صفحه نخست > دیدگاه > این است منطق نژادپرستان برای وحدت ملی

این است منطق نژادپرستان برای وحدت ملی

م- فرهنگ دوست هروی
دوشنبه 23 فبروری 2009

زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )

همرسانی

" بلی رفیع افغان چون به عدالت اجتماعی اعتقاد نداشت به سفر 45 روزه مالزی رفت تا از دادن پاسخ طفره رفته باشد و تاحالا 3 سال میگذرد هنوز برنگشه است. این نژاد پرست نمونه کاملی از دیگر فاشیستان است "

نژاد پرستان از هر قوم ، کشور ، نژاد و منطقه گه باشند یک وجه مشترک دارند. این وجه مشترک چیزی نیست جزء اینکه همه هستی را برای خود می خواهد و به حقوق دیگر انسانها پشیزی ارزش قائل نیست. نژادپرستان اگر قدرت داشته باشند همچون هیتلر برای اثبات برتر خود دنیا را به آتش میکشند. اما اگر تعداد قوم قبیله شان در کشوری چون افغانستان قلیل و اندک باشد برای رسیدن به اهداف شوم خود به نیرنگهای رنگا رنگ متوصل می شود.

دو نمونه از نیرنگهای که نژاد پرستان در کشور ما به آن متوصل میشوند یکی وحدت ملی و آن دیگر اینکه "ما همه با هم برادریم باحقوق مساوی " است. وقتی آدم به تاریخ کشور نیک بنگرد متوجه میشود نخستین کسانی که وحدت ملی را برای چند روز ماندن در قدرت فروخته اند خود همین نژاد پرستان بودند. دوم اینکه در طول 150 سال گذشته نخستین کردار پستی که بروز داده اند همان لگدمال کردن حقوق ، فرهنگ ، هویت اقوام بخصوص هویت همه گیر خراسانی کشور بوده است.

در این باره اسناد زیاد است که باعث رسوای نژاد پرستان میشود این هم یکی از همان اسناد که بحضور شما پیشکش میشود.
فارسی رو یکی از نشریات پیشرو انترنتی میباشد که سالهاست فعال میباشد. من هم چند ماهی در بخش گفتگوی آن حضور داشتم به این فکر بودم شاید با گفتگو بتوان فاشیستان را از بیراهه به راه آورد. وقتی فاشیستان را بی منطق یافتم دیگر در گفتگو شرکت نمی کردم اما چون گفتگو وجدل ادامه داشت حس کجکاوی مرا به آنجا میکشاند و همین حالا هم گاهی وقتها به آنجا سرک میکشم. وقتی شما هم این بحث را بخوانید بخوبی متوجه میشوید که چقدر فاشیستان بی منطق هستند.

درسال 2006 دربخش گفتگوی همین سایت یک نژاد پرست همیشه با نام "رفیع افغان" نمایان میشد. این فاشیست دوآتشه یک زره هم از برتری نژادی دست بردار نبود. به هروسیله دست می انداخت تا اعمال کسیف خود و حاکمان فاشیست صد سال اخیر کشور را توجیه کند. من لینک این بحث را گذاشتم از دوستان خواهش میکنم خود شان با مراجه به آنجا بحث را از روی اسناد بخوانند.

http://www.farsi.ru/forum/?pag...

وقتی به آنجا وارد شدید برای دنبال کردن بحث از صفحه 92 بطرف صفحه نخست یعنی صفحه 1 ورق بزنید.
یکی از ترفندهای فاشیستان از جمله در این بحث که توسط رفیع اوغان هم بکار رفته این است که کوشش میکند خود را با ادب و متمدن نشان بدهد. همین دلیل شما شاهد خواهید بود رفیع خان بطور مرتب بدروغ ادعا میکند که طرف مقابلش حرفها رکید و توهین آمیز بکار میبرد. همه این نیرنگ بازی برای این است که حریف را تحت تاثیر خود قرار دهد و از طرف دیگر خود را با ادب و متمدن نشان دهد.

