افغانستان، شما با کداميک موافقید: موسیقی عرب يا تروريزم عرب؟
سه کلیپ از خواننده ی مشهور عرب نانسي عجرم
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
اول:
دوم:
سوم:
صفحه نخست > ببينيد و بشنويد > موسيقی ملل > افغانستان، شما با کداميک موافقید: موسیقی عرب يا تروريزم عرب؟
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
اول:
دوم:
سوم:
مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره
این کتاب را بخریدسه شنبه 17 مارچ 2009 ,
دوشنبه 29 دسامبر 2008 ,
دوشنبه 27 اكتبر 2008 ,
پنج شنبه 29 آگوست 2024 ,
پنج شنبه 29 آگوست 2024 , ,
يكشنبه 25 آگوست 2024 ,
پنج شنبه 25 جنوری 2024 ,
يكشنبه 21 جنوری 2024 ,
پيامها
17 اكتبر 2008, 15:25, توسط ا ح
ما بیخی طرفدار موسیقی اش هستیم
21 اكتبر 2008, 11:10
salam batashakor az kabulpress man ba music Arabi movafiq astam na ba Trorist Arab khahish man az Jhan Arab an ast ki dast az Afghanitan bikashad Eid M
23 اكتبر 2008, 10:47, توسط Sheikh Rahim Ghori
تنها اینگونه ساز و اواز با این پیکره ها
23 اكتبر 2008, 12:36, توسط عبدلخان - ورجنیا - امریکا
من نمیدانم چرا و به کدام دلیل عاقلانه و منطقی تنهاو تنهامردم افغانستان ازهمه مزایای خوب زندگی محروم باشند؟ آیا واقعا تنها ما افغانها در روی زمین یگانه و بهترین مسلمانها هستیم؟ و یا اینکه رهبران و علمای دینی؟؟؟ ماازخرافات زاده مغز گندیده شان همه را درمنجلاب بدبختی نگه داشته اند؟ جوانان ما باید در تمام امور زندگی از عقل ومنطق استفاده کنند و به عرف وعادات زشت و عقب افتاده هزارساله پشت پازده خودرا از اسارت فکری این ملعونان بی وجدان رها نمایند. در غیرآن امیدی در بهبود زندگی ما افغانها متصور نبوده خداوند مارا بخاطر عدم استفاده از کله و مغزی که بما داده محکوم خوا هد کرد.
25 اكتبر 2008, 02:16, توسط احمد حسینی
افغانستان سرزمین باستانی و کهن که تاریخ چند هزار ساله و پر افتخار در گزشته داشته است . و از زمان ورود اسلام وارداتی که توسط شیوخ عرب به قیمت کشتن صدها هزار انسان انجام شد آغاز رنج و بدبختی و از هم پاشیدگی مردم این سرزمین بوده و حالا هم تروریزم وارداتی و موسیقی وارداتی و همچنین دموکراسی وارداتی هیجکدام به نفع مردم کشور ماه نیست . صلصال و شمامه و دوران پادشاهان کوشانیان و دیگر سلاطین بزرگ و با اقتدار اوج افتخار سرزمین افغانستان بوده که متآسفانه دیگر نیست .
27 اكتبر 2008, 02:58, توسط فهیم بدخشانی
آقای احمد حسینی !
خیلی خام فکر کرده ای ومعیار فکرت خیلی ضعیف بوده است
این را نمیدانی که هیچ افتخار ی بالا تر از اسلام نیست و همه مردم این سرزمین زندگی ننگ با ری داشته اند زن از مادر فرق نمیکردند ولی بابرکت اسلام عزیز همه دارای اخلاق وغیرت شده اند واین که امروز حقیر وبدبخت شده ایم سبب اش هما دوری جستن از اسلام است وبس .
