حمايت فاروق وردک از کوچ اجباری!
وردک نقش هماهنگ کننده را بين رهبری افراد مسلح، نعيمی والی ميدان وردک و عناصر طالبان برای يکپارچه سازی ولايت ميدان وردک بر عهده دارد
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
کابل پرس?: در روزهای گذشته ، افراد مسلح با سلاح های سبک و سنگين با نام کوچی به منطقه ی بهسود يورش برده، دست به کشتار، چور و چپاول و آتش زدن خانه های مردم زدند. هزاران تن از مردم بهسود در نتيجه ی يورش بی رحمانه ی اين افراد ناچار شدند که خانه و کاشانه ی خود را ترک کرده و به مناطق ديگر بروند.
يک منبع در ارگ رياست جمهوری افغانستان که نخواست نامش فاش شود، به کابل پرس گفت افراد مسلحی که با سلاح های سبک و سنگين به بهسود يورش برده اند، از طرف برخی مقامات بلندپايه ی افغانستان بطور مستقيم و غير مستقيم حمايت می شوند.
اين منبع گفت که در روزهای اخير برخی رسانه ها با نشر اخبار پراکنده، از دست داشتن افراد دولتی در اين جنايات حاد عليه بشريت خبر داده بودند اما هيچ رسانه ای بصورت مستقيم به اين عوامل دولتی اشاره ای نکرده است. او افزود که فاروق وردک يکی از حاميان مهم و کليدی حمله به منطقه ی بهسود و بی جا شدن هزاران تن از خانه هايشان می باشد. فاروق وردک نقش هماهنگ کننده بين رهبری گروه مسلحی که از پاکستان با عنوان کوچی به افغانستان و منطقه بهسود اعزام شده اند را بر عهده دارد و اين هماهنگی بين رهبری افراد مسلح، نعيمی والی ميدان وردک و عناصر طالبان صورت می گيرد. پيش از سفر نمايندگان دولت برای بررسی اوضاع در بهسود، اين تيم با افراد مسلح هماهنگی کرده و آنان بصورت موقت زمانی که نمايندگان به منطقه رسيدند، آنجا را ترک کردند. اما پس از ترک نمايندگان دولت، افرد مسلح شبانه دوباره به منطقه يورش بردند.
ناچار به ترک خانه/ عکس از نجيب الله مسافر
اين منبع ادامه داد که نيروهای آيساف برای کنترول اوضاع عازم بهسود شده بودند اما در راه با افراد مسلح طالبان درگير شدند و به منطقه نرسيده پس از ختم درگيری به پايگاه های خود بازگشتند. منبع کابل پرس اين درگيری نيروهای طالبان و آيساف را در نتيجه ی همين هماهنگی ميان تيم حزب اسلامی در دولت که عنصر اصلی آن فاروق وردک است با نيروهای مسلح طالبان می داند.
اين منبع همچنين افزود که فاروق ورک و همفکران وی در کابل و ولايت ميدان وردک، طرح گسترده ای را برای اخراج مردمی که از قوم و تبار وی نيستند روی دست گرفته است. آنان می خواهند ميدان وردک را تبديل به ولايتی کنند که بصورت يکپارچه در اختيار يک گروه قومی باشد. اين منبع می گويد، افراد حزب اسلامی و طالبان در چنين مواردی بصورت کاملا تنگاتنگ با هم عمل کرده و حتا در صورت لزوم به افراد مسلحی که از آنان استفاده می کنند و از پاکستان می آيند، تذکره ی افغانستان داده می شود.
فاروق وردک يکی از عناصر کليدی دولت افغانستان محسوب می شود که زمانی بصورت رسمی عضويت گروه گلبدين حکمتيار را بر عهده داشت و آگاهان سياسی معتقدند هنوز رابطه ی مستحکمی با اين گروه دارد. وی خلاف قانون در افغانستان چهار پست کليدی را در اختيار دارد.
کوچ اجباری يکی از نمونه های روشن جنايت عليه بشريت محسوب می شود که در اساسنامه ی دادگاه بين المللی جزايی موسوم به "اساسنامه رم" تعريف شده است. افغانستان در سال 2003 به عضويت اين دادگاه درآمد و دادگاه بايد طبق اساسامه ی خود، در حالی که دولت بصورت آشکار و پنهان از کوچ اجباری حمايت می کند، در صورت شکايت قربانيان وارد عمل شود.
باز هم آدمکشان با بيرق سفید امارت، باز هم کوچ اجباری
کوچ اجباری يکی از جنايات حاد عليه بشريت است و اين جنايت در افغانستان بدون آنکه دولت و جامعه ی جهانی به آن توجهی داشته باشد، همچنان بوقوع می پيوندد
سه شنبه 17 ژوئن 2008
مردم نمی خواهند کوچ اجباری ديگری را شاهد باشند!
تکليف کوچی ها را روشن کنيد!
يكشنبه 30 مارس 2008
يکی از جرايم حاد عليه بشريت:
کوچ اجباری به روايت عکس
عکاس: نجيب الله مسافر
پنج شنبه 28 ژوئن 2007,
کوچی ها در ولايت ميدان فاجعه آفريد!
