
پاچا خان پاکستانی " فخر افغان" معرفی میشود
اما فرزندان واقعی و صادق کشور خارجی
اما این فرد سیاسی و جنگجوی هندی یا پاکستان چی پیوندی با مردم افغانستان دارد؟ که ما حالا برایش مراسم و سمینار علمی بگیریم. این فرد شاعر ,دانشمند ,فیلسوف یا کاشف نبوده که بگوییم خیرش به همه مردم دنیا میرسد. بلکه کسی بود که برای یک جقرافیایی مشخص یعنی هند و پاکستان سالها مبارزه کرده که هیچ پیوندی با افغانستان ندارد.
سمینار علمی، تحقیقی و بین المللی تحت عنوان پاچاخان و عدم تشدد در روز گذشته در کابل تدویر یافت.
حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان در این سمینار پاچاخان را از شخصیت های برتر قرون 20 و 21 خواند.
در جای دیگر آقای افزودند:
که بزرگترین آرزوی پاچاخان این بود که مردم و ملت خود(پاکستان و هند) را طوری آموزش دهد تا در خدمت بشریت باشند نه یک قوم مشخص.
از فرمایش خود آقای کرزی هم معلوم میشود که پاچا خان پاکستانی یا هندی بوده و پیوندی با مردم افغانستان نداشته. چون آقای کرزی می فرمایند " ملت خود " تبیعتا مردم افغانستان نمیشود ملت پاچا خان باشد. آن وقت ملت پاچا خان زیر سلطه بریتانیا قرار داشت و پاچا خان تحت رهبری گاندی برای آزادی مبارزه میکرد. در حالی که آن وقت افغانستان کشور مستقل بود.
خان عبدالغفار خان مردی خوبی بوده خدایش بیامرزد. تاحالا چیزی بدی از او بگوش من نخورده. همینکه افتخارهمراهی و شاگردی مرد بزرگی چون گاندی را داشته سند خوبی است بر بزرگی او. مثل فاشیستان جای خوش کرده در دل قبایل پشتون عادت ندارم هر کس از قوم و قبیله من نبود دشنام دهم. اما این فرد سیاسی و جنگجوی هندی یا پاکستان چی پیوندی با مردم افغانستان دارد؟ که ما حالا برایش مراسم و سمینار علمی بگیریم. این فرد شاعر ,دانشمند ,فیلسوف یا کاشف نبوده که بگوییم خیرش به همه مردم دنیا میرسد. بلکه کسی بود که برای یک جقرافیایی مشخص یعنی هند و پاکستان سالها مبارزه کرده که هیچ پیوندی با افغانستان ندارد.
البته ایرادهای زیادی هم به این خان پشتون وارد است که اگر لازم شد به عرض میرسانم اما فعلا وقت آن نیست.
اما حالا ما بپذیریم و این حق را به کرزی بدهیم که به ده ها دلیل از جمله اینکه آقای کرزی خواسته از نام او نفع کشور بهره بردارکند. یا اینکه باند راسیستی از فرط نبود شخصیتهای علمی و سیاسی در بین قوم خود یک پشتون پاکستانی را به خود چسپانده اند و او را قهرمان مردم افغانستان معرفی کنند تا عقده شان خالی شود. البته فارسی زبانان و ترک زبانان سپاس خدا را از نعمت وفور دانشمند ,فیلسوف ,پزوهشگر و شاعر برخودارهستند. در این باره دچار عقده خود کم بینی نیستند که باعث شود یک جنگجوی خارجی را به عنوان افتخارات خود معرفی کنند.
حال پرسش اساسی این است اگر دیگر اقوام کشور مثلا ازبکها مراسم تجلیل از نادر شاه افشار برگزار کنند واکنش باند فاشیست کرزی چی خواهد بود؟ خواهید دید که چی برخورد وحشیانه میکنند. شروع میکنند به لجن پراکنی , دشنام, توهین و تحقیر. در صورتی که همین نادر شاه افشار ولینعمت احمد خان ابدالی بوده است. بسیار از فرزندان صدیق , خدمت گذار و دلسوز افغانستان چون در مقابل روزگوی های و جنایات حاکمان پشتون در حق فرهنگ و هویت مردم ایستادگی کرده اند از سوی باند فاشیست حاکم خارجی معرفی میشوند.
یادم هست روزی در یکی از تلوزیونهای فاشیستان مرد ناجور و مریضی (از نگاه روانی) نشسته بود. طوری که معلوم میشد از ایستادگی یکی از مبارزین راه عدالت اجتماعی در مقابل باند خودش ناراحت بود . بعد از دشنامها و لجن پراکنیهای فراوان در آخر گفت: اینها همه خارجی هستند از بیرون کشور افغانها آمده اند بین ما افغانان تفرقه می اندازند. چون پاسخی منطقی ندارند بهمین ساده گی طرف مقابل را خارجی معرفی میکنند. اما حالا یک خارجی را چون پشتون است " فخر افغان " معرفی میکنند.
با توجه به سخن خود کرزی: که بزرگترین آرزوی پاچاخان این بود که مردم و ملت خود(پاکستان و هند) را طوری آموزش دهد تا در خدمت بشریت باشند نه یک قوم مشخص.
حال باید از آقای کرزی پرسید آیا شما بیک قوم مشخص خدمت نمیکنید؟ که این خدمت شما باعث سقوط بیشتر آن قوم مشخص در بحر جهالت و فقر شده است. میدانید چرا؟ چون خداوند می فرماید : و مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین .
برای همه از درگاه خداوند آگاهی آرزو میکنم.

آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره
مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره
این کتاب را بخریدفخر اوغان خان جنرال حمید گل خان
فخر اوغان خان جنرال نصیر الله بابر خان
فخر اوغان خان جنرال اسد درانی خان
فخر اوغان خان جنرال پرویز مشرف خان
فخر اوغان خان جنرال اشفاق پرویز کیانی خان
فخر اوغان خان جنرال ضیاالحق خان
فخر اوغان خان کرنیل امام خان
اینها چند خان وشوهر خواهر های هستند که هم باید منحیث فخر اوغان یاد گردند وهم پسوند بابا باید برایش شان داده شود زیرا هرکدام انها دریک برهه از زمان برای اوغانها خدمت کرده اند که الحق مستحق دریافت این القاب در پهلوی پاچا خان هستند
كدام فخر افغان؟
اين خان هاى دوسره مانند كوساله دومادره دولاخ را ميجوشيدندو .اين كشور كه اينطور نباه و برباد شده همه از دست اين كتله انسان نماهاست.اينها همه مزدوران باكستان هستند كه به فرمايش باكستان كشور ما را تباه كردند.ان قسمت از بشتونها كه از ان طرف سرحد به شمال منتقل شدند امروز همه به دستور اى اس اى طالب هستند و شمال را به خاك و خون ميكشند. دولتى كه بشتونها دران تمام قدرت را بدست دارند به حساب بشتونوالى به انها همكار اند و هم نوا هستند.بشتون كه هر جنايت كند خير است باز خواست نميشود و دستكير ننميشود و جزا برايش داده نميشود. انها در كشتار و در جنايت عادت كرده اند.تا زمانيكه مثله ديورند يكطرفه نشود اين كشور همينطور به حالت مرك باقى ميماند.اين كار را زن فروشان و هيرون فر وشان دوطرف ديورند نميخواهند.بايد اين قضيه در محاكم بينل مللى بيش كشيده شود وبر حل عاجل ان اقدام شود.يك طفل هم ميداند كه اين وقت طلايي است كه از دست ميدهيم.جه كنيم كه رهبر ما خر است.
حضور برادرانم هروی صاحب , آقای راستگو , روشن عزیز و جناب بینا سلام.
میخواستم به عرض برسانم که اگر اندکی تعمق نمائید و یا حد اقل موضعگیری و نظریات خود را از بدو ورود به کابل پرس? به خاطر بیاورید, لقب فخر افغان برای خان عبدالغفار خان مشکلی ندارد. زیرا افغان نزد شما مساوی است به پشتون و چون غفار خان نیز پشتون است , پس خطاب فخر افغان مساویست به فخر پشتون ( به اساس تعبیر و باور شما از کلمه افغان) که اصلا اشکالی ندارد .
حالا دو راه در پیش است یا لقب فخر افغان ( به باور شما فخر پشتون) را قبول نموده و خاموش باشید. در حالت جز از آن , اینرا بپذیرید که افغان مساویست به تبعه افغانستان(تمام اقوام) . در اینصورت لقب فخر افغان را میتوانید نا معقول و نا مقبول بشمارید
با تجدید حرمت
خان عبدالغفار خان گفته بود که تا زمانیکه یک سانتی متر خاک پشتونخواه و بلوچستان در زیر پای پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان است نباید در پشتونخواه و بلوچستان اشغالی دفن شود.
یکی از کار های بزرگ دیگر داکتر نجیب الله که او را در مقایسه با دیگر رهبران پرچم و خلق برجسته میکند این است که با وصف خطر بزرگ از جانب نوکران پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان به شهر جلال آباد رفته و امر آوردن جسد مرحوم خان غفار خان را از سرحد نامنهاد دیورند دستور دادند.
عبدالفغار خان تا آخرین لحظه عمر مبارک شان خود را افغان مینامید و پشتونخواه و بلوچستان اشغالی را جز لوی افغانستان میشمرد و از تمام پشتونها و بلوچ ها خواسته بود به این امر باور داشته باشند.
آیا نادر افشار ایران را جز افغانستان میشمرد ؟
آنهای خاطرخواه حقیقت هستند برای شناختن پشتونهای پاکستان و شاگردان عبدالغفار خان به این دو نشانی برویند.
اهداف متضاد پشتونهای دو طرف مرز
http://msmpress.com/index.php?...
خان عبدالغفار خان وناسیونالیسم پشتون
http://www.afghan-german.de/up...
مقاله "خان عبدالغفار خان وناسیونالیسم پشتون" به چند قسمت تقسیم شده. قسمت یکی مانده به آخر با عنوان " ناسونالیسم معاصر پشتونئ " را خوب با دقت بخوانید. ببنید ملی گراهای پشتون پاکستان در قبال امتیازهای حاضر به معامله با پاکستان هستند. هیچ دلچسپی هم به پشتونها افغانستان ندارند. اگر دلچسپی داشتند باز دوستان برای ما نشان دهند. پشتونهای اسلام گرا که در بین پشتنونها پاکستان محبوبیت دارند فعلا در بست در اختیار پاکستان و i s i هستند.
آگاهی پیشتر باعث رنج کمتر میشود. پس آگاه باشید
فرهنگ دوست هروی
اول خیلی دلچسپ است که آقای هروی که از دشمنان افغان جرمن انلاین است ، مقاله ی را از آن سایت پست کرده است.
دوم حرف ایشان مرا به یاد حرف آن روسهای انداخت که در سالهای جنگ سر میگفتند که المانهای جرمنی شرقی با جرمنی غربی هیچ گونه تشابه ، ارتباط و دلچسپی ندارند و باید به حیث کشور مستقل باقی بمانند.
این آقای هروی همان چیز فهم است که طرز دید و برخورد خود را بر اساس چند مقاله ی نگاشته شده توسط عبدالخبیث حرام ، احمد کمزاد، فرشته حضرتی ، لعل زاد، حفیظ منصور ، ولی مسعودوف و چوچه سگان پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان چون عطا خیل ، دریادلی و غیره تعین میکند.
موجودیت چند پشتون و بلوچ و ازجمله چند پشتون و بلوچ فروخته شده ، برخورد پشتونها در مقابل چتلستان مانند همان برخورد و موجودیت چند هزار جرمن کمونیست در المان شرق است.
همانطوریکه با آماده شدن شرایط مردم در جرمنی به اصطلاح دموکرات بر خاستند و با برادران و خواهرانشان در غرب کشور یکجا شدند ، شما باور داشته باشید که با آماده شدن شرایط یک پشتون و بلوچ برای یک لحظه با پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان باقی نخواهند ماند.
در حلیکه در المان شرق اصلا هیچ گروه ی سیاسی مخفی یا علنی برای وحدت دوباره المان وجود نداشت در بلوچستان، پشتونخواه و سند همین حالا نیروی های اند که عملا ً و آشکارا خود را افغان دانسته و یا برای آزادی شان و ایجاد کشور مستقل میرزمند.
آقای تنویر
برای اینکه بحث روال منتقی بخود بگیرد باید مورد به مورد بحث کرد.
شما نخست بگو پاسخ خود را از چند مورد گرفتی یانه؟ شما اول بدروغ اتهام میزنی وقتی پاسخ میگیری شجاعت نداری بگوی حرف شما درست است. برای گریز از اصل گپ موضوع را عوض میکنی.
من در پیام نخست خود که خطاب ب همه بود گفتم:((آنهای که خاطرخواه حقیقت هستند برای شناختن پشتونهای پاکستان و شاگردان عبدالغفار خان به این دو نشانی برویند.)) در اینجا من میگویم "شاگردان عبدالغفار خان" پس بحث من روی شاگرانش بود. اما شما باز پای غفار خان پیش میکشید. غفار خان هرچه بود شهروند افغانستان نبود.
راجع به پیوند که داده بودید. اعمال ایرانی ها به ربطی ندارد و من پاسخ گوی اعمال آنها نیستم. اما شجاعت آنرا دارم بگویم شما درست میگویید کار آنها غلط بوده.
حال ببینم شما چقدر شجاعت داری.
به این پیوند برو همان کاری که ایرانیها کرده اند بدتر از آن را حاکمان فاشیست افغانستان کرده اند.
http://archive.khawaran.com/Kh...