1 نوامبر 2008, 08:18, توسط احمد حسینی از ولایت غزنی
با سلام و عرض ارادت خدمت تمام خواننده گان عزیز کابل پرس? و خصوصآ هموطن خوبم آقای فهیم بدخشانی که در باره اظهارات من راجع به موضع ترورزم عربی و یا موسیقی عربی و ... بنده را خام فکر و و با تفکر ضعیف میدانید . از اینکه از من انتقاد کردید متشکرم ولی آقای بدخشانی عزیز من به عقائید و باور های شخصی و دینی و مزهبی همه احترام ویژه دارم اما نمیتوان تاریخ را نادیده گرفت و چشم خود را بر حقیقت بست . شما باید تاریخ را به دقت بخوانید و به اوضاع کنونی کشور خود ومرم آن و دیگر انسانها در گوشه وکنار جهان از منظر انسانیت نگاه کنید نه از دیدگاه اسلام که شما و امثال شما باور دارند و خوب فکر کنید . من خودم هم مسلمانم ولی با بمب گزاری و... که به بهانه گسترش اسلام و ... منجر به کشتن بچهای بیگناه و... درکشورم و دیگر نقاط جهان میگردد بکلی مخالفم . برای من انسان بودن با ارزش تر از مسلمان بودن است . با تشکر
9 نوامبر 2008, 00:26, توسط فهیم
جناب محترم آقای حسینی !
خیلی عجیب است که خودرا مسلمان مینامید وا زاظهارات تان چنین به نظر میرسد که با اسلام ومسلمان بودن عداوت قلبی دارید درقدم اول بهتر است که یکرنگ باشید . ضمنا اینکه انسان بودن را بالاتر از مسلمان بودن دانسته اید و درکجای عقل ومنطق جور میاید که ازان حرف زده اید شما خود فکر کنید ، آیا همین انسان نیست که با همین هیکل وصورت انسانی بدترین جنایات را مرتکب میشود که درنده ترین حیوانات چنان نمیکنند. شما خود درست بیندیشید ، اگر یک جامعه ی عاری از ظلم واستبداد وانسانهای متعهد میخواهید درکجا میتوان سراغ داشت به جز درمکتب اسلام ؟ بیایید از روی کینه وعداوت واحساسات حرف نزنیم فقط به معیار عقل قضاوت کنیم وخدمت تان عرض شود که اگر میخواهید اسلام را به بررسی گیرید به نصوص اسلامی مراجعه کنیدو نمونه ی عملی احکام اسلام را درزندگی مسلمانان صدر اسلام ملاحظه فرمایید نه درعملکرد کسانی که از طرف استعمار بخاطر بد نام ساختن دین مقدس اسلام مامور شده اند.
22 نوامبر 2008, 11:55, توسط نیزک
سلام به کلتور، ناموس، عنعنات و عقاید وطن، دوست خوب محترم احمد حسینی عالی نوشته اید، افغانستان و یا آریانای دیروز سر زمین است که هر گوشه و کنار آن خاطره های خوش و درد ناک را که در طول قرون متمادی که شاید آن بوده است در خاطرۀ خویش حفظ نموده، اگر تاریخ این سر زمین را ورق زنیم و بخصوص از نیمه دوم قرن 7 میلادی و یا قرن اول هجری به بعد تحت نام (دین عصر نو) کلتور و فرهنگ پدران مان به بازی گرفته می شود و این سر زمین را لانۀ متعصبین می سازنند در حالیکه همسایۀ غربی آن که دست دوستی به سوی اعراب آنعصر دراز می نمایند، نه تنها آبدات تاریخی آنها محفوظ می ماند بلکه پیمان دوستی آنها در مقابل محافظین خاک، کلتور و ناموس این مرز و بوم یعنی افغانستان، باعث انهدام مراکز عقیدتی، شهر ها قتل عام باشندگان، به اسارت بردن کودکان، زنان و جوانان مان برای غنا ساختن دربار خلافت (بغداد) نیز می گردد، متاسفانه همان عملکرد های قرن 7 و قرون بعدی آن توسط دست نشاندگان اعراب که خود را مسلمان خوب می دانند در افغانستان ادامه دارد. بهتر آن خواهد بود تا از همه اولتر در تلاش حفظ فرهنگ عنعنوی خویش باشیم تا در فکر پیاده نمودن کلتور بیگانکان، بهتر آن است تا فرهنگ خویش را حفظ نمایم و موسیقی مان والی تر از آن است تا روی آوریم به سوی موسیقی اعراب، دوست محترم آقای حسینی عذر بنده را از اینکه اضافروی نمودم قبول نماید. نیزک