نويسنده: فريد اميد
پنج شنبه 14 ژوئن 2007
شمال و جنوب هندوکش برای کوچی ها نیست
نويسنده: ثنا نیکپی
چهار شنبه 8 اوت 2007
کوچیها و هزاره جات
زمزمه ی رفتن کوچیها به هزاره جات ، موج وحشتی فراتر از تندباد گونو
شنبه 12 آوريل 2008, نويسنده: عبدالحمید اعتمادی
دولت ملی و معضل کوچی ها
نويسنده: نوراحمد شادمان
پنج شنبه 14 ژوئن 2007
کوچی ها کجا بروند؟!
نويسنده: ميرويس جلالزی
چهار شنبه 25 ژوئيه 2007
9 مکتب تعطيل شد
کوچی ها بيرق سفيد طالبان را به اهتزار درآوردند
يكشنبه 24 ژوئن 2007
آواره شدن ساکنین محل توسط طالبان کوچی
گزارشگر: تام کوگلان، خبرنگاردایلی تلگراف- ولسوالی بهسود ولایت وردک / ترجمه: مهدی مهرآئین
چهار شنبه 11 ژوئيه 2007
عکس فارق وردک از روزنامه راه نجات
پيامها
20 جون 2008, 14:11, توسط جاوید
بعد از عرض احترام باید بگویم که راستش بسیار دقیق نمیدانم در بابت این مسله. ولی امروز با دوستم که باشنده ولایت وردک است توسط تیلفون صحبت کردم. از موضوع کوچی ها و هزاره ها برایم گفت که زمین های کوچی ها در جریان جنگها توسط افراد اقوام هزاره و پشتون غصب شده بود و زمانیکه کوچی ها دوباره آمدند و خواستند از زمینهای شان استفاده کنند با مقاومت این افراد مواجه شدند که در نتیجه منجر به جنگ شد و بلاخره پشتونها زمینهای کوچیها را به ایشان مسترد کردند و هزاره ها تا حالا مقاومت دارند. اگر قضیه راست باشد قضاوت را میگذاریم به دوستان.
21 جون 2008, 07:24, توسط جاوید صادق
آقای جاوید،
عجب خبر مسخره خبری به ما میدهی و از ما قضاوت می طلبی، این اطلاعی را که شما از طریق تیلفون بدست آوردید و به ما اطمینان میدهید، مبتذل تر از اختاریه هایست که کرزی به پاکستان میدهد. حرف پوچ را مینویسی و قضاوت آنرا به خوانندگان میگزاری. این حرف پوچ که زمین کوچی ها را هزاره واپس نمیدهند کجا معنی دارد که در مورد آن قضاوت صورت گیرد.
چقدر انسان با مسوولیت و فعال که با یک تیلفونی که کردی از همه موضوع آگاه گردید، بعد از این هر مشکلی که در افغانستان پیش آمد باید از شما بخواهیم تیلیفونی موضوع را همه جانبه تحقیق و بر رسی نموده بعد از نتیجه گیری و قضاوت خود تان قضاوت را به دیگران بسپارید، تیلفون کرده از دوست اش گزارش گرفته، این دوست شما سرحال بوده و یا مثل کرزی هزیان گفته. یکی دو تیلفون دیگر به همین ترتیب بکو که مشکل ارغنداب و هلمند، مساله دعوای پشتونستان هم حل شود. یک تیلفون به بوش و یک تیلقون به احمدی نژداد بکن که مساله هسته ای ایران هم حل شود.همی تیلفون هایت را وقت تر میکردی تا مشکل عراق، خاور میانه و افغانستان یک باره حل می شد.
گوچی ها که تعداد شان به یک میلیون نفر نمیرسد و دعوای مالکیت تمام افغانستان را دارند و با غژدی های بدوی خود وحشیانه میآیند مردم ساکن را از خانه و منازل شان کوچ میدهند و بخاطر چهار تا بز گوسفند شان خون انسانها را میریزانند.
اصلآ در این توطیه ها جبار نعیمی نفر خاص آ ای آی که به پاس جعل کاری اش در هماهنگی با فاروق وردک در انتخابات نمایشی ریاست جمهوری، مسوولیت کامپاین انتخاباتی کرزی مزدوررا، در کمپ های مهاجرین در پاکستان به عهده داشت، والی وردک مقرر شد. چندی پیش زمین های دیگر اقوام وردک را به افغان ملیتی ها توزیع کرده بود، و امروز بدستود فاروق وردک و حمایه کرزی ظلم استبداد دوران عبدالرحمان خانی را دوره در حق مرد م هزار اعمال میکنند.
