صفحه نخست > دیدگاه > حبیب الله غمخور یا خشن ترین نماد فاشیزم !

حبیب الله غمخور یا خشن ترین نماد فاشیزم !

شاگردان مکتب حفیظ الله امین در اروپا خشونت وقبیله گرائی را تیوریزه میکنند
گوربز خان "عطاخیل "
يكشنبه 4 می 2008

زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )

همرسانی

بازمانده گان مکتب استالینی حفیظ الله امین درکشورهای اروپائی مدافعان سرسخت ارزشهای قبیلوی هستند. ایشان بانوشتن مقالات ومضامین درسایت های انترتی آتش نفاق وبدبینی را دربین اقوام افغانستان شعله ور تر مییسازند.

حبیب الله غمخور اکنون مصروف نوشتن مضامین تحریک کننده واختلاف برانگیز دربین افغانهای داخل وخارج میباشد. وی با ارائه اسناد جعلی به مقامات سویدن ازکار واشتغال نیز سرباز زده است.

درزمانیکه سطح بیکاری در اروپا حتی دربین محافل اکادمیک اروپا به اوج خویش رسیده است آقای غمخور بخاطر فرار از کار وکسب وغریبی بدون استحقاق علمی وتوانائیهای اکادمیک وتسلط برزبان سویدنی بصورت غیردموکراتیک خویشتن را مسؤول فرهنگی اتحادیه افغانی در شهرمالمو جا زده است.

آقای غمخور کیست؟

بدنیست که این آقا را از زبان خودشان بشناسیم که تاچی حد واقعیت هارا درباره خودش به خواننده گان گفته است چی چیزی را کتمان نموده است . معرفی نامه زیر بقلم خودش درسایت افغان جرمن نگاشته شده است.

زما ژوند ليک

ماحبيب الله غمخور د 1956 ز کال د جون د مياشتي پر 15مه نېټه د ارزګان ولايت د ترينکوټ د ښارپه يوه منوره کورنۍ کې نړۍ ته سترګي روڼي کړي دې . دديني زده کړواو معلاماتودترلاسه کولوتر څنگ چي له ملا او مولوي نه مي په مسجدکښي تر لاسه کړيدي، په 1963 م کال د ترينکوټ د سيدال خان په لېسه کښې شامل او په 1975 ز کال کښې مې پايته وروسول . د کانکور د ازمويني نه وروسته په 1976 م کال د کندهار عالي دارالمعلمين ته شامل شوم . په 1978 ز کال کې د تاريخ په رشته کې د عالي تحصيلاتو لپاره و پخواني شوروي اتحاد ته ولېږل شوم . په 1985 م کال کې د تاريخ په رشته کې د ماسټرۍ د ديپلوم دترلاسه کولو وروسته وطن ته راستون شوم . د قومونو او قبايلود چارو په وزارت کې لومړی د مديراو بيا د کوچيانو د لوی رياست د معاون اود 1986 م کال څخه تر 1992 م کال پوري مي د کوچانو د رياست درئيس دنده په غاړه درلوده .

درینجا میخواهم از آقای غمخور بپرسم درصورت جنابعالی فعلا درسویدن حتی دوره آموزشی ابتدائی زبان سویدنی برای اتباع خارجی را تمام نکرده اید وسند S.F.I که مخفف " زبان سویدنی برای مهاجران" را درمدت هشت سال اقامت تان بدست نیاورده اید چگونه توانستید که از سال 1978 تا سال 1985 بدون آموزش زبان روسی در کرسی علوم تاریخ در مرحله ماستری بنشینید؟

حالانکه نبوغ جنابعالی برای فرد فرد افغان در شهر مالمو معلوم است که شما از آموزش کوچکترین قواعد زبان سویدنی عاجز استید.