خواندن این گفتگو از این جهت اهمیت دارد آنهای که به وجود نژاد پرستی در کشور باور ندارند انشاء الله با این سند قبول خواهند کرد که در کشور ما نژاد پرستی وجود دارد. همینطور این پرسشهای که برای رفیع افغان مطرح میشود برای آنها هم مطرح است. اگر این برادران دیر باور ما مثل رفیع افغان از دادن پاسخ عادلانه به آن سرباز زدند معلوم میشود که از خود فاشیستان هستند. از طرف دیگر ما در خواندن این بحث به اندیشه های فاشیست ها پی میبریم و متوجه میشویم کدام گروه فاشیست است کدام گروه خواهان عدالت اجتماعی میباشد.
فاشیستان برای رد گم کردن مخالفان را خود فاشیست خطاب میکنند به این ترتیب شاید بعضی آدمها متوجه نشوند کی فاشیست هست و کی ضد فاشیست . چند وقت پیش مسئول یک سایت که عادت دارد مقالات را بدون ذکر ماخذ در سایت خود نشر میکند چند مقاله من را هم بدون ذکر ماخذ در سایت خود نشر کرده بود. من اعتراض نامه برایش نوشتم ایشان ضمن نشر اعتراض نامه بنابر عادت همیشگی خود بنده هم را با این واژه ها نوازش فرموده بودند:

" اما در مورد اندیشه خاص نژاد پرستانه و قوم دشمنانه شما باید مختصر عرض بدارم که بلی "
نظر این دوست ما از دو حالت خارج نیست اینکه ایشان از فاشیسم و نژاد پرستی هیچ نمیدانند و متاثر از تبلیغات فاشیستان قاطی کردند یا اینکه میدانند اما از همان فاشیستانی هستند که خود را پشت دین اسلام و وحدت ملی پنهان میکنند.

در عین زمان یک نفر با نام "عادل " در فارسی رو حضور داشت که از عدالت دفاع میکرد. گاهی وقتها عادل و رفیع افغان با هم گفتگوی نه چندان دوستانه را تجربه میکردند. بحث تازه این دو نفر توجه مرا بخود جلب کرد و باعث شد تا حصول نتیجه آنرا دنبال کنم. این بحث نکات بسیار آموزنده هم دارد حتی میتوان گفت به اطلاعات افراد اضافه میکند.
برای نتیجه گیری عجله نکنید بحث را تا پایان بخوانید که پایان این بحث خیلی جالب میشود. این بحث را با پیام رفیع شروع میکنم.

2006-04-03

برادر در مضمونهای شما جز توهين تفرقه و انزواع چيزی ديگری ديده نميشود.
و از دگران مطالب را انتخاب ميکنيد که از ان بوی تفرقه به مشام ميرسد.
لطفآ بر گرديد تا دير نشده و راه نشنلست ها را رها کنيد و به سوی وحدت ملی برويد.
رفيع افغان