کوچی ها بجز تخریب مزارع مردم، تخریب سرک ها و جوی جوی بار مردم وبجز ازیت مردم که مردم نه شب از دست چهار گوسفند اینها راحت است و نه روز، با چهار تا مرکب وسگ رمه خود خود را صاحب تمام افغانستان میدانند و بخاطر چهار گوسفند شان امروز خون دیگران را میریزند. کوچی یا ما لک زمین؟ یکی از این دو حرف میتواند درست باشد. اگر این زمین ها ملکیت کوچی ها است پس چرا این وحشی ها جایگزین نمیشوند تا باقی مردم افغانستان هم از شر تخریب کاریها این ها نجات یابند.
کوچی ها در قتل مردم هزاره در مزار در دوره طالبان نیز دست داشتندکه افراد حزب گلبدین و طالبان را در میان خود جای دادند، و ده ها بار با استفاده ازاین نام آله دست این آن شده اند.
من نمیدانم کوچی بودن چه امتیاز بزرگ است که همه از آنها چشم بسته حمایت میکنند. در افغانستان به هر پیمانه که پر روی کنی و وحشت ایجاد کنی امتیاز میگیری، به شیوه انسانی اگر بر خورد کنی پا مال میشوی.
این قبیله وحشی چرا در یک گوشه ای از افغانستان و یا پاکستان جایگزین نمیشوند. چقدر دیگر اقوام افغانستان و تا چه وقت رنج عذاب گروه های وحشی و قبیله گرا را بدوش داشته باشند. یک عده بنام طالب، عده دیگر بنام حکمت یار، عده دیگر بنام افغان ملت، و گروه گک کرزی این ها همه عوامل عقب مانی افغانستان و سد راه پیشرفت به دیگر اقوام متمدن افغانستان هستند، برخی از دیگری از اقوام پشتون با نام بد این سیا ه نام گردیدند.
خاک ده ای قضاوت تو و کرزی. وحشت، قتل آدم کشی، دزدی و غارت را پیشه کردید، و از ما قضاوت می طلبید و توقع دارید ما به شما آفرینی بدهیم. پر روی، پر توقعی، برتر ی خواهی هم حد اندازه باید داشته باشد. زور گوی های شما دیگر نتیجه نمیدهد، اگر نتیجه میداد طالب پیروز می شد.
21 جون 2008, 11:09, توسط محممد مسعود فوق
در افغانستان هرکسی مزدور پاکستان ویا جاسوس آی اس آی باشدوبه وطن ومملکت خیانت کند ،قتل وجنایت را بر مردم مسکین روا دارد وخشخاش کشت کند، ووطن ومردم وطن را آرام نگذاردومکاتب را به اتش بکشد از دولت خائین ومزدور کرزی انواع امتیاز ها را میگیرد و اگر صداقت را پیشه کند نه تنها که حق خود را از دست میدهد بلکه هیچ امتیازی را نصیب نخواهد شد بناء ا حق باید گرفته شود ولو به هر شکل که باشد. منطق سر این جنایت پیشه گان تاریخ نمیشود، تا جائیکه دیده میشودانها(کوچی های پشتون) با زور اسلحه ,وحمایت گسترده دولت دست نشانده وقبیله گرا زمین و ملک مردم را تصاحب میشوند باید در مقابل شان برای حفظ زمین ، اموال وناموس خوداز اسلحه استفاده بالمثل صورت گیرد دیگر هیچ راه بیرون رفت وجود ندارد. باید مردانه وار از خود دفاع کرد.
22 جون 2008, 02:56
Mr. Jawed Sadeq, shuma sadiq nested harf hayee khashen wa mobtazal megoyeed qazya ra hama janiba barasi namikooned wa faqad por harfi mekooni wa ba estemal looghat-e-maqbool mekhahi mardoom ra ba beraha bekashani. koochi ha dar tool-e-Tareekh Afghanistan mardoom-e-Mazloom boodand har waqt hooqooq shan zeer pa shoda hata ta emrooz maskan nadarand wa yak haqiqat-e-degar ke Koochi ha dar tol-e- tarekh ba harja yee kee khoastand meraftand wa eqamat mekardand wa kase ba anha kar nadasht choon khod-e-shan ham mardoom-e- be azar boodand. tanha mashghool-e-charandan-e-Gaw wa Goosfandan-e- shan boodand wa hastand pas to ke khod ra sadeq me nami sadeq nesti wa az harf hayee mobtazal khod dari kon.
21 جون 2008, 00:55, توسط مسعود وكيلي
برادر شما ديگر اين فاروق خان وردك را ادم حساب كرده ايد
او كه يك حيوان بيش نيست از انسان و انسانيت چيزي نميداند و از روز جزا نيز اگاه نيست
22 جون 2008, 00:59
بامیان ، افغانستان
فاضل حسینی
تا کی دروغ ود سیسه
سایت کابل پرس? که منبع اساسی کشت تخم خشونت ، تعصب ، دشمنی و نفاق در بین مردم و کشور عزیز ما افغانستان میباشد بنا بر در یافت هدایت باداران خارجی خود همیشه تلاش ورزیده و میورزند تا اقوام برادر افغانستانرا از هم جدا و وحدت ملی افغانستان را خدشه دار نماید .