چهره هایکه بامرور زمان رنگ عوض میکنند این آقا اکنون ازخلقی بودن خویش عاردارد . درپناه دامن زدن به عصبیتهای قومی به زنده گی ننگین خویش ادامه میدهد

درین بیوگرافی ایشان از فعالیت های انقلابی شان وعضویت اش در حزب دموکراتیک خلق هیچ حرف نمیزند از ارتباط اش با صاحبجان صحرائی شرم میکند اینجا وی کاملا از حوادث غمبار وقتل عامهای مردم قندهار و اورزگان وهلمند کاملا بی خبر است.

ایشان درینجا نمیگویند بعداز عودت شان از اتحاد شوروی سابق به کدام ارتباط در وزارت قبایل معاون بخش کوچیها بوده وبعدا رئیس آن مقررشد؟

موجودیت ریاستی بنام کوچی در دوران اشغال افغانستان توسط روسها چی معنی داشت؟

وظیفه اساسی این ریاست درقبال کوچیها چی بود؟

ترویج فرهنگ کوچیگیری چه افتخار برای یک حکومت ملی ومترقی سوسیالیستی شما داشت ؟

آیا ارتباطات کاری بین ریاست خودت و دستگاه جهنمی "خاد" موجود بود یانه؟

آیا رئیس بودن بخش کوچیها جز نفاق افگنی و چاق ساختن تضادهای قبیلوی بین افراد یک ملت کدام معنای دیگری داشته است؟

حالا که جنابعالی از آن وظیفه محروم استید مصروف کدام فعالیت ها به نفع کوچیها هستید چرا به افغانستان ومناطق که کوچیها بامردم محلی درگیری دارند سفری نمیکنید تا ازحال واحوال آن مردم بیچاره باخبر شوید؟

په 1992 م کال کې د نجيب الله د حاکميت تر سقوط وروسته د سياسي اختلاف، هغو ګډوډيودقدرت پر سر دتنظيمونوجګړې دناخوالو پر اساس زماپه شان زيات شمېرافغانان وطن پرېښودو ته مجبورکړه شوه. د ژوند لومړنۍ ليکنې مې په پخواني شوروي اتحاد کې د اقتصادي ستونزو له امله په روسي ژبه پيل کړې چې د هغه ښار د ((کمونار)) او ((ملدوي کمون)) په ورځپاڼواو بيا وروسته د سولې او سوسياليزم په مجله کې چاپ شويدي . په افغانستان کې دخدای بخښلي امين افغانپوردهېواد دوتلي ژورنالست او ليکوال په هڅونه مې د ((هېواد)) ورځپانې او ((جرګې)) مجله کې ځينې مقالې خپري شوی دي . دڅه دپاسه شپږوکلونو راپه دې خوا د سويډن د مالمو په ښار کي اوسيږم . پدغه موده کې په اروپايي هېوادو کې د افغاني کلتوري ټولنو سره په ګډه د افغاني کلتورد ژوندي ساتلو،پياوړتيا او افغان جنګځپلي ولس د حقوقو څخه د ملاتړ په خاطر مي په فرهنګي او سياسي هلو ځلو کې فعاله ونډه اخيستې ده. کله کله مې ځينې مقالې په سويډن د(( پيوستون )) دوه مياشتنۍ خپرونې، (( نوې هيلې ))،دايران - سويډن گډه خپروني « مانا» ،« اواي زن ايران »، ((کيوان افغان )) چي اوس دمردم افغانستان په نامه ياديږېاوپه امريکا کې نشريږې، افغان راساله چې په کاناداکي خپريږې ، يو شمير انترنټ پاڼو لکه د بېنوا،ټول افغان ،وړانگه ،دلمر وړانگه ،تل افغان ،دعوت ، اريايي، 28 اسد اونوروويبپاڼو کې خپرې شوی دي او اوس هم خپرېږي . همدا ډول کله ناکله دنړيوالو راډيوگانو گردي مزونو( دسياسي او فرهنگي بحث ) اودافغانستان په اړوندسياسي مسايلو په هکله دراډيويي مخامخ پروگرامو له لاري داورېدونکو سوالوته دجواب ورکولو په پروگرامو نوکښي دگډون لپاره دهغوي لخوا بلل کېږم .