پاسخ آقای عادل خیلی زود برای رفیع افغان رسید.
2006-04-04 00:36:05

مرگ بر هر چه نشنالیست است از هر قومی که میخواهد باشد.این را بدان من کمر بسته ام تا بر ضد نژاد پرستی مبارزه کنم، چون برداشته من این است اگر حاکمان صد سال اخیر کشور ما نژاد پرست نبودند امروز اینقدر بدبخت و بیچاره نبودیم.
نژاد پرستی نقطه مقابل عدالت است. وقتی عدالت نباشد هیچ کس خوشبخت و سعادتمند نمیشود وقتی شما به کشور نگاهی بکنید میبینید که همه مردم کشور در بدبختی غرق هستند. علت آن عادل نبودن حاکمان کشور بوده.
وقتی من میبینم نشنالیستهای که در طول صد سال اخیر بر کشور حاکم بودند نتنها نتوانستند خود و قوم خود را خوشبخت کنند(این حرف من شامل امان الله خان نمیشود) بلکه ما میبینیم امروز قوم آنها از همه مردم افغانستان پسمانده تر فقیر تر بیچاره تر سیاه روزتر بیسواد تر است.
همه این عوامل باعث میشود تا درک درستی از مسائل سیاسی و اجتماعی نداشته باشند و در نتیجه براحتی مورد سوء استفاده دشمنان وطن قرار میگیرند. نمونه بسیار است. (این حرفهای خود را با سند ثابت میکنم) نمونه آن از اقوام افغان طالبان/ حکمتیار/ نادرخان وووو..
وقتی من حال این نشنالیست هارا میبینم که اقوام آنها بدبخت تر از دیگر اقوام کشور است آیا من دیوانه هستم اشتباه آنها من تکرار بکنم.
حال که شما با چشم بسته و کورکورانه به دنبال همان نشنالیستها روان هستی من در تعجب هستم. فقط امیدوارم خدا دل تیره و کدرت را صاف و روشن کند همچنین چشم باز برای دیدن اشتباهات حاکمان نشنالیست بشما بدهد تا دنبال آنها روان نباشی.
اینرا خوب در گوشت فرو کن با عدالت و احترام بحقوق دیگران است که میشود وحدت ملی را حفظ کرد.اگرشما غیر از این فکر میکنی برایم بنویس.
رفیع خان و تمامی کسانی که از موضع رفیع حمایت میکنند به این سوالهایم حتما جواب بدهید تا بحث روال منتقی بخود بگیرد.
۱ـ آیا شما به عدالت اجتماعی اعتقاد دارید؟
۲ ـ اگر بعدالت اعتقاد دارید آیا حاضر هستید به حقوق دیگران احترام بگذارید؟
عادل

پاسخ رفیع افغان به عادل
2006-04-04

برادر عزيز!
باز هم حرف های رکيک و توهين اميز خير فرق نميکند ( این حرفها رکید و توهین آمیز را من که نفهمیدم کدامها هستند شاید اینها باشند " بلکه ما میبینیم امروز قوم آنها از همه مردم افغانستان پسمانده تر فقیر تر بیچاره تر سیاه روزتر بیسواد تر است " که افغان آنها را توهین حساب کرده در صورتی که واقعیت است) .
در مورد نشنليزم من ۱۰۰٪ با شما موافق هستم و ايمان دارم که نشنلیزم هيچ قومی را خوش بخت ساخته نميتواند. مگر توهين به يک قوم کدورت و نفرت را را بار مياورد و بايد از ان پرهيز نماييم.
من هرگز عضويت کدام سازمان را نداشته ام ندارم ونخواهم داشت زيرا سياست مداران به بزهای قربانی ضرورت دارند چيزی که خلاف کرکتر و فهم من است.
در مورد سوالهای شما بايد بگويم که من به عدالت اجتماعی سخت احترام دارم و انرا کليدی برای هموار ساختن تمام مناقشه ها وپرابلم های که از گذشتگان برای ما افغانها به میراث مانده میدانم.
من به این باور هستم که تنها کسانی باید به کرسی قدرت تکیه بزنند که دارای تخصص ؛ مدیریت و وطن دوست باشند از هر قومی که باشند(نه انهای که صرف با فریب دادن قوم بازار سیاست خود را گرم ساخته اند و از نام قوم سمت مذهب صرف وصرف به نفع خود استفاده میکنند و بخاطر بدست اوردن قدرت حاضر به هر نوع معامله هستند مثل نمی اورم چون برایت روشن است)سود کار این اشخاص به همه ملت میرسد نه صرف به قومی که مطعلق به ان است.
اگر من منحیث بک انجینر در نغلو ویا سروبی یک پرزه استیشن برق را ترمیم مینمایم نفع من به تمام همشهریان کابل میرسد نه به مردم ولایت خودم (قندهار).
به امید که مثل یک افغان با من مکالمه نمایی و از توهین و حرفهای رشت دست بکشی.
رفيع افغان