اینبار نیز مانند سابقه و بخصوص سال گذشته سایت کابل پرس و سایر سایت های مزدور و بیگانه موضوع کوچی ها و هزاره ها را بدون دریافت حقایق و معلومات دقیق از منابع غیر موثق انهم به گفته خودشان از ( منابع ارگ ریاست جمهوری که نمیخواست نامش فاش شود) چنان شعله ور ساخته و دامن زده که گویا د ه ها و صد ها نفر کشته ، زخمی و از مناطق شان بیجا شده است .در حالیکه قضیه برعکس است و بار دیگر کوچی های مظلوم تحت حملات مسلحانه و بی رحمانه گروهای احنبی صورت گرفته و برایشان اجازه داده نمیشوند که از چراه گاهای ابای شان استفاده نماید. .
کابل پرس درین رابطه بدون اسناد موثق بر عده ای از شخصیت های ملی، دلسوز و صادق کشور از جمله داکتر فاروق وردک مانند سال کذشته چندین اتهامات وارد نموده است که یک انسان و فرد معقول با یاد اوری ان خجالت میکشد و افسو س به همچو خبرنویسان و قلم بدستان که از خاطر عقده های شخصی و گروهی خود همیشه باعث تعصب ، خشونت و دشمنی در بین مردم و اقوام برادر افغانستان گردیده است .
نشر همچو اخبار و مطالب نادرست که هیچگونه قوانین ژورنالستیک وعفت فلم و تهذیب سخن دران مراعات نمیشود به هیچوجه نمیتواند مانع تحکیم وحدت ملی مردم و پیشرفت کشور گردد . سال گذشته هم همین افراد ، گروها و عناصر مزدورتلاش نمودند تا از طریق براه اندازی کمپاین تبلیغاتی در بین مردم هزاره و کوچی ها دشمنی ها ایجاد نماید و دران زمان هم بر داکتر فاروق وردک چنین اتهامات وارد شده بودند .اما متاسفانه که جای نگرفت و بار کج تا منزل نرسید .
حقیقت مسله اینست که در سی سال اخیر در بین مردم وردگ و هزاره که همیشه همسایه های خوبی بودند هیچ کشمکشی دیده نشده است گر چه داکتر فاروق وردگ از قوم وردگ است اما او افتخار همه مردم ومتعلق به همه اقوام است . داکتر نسبت به همه شخصیت های دیگر دولتی روابط بسیار دوستانه و نزدیک با مردم هزاره دارد و در ده ها و صد ها مجالس برادران هزاره خود اشتراک نموده است . برعکس اقای محقق که خود را وارث اصلی هزاره ها میداند یکبار هم دیده نشده است که با مردم وردگ نشستی داشته باشد و یا به یک منطقه ای از مردم وردگ سفر کرده باشد .
همین محقق و گروه محقق است که قاتل صد ها و ده ها هزاره میباشند . همین افراد و گروها ییکه داد و ناله از دفاع حقوق هزاره ها میزند نه تنها به قوم هزاره بلکه به سایر اقوام کشور خیانت میورزند و بخاطر بدست اوردن اهداف شوم و نامقدس خود مردم هزاره ، کوچی ، طالب و پشتون را بدنام کرده است . همین افردا و اشخاص هستند که با زور سلاح زمین ها و ملکیت های هزاره و کوچی ها را در مناطق بهسود غصب نموده است . همین افراد است که که بنام دفاع از حقوق هزاره ، هزاره و کوچی را به جنگ و دشمنی تشویق میکنند و بالاخره همین افراد و گروها است که هزاره ها را به ترک از خانه های شان مجبور میسازند و بمنظور اهداف شوم شان در مناطق دیگر افغانستان جا بجا مینمایند. .
در واقعیت امر محقق ، محققان و کابل پرسان همان انسانها و جنایتکاران هستند که متهم به نقض حقوق بشر گردیده و هنوز هم افراد مسلح غیر مسول و زندانهای مخفی دارند .قصه های از غرب کابل ، افشار، سیلو، کوته سنگی، قلعه واحد،مهتاب قلعه ، دارالامان ، دشت برچی ، بامیان مزار و دیگر مناطق هنوز زنده است تا که انسان در دنیا است جنایت همچو انسانهای حیوان صفت و درنده از یاد انسانها و ورق تاریخ نخواهد از بین رفت .
دیگر بس است! بنام تاجک ، هزاره ، پشتون و کوچی هزاران جنایت درین وطن صورت گرفت ، ده ها و صد ها نفر بی گناه و مسلمان کشته شدند . اما امو هزاره ، کوچی ، تاجک ، پشتون وازبک غریب و مظلوم هنوز مظلوم و بیچاره مانده است . سالهای سالها کوچی ها و هزاره ها با هم برادروار زندگی کرده است . حالا نیز باور داشته باشید که یک دیگر را تحمل خواهد کرد و به این واقعیت پی خواهند بردند که تنها یکتعداد افراد و گروها است که از نام ، ادرس ،قوم ، ملکیت و ناموس ان استفاده سو مینمایند.