به به !! ایشان چنان نابغه زبان روسی بوده اند که اولین نوشته شان بزبان روسی درمجلات به چاپ رسیده است که تاهنوز هیچ کس از آن خبر ندارد.

خدای بخشلی امین افغانپور نیز زنده نیست تا ازوی برسیده شود که این شخص درجریده هیواد چی لاطایلات را در آنوقت ها نوشته است. به مصداق شعر شاعر که فرموده است:

"چی دلاور است دزدی که به کف چراغ دارد "

درادامه شاهکاری های فرهنگی رفیق غمخور بد نیست که بازهم از خودش بخوانیم که در دوران اقامت خویش در شهر مالموی سویدن کدام فعالیت فرهنگی چشمگیررا نموده است بخوانید:

په 2001 م کال کښي په اروپا او امريکا کښي دميشته روڼ اندو سره يو ځاي دافغاني روښنفکرانو دنړۍ وال سازمان (ملي جرگي) ټولني په جوړولو کي يې فعاله ونډه درلوده او دهمدغی ټولني دمشرتابه جرگي په غړيتو ب ومنل شو.

ایشان دربخش فعالیتهای فرهنگی خویش در افغان جرمن انلاین می نویسد که وی مسؤول انعقاد جمعی از روشنفکران اروپا وامریکا در شهرمالمو درسال 2001 بخاطر آماده گی به پروسه لویه جرگه بوده است.

اما واقعیت چیست؟

در آن اجتماع یک تعداد از خلقی های طرفدار امین وتره کی از سراسر اروپا جمع شده بودند وگلاب زوی و محمدهاشم وطنوال را نماینده حزبی خویش انتخاب نموده وراهی کابل ساختند.

دربین این همه به اصطلاح روشنفکران قاتلان وجنایت کاران مانند "عزیز اکبری" رئیس استخبارات امین وسیدمحمدگلاب زوی اشتراک نموده بودند که درآن محفل پیام دستگیر پنجشیری که بقایای امین را ماشین جنگی طالبان معرفی کرده بود آنها از قرائت آن پیام جلوگیری نمودند. دستگیر پنجشیری بعدا پیام مذکوررا ازطریق سایت اریائی نشر نمود.

اینجا خاک افشاندن به چشم مردم بیگناه وآواره این سرزمین است که آقای غمخور بااستفاده از کارت پشتون بودن میخواهد نهایت استفاده را بکند.

حبیب الله " عمخور" ضمن اینکه از دشمنان قسم خورده مسعود ومارشال فهیم است اما این دشمنی درمحدوده مسعود ومارشال فهیم خلاصه نمیشود بلکه غیر مستقیم هردوی آنها را نماینده تاجک ها وپنجشیریها قلمداد کرده و ازنثار کردن رکیک ترین دشنامها نسبت بمردم پنجشیر رو گردان نیست.

آقای غمخور مردم پنجشیر را سزاوار هرنوع مجازات میداند.

آقای "غمخور" به کرزی نیز بخاطر گرامیداشت روز نهم سیپتامبر نیز لعن وطعن میفرستد که وی بخاطرخوشی چند پنجشیری جمع غفیر از ملت ننگرهار را فراموش کرده است.

ازنظر آقای غمخور حاج عبدالقدیر وبرادرش عبدالحق قهرمانان واقعی این ملت بحساب می آیند. غمخور ضمن اینکه مسعود را از خود نمیداند بلکه بخاطر استعمال واژه افغانستانی توسط یکتعداد هوادارانش مسعود را مربوط به کشور تاجکستان میداندد.

وی درپیام خویش مردم ننگرهار را چنین خطاب میکند که ای مردم غیور ننگرهار!

آفرین برغیرت شما خانه شما آباد!!

زیرا تمام دفاتر وچایخانه ها ازعکس مسعود پر شده اما بازهم قهرمانان شما را هیچ کس یاد نمیکند.