برگزیده از مقاله مربوطه (( چنانکه عموی محمد ظاهر شاه صدراعظم افغانستان درهنـــگام اعتلای جنبش فاشیستی در آلمان به آنکشور رفت ووزیر خارجه اش فیض محمد زکریا با هیتلر ملاقات نمود و اورا "برادر بزرگ آریایی" خطاب کرد. ( آدمک: تاریخ سیاسی افغانستان، ص 223- به زبان انگلیسی) ))
آقای هروی
اگر شما قدری توجه میکردید جواب سوالات شما حد اقل دو بار داده شده است ولی من نمیدانم که شما چرا این مسله بسیط را متوجه نمیشوید.
منظور من از یمن و المان شرقی این است که در آنجا هم مانند چتلستان امروز هزاران هزار کارمند دولتی ، احزاب سیاسی و اردو و امنیت ملی میگفتند که هیچگاه با بخش دیگر کشور یکجا نمیشوند ولی جبر زمان و تاریخ هیچگاه شقاق های تحمیلی و مصنوعی را تحمل نمیکند.
امروز در چتلستان هم این اگر هزار نه بلکه هزاران پشتون و بلوچ در دستگاه دولتی چتلستان ، در اردو و تایید چتلستان از جانب آنها همانند یمن و المان شرقی است.
روزی که شرایط مساعد گردد شما باور داشته باشید که پشتونها و بلوچها هم مانند یمنی ها و المان های جرمنی دموکرات یا با مادر وطن شان لوی افغانستان یکجا میشوند یا دولت های مستقل شان را بنا میکنند و یا فدراسیون بلوچ- پشتون را تشکیل میدهند.
من امیدوار هستم که شما حالا متوجه شده باشید که عبدالغفار خان تا آخرین رمق حیات خود را چتلستانی خطاب نکرده بلکه چتلستان را به حیث یک دولت مصنوعی و غیر قانونی رد میکرد.
لینک های ذیل را تماشا کنید و بخوانید ( متاسفانه به انگلیسی اند) و ببینید که این تنها پشتونها نه بلکه بلوچها و سندی ها چتلستان را رد میکنند:
http://www.dividepakistan.blogspot.com/
ولي خان نه چا پوښتنه وکړه، چې تۀ څوک يې؟
ولي خان ځواب وايي----زه شپږ زره کاله پښتون يم، 1400 کاله مسلمان يم او 50 کاله پاکستانے يم٫
نو که تۀ خپل شپږ زره کاله تاريخ په 50 کالو ورکوې ستا خوښه ، خو اکثر پښتانه بيا تا نه مختلف سوچ لري
زۀ په پاکستانی نوم فخر نه شم کولے او په پښتو فخر کولے شم
زما اتلان بېټ نيکه،ميروېس نيکه، احمد شاه بابا، شير شاه سوري ،خوشحال خان خټک، رحمان بابا ، باچا خان دي نه چې قاېد اعِظم
http://www.boloji.com/plainspeak/011.htm
لینک مضمونی را که شما داده اید سند نیست بلکه مطلب است که شاید توسط برادر کلان بهمن جان نوشته شده باشد و خیلی طفلانه و فقط توهین و دشنام یک قوم است که خود تقلید از فارس های فاشیست میباشد.
ملت های تحت ستم هزاره ها، اوزبیک ها و بعد تاجک ها در افغانستان استند. این ملت ها این فرد پاکستانی را یا نمیشناسند و یا هیچ فخر خود نمیدانند. فخر ملتهای تحت ستم شهید عبدالخالق هزاره است.
آقای هروی
لطفا ً هنر خواندن را یاد بگیرید. منظور من مقاله ی آقای سیستانی نه بلکه مقاله یا سند نشر شده در سایت بی بی سی است که شما در مقابل مقاله ی آن آقا را که واقعا ً خیلی طفلانه و فقط از دید یک قوم پرست کور نوشته شده است را پست کردید.
دوم امید اسنادی را که من برایشان پست کرده ام تماشا و خوانده باشید.
باز هم به شما میگویم که اگر یمن و المان شرقی با هم دوباره وحدت کردند پشتونها وبلوچها از آنها در چتلستان وضعیت بد تر دارند.
من اتحاد شانرا با مادر وطنشان افغانستان یکی از امکانات دانسته ام نه یگانه امکان.
خواهش میکنم دقیق تر بخوانید. امکان دیگر این است که آنها فدراسیون پشتون - بلوچ را که در ویدیو ها هم بلوچها از نزدیکی شان با افغانستان و پشتونها ذکر کرده اند ، یاد شده است.
بلی هیچ قدرتی جلو یکجا شدن دو کوریا را هم نخواهد گرفت . روزی آنها دوباره یکجا خواهند شد.
در باریه مثالهای دیگر از جمله تایوان ، الجزایز ، کویت ..... شما قدری فکر کنید . آنها کشور های مستقل هستند و زیر تاثیر هیچ کشوری دیگری نسیتند. اگر تایوان به طور مثال زیر تاثیر جاپان میبود مثال تان درست میبود.
باز هم به شما میگویم که پشتونها و بلوچها به صوت غیر قانونی زیر اشغال پنجابی های کثیف و بویناک آورده شده اند که اسنادی را که من برایتان پست کردم سخنان رهبران بلوچ و پشتون است که از شما میخواهم باز هم بخوانید.
دولت افغان بعد از ایجاد چتلستان و بعد از اینکه قوای پنجاب به بلوچستان هجوم بردند پیشنهاد کرده بود که:
بگذارید این دو ملت طی یک انتخابات آزاد تحت کنترول ملل متحد تصمیم بگیرند که
کشور های مستقل شانرا داشته باشند
یا با هم فدراسیون را تشکیل دهند
یا با مادر وطنشان افغانستان یکجا شوند.
یا با چتلستان باقی بمانند.
در آنزمان چتلستان و ایجاد گران آن انگلیس و امریکا هر دو این پیشنهاد جانب افغان را رد کرده بود و جنایات چتلستان در پشتونستان و بلوچستان اشغالی را نادیده گرفتند.
آقای محترم هروی
متاسفانه نسبت پاره ی امور نمیتوانم تا روز جمعه آینده به صحبت خود با شما ادامه بدهم ولی اگر خواست خداوند تعالی بود جمعه آینده حتما ً دوباره در خدمت شما قرار خواهم داشت.
من خیلی خرسند هستم که از این گونه بحث ها به جای توهین یگدیگر چیزی بیاموزیم.
در بالا مطالبی خدمت عرض کرده ام که به اضافه آنها میخواهم توجه تانرا به چند منطقه دیگر جهان که با پشتونخواه و بلوچستان اشغالی مشابه اند جلب کنم. آنه عبارت اند از چیچنیا، داغستان و تاتارستان که جنبش های آزادی و استقلال طلبی در آنها از سالها وجود دارد و میخواهند مانند جماهیر شوروی سابق بخصوص مانند لاتویا ، لیتوانیا و استونیا از روسها استقلال شانرا بگیرند.
یار زنده صحبت باقی
جمعه در این موارد اگر خواستید صحبت خواهیم کرد.
به سلامت باشید.
آقای تنویر سلام
من عادت ندارم در مباحث کلی گویی و مقلطه کنم در نتیجه دقیقا به پاسخ طرف مقابل میپردازم. چون دوست ندارم طرف مقابل را بازی دهم بلکه میخواهم حقیقت آشکار شود. به همین خاطر به یک یک جمله های پایم شما پاسخ میدم. از پاسخ دادن گریزان نیستم. چون پاسخ دارم.
در ادامه پاسخ به پیام 13 نوامبر 16:49 شما.
شما گفتید: ((این هم چند ویدیو و لینک در باره ای اینکه بلوچها ، سندی ها و به گفته شما اولاد و یا پسران غفار خان چه میگویند. ))
دوست عزیز گذاشتن چند ویدیو در انترنت کاری ندارم دلیل محبوبیت گزارنده ویدیو نیست. همینطور دلیل نمی شود که این حرف همه یک قوم باشد. باز هم اگر شما اصرار دارید باشد. اما باید قبول کنید این مثال های من می آورم مدعیان شان درست میگویند.
همین حالا روزی صدها ویدیو در انترنت توسط نازی های آلمان پخش میشود.در ویدیو ها بازهم شعار میدهند که طرفداران میلیونی ما عنقریب می آید. حتی همین چند روز پیش یک رادیوی انترنتی آنها توسط پلیس آلمان کشف و ضبط شد. در این ارتبات بالای 10 نفر دستگیر شدند.
پس ما حالا منتظر باشیم عنقریب نازی ها همه دنیا را دوباره به آتش خواهند کشید.
همین حالا روزی ده ها ویدیو توسط القاعده در انترنت پخش میشود که خود را نماینده یکنیم ملیارد مسلمان معرفی میکند. آیا بنظر شما واقعا اقاعده نمایند واقعی مسلمانها است؟
در ایران خامنه ای را طرفدارانش(نه اکثریت مردم ایران) رهبر مسلیمین جهان میخوانند. هر روز ده ها ویدیو در انترنت پخش میشود که عنقریب مهدی ظهور میکند. میگویند ما ملت ایران سپاه مهدی هستیم.
تحت رهبری حضرت مهدی ما تمام دنیا میگیریم.
پس اینها هم درست میگویند؟
در انگلیس گروهی کوچکی طرفدار بر انداختن سلطنت هستند و میخواهند انگلیس جمهوری باشد. همین گروه روزی ده ها ویدیو در انترنت مگذارد که سلطنت مرد. انگلیسی ها جمهوری می خواهند.
پس ما شما منتظر باشیم عنقریب انگلیس جمهوری خواهد شد.
کدام انگلیسی و یا سیاستمدار انگلیسی این ویدیو ها را جدی میگیرد. من میگویم یک تا دو صدم.
باز هم مثال زیاد است اگر خواستی بیاورم؟
اما راجع این سخن شما:(امید شما حالا قبول کرده باشید که غفار خان تا آخرین رمق حیات خود را چتلستانی نمیگفت و چتلستان را مصنوعی و غیر قانونی میدانست.))
پاچا خان نه تنها پاکستان را قبول داشت بلکه هند راهم قبول داشت. به همین دلیل تحت رهبری گاندی به مبارزه با استعمار پرداخته بود. وقتی پاچا خان همراه با هندی ها با استعمار مبارزه میکرد سخنی از لوی افغانستان نبود. اگر چنین چیزی میبود گاندی و دیگر مبارزان او را از جمع خود بیرون میکردند. تا اینکه بعدا محمد علی جناح ایده کشور جدا گانه را برای مسلمانها را مطرح کرد. طبعتا پشتونها بدلیل دلایل منطقوی و مسلمان بودن بناچار با پاکستان یک جا شندند و از هند بریدند. بعد از تشکیل پاکستان پاچا خان پرچم مخالفت با حکومت پاکستان را برداشت. پاچا خان پاکستانی را قبول داشت که همه اقوام و ملیتهای به اندازه نفوس در آن سهم داشته باشد. اما پنجابی همچون پشتونهای افغانستان قدرت را به تنهای قبضه کردند و هیچ سهمی به پشتونها و بلوچها ندادند, که خدا لعنت شان کند.
در ایجا بود که پاچا خان گفت من پاکستان را قبول ندارم.
آقای هروی
اول مقایسه پشتونها و بلوچها به حیث تحت ستم ترین مردم جهان با نازی های هیتلری ، القاعده و خامنه ای درست نست.
ٍٍِثانیا ً در این ویدیو شما با افراد گمنام مواجه نیستید بلکه در هر چهار ویدیو رهبران بلوچ صحبت میکنند.
در ضمن من به علاوه ویدیو ها برای شما نظر مردم سند ( سایت شانرا) و سخنان ولی خان و ..... را هم پیش کردم که متا سفانه هیج یک مورد قبول شما قرار نگرفته است.
اینهم موضوع دیگر بر گرفته شده از سایت بی بی سی که گفته میشود در کنار حملات دیگر استقلال طلبان بلوچ بس مسافربری را متوقف کرده و پنجابی ها و پنجابی زبانان را از موتر بیرون و به قتل میرسانند . http://www.bbc.co.uk/news/worl...
من نمیدانم معلومات شما در مورد چتلستان چقدر است ولی از روی نوشته های شما حدس میزنم که معلومات خیلی سطحی است.
به طور مثال شما باید بدانید که بلوچستان در زمان تجزیه هند کبیر جز چتلستان به شمار نمیرفت این پنجابی های کثیف و بویناک بودند که بعداً به بلوچستان حمله برده و آنرا هم تحت اشغال خویش در آوردند. در آنزمان متاسفانه امریکا و انگریز به خاطر جنگ سرد این پنجابی های کثیف و هر غلام دیگر شان که هر بدی هم میکرد مورد تایید آنها قرار میگرفت. و بدبختانه تا کنون هم عذاب و رنج مردم بلوچ و پشتون بوسیله امریکا نادیده گرفته شده است.
این سایت را مطالعه کنید تا درمورد آزادی خواهان و جنبش آزادیبخش مردم بلوچ قدری بیشتر معلومات در یابید.
http://www.balochvoice.com/bvo...
پاچا خان هیچگاه خود را چتلستانی خطاب نکرده است و هیچگاه هم تجزیه هند کبیر را قبول نکرد.
او تا آخرین لحظه مخالفت خویش را با تجزیه هند کبیر بر اساس مذهب رد کرده و آنرا غیر انسانی و غیر عادلانه میدانست چون هند مرکز و سمبول زندگی مشترک مذاهب مختلف جهان بوده و است.
و چون او اشغال پشتونخواه و بلوچستان را نمیپذیرفت وصیت او هم این بود تا او را در مناطق اشغالی دفن نکنند.
آقای تنویر سلام
من پاسخ 14 نوامبر 12:00 شما را آماده کرده بودم حالا که شما آمدید نشر میکنم.