در ولایت وردگ پشتون ، تاجک و هزاره زنده کی میکنند همه شان درغم و خوشی یک دیگر شریک هستند، پس کدام منطق و عقل سلیم چنین اخبار را میپذیرد که داکتر فاروک وردگ به گفته همین صاحب نظران ( انان می خواهند ولایت میدان وردگ را تبدیل به ولایتی کنند که بصورت یکپارچه در اختیار گروه قومی باشد ).
بلی خواننده عزیز !
داکتر فاروق وردگ واقعا در پی تحکیم یکپارچه گی مردم و تمام اقوام افغانستان است و وردگ از او شخصیت های نیست که از دشمنی ، تشنج و خشونت مردم هزاره و کوچی ها لذت ببرد و در پی منافع شخصی و قومی خود باشند.داکتر فاروق وردگ حالا به حیث یک خدمتگار واقعی در قلب مردم افغانستان جا دارند و هیچ کس و گروهی نمیتواند ازین واقعیت چشم پوشی نمایند.
هر هموطن هزاره ، کوچی ، ازبک و تاجک ما داکتر فاروق وردگ را از نام وعمل نیک نسبت به او اشخاص که د ست های ناپاک شان با خون صدها هموطن مظلوم ما الوده است خوبتر و بهتر میشناسد . اما هستند افراد و اشخاصی که بران لعنت میگویند که از جمله یکی هم کابل پرسان و کابل بوسان هستند
اگر در درون دولت و پارلمان و یا بیرون از مرکز در ولایات و حتی خارج از کشور واقعه و حادثه ای صورت میگیرد دشمنان سوگند خورده کشور نام داکتر فاروک وردگ را بان پیوند میدهد و ادعا میکند که گویا داکتر فاروق وردک دران دست دارد. گاهی به نام عضو حزب اسلامی ، گاهی بنام طرفدار کرزی ،گاهی هم بنام خیرخواه طالب و مردم پشتون و گاهی به عنوان اینکه در چهار پست دولتی کار میکند اتهام بسته میشود .
داکتر فاروق یک گناه دارد که ادم و شخصیت دلسوز ،کارکن ، اگاه و با اعتماد دولت ، مردم و جامعه بین المللی است و نمیتواند مانند یکتعداد افراد و اشخاص درگیر فاجعه ها و توطها ها باشد ،اوهمیشه متعهد به منافع ملی است وبالاتر از همه یک جوان دلیر، با استعداد و باهمت است که با همه دسیسه ها مردانه وار مبارزه نموده و نمیگذارد که دشمان شناخته شده مردم دوباره بر مردم افغانستان حاکم شوند .
22 جون 2008, 04:00, توسط کامران میرهزار
سلام به خوانندگان عزيز کابل پرس?،
شما خواننده ای که بنام فاضل حسینی نوشته و به دروغ اظهار داشتيد که از باميان عزيز هستيد!
اول اينکه اين دروغ ها و اتهاماتی که شما درباره ی کابل پرس نوشته ايد، تازگی ندارد و قبلا بخش هايی از آن توسط گروه قبيله گرای راوا مطرح شده بود و عده ای مانند خود شما با پنهان شدن پشت نام های مختلف، چنين اتهام های توخالی را عليه کابل پرس گفته بودند. فقط يک ذهن بيمار و يا يک وابسته می تواند سايتی را که اخبار سوء استفاده و اختلاس و چپاول دارايی مردم را با سند و منبع معتبر نشر می کند، متهم به ايجاد نفاق کند. گويی زمان در افغانستان در کمال صلح و صفا سپری شده و هيچ کسی کشته نشده، تجاوزی صورت نگرفته، کوچ اجباری نشده و نسل کشی صورت نگرفته است. ده ها ست که قتل، چپاول، تجاوز، کوچ اجباری و نسل کشی و تمام موارد جنايات عليه بشريت در افغانستان صورت گرفته و می گيرد و خوب است حالا شما به منبع و علت آن دست يافته ايد و کابل پرس عامل آن است. گمان می کنيد اين گپ پوچتان برای غير از شما و چند تاريک انديش خرديداری دارد؟
می گوييد کابل پرسيان، منظورتان چيست؟ کابل پرسيان و آنانی که نوشته هايشان در کابل پرس نشر می شود يعنی افراد مختلف با انديشه های موافق و مخالف. کابل پرس در انحصار فکری فرد و يا گروه خاصی نيست که شما بتوانيد آن را به اين اتهامات واهی محکوم کنيد.
دوم اينکه تراژدی بهسود، ماجرای چند کوچی ساده نيست بلکه پشت اين ماجرا طرح های کلانی نهفته است که ياداور کوچ اجباری و نسل کشی ست. اگر اين گروه مسلح را آزاد بگذارند، همراه کشتار و غارت، ادعای مالکيت تمام افغانستان را خواهند کرد. گمان نمی کنم شما احساسی درباره ی کوچ اجباری و نسل کشی داشته باشيد. همانطور که شبيه شما متفکران راوايی ندارند و منافع قبيله يا منافع ارباب اهميت اصلی را دارد.