لطفا به قسمت ازاین نوشته توجه کنید:

ننگرهاريانو،غيرتمنوستاسوئې کورودان حبيب الله غمخور

د۲۰۰۷کال سپتمبر ۳۰مه

ديوافغان په توگه ستاسوغيرتمنوهيوادوالونه مابايد ددغې درنې غونډي دجوړيدوپه خاطر په هغه ورځ مننه څرگنده کړې واي کوم چې تاسودهيرشوشهيدانوپه وياړجوړه کړې وه .متاسفانه دکډوالۍ دژوند ستونزي اوکړاونه مي کله کله داسي سرگردانه اومصروف کړي چې هرڅه رانه هير شي اوددې لپاره وخت نه وي چې پر خپل وخت خپله عقيده اونظر له هيوادوالوسره شريک کړم . په هرصورت فکر کوم ترهيڅ نه ويل ،ناوخته ويل هم ښه دي .

يوازي تاسو واست چې دارواښاد حاجي عبدالقدير اومرحوم حاجي عبدالحق جبارخيل دشهادت کليزه په درنومراسموسره ولمانځل . که دحقيقت خبره وي اولمرپه دوو گوتوپټ نشي نودددغودوخداي بخښلودمرگ اواحمد شاه مسعود دمرگ ترمنځ کوم تفاوت شته ؟ درې سره دپردو لخوا وژل شوی دي ،بې انصافي خوداده چې ديوه جادې او نږدې دی ښارونه ،کوڅي اوکلې په نامه کړي ،اودهغه نورودووژونکوپسي نه گرځي ځکه وژونکې ئې تر اوسه ندي معلومه ،سره لدې چې پدې هکله مختلف نظريات شته چې دواړه (حاجي صاحب قدير اوحاجې صاحب عبدالحق )دچالخواپه شهادت ورسېدل .

درینجا این خلقی بزرگوار وانقلابی پرشور مدافع خون عبدالحق وحاجی قدیر میشود مردم ننگرهار را به بدترین شکل آن تحریک میکند تاعلیه کرزی به شورش وقیام دست بزنند.

وی در قسمت از پیام میگوید که اقدام کرزی از تجلیل روز مرگ مسعود وفراموشی عبدالحق شبیه عمل مادر ومادر اندر است عبدالحق بخاطر پیشگیری از سقوط کابل بدست نیروهای تحت امر فهیم از طرف انگلیسها موظف به مذاکره باطالبان شد اما وی را شیهد ساختند این دشمنی پاکستان با پشتون است اما کشته شدن مسعود اقدام مبارک بوده که سبب نجات ملت افغانستان شده است.

اما آقای غمخور تشریح نمیکند که این نجات چی است؟

وی ازپاکستان زمانی انتقاد دارد که پاکستان طالبان را از خود رانده است وعبدالحق را بقتل رسانده است پاکستانی که طرفدار حکومت تگ قومی باشد آقای غمخور با آن مشکل ندارد.

آقای غمخور دریک نوشته دیگر که آنرا در رد نوشته کسی بنام جواد نگاشته است عمق قبیله گرائی وعقب مانده گی خودرا چنین به نمایش میگذارد.

درنوشته زیر وی نظرات خویش را راجع به زبان پشتو در تلویزیون ملی دراعتراض به یکی از منتقدین واحد نظری رئیس تلویزیون ملی چنین به نمایش میگذارد:

تاسوولې نظرې صاحب مجبوروی چي دخپلي مورنئ ژبې پرته په بله ژبه خبري وکړی ولې تاسو غوندي جنابان چې دپشتنوپه وطن کې اوسۍ پښتونه زده کوی ؟ تاسودکوم فرهنگ پربارکشور ارمانجن ياست ؟که چاپښتو وويل اوپشتوته ئې په درنه سترگه وکتل داپرباره فرهنگ ولي سمدلاسه له خطرسره مخامخ کيږي ؟ بلې ممکن نظري صاحب موجوديت ايرانی فرهنگ ته خطرناک وي ،ممکن دهغه په موجوديت کښي دراډيوتلو يزيون نشرات افغاني بڼه واخلي اوملي شي يعني دپښتوژبې ونډه هلته ترنوروژبودرنه شي . جالبه ده ټول پښتانه مکلف دی چې دري زده کړی خودانوربيادپښتوژبې زده کولوته اړتيانلري اوځينې خرڅ شوی ليکوال ئي حق لري دپښتو ژبې سپکاوی وکړی ؟