شما گفتید: ((لطفا ً هنر خواندن را یاد بگیرید. منظور من مقاله ی آقای سیستانی نه بلکه مقاله یا سند نشر شده در سایت بی بی سی است که شما در مقابل مقاله ی آن آقا را که واقعا ً خیلی طفلانه و فقط از دید یک قوم پرست کور نوشته شده است را پست کردید))
از منظور شما دقیقا فهمیده میشود, به بی ارزش بود سیاهه های سیستانی و قوم پرستی او پی برده اید. ای کاش شجاعت آنرا میداشتید علنا تایید میکردید. حال که بی بی سی برای شما سند است اگر چیزی در آنجا نشر شد باید برای شما سند باشد. من می توانم ده ها خبر و مقاله از بی بی سی برای شما نقل کنم که حکایت از قوم پرستی و جنایات حاکمان پشتون بر دیگر اقوام کشور است. امیدوارم نگویید دروغ است.
شما بنویسند آن مقاله اتهام قوم پرستی زدید با کدام سند؟
میشود قوم پرستی را تشریح کنید؟
شما گفتید: ((دوم امید اسنادی را که من برایشان پست کرده ام تماشا و خوانده باشید.))
برادر عزیز گفتگوی ما و شما روی پشتونها و غفار خان بود نه روی بلوچها. خود شما در پاسخ قبلی خود در باره پیوندها (لینکها)به من گفتید:
(این هم چند ویدیو و لینک در باره ای اینکه بلوچها ، سندی ها و به گفته شما اولاد و یا پسران غفار خان چه میگویند. امید شما حالا قبول کرده باشید که غفار خان تا آخرین رمق حیات خود را چتلستانی نمیگفت و چتلستان را مصنوعی و غیر قانونی میدانست.))
ویدیو ها همه در باره بلوچها است نه مربوط به پشتونها که موضوع اصلی بحث ما است. در مورد عفار خان هم پاسخ شما قبلا دادم.
اینکه بلوچها در حق شان توسط پاکستان ستم شده حرف شما درست است. بهمین دلیل رهبران بلوچها و ملت بلوچ در راه استقلال یا حق و حقوق از پشتونها کرده بیشتر مبارزه میکنند. از لحاظ ایدیولوژ فرقی زیادی باهم ندارند. اما برخلاف در بین پشتونها اختلاف و تشتت زیاد است. پشتونها از نظر ایدیولوژی ملیگرا,کمونیست,اسلامی و طالبانی هستند. فعلا تاکید میکنم فعلا هیچ گروه پشتونی خواهان استقلال از پاکستان نیست. اینکه قبلا ها استقلال خواه یا خواهان پیوستن به افغانستان بوده اند درست است اما حالا در چهار چوب همان پاکستان حقوق بیشتر می خواهند. شما با وجود کوشش بسیار نتوانستید یک گروه منسجم پشتون را که لااقل نمایندگی از 20% پشتونها بکند پیدا کنید. اما شجاعت این را هم نداشتید حقیقت را بپذیرید.
شما گفتید: ((خواهش میکنم دقیق تر بخوانید. امکان دیگر این است که آنها فدراسیون پشتون - بلوچ را که در ویدیو ها هم بلوچها از نزدیکی شان با افغانستان و پشتونها ذکر کرده اند ، یاد شده است.))
1 - برادر عزیز این بلوچها هستند که از نزدیکی شان با افغانستان ذکر کرده اند. کجاست سند شما در باره خواست پشتونها که خواهان پیوستن به افغانستان باشد.؟
2 – برادر عزیز و ساده من شما نمی دانید این خواست بلوچها یک سیاست و تاکتیک سیاسی است. این خواست آنها برای جلب حمایت افغانستان است. اگر آنها پاکستان را در وضعیتی قرار دهند که راضی شود بلوچها به سرنوشت خود حاکم شوند متمئن باش آنها استقلال را انتخاب خواهند کرد. نه پیوستن به افغانستان. از طرف دیگر پاکستان هم هرچه ضعیف باشد راضی نمیشود بلوچها به افغانستان بپیوندند. چون از بهم پیوستن این دو منطقه کشور بزرگ بوجود می آید که به ضرر پاکستان خواهد بود.
شما گفتید: ((بلی هیچ قدرتی جلو یکجا شدن دو کوریا را هم نخواهد گرفت . روزی آنها دوباره یکجا خواهند شد.))
در این باره من هنوز سر گپ خود هستم. شما ازدو کشور مثال اوردید من از دهتا.اینکه روز با هم یکجا شوند یا نشوند بحث دیگری است. من با سبک خود شما استدلال اوردم.
شما گفتید:((در باریه مثالهای دیگر از جمله تایوان ، الجزایز ، کویت ..... شما قدری فکر کنید . آنها کشور های مستقل هستند و زیر تاثیر هیچ کشوری دیگری نسیتند. اگر تایوان به طور مثال زیر تاثیر جاپان میبود مثال تان درست میبود.))
بلی حرف شما درست است آنها کشورهای مستقلی هستند . اما چکنیم آن طرف مرزش یک کشور دیگر هست میگوید خاک شما مال ما است. همین طور که شما پشتونها افغانستان مدعی هستید که نیمی از خاک پاکستان مال ما است. اما اینکه پاکستان , بلوچها و پشتونها هم راضی هستند یا نه برای شما مهم نیست. لازم است به عرض شما برسانم خط دیورند را بارها توسط حاکمان افغانستان به رسمیت شناخته شده اما بعدها داود خان آنرا رد کرد.
شما گفتید: (باز هم به شما میگویم که پشتونها و بلوچها به صوت غیر قانونی زیر اشغال پنجابی های کثیف و بویناک آورده شده اند که اسنادی را که من برایتان پست کردم سخنان رهبران بلوچ و پشتون است که از شما میخواهم باز هم بخوانید.)
منظور شما (که پشتونها و بلوچها به صوت غیر قانونی زیر اشغال پنجابی های کثیف و بویناک آورده شده اند) را من نفهمیدم چه قانونی؟ قانون مورد نظر خود را بنوسید. البته من پاسخ دراز به این سخن شما آماده کردم.
شما گفتید: (دولت افغان بعد از ایجاد چتلستان و بعد از اینکه قوای پنجاب به بلوچستان هجوم بردند پیشنهاد کرده بود که:
بگذارید این دو ملت طی یک انتخابات آزاد تحت کنترول ملل متحد تصمیم بگیرند که
کشور های مستقل شانرا داشته باشند
یا با هم فدراسیون را تشکیل دهند
یا با مادر وطنشان افغانستان یکجا شوند
یا با چتلستان باقی بمانند. ))
البته اینها را شما میگویید بدور از حقیقت هم نخواهد بود که افغانستان هم پیشنهاد کرده باشد. هرکشور بی طرفی هم میتواند چنین پیشنهادی بدهد. این درخواست چیز خواصی را ثابت نمی کند.
آگاهی از حقوق خود و حقوق دیگر باعث راحتی زندگی میشود. م فرهنگ دوست هروی
پاسخ به پیام 19 نوامبر 12:16 شما
با سلام
شما گفتید: (اول مقایسه پشتونها و بلوچها به حیث تحت ستم ترین مردم جهان با نازی های هیتلری ، القاعده و خامنه ای درست نست.)
درست میفرمایید مقایسه درست نیست اما من مقاقایسه نکردم. من برای شما نوشتم (دوست عزیز گذاشتن چند ویدیو در انترنت کاری ندارم دلیل محبوبیت گزارنده ویدیو نیست. همینطور دلیل نمی شود که این حرف همه یک قوم باشد. باز هم اگر شما اصرار دارید باشد. اما باید قبول کنید این مثال های من می آورم مدعیان شان درست میگویند.))
اینجا من میگویم مثالها نه مقایسه ها. من بلوچها و پشتونهای پاکستان را که برای حقوق انسانی خود مبارزه میکنند تایید و پشتیبانی میکنم.
اما در مورد حاکمان, احزاب و سیاست مداران پشتون افغانستان قضیه فرق میکند. کردار اینها را خیلی خوب میشود با نازی ها و بدتر از آنها با اسرائیلی ها هم مقایسه کرد.
این سخنان شما تکراری است قبلا پاسخ گفتم.((ٍٍِثانیا ً در این ویدیو شما با افراد گمنام مواجه نیستید بلکه در هر چهار ویدیو رهبران بلوچ صحبت میکنند.
در ضمن من به علاوه ویدیو ها برای شما نظر مردم سند ( سایت شانرا) و سخنان ولی خان و ..... را هم پیش کردم که متا سفانه هیج یک مورد قبول شما قرار نگرفته است.
اینهم موضوع دیگر بر گرفته شده از سایت بی بی سی که گفته میشود در کنار حملات دیگر استقلال طلبان بلوچ بس مسافربری را متوقف کرده و پنجابی ها و پنجابی زبانان را از موتر بیرون و به قتل میرسانند . http://www.bbc.co.uk/news/world-sou...))
شما گفتید: ((من نمیدانم معلومات شما در مورد چتلستان چقدر است ولی از روی نوشته های شما حدس میزنم که معلومات خیلی سطحی است.
به طور مثال شما باید بدانید که بلوچستان در زمان تجزیه هند کبیر جز چتلستان به شمار نمیرفت این پنجابی های کثیف و بویناک بودند که بعداً به بلوچستان حمله برده و آنرا هم تحت اشغال خویش در آوردند. در آنزمان متاسفانه امریکا و انگریز به خاطر جنگ سرد این پنجابی های کثیف و هر غلام دیگر شان که هر بدی هم میکرد مورد تایید آنها قرار میگرفت. و بدبختانه تا کنون هم عذاب و رنج مردم بلوچ و پشتون بوسیله امریکا نادیده گرفته شده است.))
آدمی که خود را دانای کامل میداند نادان ترین آدم دنیا است.
البته من مثل شما خود را همه چیزدان نمی دانم . از چیز که ندانم شجاعت آنرا دارم که بگویم نمی دانم.
من این سخن شما نه رد میکنم و نه تایید میکنم.
چون من در این مورد چیزی نشنیدم و نمی دانم. این حرف شما در مورد کشمیر صدق میکند. بلی کشمیر نه جرء پاکستان و نه جزء هندوستان. بلکه یک امیر نشین یا راجا نشین بود منتها تحت الحمایه بریتانیا. چند سال بعد از استقلال هند و پاکستان بریتانیا خودش اعلام کرد میخواهد از کشمیر خارج شود. با خروج انگلیس از کشمیر هند و پاکستان به خواست مردم آنجا توجه نکردند برای اشغال کشمیر هجوم بردند. ما حالا میتوانیم کشمیر را کشور اشغالی توسط هند و پاکستان بنامیم.
شما گفتید: (پاچا خان هیچگاه خود را چتلستانی خطاب نکرده است و هیچگاه هم تجزیه هند کبیر را قبول نکرد.
او تا آخرین لحظه مخالفت خویش را با تجزیه هند کبیر بر اساس مذهب رد کرده و آنرا غیر انسانی و غیر عادلانه میدانست چون هند مرکز و سمبول زندگی مشترک مذاهب مختلف جهان بوده و است.
و چون او اشغال پشتونخواه و بلوچستان را نمیپذیرفت وصیت او هم این بود تا او را در مناطق اشغالی دفن نکنند.)
ضمن تایید این سخن شما, از گفته خود شما هم واقعیت به بیرون تراوش میکند. دلبستگی پاچا خان به هند نشان میدهد که او به لوی افغانستان فکر نمی کرده.
آقای هروی
خوب است که حداقل شما اعتراف کردید که بلوچها چتلستان را رد میکنند. این خود نشاندهنده این است که کشور مصنوعی که مولود جنگ سرد است از تمام مثال های که من در بالا داده ام و شما داده اید مصنوعی تر است و هیچ بنیاد و اساسی برای موجودیت ندارد.
ولی شما یک موضوع را نادیده گرفته اید که این تنها بلوچها نیست که میخواهند از چتلستان ببرند ، لینک های دیگر سندی ها را نشان میدهد و سخنان ولی خان موضع اکثریت پشتونهای است که ملی فکر میکنند و با مرض شریعت اسلامی بوسیله آی اس آی آلوده نشده اند.
شما برای یک لحظه تصور کنید که زمانی که یک ملت ( پشتونها) به خاطر اینکه در چوکات یک کشور مصنوعی بمانند به شکل وحشیانه و غیر مصنوعی از ابتدایی ترین حقوق محروم میشوند و با غیر انسانی ترین وجه و با استفاده از اسلام افراطی بر ضد مردم خودشان آلوده میشوند ، این چگونه کشوری است ؟
آقای هروی
شما هم وقتی ابتدایی ترین معلومات یعنی چگونگی تشکیل یک کشور را که 2000سال قبل نه، 300 سال قبل نه بلکه فقط در جلو چشمان خود ما تشکیل شده را ندانید چگونه به خود اجازه میدهید با این حرارت از آن دفاع کنید و حقوق مردم غیر پنجاب را نادیده بگیرید ؟ منظور من اشغال بلوچستان است که یک سال بعد از تجزیه شبه جزیره هند بوسیله پنجابی های بویناک اشغال گردید.
در آنزمان به علت جنگ سرد امریکا و انگریز هر عمل غیر انسانی غلامان شانرا که ضد منافع شان نبود نه تنها که نادیده میگرفتند بلکه از آن کورکورانه دفاع میکردند که از همان زمان تا حالا متاسفانه حملات وحشیانه نظامیان پنجابی های کثیف و بویناک برضد مردم پشتون و 5 بار سرکوب بیرحمانه مردم بلوچ و ترور روزانه آن ها تا کنون نادیده گرفته شده است.( لطفا ً به مقاله استاد متحرم سیستانی مراجعه کنید چون شما خود به آن تکیه کرده اید)
خان عبدالغفار خان تا آخرین رمق حیات خود را افغان میدانست و میگفت که چتلستان کشور مصنوعی است که باید به صاحبان اصلی آن افغانستان و هند کبیر تعلق داشته باشد. در بار دوم که او زندانی شد به قاضی که حکم حبس او را صادر میکرد گفته بود که او مخالف مردم که در چتلستان کنونی زندگی میکنند نیست بلکه او میخواهد آنها حقوق شانرا ،احترام شانرا کسب کنند و این فقط با یکجا شدن دوباره با هند و افغانستان میتواند صورت بگیرد.