سوم اينکه موضوع وابسته بودن فاروق وردک به گروه آدمکش حکمتيار نيازی به سند ندارد. اگر شما مريدش نباشيد و موزه پاکی را کنار بگذاريد، اين موضوع برای همگان روشن و هويداست. موضوع 4 پست کليدی داشتن در دولت نيز موضوعی ست که نياز به سند ندارد. ايشان خلاف قانون چهار پست دولتی را در قبضه دارند و از تمام توان استفاده کرده تا وابستگان گروهی و قبيله ای خود را در بخش های کليدی جابجا کنند.
موضوع اقدامات غير قانونی مراد شما فاروق وردک را در همين سایت زحمت کشيده بپاليد که با سند افشا شده است.
در آخر می خواهم بگویم بسیار جالب است. هر چه مرتجع و موزه پاک است با جمعيت قبيله سالاران افغانستان موسوم به راوا وجوه مشترک فکری دارد.
22 جون 2008, 06:46, توسط سحر
روی دروغ گویانی چون فاضل ِ حسینئ کاذب (!) سیاه و وجدانش در خواب است!
قدیم میگفتند دروغ گوی حافظه ندارد اما حالا باید این را به آن اضافه کرد که دروغ گویانی چون حسینئ کاذب (!) بر علاوۀ حافظه، وجدان و حس انسانیت را نیز به اجاره داده اند.
23 جون 2008, 02:03, توسط فرزام
دوست گرامی آقای کامران میرهزار با عرض سلام و احترام!
میخواهم بدون اضافه روی و حاشیه پردازی، خدمت شما چنین بعرض برسانم:
چنانچه دیده می شود، حساسیت شما در برابر سازمان راوا به اوج خود رسیده است. ضمن پذیرفتن و احترام به حق موضع گیری و ابراز نظر شما، باید گفت که سازمان راوا بمراتب پوسیده تر و توخالی تر از آنچه است که در نوشته های آن انعکاس میابد. براساس شناختی که من از این سازمان دارم، مطرح کردن و بمیان آوردن نام این سازمان در هر بحث و نوشته تصویری بزرگتری از آن بنمایش خواهد گذاشت. توصیه دوستانه من این است که جدا از نقد و بحث های جدی و جداگانه در برابر مواضع نادرست سازمان راوا در قبال مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، لازم نیست از نام این سازمان مانند واژه "تروریسم" در هر نوشته استفاده شود. چنین یک برخورد بیشتر از این سازمان بی خاصیت را مطرح خواهد ساخت - ارزش بحث را ندارد.
موفق باشید!
28 جون 2008, 03:53, توسط صحرای کویر
سلام میر هزار عزیز !
دوست فرهیخته وآگاه از بازتاب دادن واقعیت درمعرض دید بینا یان واقعی وکوردلان مانند فاضل حسینی وحسینی ها کاریست زیبا وپسندیده عاقلان.
تا موجب آگاهی تشنگان واقعیت وموجب بینایی اعمی واصمهایافمن یعلم انما انزل الیک من ربک الحق کمن هو اعمی انما یتذکر اولوالالباب "الرعد" آیه 19این عصر بیداری وعلم شود به گفته ای این آیه شریفه فقط اولولالباب وصاحبان خرد واقعیت را ببیندوغصه بخورد ابلهان مثل حسینی مانند اعراب جاهیلیت که از شنیدن حق وکلام وحی پرده به گوشهایش فرو می کرد مبادا که بشنود وبسمت دین اسلام کشیده شود ،اینهاجاهلان هم بیدار شود وبشنود بهرحال کار تو کاریست پیامبری وابلاغ وانذار .اما دیری نخواهد پایید که بی خبران صاحب خبر خواهد شد وخودشان را ملامت خوهد کرد
21 جون 2008, 09:46, توسط جاوید
برادرم آقای جاوید جان صادق!
تشکر از ابراز نظر تان. میخواهم چند نکته را خدمت تان یادآوری کنم. اول اینکه ما برای یافتن راهای حل منطقی برای مسایل مربوط به افغانستان به فکر عمیق و نگهداشتن خونسردی ضرورت داریم چراکه تجربه روانشناسان و ساینس دانان نشان میدهد که قهر. غصه. عقده و عاطفه در موقع فضاوت منتق آدمی را ضعیف میسازد. در نوشتار جوابی تان آثاری از قهر دیده میشود.
دوم بنده معلوماتیراکه در در جریان تیلفون با دوستم حاصل کردم به حیث ثبوت اینجا ارایه نکردم و به عرض رسانده ام که اگر این واقعت باشد شما قضاوت کنید.