اینجا آقای غمخور بدون یک لحظه معطلی وطن را مال یک قوم میداند وی میگوید دیگران دروطن پشتونها زنده گی میکنند باید زبان اینمردم اکثریت قاطع را بدانند. به نظر اقای غمخور دیگران همه مهاجرین آنسوی دریای آمو اند همه اینها قاقد تاریخ وهویت تاریخی استند اینکه درین وطن به اجازه پشتونها اقامه دائیمی از پدران شان حاصل کرده اند اما تعجب این است که چرا بزبان پشتو صحبت نمی کنند.

قضاوت را به خواننده گان عزیز میگذارم.

آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره

مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره

این کتاب را بخرید

پيام‌ها

  • امروز شنیدم که در پارلمان میخواهند که قانون را بوجود بیاورند که آزادی جوانان را محدود سازند مانند زمان سیاه ظالبان.از آقای میر هزار خواهانم تا مطلب را روشن سازند.

    • سلام آقای امين،

      كميسيون مبارزه با مواد مخدر، مسكرات و فساد اخلاقى ولسى جرگه طرح قانون مبارزه با فساد اخلاقى را در دست بررسی دارد. هنوز جزييات اين طرح مشخص نيست اما از آنجايی که بنيادگرايان از همه نوع طالبی و غير طالبی آن در پارلمان موجود می باشندو در کار تغيير قوانين به نفع بنيادگرايی اند، بعيد نيست اين طرح هم از طرح های مورد پسند طالبان باشد. شبيه همان طرحی امر به معروفی و نهی از منکری که وزارت حج و اوقاف پيش کشيده بود.

      ملاتاج محمد مجاهد رييس اين کميسيون است.

    • سلام برای آقای میرهزار و تمام دوستان
      جزئیات این طرح تا حالی هویدا نیست ولی آنطوریکه بعضی از دوستان میفرمایند یکی از اهداف این طرح منع استفاده مشروبات الکولی و کشیدن چرس که در میان جوانان فعلاً رایج است، میباشد همچنان برای زنان و دختران هم بعضی از تدابیر در نظر گرفته شده است شاید روی طرز لباس پوشیدن و یا هم آرایش غلیظ و یا رقصدن زنان در آهنگ های ویدیویی و غیره موارد را در بر گیرد.
      به ارتباط مقاله که یکی از دوستان ما در رابطه به آقای غمخوار نوشته است باید گفت که در وطن ما جنایت کاران واقعی وجود دارند و ما نمی توانیم در رابطه به آنها حتی یک کلمه هم بنویسم در حالیکه بالای یک نویسنده و یا ژورنالیست نوشتن چقدر آسان است.

    • آقای ادریس!

      اگر شما به این عقیده باشید که تاوقتیکه جنایت کاران دروطن موجود باشد از جنایت کاران فرهنگی چشم پوشی شود سخت در اشتباه استید.

      جنایت جنایت است ولو درهر لباس که باشد کسانیکه مثل آقای ایکه عکس اش بروی صفحه گذاشته شده ونکتائی بسته ودریشی پوشیده است معنایش این نیست که وی با این اراجیف که من خواندم جنایت کارنباشد وی درقندهار در زمان خلقی ها از مشهور ترین افراد حزب خلق بود ومتهم به شکنجه وتعدیب مردم عوام قندهار است.

      عناصر تفرقه افگن ایدیالوژی زده وخشونت گرا هم جنایت می آفریند شما نباید کسی را مانع شوید تا دربرابر جنایت کاران نکتائی دار سکوت کنند وجنایت کاران ریش دار را بکوبند.

      این طرزفکر قابل قبول هیچ انسان باانصاف نیست.

