Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 51015

محاکمه جنایت کاران جهادی بوسیله جنایت کاران طالبی امکان پذیر است

17 دسامبر 2011, 21:52, توسط baqi samandar

باقی سمندر
قوس / اذر سال ۱۳۹۰ خورشیدی
دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی
بخش دوم

سلام به خوانندګان ارجمند در کابل پرس?
شما تا اینجا را دربخش نخست بخوانش ګرفته اید :

اسناد دیداری – شنیداری و نوشتاری کم نیستند اما انچه تاهنوز وجود ندارد همانا مرکز تحقیقاتی است که شما بدان اشاره نموده اید . به امید بنیاد ګزاری همچو بنیادی تحقیقاتی واکادمیک چشم براه میباشم و انچه از من ساخته است بدرقه راه جوانان شیفته حق وعدالت خواهم کرد .
تا اینجا برای شما واینک چند جمله ای هم در مورد نظریه هموطنم روستایی ګرامی !
روستایی نوشته است که « اگر ترکی خاین را شاگرد وفادارش به سزای اعمالش رسانید به نفع مردم بود٬اگر امین جلاد را باداران روسی اش مسموم کردند ٬اگر نجیب جلاد توسط هم قبیلیهای خود دارزده شد٬اگر مسعود توسط برادران مجاهدش پارچه پارچه شد و اگر ربانی توسط نمایندگان صلحجو اش به جهنم فرستاده شد نمی باید از واقعیت منکر شد که همه آنها به سزای اعمال خود رسیده و قتل آنها باعث خورسندی ملیون ها انسان ستمدیده گردید۰ »
این بخشها را بایست شګافت تا آقا یا خانم روستایی متوجه ګردد که چه ګونه داوری مینماید ؟
یک- روستایی نوشت که :« اگر ترکی خاین را شاگرد وفادارش به سزای اعمالش رسانید به نفع مردم بود»
ایا این نفع ونقص را چګونه ارزیابی مینمایید ؟
حفیظ الله امین بربنیاد این نظریه روستایی به معنی روستایی کلمه به نفع مردم ! تره کی راکشته است وکشتن به مثابه راه حل معضلات درون حزبی و نفع مردم ارزیابی میګرددو اګر فردا ها بازهم دراحزابی رفقای حزبی خود را بکشند و درمحکمه غیابی حکم اعدام رفقای خودرا دایر نمایند – این عملکرد ها را روستایی ګرامی ما تایید مینماید . با مرګ وکشتن تره کی مشکل ای به مشکلات افغانستان اضافه ګردید که نیازبه بحث جداګانه دارد . اینکه پنج تابوت از ارګ بیرون شد وبرای چند روزی شهر جلال آباد تړون شهرنام کذاشته شد – باشد برای بحث های دیګر،
ګلاب زوی ووطن جار و دوستانش به دامن پوزانوف در سفارت شوروی رفتند و فردای همان روزها حفیظ الله امین شعار« عدالت مصونیت و قانونیت » را بیرون داد و رنګ تاکسی ها را زرد ساخت و دوازده هزار زندانی سیاسی رانیز در زندانها تیرباران کرد ولست افراد کشته شده را به در ودیوار وزارت داخله آویزان کردو بسا ګپ ها ی دیګر و اینها همه نظر به ګفته اقای روستایی « به نفع مردم بود » هنوز کجا بود ؟ پیامد این کشته شدن تره کی همانا پرده های سیاه و اعلانات رادیو یی و سرانجام ششم جدی سال ۱۳۵۸ ولشکر کشی شوروی زیر نام دفاع از انترناسیونالیسم پرولتاری و دفاع از سرحدات شوروی و بعدن به اریکه قدرت رسانیدن ببرک کارمل واسدالله سروری و رفقایش بود .
دو- آنچه آقای روستایی مینویسد که « امین جلاد را باداران روسی اش مسموم کردند » این « باعث خورسندی ملیون ها انسان ستمدیده گردید۰ »