پاسخ عادل به رفیع افغان
2006-04-05

این حرف های رکيک و توهين اميز من را ممکن است نام ببری. فقط تنها حرف تند من همان مرگی بود که به نشنالیستها گفتم که شما هم با همنوا شدی و گفتی موافق هستم پس چی میماند
حال که گفتی به عدالت اجتماعی سخت احترام دارم. بگو حاضر هستی بحقوق مردم که در قانون اساسی کشور ثبت شده احترام کنی .
این پرسش را از دیگر برادرانی موضع شان با رفیع یکی است دارم حتما جواب بدهند تا بحث روال منتقی بخود بگیرد.
۱ـ آیا شما به عدالت اجتماعی اعتقاد دارید؟
۲ ـ اگر بعدالت اعتقاد دارید آیا حاضر هستید به حقوق قانونی دیگران احترام بگذارید؟

برادر شما عادل

پاسخ رفیع به عادل
2006-04-05

من هرگز در مقابل شما از حرفهای کور کورانه و امثال ان که شایسته یک انسان نیست استفاده نکرده ام زيرا با نوشتن اين حرف هابه ظرفيت علمی و تربيوی من صدمه خواهد رسيد ولی شما ؟؟؟؟؟/
من به هر قانون که حقوق ملت افغان (تمام اقوام) را تامين کند احترام دارم؛ ولی در مورد قانون اساسی موجود که انرا قوماندانان خون خوار (از هر قوم که بودند) و اعضای لویه جرگه بودند تصويب کرده چندان خوشبين نيستم وحتی چون برايم سند معتبر نبود مطالعه نکرده ام زيرا ميدانم که اکثریت اعضای لويه جرگه نمايندکان مردم نه بل اعضای گروپهای غارتگر؛ ادم کش و دشمنان سوگند خورده ملت افغان بودند.
رفيع افغان

پاسخ عادل به رفیع افغان
2006-04-05

قانون زمان ظاهر خان قبول داری
قانون زمان داود خان را قبول داری
قانون زمان حکومتهای حزب دمکراتیک خلق را قبول داری .
اگر این سه قانون قبول داری بفرمایید حقوق مردم در همان قانونها احترام میگذاری
۱ـ آیا شما به عدالت اجتماعی اعتقاد دارید؟
۲ ـ اگر بعدالت اعتقاد دارید آیا حاضر هستید به حقوق قانونی دیگران احترام بگذارید؟
عادل

پاسخ رفیع افغان به عادل
2006-04-05

من قانون را قبول خواهم نمود که در ان شریعت مقدم و قوانین مدنی و حقوقی بعد تر باشد زیرا درشریعت حقوق همه صاف ومعلوم است.
رفيع افغان -04-05

پاسخ عادل به رفیع
2006-04-05

سوال من خیلی ساده است این سه قانون یا یکی از اینها را قبول داری یا نه؟
حاشیه نرو یک پشتون یا افغان مردانه حرف میزند مثل یک مرد بگو این سه قانون کدام یکی را قبول داری
قانون زمان ظاهر خان قبول داری
قانون زمان داود خان را قبول داری
قانون زمان حکومتهای حزب دمکراتیک خلق را قبول داری .
همان قانون شريعت اسلام را هم اگر قبول داری مثل افغان یا آریایی مردانه بگو قبول دارم .
عادل

پاسخ رفیع به عادل
2006-04-06

من مانند يک افغان شجاع قانون شريعت را قبول دارم ( البته نه به شيوه طالبان که شريعت را بالای ديگران تحميل و خود مثتثنی بودند).
زیرا در اسلام حقوق همه انسانها مساوی است اگر سیاه باشد و یا سفید . تفرقه را اسلام قبول ندارد.
يک سوال ايا رشته خودت حقوق است؟ زيرا مانند څارنوال مکررآ سوال را تکرار ميکنی.
رفيع افغان