    • از كسانيكه راجع به عزيز اكبري رئيس اسخبارات دوران امين كه خواهر زادة اسدالله سروري قاتل هزاران انسان بي كناه و هموطن ما ميباشد اگر اطلاعات داريد لطفا بنويسيد. فرهاد

  • Kabulpress.org should translate the Pakhtu sentences into Persian because 99% people of Khorasan Country who are living out-side Khorasan ,they can not read or understand Pakhtu. I do not need to read Pakhtu,but some people maybe want to know ,what you wrote in Pakhtu

  • i think there is no room for extremistic view likk of Mr Ghamkar’s in a modern afghanistan. ithink if we choose to live like civilised people we do not need to ommit any language or ethnic group. our diversity is the lanching poit towards a prosperous and happy society. we need to understand each other and learn the culture of tolerrance, i think it is possible in an open society but not in jangle like that which the Taliban was going to build. i am a Pashtoon and advice my fellow brothers and sisters to start the criticism from inside. we need to reread our history and have a bright and realistic view about our history and society. a pure pashtun society or Tajik or Hazar ones is as boring as the sun sets of Taliban era. we need to open our eyes and leav living in in a condition not knowing of our ignorance.

    • i RE , REED the history of Afghanistan just yestere night , and i jut find out that one of our king to name of ahamd shah baba was rp and burn hundo of hindostan more then 13 time and still gold and silver of somanat and run he is so called government economy poorly and sham fully , and then amir abdurhman khan sale out half of Afghanistan to angriz and then nadir khan after completing courses of ( watan froshi ) in military academia of dihradon city of India start colonize country and then zaher khan who push country to stone age and then now taliban and those who love to use them as political card in said and out said Afghanistan , if i forget any thing please inform me . . habib ullah gham khor ; are may be one of those poorly educated afghan who love to do same things for he is county and he is brave people , but may he don’t know how to start and how to finished , what ever knowledge he have in this moment , may out of fashion , but once in street of Kabul and and nearly all city of Afghanistan was call as very modern and educated and use full knowledge against craped government of zahir khan who now you called ( baba i qwoam )

  • الحمدلله والصلات والسلام علی رسول الله و بعد.

    اسلام و علیکم هموطنان عزیز و گرامی خواهران و برادران مومن و مسلمان!

    اگر میخواهیم که وطن عزیز ما رااز بلا و اشوب تجزیه طلبی به
    افغانستان شرق و غرب از دست همچو فتنه گران تجزیه گر و تجزیه
    طلب که محور اصلی پلان های طرح شده دشمنان تشنه به خون و دین مانرا همین اصل وقرار تشکیل میدهد درامان و محفوظ نگهداریم بر ما وشما برادرن وخواهران افغان لازم وضروری است تا بر تکیه به قوت دین و ایمان و تکیه به اذن و مدد گاری الله سبحان الله و تعالی
    منحیث اولاد راستین ووفادار به عد وپیمان ما در تعقیب از راه و سلوک اجداد و نیاکان ما وادای دین و وجیبه ایمانی و وجدانی بصورت فردی و دسته جمعی در مقابل خاک وطن دین مذهب ناموس غیرت عزت شرف و غیره ارزشهای ملی و تاریخی وطن ما دست بدست هم داده کام و حلق این تفرقه گرایان و نفاق اندازان اجنبی پرست را که باداران شان به استفاده ازنام ها و اصول های مختلف تحت نام و عناوین مثل افراد وطن دوست انسان دوست شیطان پرست دیندار بی دین و بدین گونه صد ها نام دیگر که فقط اجازه و صلاحیت رویاروئی قرار گرفتن با مردم را در تبادل از افکار و نظریات شان تا به همین مدت که بنده شاهد حال و احوال ان است قرار گفته ها و نوشته های تفصیلی و انتقادی شرم اور و خجل کننده این افراد که خود واضعا ثبوت کننده و بیانگر این فکت ها وحقایق رسواکننده شان است صرف در جائی و تا جائی داده شده است که بتوانند تنها سبب اخلال و مانع راه و اعمال افرادی شوند که مردم را غرض اتحاد همبستگی وحدت و برادری با همدیگر دعوت میکنند همچنان باید باعث مانع شدن واز بین بردن هر چه بیشتر روحیه اتحاد و وحدت بین هموطنان ما شده تا از یک سو باعث محو کامل ذهنیت قوه وحدت و همبستگی در ذهن و اذهان هموطنان ما شده باشد و از سوی دیگر توانسته باشند اذهان و ذهنیت های فاسد و غرض الود شانرا بشکل غیر مستقیم بالای مردم ما تحمیل کرده و قوه ضدیت و تضاد هارا بدین گونه هر چه بیشتر و زیادتر تر غرض حاصل کردن کام های شیطانی خود و باداران شان میان خلق های رنجیده و عذاب کشیده جامعه ما رشد و وسعت ببخشند که انشاالله والرحمن این مرام شوم وشیطانانه شانرا با باداران شان یکجا بگور خواهند برد.
    وسلام سلطان محمد