پاچا خان مانند گاندی مخالف تجزیه کشور ها بر اساس قومی و مذهبی بودند و تشکیل چتلستان را در راستای مذهبی خلاف اندیشه و آرمانهای خویش میدانست.
او معاهده دیورند را تحمیلی و خلاف منافع مردم پشتون ، بلوچ و افغانستان میدانست و این خود نشاندهنده این است که او بلوچستان و پشتونخواه را مربوط به افغانستان و قسمت های دیگر چتلستان را مربوط به هند کبیر میدانست .
به حیث یک پشتون اما او مادر وطن خود را افغانستان میدانست که از همین رو وصیت کرده بود در مادر وطنش دفن گردد. ولی چون پشتونخواه و بلوچستان در اشغال پنجابی ها بود آرزو داشت در آن بخش از مادر وطن خویش دفن گردد که در اشغال پنجابی های کثیف و بویناک یا دشمن واقعی پشتون و بلوچ نباشد.
این هم سخنان تاریخی ولی خان :
ولي خان ځواب وايي----زه شپږ زره کاله پښتون يم، 1400 کاله مسلمان يم او 50 کاله پاکستانے يم٫
نو که تۀ خپل شپږ زره کاله تاريخ په 50 کالو ورکوې ستا خوښه ، خو اکثر پښتانه بيا تا نه مختلف سوچ لري
زۀ په پاکستانی نوم فخر نه شم کولے او په پښتو فخر کولے شم
زما اتلان بېټ نيکه،ميروېس نيکه، احمد شاه بابا، شير شاه سوري ،خوشحال خان خټک، رحمان بابا ، باچا خان دي نه چې قاېد اعِظم
آقای تنویر
من در مباحث قصد ندارم عقایدم را بر کسی تحمیل کنم یا کسی را فریب دهم. بلکه دوست دارم واقعیت روشن. حتی اگر این واقعیت بضرر من باشد. اما شما قصد فریب دارید.اگر میخواهید واقعیت روشن شود و در بحث به یک نقطه مشترک برسیم شما هم چنین باشید. مشکل ما مردم افغانستان حقیقت گریزی بعضی ها است.
برادرعزیز بحث را به حاشیه نبر
شما بترین توهینها را به یک نفر که او اصلا نمی شناسید کردید.من حق دارم بپرسم چرا؟اما شما پاسخ نگفتید.
این همان پرسشها پاسخ دهید.
شما بنویسند آن مقاله اتهام قوم پرستی زدید با کدام سند؟
میشود قوم پرستی را تشریح کنید؟
من به این پرسشهای شما را پاسخ گفتم متقالا از شما پرسشهای داشتم اما شما پاسخ نگفتید
((شما گفتید: ((خواهش میکنم دقیق تر بخوانید. امکان دیگر این است که آنها فدراسیون پشتون - بلوچ را که در ویدیو ها هم بلوچها از نزدیکی شان با افغانستان و پشتونها ذکر کرده اند ، یاد شده است.))
1 - برادر عزیز این بلوچها هستند که از نزدیکی شان با افغانستان ذکر کرده اند. کجاست سند شما در باره خواست پشتونها که خواهان پیوستن به افغانستان باشد.؟))
((شما گفتید: (باز هم به شما میگویم که پشتونها و بلوچها به صوت غیر قانونی زیر اشغال پنجابی های کثیف و بویناک آورده شده اند که اسنادی را که من برایتان پست کردم سخنان رهبران بلوچ و پشتون است که از شما میخواهم باز هم بخوانید.)
منظور شما (که پشتونها و بلوچها به صوت غیر قانونی زیر اشغال پنجابی های کثیف و بویناک آورده شده اند) را من نفهمیدم چه قانونی؟ قانون مورد نظر خود را بنوسید. البته من پاسخ دراز به این سخن شما آماده کردم.))
شما گفتید: ((شما هم وقتی ابتدایی ترین معلومات یعنی چگونگی تشکیل یک کشور را که 2000سال قبل نه، 300 سال قبل نه بلکه فقط در جلو چشمان خود ما تشکیل شده را ندانید چگونه به خود اجازه میدهید با این حرارت از آن دفاع کنید و حقوق مردم غیر پنجاب را نادیده بگیرید ؟ منظور من اشغال بلوچستان است که یک سال بعد از تجزیه شبه جزیره هند بوسیله پنجابی های بویناک اشغال گردید.))
1 - من مثل شما دانای دانایان نیستم. من مثل شما عمر نوح ندارم. وقتی پاکستان که متولد شده من متولد نشده بودم. اطلاعاتم برمیگردد به تحصیلاتم و مطالعاتم.
2 - من کجا از پاکستان دفاع کردم؟ من کجا حقوق مردم غیر پنجابی را نادیده گرفتم؟ مثل دفعه قبل از پاسخ نگریزی حتما پاسخ بده.
اگر خوب میخواندی بهتربود من در اول پیان دوم به شما گفتم برو دوباره بخوان:((اینجا من میگویم مثالها نه مقایسه ها. من بلوچها و پشتونهای پاکستان را که برای حقوق انسانی خود مبارزه میکنند تایید و پشتیبانی میکنم. اما در مورد حاکمان, احزاب و سیاست مداران پشتون افغانستان قضیه فرق میکند. کردار اینها را خیلی خوب میشود با نازی ها و بدتر از آنها با اسرائیلی ها هم مقایسه کرد.))
در باره پاچا خان پاسخ شما را قبلا دادم اما باز هم شما همان سخنان تکراری تکرار کردید تا عریضه خالی نباشد.
آقای هروی
من به شما باز هم میگویم که شما قدری دقیق هم بخوانید و هم بشنوید.
در ویدیو رهبر بلوچها صریحا ً میگوید که نسبت اینکه بلوچها با افغانها نزدیک بودند .
دوم مقاله ی را که شما به آن اشاره کرده اید نه تنها که طفلانه است بلکه فقط از دید یک قوم پرست نوشته شده است.
ولی موضوع را که من به شما از بی بی سی نقل کرده ام بخش از یک کتاب تحقیقی است که یک المانی بر اساس اسناد نوشته و نشان میدهد که چگونه نازی ها ایرانی های تنگ نظر را با ایده آریایی خر ساخته بود.
باز هم تکرار میکنم که اگر یک نفر مسله خیلی ابتدایی را در مورد یک کشور در اینجا اشغال بلوچستان ، را نداند نباید به خود حق بدهد که با چنین حرارت از چتلستان و عدم تجزیه آن دفاع کند.
مگر شما نگفتید که بلوچها و پشتونها مانند یمن و المان نیستند و از چتلستان نمیخواهند جدا شوند ؟
لطفا ً سخنان یکی از محترم ترین رهبران جوان جنبش بلوچ را ( متاسفانه به انگلیسی است) را بخوانید و بعد به من بگویید که از آن چه برداشت کرده اید.
Historically, our people have had more in common with Afghanistan than with Pakistan. In the 19th century, whenever Afghanistan came under threat, it reached out to the Baluch people. There a number of inter-marriages between Pashtuns, the dominant nationality in Afghanistan, and the Baluch. In my own family there have been a number of such nuptial knots with Pashtuns, including those tied with Pashtuns from Afghanistan.
سلام
دست از کلیگوی و مقلطه برادر
همانطور که پاسخ شما را میدهم پاسخ بده .
پرسشها سر جایش هست. منتظر پاسخ.
آقای تنویر سلام
شما میگویید: (دوم مقاله ی را که شما به آن اشاره کرده اید نه تنها که طفلانه است بلکه فقط از دید یک قوم پرست نوشته شده است.)
آنجای که حکایت از قوم پرستی نویسنده میکند کاپی کرده نشر کنید. چند جمله طفلانه از آن مقاله کاپی کرده نشر کنید.
آقای هروی
ببینید که شما هر چه گفتید من برای شما آماده کردم
شما در پیام قبلی گفتید که سند بیاورم که نشاند دهد کدام رهبر بلوچ از نزدیکی بلوچها با افغانها ذکر کرده باشد و من برایتان پست کردم.
اینکه شما تاکنون نمیدانید که مقاله ی که شما لینک آنرا داده اید سرا پاه طفلانه و از دید یک قوم پرست کور نوشته متاسف هستم . شاید در آینده شما درک کنید.
وممکن هم علت آن این باشد که شما تجزیه افغانستان را منطقی میدانید ولی از چتلستان این کثیف ترین کشور مصنوعی را نه
آقای تنویر سلام
شما میگویید:ولی موضوع را که من به شما از بی بی سی نقل کرده ام بخش از یک کتاب تحقیقی است که یک المانی بر اساس اسناد نوشته و نشان میدهد که چگونه نازی ها ایرانی های تنگ نظر را با ایده آریایی خر ساخته بود.))
من پاسخ به این سخن شما را قبلا دادم اما باز تکرار کردید. باری راحتی شما دوباره آنرا رونوشت کردم برای تان. و متقابلا ازشما پرسشی داشتم که شما بجای پاسخ دشنام داده بودید.
راجع به پیوند که داده بودید. اعمال ایرانی ها به ربطی ندارد و من پاسخ گوی اعمال آنها نیستم. اما شجاعت آنرا دارم بگویم شما درست میگویید کار آنها غلط بوده.
حال ببینم شما چقدر شجاعت داری.
به این پیوند برو همان کاری که ایرانیها کرده اند بدتر از آن را حاکمان فاشیست افغانستان کرده اند.
http://archive.khawaran.com/Khawari...
برگزیده از مقاله مربوطه (( چنانکه عموی محمد ظاهر شاه صدراعظم افغانستان درهنـــگام اعتلای جنبش فاشیستی در آلمان به آنکشور رفت ووزیر خارجه اش فیض محمد زکریا با هیتلر ملاقات نمود و اورا "برادر بزرگ آریایی" خطاب کرد. ( آدمک: تاریخ سیاسی افغانستان، ص 223- به زبان انگلیسی) ))
اگر قصد فریب نداری برادر پاسخ بده تا با وحدت برسیم
2 - من کجا از پاکستان دفاع کردم؟ من کجا حقوق مردم غیر پنجابی را نادیده گرفتم؟ مثل دفعه قبل از پاسخ نگریزی حتما پاسخ بده.
آقای تنویر سلام
ببین برادر عزیز گپ اصلی ما سر پشتونهای پاکستان است نه بلوچها
این پرسش چند بار تکرار شده اما پاسخ دریافت نکرده .باز هم می پرسم.
1 - برادر عزیز این بلوچها هستند که از نزدیکی شان با افغانستان ذکر کرده اند.
کجاست سند شما در باره خواست پشتونها که خواهان پیوستن به افغانستان باشد؟؟؟
آقای هروی
بحث زمانی نتیجه میدهد که شما اعتراف به اشتباه خویش کنید .
شما یکبار باز هم پیام تاریخ 13 نوامبر خود را بخوانید زیرا همان پیام باعث شد که من اینقدر وقت خود را مصرف کنم و برای شما ثابت کنم که بلوچها و پشتونها حتی نسبت به المانها و یمنی های شمالی وضعیت بدتر دارند.
بلاخره در پیام آخرین خویش از من خواستید که بگویم کدام رهبر بلوچ از نزدیکی با افغانها ذکر کرده که من برایتان لینک مصاحبه یکی از رهبران جوان بلوچ را تقدیم کردم
در مورد مقاله ی که شما اصرار دارید باید بگویم که فقط دید یک قوم پرست است که به چیزی اشاره کرده که سند نه بلکه حرف کدام قوم پرست دیگر است.
آنچه در بی بی سی در مورد استفاده نازی ها از فارس های فاشیست با استفاده از نژاد آریایی آمده است ، بخشهای از کتاب تحقیقاتی است که با اسناد معتبر تحریر یافته است.
لطفاً یک مسله بسیط را بدانید. نه اینکه بگویید که شما نمیدانید که بلوچستان چه وقت تحت اشغال پنجابی های کثیف قرار گرفت ولی از خواننده بخواهید که موضع شما را در مورد چتلستان هم احترام بگذارد.
تنویر سلام
من در پیام 13 نوامبر گفتم
1_ با وجود همان کشتارها هم بلوچها و هم پشتونها مبارزه سیاسی میکنند. چندید دوره در بلوچستان پاکستان یک حزب بلوچ قدرت را در دست داشت. در دولت نواز شریف هم حزب جماعت اسلامی پشتون با آنها همکار بود. ))
تنها جای که من در آن پیام از بلوچها نام بردم اینجا است.
شما یا سواد ندارید یا نمی خوانید یا اگر میخوانید نمیدانید. خوب دقت کن من میگویم " با وجود همان کشتارها " این یعنی این که همان کشتارهای مورد نظر شما تایید میکنم.
پس این سخن شما چی معنی میدهد
((زیرا همان پیام باعث شد که من اینقدر وقت خود را مصرف کنم و برای شما ثابت کنم که بلوچها و پشتونها حتی نسبت به المانها و یمنی های شمالی وضعیت بدتر دارند.))
این سخن شما یعنی مقلطه و فریب کاری . این یعنی اینکه شما بدنبال حقیقت نیستی. میخواهی دشنام دهی و راهی باشی
ببین آقای تنویر
شما همیشه بدروغ همه سیاه میکنید تا خود سفید جلوه دهید .
این حرف شما باز هم یک اتهام به من است.
(ولی شما به حال افغانستان چرا دل میسوزانید . مگر شما نمیخواهید آنرا تجزیه کنید ؟)
اما هیچ مدرکی هم ندارید.
با دروغ و نیرنگ خود را بازی میدهید. با دروغ وحدت ملی حفظ نمی شود برادر عزیز
آقای تنویر عزیز
(نه شما جوابده کردار فارس های فاشیست نیستید ولی از آنها تقلید هم نکنید.))
کو سند شما که من از پارسها فاشیست تقلید میکنم؟
من از منطق خود شما برادرعزیز استفاده میکنم.