27 اكتبر 2008, 19:40, توسط عبدلخان ورجنیا امریکا
محترم آقای بدخشانی: طوریکه ازگفتار تان پبداست انسان با معلوماتی هستید.اما میدانید که عمر جهان و انسان قدامت ملیون ساله داشته وتغیرات چشمگیر درهر دوره پدید آمده که ایجاب بحث طولانی رامینماید. اما در مورد انتقاد شما. آیا واقعا شمافکر میکند که جهان غیر اسلام فرق بین خواهر- مادر و زن رامراعات نمیکنند و یا نمیدانند؟ البته انسانهای بدجنس در هرجامعه وجود دارد ولی نه به حدی جوامع عقب افتاده ما. برای معلومات شماباید عرض کنم که دراکثر جهان غرب ویا به گفته شما- غیر اسلامی ازدواج بین پسر کاکا ودختر کاکا- پسرودختر عمه و خاله وحتی خونشریک ناجایزوغیر قانونی است.چه رسدبه اینکه خواهرومادر خودرانشناسند. این همه پروپاگند های همین تاجران دین است که از خوشباوری انسانهای مانند من و شما استفاده نموده ومارا بااین اعمال وگفتارشان مغزشویی نموده در تاریکی نگه داشته اند. ماوشماشاهد قتل همنوع- تجاوز به اطفال معصوم -آدم ربایی - قاچاق وده ها جرم و جنایت هستیم که درجهان غیر اسلامی خیلی به ندرت به گوش میرسد وعاملین شدید ترین مجازات را میبینند اما در جهان ما اکثر این ملعونان به کثرت وجود داشته ارتکاب این اعمال زشت غیر انسانی را جایز دانسته عقیده دارندو متیقن هستند که اگر گناهی هم مرتکب شوند با ادای چند رکعت نماز-دعاوتکبیر ویا رفتن به حج و اجرای دیگرمناسک دینی پاک و منزه میگردند.و بر من وتو شنیدن موسیقی وبرگزاری محافل خوشی - سروروشادی راکه زیان و ضررآن متوجه هیچ کسی نمیگردد حرام میشمارند. آیاانسانی باعقل و منطق کامل و وجدان پاک - ولو به هر مذهب ودینی که باشد این منطق را قبول کرده میتواند؟ شماگاهی فکر کرده اید که مامسلمانان مخصوصا افغانهابه چه دلیلی تا این حد بدبخت وبیچاره هستیم؟ بخاطر اینکه مانند رمه گوسفند عقب چوپان ناشناخته روان هستیم وازعقلی که خداوند بماارزانی فرموده استفاده نکرده آنچه بما گفته میشود بدون سوال قبول کرده متوجه نه میشویم که بکجا خواهیم رسید.و این است نتیجه که جهان کافران که مخلوق یک خداوند ولی هوشیار تراند- به کجاهستند وما در کجا.ما به یک تغییر شدید برای کسب علم و معرفت نیاز داریم. من یقین کامل دارم که جوانان ما از برکت همین تکنالوجی ساخته دست کافران باداشتن عقل خردو اندیشه خداداد شان در تلاش یافتن راه راست و معقول از هیچگونه ایثار و فداکاری با همه مشکلاتی که بر سر راه شان قرار میگیرد دریغ نمیکنند.
1 نوامبر 2008, 00:39, توسط فهیم بدخشانی
با عرض حرمت خدمت گردانندگان سایت !
اگر کابل پرس? میخواهد انعکاس دهنده ی آرا ونظریا مردم افغانستان باشد، بایست نکات نظر مختلف را که از طرف خوانندگان سایت نوشته میشود به نشر برساند درغیر آن کارش یکجانبه و برای یک طیف محدود خواهد بود.چرا متنی را که به جواب عبدلخان از ورجنیا ی امریکا نوشتم نشر نکردید؟
11 نوامبر 2008, 15:38, توسط افغان اصیل
دختران عرب متوجه فرهنگ اجداد تازی شان شده ولی دختران افغان راه گم و میترسد که چادر عربی اش را بردارد.