پاسخ عادل به رفیع
2006-04-07

با عرض معذرت چند روز نبودم و دیر خدمت شما رسیدم.
خوب شد که شما لااقل پایبندی خود را به یک قانون اعلام کردید. حالا ما بر اساس این پایبندی شما بقانون اسلام میتوانیم گپ بزنیم
ببین رفیع جان یکی از آموزه های اسلام این است خداوند میفرماید برتری انسانها نزد من بر اساس قوم زبان نژاد رنگ پوست شاهزاده گدا نیست هر کس با تقواتر باشد نزد من عزیز تر و بزرگ تراست.
و باز همان اسلام هیچ قومی را برتر از قوم دیگر قرار نداده
همان اسلام هیچ زبانی را برتر از زبانی دیگر قرار نداده اگر اینطور نمی بود حالا همه ما را ملا صاحب ها مجبور میکردند عربی گپ بزنیم.
پس در اسلام هر کس میخواهد بهر زبانی گپ بزند خود را منتصب بهر قوم بداند جرم نیست آزاد است. اما بشرطی با تقوا باشد. تقوا هم شامل همه چیز میشود. آدم با تقوا کسی است که تمام آنچه اسلام امر کرده انجام دهد و آنچه نهی کرده انجام ندهد.
رفیع جان حال با توجه به این دستورات اسلام که خدمت شما عرض کردم و شما هم به آن پایبند هستی.
آیا من یا هرکس دیگری حق دارد در کشور خود بزبان مادری خود گپ بزند؟
من برای اینکه بحث بشکل درست پیش برود سوال را اینطور طرح کردم.
شما لطف نموده باین سوال من پاسخ دهید. تا بعدا بنده حقیر عرایض بعدی خود را خدمت شما عرض کنم.
با آرزوی مفاهمه و برادری محکم و استوار
عادل

پاسخ رفیع به عادل
2006-04-08

من با شما کاملآ موافق هستم که هر کس حق دارد به زبان مادری خود حرف بزند و تحصيل کند.
ولی پشتونهای و ازبکها کابل از اين حق محروم اند.
ميتوانی برايم بگوييد در کابل چند مکتب برای پشتونها و چند مکتب برای ازبکها موجود است؟ تا واضح گردد که ايا اين دوقوم از حق خود (که شما انرا سوال کرده ايد) برخوردار اند.
رفيع افغان

پاسخ عادل به رفیع
2006-04-09

با سلام و عرض ادب
من حرف شما را کاملا تاییب میکنم که اگر برادران افغان ما در کابل مکتب به زبان پشتو ندارند در صورت خاست آنها باید برای شان جور شود اما برادران ازبک ما مطمعن هستم در کابل که هیچ در شبرغان میمنه مزار هم ندارند که باید داشته باشند. تا جای که من خبر دارم با توجه مسائل پیچیده تعلیم و تربیت (آموزش و پرورش) در کشور فکر نمی کنم این به این زودی اینکار امکان پذیر باشد. فقط در مناطقی از شمال که اکثریت آن ازبک هستند میشود که بزبان خود شان درس بخوانند یعنی امکان پذیر است.
رفیع جان حال که به سوال من پاسخ مثبت دادی و گپ مرا تایید کردی
بگو من هم حق دارم بزبان خود گپ بزنم.
کسانی که زبان شان فارسی دری است آیا حق شان نیست که نیمی از پولهای کشور به زبان فارسی چاپ شود؟
آیا حق شان نیست نمی از درجات نظامی در اردوی ملی بزبان فارسی باشد؟
آیا حق شان نیست تذکره یا شناسنامه فارسی زبان به زبان خودش باشد؟ البته این مشکل است میتواند ایطور باشد که همه تذکره ها همه به فارسی باشد و پاسپورتها یا گذرنامها همه به پشتو باشد.
رفیع جان اینها سه نمونه بود که خدمت شما عرض کردم
حق من است وقتی فارسی گپ میزنم کسی نگوید این را بگو و اینرا نگو
نام تمام سازمانهای دولتی بزبان پشتو است. هیچ اشکالی ندارند بزبان شیرین پشتو باشد منتها برای پشتو زبانان عزیز.
اما چرا فارسی زبانها را مجبور میکنند این سازمانها دولتی را به پشتو بگویند؟
مگر زبان فارسی با اینهمه قدمت و قدرت نمتواند چند اسم برای این سازمانهای دولتی معرفی کند؟ تا جای گزین این اسمهای پشتو شود.
اگر یک فارسی زبان سازمانهای دولتی را به فارسی گفت چه مشکلی پیش می آید؟
تا همین جا شما برادر عزیز در باره این سوالات من نظر خود را اعلام کنید. اگر سوالی هم داشتید بخدمت شما حاضر هستم.
باقی مانده بحث بماند برای بعد. خدا یار و نگدار شما
عادل