1 - من شما را با سند متهم میکنم به تقلید از نازی های آلمان.
2 - چون شما از نازی های فاشیست تقلید میکنید پس پاسخ گوی کردار آنها هستی.
آقای هروی
شما در همان پیام یا در پیام قبل از آن حرف مرا در زمینه اینکه پشتونخواه و بلوچستان اشغالی مانند یمن و المان شرقی باید به حق شان برسند با این منطق رد کردید که گویا چتلستان " دموکراسی است " !؟
از همینرو من تمام این اسناد را در مورد ظلم و ستم پنجابی های کثیف بر مردم بلوچ و پشتون برایتان آماده کردم.
ولی به هر صورت.
امیدوار هستم حالا با من موافق باشید که بلوچستان غیر قانونی و به شکل غیر انسانی جز چتلستان شده و این دموکراسی که از آن یاد کرده بودید جلو حقوق مردم آنرا و جبر تاریخ را نخواهد گرفت و روزی که شرایط آماده شد باید یا آزاد شود ، یا با مادر وطنشان افغانستان یکجا شود یا فدراسیوزن پشتون- بلوچ را تشکیل دهند.
اگر بلوچستان جدا شود ، چتلستان از بین میرود. این چیزی است که پنجابی های کثیف و بویناک با تمام نیور و با استفاده از شکنجه ، ترور و ایجاد فضای رعب و ترس ، با اتهام وارد کردن به همکاری مبارزین بلوچ با سازمان استخبارات هند (راه) میخواهد از آن جلوگیری کنند. بلوچستان بزرگترین ولایت چتلستان و مرکز انرژی بخصوص گاز طبیعی چتلستان است و بزرگترین قطعات نظامی آن در آنجا استقرار دارد و از یاد نبرید که بر خلاف خواست مردم آن دیار آزمایش اتمی خود را در آنجا انجام داده است که تا کنون تازه تولد بلوچ معلول بدنیا میایند و صد ها خطر صحی دیگر...
آنچه مربوط به پشتونخواه میشود شما جواب تانرا با مقاله آقای استاد محترم سیستانی خود داده اید. از جمله در آن مقاله گفته شده است که پنجابی های افراطی حتی میخواهند که نام پشتونخواه را دوباره به صوبه سرحد مبدل کنند چون این نام به ناسیونالیست های پشتون امیدواری داده است که کشور مستقل شانرا ایجاد کنند.
من همچنان از دفن رهبر خدایی خدمتگار پاچا خان در افغانستان به خاطری یاد کردم که او افغانستان را وطن خود میدانست.
همانطوریکه شاه گرانمایه امان الله خان وصیت کرده بود که او را در فرانسه یا ایتالیا دفن نکنند ، غفار خان بزرگ هم گفته بود او را در مناطق اشغالی نه بلکه در افغانستان دفن کنند.
و سخنان ولی خان پسر او یا رهبر نشینلیست های پشتون را هم بار دیگر بخوانید.
وسلام
آقای تنویر عزیز
از پرسش نگریز
(نه شما جوابده کردار فارس های فاشیست نیستید ولی از آنها تقلید هم نکنید.))
کو سند شما که من از پارسها فاشیست تقلید میکنم؟
من از منطق خود شما برادرعزیز استفاده میکنم.
1 - من شما را با سند متهم میکنم به تقلید از نازی های آلمان.
2 - چون شما از نازی های فاشیست تقلید میکنید پس پاسخ گوی کردار آنها هستی.
این یعنی این که همان کشتارهای مورد نظر شما تایید میکنم.
پس این گفته شما چی معنی میدهد
((شما در همان پیام یا در پیام قبل از آن حرف مرا در زمینه اینکه پشتونخواه و بلوچستان اشغالی مانند یمن و المان شرقی باید به حق شان برسند با این منطق رد کردید که گویا چتلستان " دموکراسی است " !؟))
من همین حال هم میگویم پاکستان دمکراسی است طبق همان دمکراسی بلوچها صاحب پست سروزیری ایالت بلوچستان شده بودند.
آقای با سواد
این جمله میتواند معنی پرسش را ندهد. (مگر شما نمیخواهید افغانستان تجزیه شود)
آقای خان ولی خان پشتون با پاکستانی ها سر پشتونستان معامله نکن. مگر شما نمی خواهی پاکستان تجزیه شود.
این به این معنا هست که من میدانم خان ولی خان خواهان تجزیه پاکستان است.
من از سخن شما دقیقا همین برداشت را کردم . چون تاحالا از شما صداقت ندیدم که خوش بین باشم بگویم می خواهد بدانم من خواهان تجزیه هستم یانه . البته منظور شما هم همانی بود که من برداشت کردم.
((فرهنگ من از شما فرق میکند " و اکثریت هم قومی های من توهین میکنند این چیز های است که از آن بوی تفوق قومی و یا لسانی از آن میاید.))
1 - اگر گفتم فرهنگ من با فرق میکند یعنی این شما بدون دلیل به همه دشنام می اما فرهنگ من به من اجازه نمی دهد.
2 من کجا به هم قومان شما توهین کردم؟
آقای تنویر
با نیرنگ و فریب مملکت درست نمی شود. همینطور که دوصد سال است درست نشده است. برادر بیا بخاطر خدا دست وردار از این حقیقت گریزی به پشتونها خودت رحم از برای خدا تا کی میخواهید را خود در چاه بیادازید و دیگران با کش کنید به داخل چاه.
پیوند سند
http://kabulpress.org/my/asnad...
مقاله مافیای حنیف اتمر
http://kabulpress.org/my/spip....
برو بخوان .اگر من به این آقای اتمر قوم شما بگویم دزد است و تمام کارهایش قومی است دروغ گفته ام؟ اگر من کاره های قومی او را افشا کنم به قوم شما توهین کردم؟ معنی حرف شما این است اگر امثال آقای اتمر اموال دولت را بین اقوام خودش توزیع کرد برایش چکچک کنم.
آقای تنویر
((فرهنگ من از شما فرق میکند " و اکثریت هم قومی های من توهین میکنند این چیز های است که از آن بوی تفوق قومی و یا لسانی از آن میاید.))
یعنی این پشتونها هر جنایتی کردند
هر دزدی کردند
هروطن فروشی کردند
هرچه جاسوسی کرد
هویت خود با نیرنگو جنایت دیگر اقوام تحمیل کرد
داشته های فرهنگی و تاریخی کشور را به باد داد
ما نباید اعتراض کنیم . اگر اعتراض کردیم بوی تفرقه و تجزیه می آید .
این چه منطقی است شما پشتونها دارید.
آقای هروی
مضمون حاضر در مورد پاچا خان فخر افغان است و حرف های شما به یک شکست خورده در بحث میماند که به جای اعتراف میخواهد حالا زیر کلمات دیگر اشتباهات خود را پنهان کند که کار نهایت بزدلانه است.
هیچ قومی و هیج ملیت مکمل نیستند. اگر میخواهید در این رابط بحث کنیم پس لطفا ً اول اینجا مردانه اعتراف کنید که شما در مورد خان عبدالغفار اشتباه کرده بودید و مضمون دیگری را شروع کنید تا در مورد مسایل قومی و غیره صحبت کنیم ولی امید که حسن کلام را مراعات کنید والی با شما هم مانند چوچه سگ پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان عظاخیل = روشن= مزاری = سهراب .... برخورد خواهم کرد.
وسلام
آقای تنویر
1 - شما بحث را به اینجا کشاندید نه من . بیاد داشته باش همه ناظر بحث من و شما هستند.
2 - شما به من اتهام زدید من پاسخ شما را دادم و متقابلا از شما پرشس داشتم که حالا بجای پاسخ به من اتهام دیگر میزنی. پرسشهای من سر جایش هست نگریزید پاسخ بگویید.
این سخن شما من هم پاسخ دادم هم پرسش کردم.
((فرهنگ من از شما فرق میکند " و اکثریت هم قومی های من توهین میکنند این چیز های است که از آن بوی تفوق قومی و یا لسانی از آن میاید.))
یعنی این که پشتونها هر جنایتی کردند
هر دزدی کردند
هروطن فروشی کردند
هرچه جاسوسی کرد
هویت خود را با نیرنگ و جنایت دیگر اقوام تحمیل کرد
داشته های فرهنگی و تاریخی کشور را به باد داد
ما نباید اعتراض کنیم . اگر اعتراض کردیم بوی تفرقه و تجزیه می آید .
این چه منطقی است شما پشتونها دارید.
3 - من چون نخست می اندیشم پس از آن اظهار نظر میکنم این است در مورد پاچا خان حرف نزدم که نتوانم ثابت کنم. باز هم شما حتما دقیقا بگویید کجا من در مورد پاچا خان اشتباه کردم؟
4 - سخن شما :هیچ قومی و هیج ملیت مکمل نیستند.))
کاملا سخن شما درست است من هم تایید میکنم. پس چرا وقتی نا مکمل بودن پشتونها را که برای همه فاجعه به بار اورده یاد آوری میکنم شما خشمگینانه دشنام میدهید. وقتی آدم سخنی بر زبان میراند باید کردار خود را مطابق با آن عیار کند.
باز هم شما از موضوع دور رفتید
لطفا ً در مورد خان عبدالغفار خان صحبت کنید . اگر در مورد مسایل قومی صحبت میکنید لطفا" مانند پنجابی بچه پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان مزاری .... .صحبت نکنید.
آیا هنوز هم معتقد استید که بلوچستان و پشتونخواه اشغالی نیست ؟
اقای تنویر
من فکر میکردم شما همین طور دشنام یک نگاهی هم به پیامهای میکنی. اما حالا فهمیدن بلکل نگاه نمی کنی.
در آخرین پیام من سومین پاسخ من به شما در باره خان است. برای اینکه به زحمت نشی رونوشت کردم برایت.
(3 - من چون نخست می اندیشم پس از آن اظهار نظر میکنم این است در مورد پاچا خان حرف نزدم که نتوانم ثابت کنم. باز هم شما حتما دقیقا بگویید کجا من در مورد پاچا خان اشتباه کردم؟)
هزار بار از پاسخ گریختی این بار نگریز به پرسش پاسخ بده.
آقای تنویر
برای اینکه شیر فهم شوید
این پرسش شما بود.
مضمون حاضر در مورد پاچا خان فخر افغان است و حرف های شما به یک شکست خورده در بحث میماند که به جای اعتراف میخواهد حالا زیر کلمات دیگر اشتباهات خود را پنهان کند که کار نهایت بزدلانه است.
این هم پاسخ من
3 - من چون نخست می اندیشم پس از آن اظهار نظر میکنم این است در مورد پاچا خان حرف نزدم که نتوانم ثابت کنم. باز هم شما حتما دقیقا بگویید کجا من در مورد پاچا خان اشتباه کردم؟
باز شما گفتید
باز هم شما از موضوع دور رفتید
لطفا ً در مورد خان عبدالغفار خان صحبت کنید . اگر در مورد مسایل قومی صحبت میکنید لطفا" مانند پنجابی بچه پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان مزاری .... .صحبت نکنید.
آیا هنوز هم معتقد استید که بلوچستان و پشتونخواه اشغالی نیست ؟
من به شما گفتم
اقای تنویر
من فکر میکردم شما همین طور دشنام میدهی یک نگاهی هم به پیامهای میکنی. اما حالا فهمیدن بلکل نگاه نمی کنی.
در آخرین پیام من سومین پاسخ من به شما در باره خان است. برای اینکه به زحمت نشی رونوشت کردم برایت.
(3 - من چون نخست می اندیشم پس از آن اظهار نظر میکنم این است در مورد پاچا خان حرف نزدم که نتوانم ثابت کنم. باز هم شما حتما دقیقا بگویید کجا من در مورد پاچا خان اشتباه کردم؟)
هزار بار از پاسخ گریختی این بار نگریز به پرسش پاسخ بده.
باز شما از نو میگویید
لطفاً بگویید که منظور شما چه است ؟
حالا میگویم منظور من خیلی واضح است دوباره تکرارمیکنم
(3 - من چون نخست می اندیشم پس از آن اظهار نظر میکنم این است در مورد پاچا خان حرف نزدم که نتوانم ثابت کنم. باز هم شما حتما دقیقا بگویید کجا من در مورد پاچا خان اشتباه کردم؟)
به تکرار
باز هم شما حتما دقیقا بگویید کجا من در مورد پاچا خان اشتباه کردم؟
آقای هروی
به نظرم شما مسله بسیار بسیط را نمیدانید و از همینرو منظور مرا درک نمیکنید
لطفاً بگویید که منظور شما چه است ؟ شما باز هم بخوانید و سوالات ذیل مرا جواب بدهید و جواب سوال را که از من کرده اید خود در میابید.
شما گفتید که پاکستان دموکراسی است و بلوچستان و پشتونخواه مانند یمن و المان شرق نیست.
به جای اینکه به دیگران اتهام ببندید برایم بگویید که آیا بعد از این همه اسناد هنوز هم به همان عقیده استید که بلوچستان و پشتونخواه مانند یمن و المان شرق حق آزادی از یوغ پنجابی های کثیف را ندارند ؟
شما تا دیروز نمیدانستید که بلوچستان چه وقت بوسیله پنجابی های کثیف اشغال شد ولی به خود حق میدهید که حرف شما را هم در مورد به اصطلاح دموکراسی چتلستان قبول کنیم.
لطفاً به خاطر اینکه صحبت به یک انجام منطقی برسد پیامهای بالایی مرا بخوانید و بعداً بگویید که آیا بلوچها و پشتونها و بخصوص بلوچستان باید از چتلستان آزادی بگیرد یاخیر ؟
و آیا به نظر شما چتلستان با در نظر داشت تاریخ آن و اشغال مناطق که شما حتما " در مقاله محترم سیستانی مطالعه کرده اید کشور مصنوعی است یا خیر ؟
برای صدمین بار
باز هم شما حتما دقیقا بگویید کجا من در مورد پاچا خان اشتباه کردم؟
این جمله درنخستین قسمت پیام شما امروز برای من است. برو خودت هم بخوان
((هروی
مضمون حاضر در مورد پاچا خان فخر افغان است و حرف های شما به یک شکست خورده در بحث میماند که به جای اعتراف میخواهد حالا زیر کلمات دیگر اشتباهات خود را پنهان کند که کار نهایت بزدلانه است.))
