با درود .
از ظاهر امر پیداست که از مجموع آثار « آرامش دوستدار » آن سرور گرامی مجذوب « امتناع تفکر در فرهنگ دینی » باقی مانده اند ورنه صاحب آن اثر در کتاب « درخشش های تیره » ضمن بررسی اصلاح دینی از نظر فتحعلی آخوند زاده ( ماجرای الموت ) را به حساب « پروتستانتیسم اسلامی » مورد تجزیه و تحلیل قرار داده که همانا آرزو و آرمان آخوند زاده ، برابری حقوق زن ومرد ، کشف حجاب ، مفهوم آزادی و بشریت و دانش آموزی به معنای نوین آن بوده و اصل ماجرای الموت در متن حوادث مربوط به اسماعیلیه را نخست عطاالملک جوینی در تاریخ جهانکشای و نیز جامع التواریخ رشید الدین فضل الله به تفصیل ذکر گردیده که نا معتبر نیست . آرامش دوستدار به ماجرای الموت اعتراض ندارد بلکه با اصلاح دینی موافق نیست و اعدام آن را خواستار است . لیکن در عصری که آخوند زاده میزیسته است تبیین پروتستانتیسم اسلامی کم اهمیت تر از پروتستانتیسم ولتر در مسیحیت نبوده است .
و اما در مقدمه نوشته شما چنین تذکار رفته است :
« ... نشر چاپی و یا الکترنیکی این مطلب بدون درج لینک کامل این صفحه اجازه نیست و مبادرت به آن سرقت است.
جعفررضائی »
قبل از شما همین مطلب را چند ماه پیش با ذکر نام نویسنده آن به تفصیل روی سایت خودم گذاشتم . مگر می شود به آن سرقت گفت ؟
همت یاران بلند و روزگار خوش .
کمال کابلی .
با درود .
از ظاهر امر پیداست که از مجموع آثار « آرامش دوستدار » آن سرور گرامی مجذوب « امتناع تفکر در فرهنگ دینی » باقی مانده اند ورنه صاحب آن اثر در کتاب « درخشش های تیره » ضمن بررسی اصلاح دینی از نظر فتحعلی آخوند زاده ( ماجرای الموت ) را به حساب « پروتستانتیسم اسلامی » مورد تجزیه و تحلیل قرار داده که همانا آرزو و آرمان آخوند زاده ، برابری حقوق زن ومرد ، کشف حجاب ، مفهوم آزادی و بشریت و دانش آموزی به معنای نوین آن بوده و اصل ماجرای الموت در متن حوادث مربوط به اسماعیلیه را نخست عطاالملک جوینی در تاریخ جهانکشای و نیز جامع التواریخ رشید الدین فضل الله به تفصیل ذکر گردیده که نا معتبر نیست . آرامش دوستدار به ماجرای الموت اعتراض ندارد بلکه با اصلاح دینی موافق نیست و اعدام آن را خواستار است . لیکن در عصری که آخوند زاده میزیسته است تبیین پروتستانتیسم اسلامی کم اهمیت تر از پروتستانتیسم ولتر در مسیحیت نبوده است .
و اما در مقدمه نوشته شما چنین تذکار رفته است :
« ... نشر چاپی و یا الکترنیکی این مطلب بدون درج لینک کامل این صفحه اجازه نیست و مبادرت به آن سرقت است.
جعفررضائی »
قبل از شما همین مطلب را چند ماه پیش با ذکر نام نویسنده آن به تفصیل روی سایت خودم گذاشتم . مگر می شود به آن سرقت گفت ؟
همت یاران بلند و روزگار خوش .
کمال کابلی .