اما اقای روستایی فراموش کرده است که کشتن وزهر دادن حفیظ الله امین منتج به این ګردید که افغانستان به شکل رسمی وعلنی مستعمره شوروی ګردید و از سال ۱۹۸۰ میلادی تا فروری ۱۹۸۹ میلادی جنګ های نیابتی ادامه یافت وبیشتر از یک ونیم ملیون انسان جامعه افغانستان شهیدګردید و بیشتر از پنج ملیون انسان اواره شدوهزاران زن بیوه ګردید وهزاران کودک نیز یتیم وهزاران دیګر نیز معیوب ومعلول و شیرازه سیاسی – فرهنګی- اقتصادی و اجتماعی افغانستان از هم پاشید و ملیونها ملیون افغانی به افغانستان خساره وتاوان رسید و جنک نیابتی میان پاکت های وارسا وناتو وکشورهای همسایه دور ونزدیک در افغانستان در بستر جنګ سرد به شکل خونین ادامه یافت.
البته وطندارم روستایی است و من هم در روستا بدنیا امده ام و تاوقتی که به مثابه روستایی بیاندیشیم سطح وافق دید ما کوتاه خواهد بود .
به همین ترتییب آقا یا خانم روستایی مینویسد که :
سه - « اگر نجیب جلاد توسط هم قبیلیهای خود دارزده شد٬اگر مسعود توسط برادران مجاهدش پارچه پارچه شد و اگر ربانی توسط نمایندگان صلحجو اش به جهنم فرستاده شد نمی باید از واقعت منکر شد که همه آنها به سزای اعمال خود رسیده و قتل آنها باعث خورسندی ملیون ها انسان ستمدیده گردید۰ »
به این می ګویند تحلیل جامعه شناسانه روستایی مشربان !
آیا مردم افغانستان بعد از همه این کشتار ها واقعن خرسند اند ؟
ایا کدام قانون کدام حق وکدام حقوق به طالبان وجنایت کاران یخن سفید شان درپشت پرده ها این اجازه را داده است که داکتر نجیب وبرادرش را که در خانه ملل متحد پناهنده شده بود ند – به دار بزنند ؟
اګر فردا یکی از پناهندګان را از هر حزب وګروهی که باشد – در کدام کشور اروپایی به دار بزنند چه خواهد شد ؟
دراروپا نمیتوانند واجازه ندارند یک موش را شکنجه بدهند چه رسد به اینکه به دار بزنند ؟
شکنجه دادن یک پشک جرم است . تطبیقات لابراتواری بالای موش هاو یا خرګوش ها جرم است اما درافغانستان که لا براتوار اندیشه ها وجنګ ها و ابزار های کوناګون فکری و عملی شده است – به دار زدن ها و کشتار ها نتنها جرم نیست بلکه انسانی با تفکر روستایی اش مینویسدکه « نمی باید از واقعیت منکر شد که همه آنها به سزای اعمال خود رسیده و قتل آنها باعث خورسندی ملیون ها انسان ستمدیده گردید۰ »
آقای روستایی !
درجرمنی عده بیشماری درزمان حاکمیت هیتلر می ګفتند :
هیل هیتلر ! یعنی هیتلر مقدس !
بیشتر از پنجاه ملیون انسان درجنګ دوم جهانی قربانی فاشیسم ګردیدند وتا امروز نقد از فاشیسم ومبارزه برضد افکار فاشیستی ادامه دارد اما شما روستا زاده افغانستانی نا دانسته مدافع فاشیسم شده اید و از فاشیسم دفاع مینمایید .
هنوز خیلی وقت دارید تا به افګار خود بازنګری انتقادی نمایید ومن پیشنهاد مینمایم که هرلحظه ای که برضد افکار خانمانسوز موضع بګیرید- مانند من مورد لعن وطعن وفحش ودشنام ها وناسزا های ګوناګون قرار خواهید ګرفت اما با وجدان آرام زندګی خواهید نمود.
سخنی با نون – جیم – فی !
, ن ج ف چنین نوشته اند :
باقی سمندول جان: «
مثلیکه قتل مزاری ، مسعود ، ربانی و ساییر جنایت کاران برایت بسیار غم انگیزبوده است ، حتمآ جنایت کاران باقی مانده نان چرپ برایت داده که این قدر خود را حق به جانب گرفته و مطالب حمایه کننده از جنایت کاران ارایه میکنی ، و شهید و شهید بازی درآوری ، معلوم نیست ، که مشاور امنیت ملی برایت چه داده ، امید است ، نان همرای مواد مخدر یکجا کرده نداده باشد ، »