خود شما تاکید دارید که بحث روی پاچا خان است
این سخن شما است یا به گپ خودت هم ارزش قائل نیستید
باز هم من پاسخ ویدیو های شما را با شجاعت دادم منتها شما اصلا نگاه نمی کنید.
((من فکر میکردم که دیروز شما بعد از خواندن اسناد ازجمله ویدیو ها و مصاحبه بلوچها و پشتونها شما خود درک کرده اید اشتباه شما در کجا است ولی چنین معلوم میشود که یا واقعا شما این مسله بسیط را درک نمیکنید و با غرور بیجا به شما اجازه نمیدهد که به اشتباه خویش اعتراف کنید.))
برگرد نگاه کن. اگر باز هم چشمت ندید برایت رونوشت میکنم
آقای هروی
باز هم به شما میگویم که اشتباه شما در چند مسله است که همین باعث شده شما منظور مرا درک نکنید ولی از همه مهمتر اینکه
- شما تا دیروز نمیدانستید که بلوچستان چه وقت به اشغال پنجابی های کثیف آمد.
- شما تا دیروز یا پریروز میگفتید که چتلستان دموکراسی است و وزیر اول آن بلوچ است و از اینرو با یمن و المان شرقی فرق دارد .
اگر شما این دو اشتباه خود اعتراف کنید و بگویید که با اشغال بلوچستان و پشتونخواه ، چتلستان حقوق این دو ملت بزرگ را زیر پاه کرده و و چتلستان مصنوعی است شما مسایل دیگر را درک میکنید.
اینها کاپی است از همان تاریخ ها و ساعتها
باز هم تکرار میکنم
این جمله درنخستین قسمت پیام شما امروز برای من است. برو خودت هم بخوان
((هروی
مضمون حاضر در مورد پاچا خان فخر افغان است و حرف های شما به یک شکست خورده در بحث میماند که به جای اعتراف میخواهد حالا زیر کلمات دیگر اشتباهات خود را پنهان کند که کار نهایت بزدلانه است.))
خود شما تاکید دارید که بحث روی پاچا خان است
این سخن شما است یا به گپ خودت هم ارزش قائل نیستید
آقای هروی
طوریکه من گمان میکردم شما یا نمیخواهید و یا استعداد آنرا ندارید که یک مسله بسیط را درک کنید تمام صحبت ما بغیر از آن قسمت های که شما مسله را به مسایل قومی ، فرهنگ خود و توهین ها کشانده اید دیگر تمام صحبت در مورد پشتونخواه و بلوچستان اشغالی به خاطر بزرگ مرد تاریخ عبدالغفار خان است که شما میگویید " بلکه کسی بود که برای یک جقرافیایی مشخص یعنی هند و پاکستان سالها مبارزه کرده که هیچ پیوندی با افغانستان ندارد".
یان نهایت ساده لوحانه است که گفته شود عبدالغفار خان هیچ پیوندی با افغانستان نداشت.
حالا باز هم بخوانید و ببینید که در مورد حرف های پائین من چه جواب دارید:
باز هم به شما میگویم که اشتباه شما در چند مسله است ولی از همه مهمتر اینکه
- شما تا دیروز نمیدانستید که بلوچستان چه وقت به اشغال پنجابی های کثیف آمد.
- شما تا دیروز یا پریروز میگفتید که چتلستان دموکراسی است و وزیر اول آن بلوچ است و از اینرو با یمن و المان شرقی فرق دارد .
اگر شما این دو اشتباه خود اعتراف کنید و بگویید که با اشغال بلوچستان و پشتونخواه ، چتلستان حقوق این دو ملت بزرگ را زیر پاه کرده و و چتلستان مصنوعی است شما مسایل دیگر را درک میکنید.
پس شما حی از پاسخ میگزیری و پشت سر هم حاشیه مروی
شما تمام این سخنان چند روزه را نادیده گرفتی رفتی به روز اول . تکرار میکنم رفتی بروز اول
این یعنی از پاسخ میگریزی چون پاسخ نداری و شجاعت هم نداری بگوی حق با شما است.
شما بدروغ ده بار به من اتهام بستی من پاسخ گفتم .
شما وقتی پاسخ نداری گپ را برمیگردانی بروز اول
این گپ شما به اول مقاله من برمیگردد
((یان نهایت ساده لوحانه است که گفته شود عبدالغفار خان هیچ پیوندی با افغانستان نداشت.))
من از این بحث خوشحالم. کمترینش این است که خواننده گان شما را خوب میشناسند. فکر نکن خیلی چالاکی
آقای هروی
من بخاطری به روز اول رفتم که به شما کمک کنم که تا زمانیکه مسایل اساسی و مهم را در مورد یک کشور( اینجا منظور یک کشور مصنوعی - چتلستان) درک نکنید شما قادر به بحث در مورد مسایل دیگر مربوط به آن کشور حتی مصنوعی نخواهید بود.
وقتی شما ندانید که بلوچستان چگونه اشغال شد و ندانید که چتلستان مصنوعی است و حتی وضعیت آن از المان شرق و یمن هم بدتر است و " دموکراسی " که شما از آن یاد میکنید بدتر از المان شرق است و بلاخره بگویید که آن شخص هیچ پیوندی با کشور که او آنرا مادر وطن خود میدانست و وصیت کرده بود در آنجا دفن شود ، ندارد ، شما نمیتوانید و نباید به خود هم حق بدهید در باره مقاله بنویسید و اصرار کنید تا حرف شما را مردم قبول کنند.
آقای چالاک
فکر نکن مغز مرا بکار گرفتی شاید هم بخند نه
بدان من همین حالا که با تو بحث میکنم در حال نوشتن مقالات خود هستنم .
در همین دو سه روز دو مقاله نوشتم برای سایتها روان کردم.
هرچه بحث را کش بدهی خود را به دیگران می شناسانی.
حالا شما حی از پاسخ بگریز و بحث را به حاشیه ببر
پرسشهای من سرجایش است باز هم میگویم پاسخ بده
آقای تنویر
شما به حرف خودت خندیدید و خودت را مخسره کردی. وقتی خودت به حرف خودت ارزش قائل نیستی انتظار داری کی به حرفت ارزش قائیل شود.
باز هم تکرار میکنم
این جمله درنخستین قسمت پیام شما امروز برای من است. برو خودت هم بخوان
((هروی
مضمون حاضر در مورد پاچا خان فخر افغان است و حرف های شما به یک شکست خورده در بحث میماند که به جای اعتراف میخواهد حالا زیر کلمات دیگر اشتباهات خود را پنهان کند که کار نهایت بزدلانه است.))
خود شما تاکید دارید که بحث روی پاچا خان است
این سخن شما است یا به گپ خودت هم ارزش قائل نیستید
آقای هروی
این کاری خوبی است که انسان مقاله بنویسد ولی خوبتر این خواهد بود که قبل از مقاله نویسی در مورد مسایل ابتدایی موضوع مقاله شان خود را آگاه بسازد.
من حتی خیلی متحیر هستم که با وصف نوشته قبلی من که خیلی روشن و بسیط نوشته شده است شما هنوز هم تصور دارید جواب سوال شما داده نشده است.
چند نکته مهم در مورد همین مقاله تان که امید برای مقالات آینده تان هم مفید باشد:
- شما باید اول خود را آگاه میساختید که چرا غفار خان فخر افغان خواست در افغانستان دفن اش کنند
- شما باید اول خود را آگاه میساختید که چتلستان چه وقت وضعیت جغرافیایی کنونی را اختیار کرده است. اگر اینکار را میکردید شما آگاه میشدید که بلوچستان چگونه و چه وقت به اشغال پنجابی های کثیف در آمد.
- شما باید در مورد وضعیت سیاسی پشتونها و بلوچها و اینکه آنها در مجموع با اضافه سندی ها چه موقف در رابطه با چتلستان دارند خود را آگاه میساختید.
- شما باید درک میکردید که غفغار خان چه پیوند های با افغانستان دارد.
باز هم میگویم که مقاله نویس زمانی میتواند از موقف خود و از نوشته خویش دفاع کند که معلومات وسیع در مورد موضوع انتخابی خویش داشته باشد والی خواننده با یک نگاه گذارا درک میکند که حرف های نگارنده بی اساس و موضع او لرزان است.
این به این معنی است که من در مورد حکمتیار جنایتکار یا احمق شاه مسعودوف بنویسم ولی در مورد حزب شان ، روابط شان با چتلستان ، روسیه ، ایران ندانم یا فقط جسته و گریخته بدانم.
ایمد این حرفهای مرا نصیحت پدرانه نه بلکه مشوره دوستانه بشمارید.
ولی وعده بدهید که وقتی دو مقاله دیگر تان ختم شد آنرا در کابل پرس? به چاپ برسانید که بخوانیم و آنها را مورد بحث قرار بدهیم.
وسلام
این سخنان شما همه برای گریز از پاسخ است. من قبلا به همه سخنانت پاسخ گفتم چند بار آنهارا کاپی کرده برای نشر کردم.
به این پیوند برو http://jawedan.com/
مقاله " از لوی افغانستان تا لوی اسرائیل " را بخوان شاید کمی به واقعیت گرای روی بیاوری .
بخوان امیدوارم شما با سوادان قوم پشتون از بدبخت کردن قوم پشتون دست بردارید
بدان شما اول خود را بدبخت میکنید.
حتما پاسخ های مرا راجع به تجزیه افغانستان خواندی. میدانی که مخالف تجزیه کشور هستم. اگرچه خود را به کوچه حسن چپ زده بودی. اما وقتی کسی خود به چاه بیاندازه و دست دیگران گرفته با خود کش کند شما باشی چکار میکنی ؟
هرکس باشد اول میگوید برادرنکن. اما وقتی هزار بار گفت نکن و گوش نکرد آن شخص میگوید پس خودت تنها به چاه برو.
حالا هم بدان شما دیگر اقوام را مجبور میکنید که به شما بگویند: من با شما خود را به چاه سقوط نمی دهم.
من همان طوری که خوب میدانی مخالف تجزیه افغانستان هستم.
چون نتیجه تجزیه فاجعه است.
در این تجزیه پس از کشاکشهای فراوان و خون ریزی های زیاد اقوام غیر پشتون امید است بتوانند با یک کشور درست کنند.
اما برادر عزیز این را بدان پشتونها حتما و جبرا بزیر سلطه پاکستان خواهد رفت.
زیرا رهبران امروزی پشتونها که بین پشتونها محبوبیت دارند همه به پاکستان وابسطه هستند.
بتریتب محبوبیت طالبان, حقانی, حکمتیار, کرزی و داردسته اش و جنرال تنی .
سه گروه نخست فعلا کشور را ناآرام دارند. حالا تو بگو اینها نوکران پاکستان هستند.اینها نزد پشتونها محبوبیت ندارند. مطمئن اگر آنها محبوبیت نداشتد یک ساعت هم نمی توانستد مقاومت کنند. ضمن اینکه آقای داکتر روستار ترکی طالبان را مقاومت ملی مینامند.
شاید قبلا آقای ترکی را دانمشند ملی میگفتی حالا برایش دشنام بده و او را نوکر پاکستان بخوان.
آقای هروی
اول برای شما بگویم که من سایت جاودان را بعد از یکی دو بار دیگر باز نکردم چون این سایت که گفته میشود بوسیله پول های غیر قانونی احمد ضیا مسعود برادر جنایتکار ملی احمق شاه مسعودوف و از برکت فروش غیر قانونی سنگهای پنجشیر ، ادراه میشود فقط بر ضد پشتونها است و به هیچ نظر مخالف هم اجازه نشر داده نمیشود.
اگر شما میخواهید که در مورد آن مقاله تان بحث کنیم لطفاً آنرا اینجا پست کنید.
دوم شما مانند جاودان مسایل را از دید قومی میبینید نه از دید یک شخص بیطرف و این چیزی است که شما را کور کرده است.
حرف های دیگر شما بخصوص در مورد استاد محترم پوهاند روستار تره کی درد شکم است و در آن رابطه من میبینم که مانند مقاله ی امروزی معلومات شما خیلی کم است و نمیخواهم تبصره کنم ولی اگر باز هم میخواهید لطفا ً بحث جدید را زیر یک مقاله ی دیگر باز کنید.
در رابطه به مقاله فعلی تان در مورد ابر مرد تاریخ خان عبدالغفار خان من فقط میخواهم بگویم که اگر شما مطالب ذیل را قبل از نوشتن مقاله تان در نظر میگرفتید هرگز نمیگفتید که او هیچ پیوندی با افغانستان نداشت و یا ندارد و امکان زیاد داشت این مقاله را حتی نمینوشتید. زیرا قبل از این مقاله من احساس میکردم شما شخص پر از معلومات هستید ولی حالا میبینم که شما مطالب ابتدایی را ندانسته ولی قلم بدست گرفته مانند پرویز جان بهمن مقاله نویسی را آغاز کرده اید امید مقاله دیگر تان هم چنین نباشد:
چند نکته مهم در مورد همین مقاله تان که امید برای مقالات آینده تان هم مفید باشد:
- شما باید اول خود را آگاه میساختید که چرا غفار خان فخر افغان خواست در افغانستان دفن اش کنند
- شما باید اول خود را آگاه میساختید که چتلستان چه وقت وضعیت جغرافیایی کنونی را اختیار کرده است. اگر اینکار را میکردید شما آگاه میشدید که بلوچستان چگونه و چه وقت به اشغال پنجابی های کثیف در آمد.