رفیع افغان خپ خود را میزند و از دادن پاسخ طفره میرود با وجودی که با چند نفر دیگر گفتگو و بحث دارد.
عادل مجبور میشود دوباره از رفیع درخواست پاسخ کند.
2006-04-11

رفیع جان پیام مرا خواندی اما جواب ندادی؟
منتظر جواب شما هستم.
عادل

پاسخ رفیع به عادل
2006-04-12

برادر اميد معذرت مرا قبول کنی؛ من و خودت بحث خود را بعد از بازگشت بنده از سینگاپور ادامه خواهیم داد. البته بعد از ۴۵ روز برمیگردم به کابل
رفيع افغان

بلی رفیع افغان چون به عدالت اجتماعی اعتقاد نداشت به این سفر 45 روزه مالزی رفت تا از دادن پاسخ طفره رفته باشد و تاحالا 3 سال میگذرد برنگشه است. در صورتی که پاسخ همه آن پرسشها یک بلی یا نه بود اما در یک موقعیتی سخت قرار گرفته بود که نمی توانست نه بگوید اما وجدان بلی گفتن را هم نداشت. برای ندادن پاسخ به این سفر دروغی رفت. من میدانم این نژاد پرست در بخش گفتگوی فارسی رو با نام دیگر حضور دارد اما با نام رفیع افغان دیگر جرعت نمیکند حاضر شود. من بعد از موعد 45 روز هر روز به این سایت سر میزدم اما از رفیع اوغان خبر نبود. فاشیستان با این کردار فریبکارانه بیشتر خود را رسوا میکنند و باعث بیداری بیشتر مردم افغانستان خواهند شد.

بلی این هست منطق فاشیسم پشتونی برای وحدت ملی یعنی اینکه همه چیز برای آنها باشد و بر گرده اکثریت مطلق باشندگان کشور سوار باشند. فاشیسم پشتونی به هیچ قانونی پایبند نیست حتی اگر خود پایه گذار آن قانون باشد. شما شاهد هستید این رفیع اوغان حاظر نشد همان قانونی را که هم تباران فاشیستش همچون کرزی ، خلیل زاد ، فاروق وردک ، اشرف غنی و جلالی تهیه و ترتیب کردند قبول کند.

براحتی به قانون اسلام پشت پا زد و آنرا قبول نکرد این در صورتی است که بعضی های شان از جمله خود رفیع اوغان دم از اسلام میزنند و با شددت میخواهند برداشت غلط خود را از اسلام برمردم تحمیل کنند. این رفیع اوغان بریش باباها و امیرها و پادشاهان قبیله خود هم خندید چون قانون ترتیب شده آنها را هم قبول نکرد.
حالا توقع این نژادپرستان از ما این است که ما صدای خود را نکشیم و اجازه بدیم همانطور که دو صد سال است کشور را به ویرانه تبدیل کرده باز هم به همان تباه کردن کشور ادامه دهند. باید به این اهریمنان تاریخ یاد آوری کنم که کور خواندید دیگر وقت نیرنگ بازی شما پایان یافته است. خراسانی های دیگر فریب شما را نخواهند خورد. عصر بیداری ملت خراسان فرارسیده است.

با امید به پیروزی عدالت

آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره

مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره

این کتاب را بخرید
Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

تازه ترین ها

اعتراض

ملیت ها | هزاره | تاجیک | اوزبیک | تورکمن | هندو و سیک | قرقیز | نورستانی | بلوچ | پشتون/افغان | عرب/سادات

جستجو در کابل پرس