نجف جان قندول !
راست می نویسی قتل مزاری برایم بسیارغم انګیز بودواست ودیدی که مزاری در بالای تمام وعده های طالبان اطمینان واعتماد کرد و ګلبدین هم که متحد مزاری بود چهار اسیاب رابرای طالبان رها کرد ومزاری برای مزاکره به سوی طالبان رفت ولی وی را در طیاره کشتند و جسد اش را در غزنی انداختند !
این برای شما مایه خشنودی است که یک انسان هزاره کشته شد- یک انسان شیعه کشته شد- یک مخالف قومی وفکری ومذهبی ات کشته شد و شریعت طالبی و حاکمیت آی – اس ای برقرارګردید اما برای من غم انګیر است که هزاران قول وقرار را طالبان زیر پا ګردند و کینه قومی ومذهبی چشمان شان را کور کرده است اما طالبان دیدندکه دوست داران عبدالعلی مزاری جسد پرخون وی را از غزنی تا مزارشریف به شانه های خویش بردند ومزاری را نام ونشان شهید وقهرمانی بخشیدند و قوای پراکنده طرفدار مزاری را بسیج کردند . اکنون درشهر کابل در منطقه پل سوخته بزرګترین مجسمه وتندیس مزاری را بر پا کرده اند و جاده ای رابنام مزاری ساخته اند – مذهب شیعه نتنها در قانون اساسی افغانستان رسمیت داده شد بلکه بزرګترین مساجد و عبادت ګاه هارا درافغانستان مردم طرفدار مذهب شیعه ساخته اند و در پارلمان افغانستان هم بیشتر از پنجاه نماینده دارند .
تیورسین های راسیسم قومی و پاک سازی قومی ومذهبی از خود بپرسند که :
ایا با کشتن عبدالعلی مزاری مردم هزاره را تضعیف کردند یا قوی ترساختند ؟
ایا رقابت های منطقوی تضعیف شد یا قوی ؟
درمورد احمدشاه مسعود و برهان ربانی نیز دیدیم که طرفداران احمدشاه مسعود بارها نیرومند تر از انوقت ګردید و ازبرهان الدین ربانی هم چنان .
اینګ اګر کدام انسان سیاسی بازهم فریب طالبان وحزب اسلامی را میخورد و صابون طالبی بجان اش بیشتر ازګذشته کار مینمایند – بایست بخاطر بسپارد که :
طالبان احمدشاه مسعود را که هم مجاهد بود وهم طرفدار اخوان المسلمین - توسط اعضای اخوان المسلمین مراکشی کشتند – به شما هرګز ترحم نخواهند کرد . مطمین باشید اکر به هر زبان سخن بګویید وبه هرامام و مذهب اقتدا نمایید بازهم طالبان وحزب اسلامی از شما به عنوان وسیله و ابزارواسباب استفاده خواهد کرد ودر اخیر نمیدانم که نام تان راچه خواهد ماند ؟
مګر طالبان بابرهان الدین ربانی جلساتی نداشتند ؟
مګر برهان الدین ربانی درخانه یک مرد مومن ومسلمان و مولوی در یفتل بدخشان بدنیا نیامده بود و درس در فاکولته شرعیات والازهر نخوانده بود و موسس وبنیان ګزار جمعیت اسلامی افغانستا ن نبود و باور سخت به اسلام نداشت ؟
وقتی طالبان همچو انسانی را کشتند – به هیچ یک از انسانهایی که کویا بنام تاکتیک از طالبان حمایه میکنند – رحم نخواهند کرد .
طالبان به تندیس سنګی بودا در بامیان ترحم نګردند ۰ از اینرو فکر خام وخیال واهی خواهد بود که اګر کدام مکتب خوانده بنام های ګوناګون از طالب وحزب اسلامی دفاع نماید و فردا به دار زده خواهد شد و من بازعم عزا دار خواهم بود .
یاززنده و صحبت باقی .

آنلاین : باجنایت نمیتوان عدالت را برقرارساخت

جستجو در کابل پرس