صفحه نخست > عکس > عکس روز > اعتراض به قانون طالبانی احوال شخصیه در استرالیا

اعتراض به قانون طالبانی احوال شخصیه در استرالیا

ده ها تن از شهروندان افغان استرالیایی در يک تظاهرات ضمن مخالفت با قانون طالبانی احوال شخصیه خواستار مقابله با طالبانيزه شدن افغانستان شدند. چندی پيش نيز شهروندان افغانستان در استراليا به اين قانون اعتراض کرده بودند.
پنج شنبه 14 می 2009

زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )

همرسانی

Protest in Canberra against The Rape Law

On Tuesday May 12, 2009 Afghan Australians from around Australia gathered in Canberra to voice their concern over the increasing Talibanization of Afghanistan as well as to condemn Afghanistan’s now infamous Rape Law. Protestors shouted slogans against the shameless move by religious fundamentalists to further rid Afghan women of their basic rights in clear violation of United Nations declaration on Human Rights, to which Afghanistan is a signatory. They further urged the Australian public and government to use their influence to ensure Human Rights are upheld in Afghanistan.

Kabulpress comments on the Afghan government’s “Rape Law”

More evidence of re-Talibanization of Afghanistan/ Just as Karzai has said he will review the constitutionality of the Personal Status Law, so should Barack Obama and the United States Congress review the decision to send more troops and funds to support this Afghan government.

Thursday 9 April 2009, by Kamran Mir Hazar, Robert Maier


عکس هایی از تظاهرات افغانستانی های مقیم شهر ادیلاید استرالیا علیه قانون طالبانی احوال شخصیه

ما خواهان برابری حقوق زن و مرد در افغانستان هستیم

سه شنبه 28 آوريل 2009

آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره

مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره

این کتاب را بخرید

پيام‌ها

  • The actual strong and powerful demonstration by Afghan Australian community against the shaia family law was held a couple of weeks in Australia, but these jealous families did not participate. This scandal demonstration arranged just by 2 families Mr. Hikmat and Mamoor Hassan. They took big lump sum money from NSW Women Support Office for this small party including transportation costs and expenses for more than hundred women. This action showed that these people never thought about Hazara communities and women rights, they just thinking for their own business, they know how get money from the Australian government by the name of women rights. These self-served people are really separated from Hazara community and always want to make problem by the name of religion, race, regional and zone. This group of people shackled by ignorance never believe on immensity of women, just thinking how get money by the name of women right. If they really believed should participate with other Hazara community’s demonstration against shia family status law in Australia.

    • این تجمعها و مخالفتها در واقع با نفس این اندیشه نیست بلکه با صاحب این اندیشه هست. این همه سروصداها توسط هزاره ها در سرتاسر دنیا صرف جنبۀ حزبی دارد نه جنبۀ دیگری. تازمانیکه این قانون توسط آیت الله محقق کابلی هزاره و وحدتی تأیید نشده بود، روشن فکران و سکیولارهای هزاره همچنان مردم بیچاره و بی خبر را تحریک میکردند که برخیزید مخالفت تند و صریح خودرا با این قانون ضد زن و طالبانی ابراز بدارید و محسنی را با هزاران دشنام و صفتهای تحقیر آمیز چون ملای پشتون، بنیادگرا، طالب و واپسگرامتهم میکردند اما وقتی این قانون از طرف محقق کابلی تأیید شد، تظاهراتها در بیشتر از کشورها لغو شد.

      من نمیدانم این آقایان و خانمهای که در برابر این قانون اعتراض دارند چه میخواهند ؟ آیا اسلام غیر از این است ؟ اگر اسلام میخواهید که همین است، شما با حجاب در تظاهرات بر علیه این قانون ضد زن شرکت میکنید، همین حجاب خود یکی دیگر از بندهای تحقیر زنان در قانون اسلامی است. اعتراض به این قانون در واقع اعتراض به قران و نبوت است اعتراض در برابر خواسته های الله است.

      این تظاهرکنندگان در واقع با نفس این قانون مشکل ندارند، مشکل بزرگ محسنی غیر هزاره و حرکتی است.