سوم اگرچه خودم طرفدار کوچیگری در کشورم نیستم و میدانم که از نگاه اقصادی . اجتماعی .... این مسله مشکلزا است ولی با نظر شما هم موافق نیستم که میگوید کوچی یا مالک زمین و یا چرا ایشان در یک منطفه سکونت اختیار نمیکنند. خدمت تان عزص شود که کوجی گری پدیده تنها مریوط به افغانستان نیست این شیوه زندگی است که تعداد زیادی از اعضای فامیل انسان آنرا اختیار کرده است و در بسیاری از کشور های جهان سوم و یکتعداد کشورهای پیشرفته اروپایی مانند انگلستان. فرانسه. پولند....... هم وجود دارد. ولی در کشورهای پیشرفته کسی باایشان مشکل ندارد چراکه افراد با نظریات مثل شما در کشور های پیشرفته کم است. من از شما میخواهم بپرسم.
۱. شما به کدام دلیل به حود حق میدهید که به یک تعداد انسانها شیوه زندگی فرمایش دهید؟
۲. اگر شما در جایی خانه یا زمین خریده. به ارث برده و یا هم به شکل بخشش صاحب شده باشید و از این ملکیت تان بعضی اوقات استفاده کنید بنابر دلایل x y z. آیا به من حق خواهید داد بیایم و زمین تانرا بگیرم صرف به دلیل اینکه شما ازش سال پر استفاده نمیکنید؟ اگر جواب تان نه است پس در مورد مسله کوچی ها هم کمی غور کنید.
در اخیر بیاد داشته باشید که اگر بخاطر جنایات افراد اقوام را ملامت و مجازات کنیم برادران هزاره هم نجات نخواهند یاقت. اگر جوابم را خونسردانه و استوار به منطق دادید جواب میگیرید ورنه همین حالا خدا حاقظ پیروز باشید.
21 جون 2008, 12:16, توسط ahmadi
avalbe be mardomi begoah hamle mikonid bada ideaye erso miras ,,choche fashist...dar koja shoma kochiha masli ensan zindagi kardin ke ideaye insaniyad mikonid? aya dar toli omritan nani halal hkordid ke befahmid ke befahmid yani che?aya tabe hal az padaranitan porsidid ke chera mardom az sharri shoma bizar ast?aya hkabar darid ta behal pedaranitan chandin hezar nafar ra koshte ast?ta behal hkoditanra dar ayene dideid?aya tabehal az pedaranitan porsideid che qadar zaminhaye mardomi hazara ra bezor grefteid?aya hkabar darid ke dar koja zayede shodeid...ke hkoditanra varesi asli sarzami degaran midanid,,.aya inra midanid ke ba be danya amadani har kodomitan pedaramitan jani dahha defli bigonah ra gerefte ast ? ya anqadar bozdel hastid ke jorati porsidani vaqyat ha ra az pedaranitan nadarid ,,,,,,,,,ta ba keyy jaheli
21 جون 2008, 23:16, توسط جاوید صادق
آقای جاوید،
من از نوشته جوابیه تان در یافتم که شمانوشته مرا یا مکمل مطالعه نکردید و یا معنی گپه نمی فهمید، اگر نوشته مرا مکمل نخوانده اید، این طرز بر خورد شما به قیافه همان صحبت تیلفونی شما میماند که به مردماطمینان داده بودید خیرو خیریت است، و اگر نوشته ام مکمل خوانده باشید و معنی آنرا یافهمیده ویا هم نا فهمیده تجاحل میکنید، که این خصلت همان خصلت کوچی گری و قبیله گرایی است که بخاط دو هفته خوراک رمه خود انسان ها به قتل می رسانید و بی شرمانه از خود دفاع نا مشروع را از طریق زور گوی های داخل ارگ و اطرافیان کرزی، ادامه میدهید.
شما از کوچی ها تذکر دادید و آدرس های آنها را هم برایم دادید، درست است این مساله را طفل صنف اول هم میفهمی، کدام موضوع بزرگ نیست. من میخواهم خدمت شما بگویم حرف من توبر سر جنایت، اعمال خشونت و قتل آدم کشی غیر عادلانه و ستم در حق دیگر اقوام است. شما از موضوع طرفه رفتید، اصلآ حرف ما در مورد فرهنگ کوچی گری بودن ونبودن نیست. کرزی و فاروق ورد ک و نعیمی که از کوچی ها دفاع میکنند تنها به مفهوم همگرایی با قوم کوچی نیست، دلیل اصلی بر سر تحقیر دیگر اقوام توسط این گر وه بر تری خواه و زیاده رو است که میخواهم به اینها بگویم دست از این خشونت بردارید، و خیال دروه های سی سال قبل را از سر خود دور، کنید، و دیگران تحمل کنید، دیگر چاره ندارید، وحشت بیشتر از این ضرر ش بر تمام منطقه میرسد.
در اخیر یک بار دگر ازشما خواهش میکنک یک تیلفون دیگز هم بکنید، معلومات غیر جانبه دارانه را برای ما بنویسید.
22 جون 2008, 08:08, توسط کامران ميرهزار
سياست جمعيت قبيله گرايان افغانستان يا راوا اقتضا می کند مقابل جنايت عليه بشريت و کوج اجباری موضعی نداشته باشد تا آدمکشان و تاراجگران آسوده تر به آدم کشی و تاراج بپردازند و در عوض در نگاه جمعيت پاچه ی روزنامه نگار گرفتن مهم تر است.