- شما باید در مورد وضعیت سیاسی پشتونها و بلوچها و اینکه آنها در مجموع با اضافه سندی ها چه موقف در رابطه با چتلستان دارند خود را آگاه میساختید.
- شما باید درک میکردید که غفغار خان چه پیوند های با افغانستان دارد.
باز هم میگویم که مقاله نویس زمانی میتواند از موقف خود و از نوشته خویش دفاع کند که معلومات وسیع در مورد موضوع انتخابی خویش داشته باشد والی خواننده با یک نگاه گذارا درک میکند که حرف های نگارنده بی اساس و موضع او لرزان است.
آقای تنویر
نه من نمی خواهم بحث را عوض کنیم. پرسشهای من از شما سرجایش است.پاسخ گویید.
راجع به روستار ترکی
معلوم میشود شما خیلی نا آگاه و سطح سواد شما پایین است . وقتی شما پیر و مراد خود را نشناسید و اینطور سرچپه در باره او قضاوت کنید از شما چه انتظاری میشود داشت. برادر عزیز شما همه رهبران و دانشمندان پشتون را نمی شناسی . شما چشم بسته هرچه آنها گفتند قبول میکنید. بدون اینکه تحقیق کنید راست است یا دروغ. بهمین دلیل است هرچه افغان جرمن دروغ سرهم میکنم مورد توجه بسیاری از پشتونها قرار میگیرد. حتی اگر دروغ شاخدار باشد.
من مثل شما قصد ندارم مردم را بازی دهم. بنابر این احتیاجی بدروغ ندارم. دوست دارم حقیقت روشن شود. شما دنبال حقیقت نیستید بلکه میخواهید عقده خود را خالی کنید. اما من عقدهمند نیستم از سر دلسوزی برای همه اقوام کشور قلم میزنم.
شما در واکنش به اینکه طالبان را آقای تره کی مقاومت ملی می خواند بجایی تحقیق خواستید مرا تحقیر کنید. اما خود را تحقیر کردید.
(حرف های دیگر شما بخصوص در مورد استاد محترم پوهاند روستار تره کی درد شکم است و در آن رابطه من میبینم که مانند مقاله ی امروزی معلومات شما خیلی کم است مثل شما بکسی اتهام دروغ نمیبندم.)
این هم شما و این روستار تره کی
آقای تره کی و مقاومت ملی
http://webcache.googleusercont...
مقاومت ملی طالبان و آقای تره کی
http://webcache.googleusercont...
د ډيورنډ د موافقه ليك حقوقي ارزونه(ډاکټر روستار تره کی
http://www.payam-aftab.com/pa/...
واکنش واعتراض داکتر احمد زیار به تره کی بابت مقامت خوانده طالبان
)طالبي مقاومت ملي نه، بلکې ايډيولوجيکي دی(
آقای تنویر
نخست - بگویم من موافق نیستم بحث عوض شود. پرسشهای من از شما سرجایش است لطفا پاسخ دهید.
چون شما هزاران بار بدروغ به دیگران اتهام بستید و بضهی ها هم از شما سند خواستد اما شما عاجز ماندید. حالا هم خجالت نکشیده دوباره یک پشتاره اتهام بار این و آن کردید. حالا من هم میدانم از اوردن سند عاجز هستید از شما سند نمی خواهم.
من مثل شما عادت ندارم دیگران را فریب دهم. در این صورت احتیاجی به دروغ ندارم . وقتی سخنی بر زبام میرانم مطمئن هستم درست است.
وقتی من در باره روستار تره کی به شما معلومات دادم شما بجای تحقیق خواستید مرا تحقیر کنید.
((حرف های دیگر شما بخصوص در مورد استاد محترم پوهاند روستار تره کی درد شکم است و در آن رابطه من میبینم که مانند مقاله ی امروزی معلومات شما خیلی کم است و نمیخواهم تبصره کنم ولی اگر باز هم میخواهید لطفا ً بحث جدید را زیر یک مقاله ی دیگر باز کنید.))
حالا معلوم میشود این شما هستید که سطح سواد شما پایین و دانش شما کم است. شما وقتی در مورد پیر و مراد خود اینقدر بیخبر باشی باید گفت وای بحال شما پشتونها . شما همه دانشمندان و سیاست مدارن پشتون را نمی شناسید. هرچه آنها گفتند شما بدون تحقیق کوکورانه دنباله روی میکنید .
این هم آقای روستار ترکی شما و مقاومت ملی طالبان
روستار تره کی
... د ناټو ډله ایزه وژنه او د نړیوالو حقوقو دريځ د طالب وژني
http://webcache.googleusercont...
د ډيورنډ د موافقه ليك حقوقي ارزونه(ډاکټر روستار تره کی)
http://www.payam-aftab.com/pa/...
واکنش استاد احمد زیار به مقامت ملی خواندن طالبان توسط تره کی
)طالبي مقاومت ملي نه، بلکې ايډيولوجيکي دی(
آقای تنویر شما حتی شجاعت نداشتی بگوی پاسخ خود را گرفتم شما درست میگویید. برو نگاه کن چند بار من گفتم سخن شما درست است.
رویه شما نشان میدهد که شما به تمام معنا جزم اندیشه هستید. این انکار شما از واقعیت بر شخصیت شما نمی افزاید.
بلکه نشان میدهد که شما میخواهید خورشید را با دو انگشت پنهان کنید. با مسائل اساسی مملکت نمی شود از روی عقده به همه چیز نگاه کرد.
این هم پاسخ دندان شکن استاد احمد زیار استاد دانشگاه اکسفورد به روستار تره کی که طالبان را مقاومت ملی نامیده بود.
اما حالا ما گواه هستیم یک پیرو بیخبر روستار تره کی با نام تنویر آنرا انکار میکند.
من کل مطلب از سایتهای خود شان کاپی کردم تا روسیه شود هرکه در او غش باشد. تا در پناه روشنی کسی بچشم مردم خاک نپاشد. تاریک اندیشان باید همه جارا تاریک میخواهد.
http://www.dawatfreemedia.org/...
پوهانددوکتورم.ا. زيار-)طالبي مقاومت ملي نه، بلکې ايډيولوجيکي دی(
Tuesday, 18.05.2010, 08:42am (GMT)
پوهانددوکتورم.ا. زيار
اکسفورد، ١٧-٥-١٠
)طالبي مقاومت ملي نه، بلکې ايډيولوجيکي دی(
د خپل ولس په درد درد من زيرکيار صاحب،
په ټوله پښتني- افغاني مينه مو نمانځم:
ستاسې نوې انګرېزي ليکنه مې په لروبر کې سر ترپايه ولوسته. دتېرو ليکنو په څېر مو داهم پر نټه نه منونکو لومړي لاس لاسوندونو کښلې او ډېر ترخه رښتيا دې را برسېره کړي دی. د يوه رښتپوه او واګپوه په توګه ستاسې ليکنې څېړنې راته د احمد رشيد، ريچاردسن، ګېلبرت او نورو هغو زرواره غوره او زړه راکښونکې دي. ماته د خپلې پوهنڅانګې له ګوټپېره تر نورو رښتيا پالو امريکايانو د ژبپوهنې د سالار نووم چومسکي ويناوې او ليکنې مرکې راته دکاڼي کرښې دي، مياشت دوې له مخه يې چې په المان کې ديو ې جايزې اخېستنې پرمهال د افغانستان، عراق...په تړاو د امريکا له ناولو اېمپريالېستي جنګونو او جنايتونو يوه پيڅکه پورته کړې وه، زوی مې يې مټې الماني نچوړ راپيدا کړای شو،خو دادی، ستاسې له اخځه مې د هغه د خبرو يو بل غوره ټکی هم لاسته راوړ.
له دې ټولو سره سره، پرڅه چې زما سر نه خلاصېږي، هغه د طالبانو تر هګري او بيا ځانمرګي ترهګري((مقاومت)) بلل دي!
د شهرت ننګيال له منښتې به يې راپيل کړ م: ))...په جهادي پېر کې موږ د خپلو سرغندويانو تر اغېز لاندې دومره راغلي وو چې د پاچا خان خبرې مو د کابل کمونېستي واکمنۍ او د شوروي لښکرو په ګټه انګېرلې. هغه به همدا ويل داد زبرځواکونو جنګ دی، تاسې ولې په لوی لاس خپل هېواد ورانوئ، زه به مو له کابل حکومت سره د روغې جوړې منځګړيتوب وکړم ..((
زه وايم که هغه مهال زموږ هېواد د دوو زبراکونو پر جنګ ډګر اوښتی وو، اوس دهغه يوه راپاتې زبرځواک او تش په نامه ((اسلامي خلافت)) ترمنځ يو جنګغالی ګرځېدلی دی. که نه ولې به عربي، پاکستاني، وزبېکي، تاجېکي، چيني، چيچنايي... ورپکو زموږ له دوی سره اوږه پر اوږه جنګېدل او ځانونه بلهارول؟
دا به ومنو چې اوسنۍ ځانمرګي ترهګري يې د امريکا په سروالۍ د بهرنيو نيواکګرانو او کورنيو نوکرانو پر وړاندې يو رازمقاومت دی،خو ملي نه، بلکې سوچه ايديولوجيک دی. په بله وينا، د خاورې او ولس پرځای دخپل((اسلامي امارت)) د بيا راتپلو په موخه دی، هماغه امارت چې واک او لارښوونه يې د پخوا په څېر په عربو او پاکستا نيانو اړه ولري او کومه افغاني- پښتني پېژند نښې او ورسره ورسره د نومهالې پوهې، فرهنګ او تمدن نښې نښانې چې تېر ځل يې له بلوسنې او مسخونې راپاتې دي، هغه هم يومخيزه له منځه يوسي. پر نارينه وو ږيرې او پټکي اجباري کړي، پر ښځمنو دعربو د((جهالت)) پېر راولي او دکور پر ګور يې ومنډي او پر هندوانو سېکانو او نورو نامسلمانانو ځانګړې ژوند توګې او يو نيفورم اغوستو ته اړباسي. زه ګومان نه کوم د احمد رشيد او امريکايي بل اندي(ديګر انديش يا ديسېندېنټ) رسنوال او ليکوال يې د واکمنۍ د بيارامنځته کېدنې پلوي اوسي!
د افضل خان لا لا په همغه تازه شپو ورځو کې په ماپسې خپل وراره ايوب خان د پېښور پوهنتون هاسټل ته راواستاوه(زه د پښتو پي اېچ ډي پروګرام د استاد په توګه هلته تازه منل شوی وم) او ورسره برسوات ولاړم. هغه زموږ له ورسېدو سره په چورلکه کې د کابينې بېړندويې غونډې ته ولاړ او زه او سکرتر(لايقزاده) په هماغه سرکاري ګاډي کې ورپسې اسلام اباد ته ورغلو. په مينېسټر کالونۍ کې مې ورسره شپه شوه او وار له مخه يې پر پښتنو د ليکنو ټولګه راوسپارله چې تر بلې شپې يې پښتو ورسهي کړم او ژر تر ژره يې چاپ ته ورکړي. په ترځ کې يې د طالبانو خبره رامنځته شوه او په اړه يې زماسند(رايه) وپوښتله. ماوويل: په هر نيت و نمات چې تاريخي انګرېزي دښمنانو او لاسپوڅو مرييانو يې دغه ډله رامخته کړې، د پنجشيري اخواني- ماوېستي او بيا ستمي ډلې ټپلې،او ورسره د وزبکو او هزاره وو ټلوالو پښتني ضد ناخوالوته خو به سم له لاسه يو پايټکی کښېږدي، بيا هم پښتانه دي، تر پايه به د دوی لارنقشه پر مخ نه وړي، لږ تر لږه خوبه د پاچا راتګ ته لاره هواره کاندې چې داستاد مجروح غوندې د ډېرو علمي او ملي ککرو په بيه پرېوتی وو.
هغه راته کړل: ((موږ دا نيمه پېړۍ له پاکستانه څه خير ليدلی چې تاسې يې ترې وګورئ...!))
او رښتيادغه له مغولي – انګرېزي پاتوړي سره د ستر خوشال دا شعر پوره اړخ لګوي:
چې په نام پښتون غوڅېږي پرې خوښېږي
اورنګ زېب هسې بادشاه دی د اسلام
کله چې د پېښور په ګورنر هوس کې د اسلامي دولت دڅلورمياشتو له مخې لومړی سروال مجددي و ټاکل شو، خپلو سياسي سيالا نو ته دنواز شريف لومړۍ خبره داوه چې( افغان ملي اردو))، نه ضيأ له منځه يوړلای شو او نه بېنظيرې(د ننګرهار په جنګ) او دا زه وم چې تل لپاره مې د پاکستان له سره داخطر لرې کړ او نور به هېڅ پنجابۍ مور خپل بچی په((پټهان اګيا)) و نه ډاروي! (ګلبدين يې پوره کيسه کښلې ده)
که داځل يې بهرنی نيواک پلمه کړی او بياچې د واک له ګدۍ يې را کښته کړي دي، ړومبی ځل يې څه پلمه وه چې پر اسلامي دولت يې را ويرغالل؟
او نن سبا يې تر انګرېزي بريد ليکې وراخوا، له ډمه ډولې تر جمدولې، يا له واخانه تر بولانه خو د دوی له خپلو بهرنيو انډيوالانو پرته نور بهرني نيواکګر هم نشته، ولې جهاد رامنځته کړی دی؟
بس، يوه يوازېنۍ پايله ترې همدا راوځي چې دوی د خپل دېوبندي- وهابي
((خلافت)) په پار له هر راز پښتني- اسلامي او انساني ضد ناروکړن ته لاس اچوي او په دې لړ کې دانګرېزانو، پنجابيانو، امريکايانو، ايرانيانو او زموږ د نورو پخوانيو او اوسنيو دښمنانو پلان او ارمان هم پرمخ بيايي او په دې توګه، که پښتون ولس له پژني (جسمي، فيزيکي) پلوه يو مخيز د نړۍ له نقشې پاک نه شي کړای ، د ځان غوندې خو به يې ډبر پېري ژوند و ژواک ته ور سيخ کاندې.