من تمام واقعات تاریخ را که خود اعراب نوشته اند برای تان مینویسم. از ابن خلدون/جورج زیدان/البلازری/ابن سعد/
تا نخوانید نمیدانید که آیا شما انسان هستید یا گدائی گر.
البته باید دید که چرا در قرآن(تازی نامه)وعده دختران چهارده ساله حور بهشت وعده داده شده برای مردان /اما زنان مسلمان برای چه عبادت می کنند ؟
در14 قرن قبل اعراب دربیابان ها زندگی می کردند حتی آب برای شستن بدن شان نداشتند.و دختران شان آنقدر کثیف بود که حتی روابط جنسی بخاطر بوی بد (آله تناسلی ) شان سخت بود. حضرت محمد با زن 40 ساله برای بدست آوردن پولش در 25 سالگی ازدواج کرد.و به بوبکر وعده خلافت دربدل ازدواج با عایشه را داد. چون تمام کار های محمد را 100% تصدیق می کرد بنام صدیق معروف شد. وقتی خدیجه مرد باز با عایشه طفل خوردسال ابوبکر که 7 ساله بود ازدواج کرد و محمد 54 ساله بود چراکه دختران مسن با داشتن بوی بد امکان جماع با آنها سخت بود بنا اعراب همه دنبال دختر کم سن بودند که تمیز تر باشد .و این وعده دختران 14 سال برای این است که عرب بجنگند و بدانند که اگر درجنگ مردند باز در بهشت یک دختر تمیز گیرش می آید. واگر بر دشمن که ما ها یعنی ایرانیان و افغانها بودند پیروز شوند تمام اموال و را بگیرند . مردان را بکشند و زنان را اسیر یا کنیز بگیرند. با آنها جماع کنند .که همین (سید ) ها را که می گویند اولاد پیغمبراند . از مردان متجاوز لشکر عرب و زنان اسیر ایرانی و افغانی بدنیا آمده اند. که در معنی( سید) یعنی حرامی و به مادران شان گفتند که یک لته سیاه رغا در سرش تو بده که شناخته شود که اولادهای لشکر عرب نه بلکه اولاد پیغمبر هستند. تا مردم متنفر نشوند.
پرسش/ پیغمبر که 14 زن گرفته چند طفل در تمام جهان دارد؟که همه سید هستند.
اگر امروز به دختر و یا پسر کم سن تجاوز می کنند دراسلغام این روا است ولی از نظر فرهنگ اجدادی ما افغانها نادرست است این است که اسلام با فرهنگ ما سازش ندارد.و همیشه جنگ و جدل با ملاغ وجود دارد.و ملا ها نوکران حلقه به گوش تازیان هستند.
مردم ما نه عربی میدانند نه قرآن را خوانده اند ودر بین دو سنگ آرد باقی مانده اند. باید خودشان قرآن راغ بخوانند و ببینند که عقل و خرد چه میگوید.
آنلاین : تا قرآن (تازی نامه) را نخوانید همین بدبختی و همین استفاده دشمنان وجود خواهد داشت.کسی به من و خدایم کاری نداشته باشد
20 جنوری 2009, 10:14, توسط شورش
سلام به دست اندر کاران سایت کابل پرس?،
مطلب جالبی را انتخاب کرده اید. ولی نمیدانم این دو مسأله چگونه میتواند قابل مقایسه باشد. نخست اینکه تروریزم را به یک فوم یا ملتی مختص ساختن به نظرم اشتباه است.دوم، مردم ستمدیده ما تا به حال قربانی این همه حوادث و بحرانهای طراحی شده خارجی بوده اند.ما زیادتر به حمایه سیاسی و اقتصادی ضرورت داریم تا سرگرمی. موافقم موسیفی عرب میتواند پیام آور جامعه باز عرب باشد ولی به هیچ وجه درد ما را دوا نمیکند.