  • آقای عطاخیل

    آفرین بر شما باد از مقاله شما لذت بردم. رسوا کردن این نژاد پرستانی که به رنگهای مختلف در می آیند کار نیک و ضروت مبرم است. اینها به هر رنگی که باشند باز تلاش شان همان است که اهداف قبیلوی خود را بر دیگران تحمیل کنند.

    در لینک زیر که یکی از مقالات من است در سال 84 نوشته شده در زیر آن یک نفر بنام " بلوط " نظر بسیار جالبی در مورد نژاد پرستان اوغان داده است که خواندن آن را برای همه توصیه میکنم. نطر آقای بلوط واقعا در باره آقای غمخوار صدق میکند.

    برای شما در این راه آرزوی موفقیت میکنم

    آنلاین : تحدید نمایندگان پارلمان توسط کرزی . م _ فرهنگ دوست

    • فرهنگ دشمن عزیز،
      وقتیکه خودت ملتی را با واژه اوغان توهین می کنی، آیا به زعم تو قبیله گرایان حق ندارند با تو حسابش را یکسره کنند؟؟

    • صنوبرگُل عزیز

      اگر پشت تلفظ میگردی، لطفاً از یک طریقی به انگلیسی زبان ها و تمام خارجی ها نیز بفهمانید که از این پس بجای (افگان) از تلفظ پُر معنی و گهربار (افغان) استفاده کنند. راستش صرف نظر از معنئ این کلمه که اگر شما سواد داشته باشید و آنرا بدانید، افغان یا اوغان و یا هم پتان همه گی همان یک مفهوم را میرسانند. و در کُل بر شما مبارک باد! ما که از خیرش گذشته ایم و ترجیح میدهیم (بنابر مجبوریت) ما را افغانستانی خطاب کنند تا اوغان و یا طالب! چونکه از بی فرهنگئ طالبان و از قبیله پرستئ هموطنان پشتون خود به بینی رسیده ایم. و در کُل افغان بودن را افتخار نه بلکه یک ننگ میدانیم. البته دلایل منطقی در این مورد داریم. بطور مثال چی صفت خوب را میتوان در وجود قبیله گرایان و طالبان دید که آنها را از انسان های دیگر بر تر جلوه دهد؟ ایمان و تقوا؟ هیهات! هیهات! صداقت و راستی؟ هرگز! هرگز! وطندوستی و مردم دوستی؟ گوشت خوک شود! گوشت خوک! انساندوستی و بشردوستی؟ شیر مرغ! شیر مرغ! پس چی ماند؟ فقط بدی و بد بینئ ذاتئ این هموطنان گرانقدر و عزیز!

      از خداوند منان خواهانم تا هدایتشان کناد! آمین!

    • بی فرهنگ خان، کسانی که خود به مرض قوم و قبیله دچار باشند، چنین قبیله قبیله می گویند و دهان شان را مردار می سازند. اوغان گفتن هم ارزانی خودت باد بی فرهنگ!