که د امارت پر مهال يې د خپلو پنجابي او عربي ټلوالو په ملتيا د پښتني- افغاني ټولنې پېنځزرکلن تېرمهالی يا تاريخي او فرهنګي وکر(هويت) او پېژندنښې د بوتانو او بيا اسلام وړاندې پاتوړو (ميراثونو) په نامه له منځه يووړې، هغه اوس دادی، لروبر يې د ښوونځيو، پوهنځيو،فرهنګي منځيو او بېلابېلو مدني بنسټونو يومخيزې نشتونې ته اړم شوي دي. لومړي تخريبي پلان پرې هم وار له مخه نوموړو بولندويانو له همدې لامله ترسره کړی وو چې تار يخي- فرهنګي پاتشونې زموږ له بومي- ډېري ژبتوکميز ولس پرته پر بل هېڅ توکم و ټبر اړه نه لري. همداخبره وه چې د حضرت او رباني په مشرۍ د ((اسلامي دولت)) په هماغو لومړيو کې ورباند ې تالان ګډشو. ګرانبيه هغه يې د وزير اکبرخان تر تمانچې پورې اعجازالحق، حميدګل او نورو سلا کارانو ته ډالۍ کړل او نور يې ګرد موزيم هزاره انډيوالانو ته ورپرېښود.
سره له دې چې شمالي ټلوالې د امريکا په بولۍ ، په کوندز کې دوه طالبي بولندويانو(قوماندانو) د خپل خلاصي په بيه زرګونه تېراېستي پښتانه جنګيالي لاسنيولي ور پرېښوول او هغوی په ټوله فاشېستي او سادېستي تورزړۍ د کانتينرونو په مهرلاک کولو له منځه يوړل، بيا يې هم پښتني ضد ستمي ګرومونه ساړه نه شول او له تخاره تر بلخ، سمنګان، سرپل، جوزجان، ميمنې... لکونه پښتانه سوېل ته کډوال کړل او ځمکې، کلاوې، کورونه، دوکانونه، درملتونونه... يې ترې لاندې کړل. په سوېل کې هم پرطالبي ترهګرو واوښتل او پنډغالي يې په ولکه کې واخېستل، نه د انجوګانو خورا کتوکي، دارو درمل... ورپرېږدي او نه ورسره د خپلو پاکستاني او عربي بادارانو زکاتونه خيراتونه او نورې ولجې ويشي!
هغه ملايان او ستانه( لکه: ملا مشک عالم، د تګاب اخونزاده، ترنګزو حاجي صاحب، ملا نجم الدين اخونزاده، صوفي علم ګل، چکنور ملا صاحب...) چې له رښتيني او سپېڅلې اسلامي ګروهې او ((حب الوطن من الايمان )) په جذبه او ولوله يې د انګرېزي ښکېلاک او نيواک پر وړاندې جهادونه او غزا ګانې کولې، هغه يا پښتنې مور زېږولي نه دي او که کوم يونيم يې زېږولی هم دی، د سياسي اسلام همدغه اوسني ترهګر طالبان يې له سر راپورته کولو سره، سر ورغوڅوي!
د پانګواکي اېمپريالېستانو او په سر سرکې د امريکايانو لارې رودې، په تېره له نيو لېبرالېستي موخو سره پوره جوتې دي او په دې توګه ترې سرټکونه او ګېلې ماڼې کټ مټ د اسې دي، لکه څوک يې چې له مار لړم، پړانګ او نورو انسان دښمنو ځناوروکوي. دا تشه اوازه او انګروزه نه ده چې دوی سياسي_ ايډيولوجيک اسلام او بيا پښتنو په نامه لره بره پښتون مېشتې آوېجه تروريستي منځاله ګرځولې او هغو نړي خورو ته يې داوسني نيواک پلمه وربرابره کړې ده!
هو،طالبان په خپل مېشن کې ښه بريالي پر مخ روان دي او لرې نه ده، درسته پښتونخوا، که بېخپوره يې د نړۍ له نقشې و نه شي توږلای، پر يوه داسې خوراړوزمه(جذامي) ټاپو خو به يې واړوي چې له ډبرپېر را هيسې پکې د لسزرکلن جهاني- انساني تمدن يو څرک هومره و نه لګي. داچې هماغو انګرېزي- امريکايي پيداګر يې مخنيوی ته اړوتلي، سم له لاسه يو ښه شګوم کېدای شي، ځکه د بل چاله لاسه په هېڅ ډول پوره نه ده!!؟
آقای تنویر
این مطلب را بخوان تا دست از جزم اندیشی برداری. سرانجام جزم اندیشی همان است هر سندی می خواهی برایت فراهم میکنند. اما هم حاضر به پذیرش حقیقت نیستی. با انواع بهانه ها و حیله ها از آن میگریزی. شما از چی میگریزی ؟ حقیقت مثل خورشید است هرکجا بروی باز بر تو میتابد. برادر من نگران این هستم روز خود کشی کنی. برادرم من میدانم تو به اندازه همه آدمها رنج میبری.
مشعل
گر از بسيط زمين عقل منعدم گردد
به خود گمان نبرد هيچكس كه نادانم
در واژه نامههاى فارسى در معنى "جَزْم" آمده است: استوار، بىتغيير و در ادامه و در تعريف "جزمانديش" آوردهاند: داراى گرايش بهانديشههاى قطعى و تغييرناپذير - داراى عادت به پافشارى بر باورها و عقيدههاى از پيش پذيرفته و بىاعتنا به دلايلى كه نادرستى آنها رااثبات مىكند. و به تعريف ديگر "جزمانديشى" عبارتست از بينش يا اصول فكرى مبتنى بر باورهاى ثابت نشده امّا مورد قبول گرفته...
كه چه صفت مذموم و مخرّبى است اين صفت و چه آفتى است كه اگر توانست استيلاى خود را بر فكر ومغز شخص، يا فرقى نمىكند گروه، فرقه، و يا جامعهاى عملى سازد و استدلال و منطق را به سُخره بگيرد از آن فرقه و يا قبيله آثارى جزتشبيه آن به مزرعهاى ملخزده باقى نمىماند. و از اولين آثار اين آفتزدگى ظهور شيفتگى بيش از حدى است در صاحب فكر و ايجادچنان باورى بدون كوچكترين شك و شبههاى كه اين باورها بر پايههاى بدون چون و چراى عقلى استوار گشته است. و در اين حالتستكه چشم مىبيند بدون آنكه ببيند و گوشمىشنود بدون آنكه شنفتى در كار باشد.
از "برنارد شاو" نقل مىكنند كه انسانهاى معمولاً گلهمند در تنها موردى كه از خالق خودشكوهاى ندارند همانا تقسيم عقل است! اين يعنى اين كه از دانستههاى خود، از باورهاى خود و از درك خود راضىاند، يعنى به آن عشقمىورزند! و حاضر نيستند به راحتى از آن دست بكشند... و به اين مىگويم، بيمارى. از نوع بيمارىهايى كه كم و بيش در تمامى طولتاريخ و تقريباً در تمامى جوامع بشرى هم به وفور يافت مىشود. البته شدت و ضعف هم دارد در بعضى جوامع كمتر و در بعضى ازكشورهاى عقب افتاده يك كمى بيشتر.
به ياد مىآورم و شايد اكثر شماها هم به ياد بياوريد كه حدود بيست سال پيش يك ديوانه عقل در رفتهاى كه توانسته بود نهصد پيروكم عقلتر از خودش دست و پا كند در يك پارك عمومى در يكى از ايالتهاى شرقى امريكا همه را منجمله خودش را در يك حالتشيفتگى وادار به خودكشى دسته جمعى كرد بنابراين ابتلا به بيمارى دگماتيسم نه داخل دارد نه خارج و نه قديم دارد نه جديد و نه قطعاًجوامع پيشرفته و پس رفته... معروف است حسن صباح به هنگامى كه خليفه بغداد سفيرى را براى تذكر و تمكين به نزد وى فرستاده بوددر حال مذاكره با اشاره دست به سرباز نگونبختى كه در حال عبور بود امر كرد تا خود را از بالاى ديوار مرتفع قلعه به پايين بيندازد وسرباز بدون اين كه چند و چونى كند و خمى به ابرو بياورد خود را در مقابل چشمان حيرتزده سفير به پايين پرتاب كرد...
تعجّب نكنيددليلش بسيار واضح است باورهاى غلط از مدّتها در مغز وى به حد كافى اشباع شده بود و فقط به همين يك اشاره كوتاه صباح نيازداشت تا خود را به ظهور برساند به نظر من هيچ اسلحهاى خطرناكتر از باور اشباع شده غلط نيست. در تاريخ نمونههاى فراوانى از ايندست داريم هيتلر اگر باورش نشده بود كه نژاد آلمانى برترين است و بقيه بايد كه فرودستى اينها را بكند مطمئناً هرگز داراى چنين قدرتمخربى نمىشد كه نيمه بزرگ دنيا را اين چنين به آتش و خون بكشد!.
من در اين شك ندارم كه او واقعاً به راهى كه مىرفت ايمان داشت يعنى باورش شده بود بهاين مىگويم نوع اعتقادىِ واقعاً پليدِ دگماتيسم.
جزمانديشى يعنىهمين "جزمانديشى" يعنى اين كه خانمى ميانسال آنچنان مسحور افكار خودش باشد كه براىاعتراض به دستگيرى چند روزه مسئولش يا به قول خودش رهبرش با آن سوابقى كه به هر حالمورد پذيرش بسيارى نيست خودش را روز روشن در وسط خيابانهاى پاريس آتش بزند. اينديگر تظاهر و نفاق نيست براى "فدا" كارى از اين بيشتر ديگر چه مىخواهيد؟ ولى آيا اينفداكارى بر پايه عقلى است؟ و يا تصميم يك انسان مبتلا به "دگماتيسم" است كه محال است بهاين سادگىها عوض شود. امروزه جهان صنعتى غرببه ويژه امريكا ديگر مسألهاش از امپرياليست بودن گذشته است. امريكاى امروزه تصميم جدىگرفته تا دوره جديد "امپراطورى" سازى را تجربه كند. تجديد حيات بردهدارىِ علمى و عَملى راشروع كرده شما كجاى كاريد؟
اگر مىخواهيد دشمنى كنيد برويد دقيقاً به جاى اين كه به کسي دشنام دهيد ، مطالعه كنيد و به ببينيدكه در همان امريكا جوان با هر گونه استعدادى فقط تا مرز خطى كه از قبل برايش ترسيم كردهاندمىتواند جلو بيايد. و ارزشش دقيقاً تا حدى است كه بازدهىاش براى سيستم آن را معيّن مىكندو نه بيشتر. برويد و ببيند سقوط انسانيت را تا مرحله ابزار بودن و درست بسان عضوى ازگلههاى بزرگ و مرفه انسانى بودن تا به كجاها كه گسترش ندادهاند؟ و چشمهايتان را باز كنيد وببينيد و دريابيد كه همين امروزه اين جهان غرب چقدر نابسامانى دارد؟ چقدر استيصال دارد و ازهمه مهمتر چقدر سرگشتگى روحى دارد. و آن وقت اگر اين نقاط ضعف را به دقت بررسى كرديدو در مقابل نيروى عظيم غيرقابلش را هم پذيرفتيد تازه امكاناً كه نه قطعاً راه و چارههاى عملى ودرست را براى حفظ منافعمان براى حفظ هويتمان و براى حفظ استقلالمان پيدا خواهيم كرد نهاين كه فقط به اين بسنده كنم كه اگر اين طرف و آن طرف دنيا چهار نفر در خيابان بر عليه امريكاتظاهرات كردند، برقشان قطع شد. دو جا هوشان كردند، شادى كنم و تصور كنم كه كار تماماست. اينها فقط بازىهاى كودكانه و دلشادىهاى كاذب است...
اينها همان محاسبات سرا پا غلط و عدم شناخت صحيح است كه همهاش ريشه در همان"جزمانديشى" دارد ولاغير.... و تازه يادمان نرود كه اين شيفتگى و دگماتيسم يك روى خطرناكديگر هم دارد كه عليرغم "محو شدن"ها اگر به هر دليلى تكرار مىكنم به هر دليلى انسان دگم آنطرف مرز فكريش رفت و آن را زير پا گذاشت آنچنان از طرف ديگر غش مىكند كه به قولمعروف شمر هم جلودارش نيست.
لطفا ً برای اینکه بدانید مقاله شما در مورد فخر افغان عبدالغفار خان و معلومات شما در مورد چتلستان کاملا ً ضعیف و نادرست است لطفا ً نوشته های مرا که به تاریخ 22 نوامبر و امروز برایتان نوشته ام را چند بار دیگر بخوانید .
آنچه مربوط به استاد روستار تره کی میشود با این بحث هر چند ارتباط ندارد ولی با درک اینکه معلومات شما در مورد چتلستان خیلی ابتدایی است فکر نمیکنم حتی اگر مضمون جدید هم در زمینه باز کنید تا زمانیک شما اطلاعات خود را از حقوق بین المللی بهبود نبخشیده باشید جرو بحث نتیجه بدهد.
ولی باز هم ایگر میخواهید مضمون دیگری را زیر عنوان روستار تره کی و موضع او در باره طالبان باز کنید و اول بنویسید که شما خود چه درکی از نوشته ایشان کرده اید و ببینیم که به جر و بحث می ارزد یا خیر.
به سلامت باشید.
besyar aali brodar .. besyar maqale khob dar waqte mayen wa asas maqale tan ra naweshta kardid .. khudawand baraye tan hajr bedehad ke bedar hastid wa bakhatere adalat mobareze mekonid .. kamyab wa sarfraz bashid..mantazer maqala hai tan mebasham