22 جون 2008, 15:30, توسط بلخی
بلی کوچی ها راست میگویند چون با معیارات کنونی کشور افغانستان مال اونهاست و همه زمینهای این کشور مال خودشان است همان طور که نماینده کوچی ها با جرآت بی شرمانه در پارلمان گفت که کوچی های مالکین اصلی این کشوراند حق بیشتر به تناسب دیگران اقوام دارند بنآ هزاره حق مالکیت بر اراضی این ملک را ندارند. این ها همیشه گفته اند که افغانستان برای افغان ها است نه برای هزاره، تاجک و ازبک و غیره. تا که این آش است و این کاسه این روزگار غیرپشتون ها خواهد بود مگر اینکه غیرپشتونها همت بازساختن تهداب این ملت را دریابند!
23 جون 2008, 00:53, توسط افغان اصالت
حرف کوتاه باید گفت
هزاره و ازبک و تاجیک بیاید یک سند بیاورد که مورد قبول مردم صاحب عقل باشد. حتی یک لوده هم می فهمد که هزاره ها مزدوران بیگانه ها استند. ازبک ها واضح و روشن از ازبکستان استند و تاجیک ها نه دیگران که خود شان خود را از تاجیکستان می گویند. خاک و وطن در آخر از صاحب خود است. مهاجر و بیگانه را امروز که نه فردا به کمک خداوند ج بیرون خواهیم کرد. باش که روزش برسد باز معلوم خواهد شد که این خاک از کدام مردم است.
23 جون 2008, 02:56, توسط محمد هارون رستاخیزی
برادر میرهزار من با این گفته شما موافق نیستم این شکایت را از سازمان های مستقل بکنید سازمان راوا یک سازمان وابسته به صیهونیزم موساد وآی اس آی می باشد.چیزیکه بادران شان بگوید انجام میدهد ایشان استقلال فکری ندارند .خودت میگویی که پاچه ژورنالست ها رامیگرند باتفاوت اینکه ایشان تعلیمی اند ونظر به امر بادران شان که در تل ابیب است پاچه گیری میکنند.
23 جون 2008, 04:38, توسط سرباز گمنام قبیله در اروپا
به ادامۀ سخنان دوست عزیزم افغان اصالت
بله! در حقیقت این کشور مربوط به کسانی است که خود را منفجر نموده و باعث قتل کودکان و زنان بیگانه (!) میگردند، این کشور مربوط به کسانی است که روزانه مکاتب و شفاخانه ها را به آتش میکشند تا نگذارد فرزندان بیگانه (!) ها باسواد گردند، این وطن از افرادی است که صرف از کشور دوست ما پاکستان و اسرائیل سخن بشنوند. بله حق با ماست! تنها طالبان گرامی و افرادی چون گلبدین میتوانند در این کشور زندگی کنند مابقی باید از کشور خارج گردند!
این شیوه را ما افغان اصالتی ها از همتباران خود آموخته ایم...
ما از صهیونیستهای عزیز آموخته ایم که خانۀ بیگانه (!) ها را ویران کنیم و خون آنها را بیآشامیم...
افغان اصالت یعنی افغان اصالت!
افغان اصالت یعنی کوچ اجبارئ ساکنین بیگانۀ (!) این مرز و بوم!
زنده باد افغان اصالت!
دوستان و عزیزان افغان اصالت میتوانند اصل این فلم را که یک فلم مستند و با ارزش است در این آدرس خریداری نموده و با توجه به تاکتیک های همتباران ما در اسرائیل هر چه زودتر برای اخراج و قتل عام اقوام بیگانه در کشور عزیز ما (پشتونستان) این شیوه ها را در کشور خود نیز عملی سازند تا باشد که ارواح بزرگ احمدشاه ابدالی و عبدالرحمن خان از ما خوشنود گردد!
با احترام فراوان به تمام سربازان قبیله بزرگ ما و افغان اصالت های گرامی!
3 جولای 2008, 04:35, توسط Wahid
Wahid From Germany!
I read Kooch ejbary, reallay that is sadless , because we are living in 21th century but with having such surprising people, as far as i visitid the area that these koochi people are travelling all of them are Pakistani that they get toww benifit pakistani nationality and using the pasture and other benefit like upper posts in government and in Parelment.
That is so intresting telling these koochis has land and pasture in Hazara jat if they are koochi they must have no land, and houses if they have land so they must not be Koochi, because koochi is homeless and having no land and qebala of any land at all. if they hade land in hazarajat so they are not koochi and they must sittled there and didn,t get alot of benefit by name of Koochi.
This is intresting all Afghans they are living in north part and havingland tractor, vehicales and so on stil they are claming being Koochi and get missuse of this name , if having few ships are the simbol of being Koochi so mostly people in Afghanistan they are living in this thereotory and having animals must be Koochi and get equal benifit as Afghans trib get by the name of Koochi
With best regards