    • بی سواد و بی خبر جان عزیز سلام

      اوغان همان افغان است. این توهین نیست بلکه نام قوم شان است برای آنها خوشایند است اینکه شما از روی بیخبری آنرا توهین حساب میکنید از عجایب روزگار است.
      بسیار از هموطنان اوغان ما اگر برایشان بگویی افغان بد شان می آید. حتی در تاریخها هم گاهی وقتها اوغان آمده . مردم عادی و کوچه بازار همه اوغان میگویند. واژه افغان کتابی و نوشتاری است در تلفظ عمومی همه بلا استثناء اوغان میگویند.

      برای اضافه شدن آگاهی شما باید عرض کنم:
      قوم اوغان یا افغان را در پاکستان پختون میگویند. در هندوستان پتان میگویند. اینکه شما بیخبر هستید مشکل شما است. البته برای ما عجیب نیست چون شما اکثرا همین وضعیت را دارید بخصوص با سوادهای شما.

      اینکه گفتی
      ( آیا به زعم تو قبیله گرایان حق ندارند با تو حسابش را یکسره کنند؟؟)

      قبیله گرایان دوصد سال است حساب خود را هم با خود و با دیگر اقوام یک سره میکنند. حالا تقریبا خود شان از نفس افتاده اند. تازه گی بعضی های شان به این نتیجه رسیده اند که حساب یکسره کردن نتیجه ندارد بهتر است به حقوق دیگر انسانها احترام بگذاریم. فقط این شما حستید که تازه از خواب بیدار شدید.

      از شما درخواست میکنم بجای این گفته های بی سر ته بروید مطاله کنید. مشکل اساسی شما و امثال شما بیخبری مطلق است. آخر کی در قرن بیست یکم آدم سر میبرد؟ جزه کسی که اندیشه قبیلوی داشته باشد.

  • سلام به همه!

    عطاخيل آغا ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!؟؟

    فاشیست فاشیست است ، اکر این اوغان است ، خراسانیست ......و یا هر کند دیکری . لعنت خدا بر همه شان مکر بدترین فاشیستان وقبیله کرایان نقاب پوشان مثل خودت استند که نه مردش معلوم است نه زن.
    وقتيکه از دیکران انتقاد میکنی خودرا خو نشان بده که تو کی استی .غمخور را خو از برکت خودت شناختیم حالا باید که شما ملایک را هم بشناسيم .

    حقجو

    • حقجوی عزیز!

      اگر به جوینده گی تان بخاطر حق ادامه دهید انشاءالله مرا نیز خواهید شناخت اگر توقف نمودید محروم خواهیدشد.

      شادباشید

  • عطاخيل عزيز!

    در صورت تحليل و تجزيه جملأت اخيريكه نوشته ايد(اگر به جوینده گی تان بخاطر حق ادامه دهید انشاءالله مرا نیز خواهید شناخت اگر توقف نمودید محروم خواهیدشد) توسط خود تان يا كسي فهميده تري شما هم خود را خواهيد شناخت.

    موفق باشيد

    • The majority of people in Helmand and Kandahar provinces in Afghanistan know that Mr Habibullah Ghamkhor was an outspoken member of the fascist pary of (Kahaq

      During the Hafizullah Amin’s regim ,Habib was in Helmand provinc one of the high position,officers.

      In that time lots of innocent people were disapered, and might have been killed.

      But now Habib has changed his phace to an impartial and cultural person who did not commit any sin. He has a tight relations with the Swedish (Social democratic party) and some leftist parties in Malmoe city.

      But I am sure that the Swedish outhorities never ignore the desire of the majority of our country and must send this
      person to the international criminal court in Hag.

      I want from the reader of the Kabulpress wibsite to translate the whole article of the outher of article (M.r Atakhel) from Persian into Eglish or Swedist because of the media and juornalists in Sweden.

Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

تازه ترین ها

اعتراض

ملیت ها | هزاره | تاجیک | اوزبیک | تورکمن | هندو و سیک | قرقیز | نورستانی | بلوچ | پشتون/افغان | عرب/سادات

جستجو در کابل پرس