجها داری تو از انسا نیت
نیستی افغانای روشن ضمیر
تاجیک هستی با تمدنای خبیر
حفظ کن هویت اجداد خویش
تا نسازی بی بصر اولا د خویش