      اگر با این اندیشه مخالفید، فرقی نمیکند که محقق کابلی باشد یا محسنی و یا هم ملا عمر. بر علیه همه شعار بدهید.

      امیدوارم که این نیمه روشن فکران نشنالیست و تنظیمی از هر قبیله که هستند، روزی با درک و وجدان بیدار این مسئله را درک کنند که بنیانگذاران تمام بدبینی های قومی و مذهبی در افغانستان همین طبقه خودشان بوده اند، و همواره بخاطر رسیدن به مقاصد سیاسی خودشان از مردم بی سواد بیچاره سوء استفاده کرده اند و میکنند

    • I don’t know who is this unknown person who, must be living in Sydney, who is making some wrong allegations. This is completley wrong and also shows that how narrow-minded people sometimes become to define women’s rights movement to families, tribes and ethnic groups.
      The demonstration held a few days ago was just to support Afghan women in Afghanistan and there was no funding bodies behind it but individuals who participated in the demo donated to support such a move. The flyers have been distributed a few week prior demonstration and asked everybody to participate irrespective of their ethnic or social groups.It was not meant to exclude anybody but was open to everybody. the assumption that the demo was organized by two people or families are basless. It was organized by group of indepedent indviduals and thinkers who believed such a move to defend the rights of women in Afghanistan against such a discriminatory law is worth fighting.However, the movement was never meant to have an ethnic slogan but a broad-based movement to include everybody opposed to such law..

    • people are worried about the situation of afghanistan woman and this guy want to settle personal score. negative thinking. shame on you. I live in maryland sydney, where was the two week ago protest?
      i think i know you and your history but you ppl only talk and no action. if you want to bring change for ppl, you should do action. not just blaming and blaming with lie

    • دوست عزیزبیش داوری یکی ازخصلتهای نادرست اکثر ازماافغانها میباشدکه فهمیده ونا فهمیده میخواهیم چیزی بگوئیم چون از طرفی هم برما عادت شده است وترک عادت موجب مرض است وشماهم گرفتار نه تنهااین مرض بلکه به مرض طایفه برستی نیز دچار هستید وبه باورخودتان همه مثل شما فکرمیکنند یعنی همه چیزراازعینک طایفه میبینندکه حتما این قسم نیست.اسارت نامه ای زن نه تنها توسط آصف محسنی قندهاری بلکه توسط تمامی چبن کشالان مثل محقق خلیلی سروردانش وامثالهم که ازنظر طا یفه ای ازقوم هزاره میباشدتدوین و تایید شده است. درثانی مابرخلاف قوانین آبارتاید جنسی هستیم آنچیزیکه بزور سر کسی تحمیل شود نه آن روسری که اکثرزنها دوست دارند سرشان بگذارند.

  • در اکثر کشورهای اسلامی به استثنا ایران و عربستان قانونگذاری از چند ویژگی ذیل برخوردار است:

    اول- هیچگاه مواردی که منافی صریح حقوق بشر و زندگی اجتماعی امروزی باشد، در قوانین گنجانده نمی شوند. مثال روشن آن عدم تطبیق احکام حدود و قصاص در اکثر کشورهای اسلامی است. قوانین جزایی این کشورها به شمول افغانستان این موارد را شامل نمی شوند و به تبع آن محاکم نیز آنرا تطبیق نمی کنند. هرگاه کشوری در رابطه به احوال شخصیه (حقوق خانواده) قانون وضع نموده است مواردی بحث بر انگیز این چنینی را در قانون نگنجانده است. مثال روشن آن حکم امام ابوحنیفه است که می گوید هرگاه شوهری غایب شود، بعد از نودونو (99) سال زوجه (زن) می تواند که تقاضای طلاق نماید. این موضوع نافی حقوق زن است، لذا کشورهای حنفی مذهب مسلمان هیچکدام از آن پیروی نکرده و این مدت را مطابق به مقتضیات زمان ترتیب نموده اند.

    دوم- بخاطر اهمیت قانون در اکثر کشورها یک مجرای خاص قانونگذاری وجود دارد، در افغانستان نیز انستیتیوت قانونگذاری وزارت عدلیه صلاحیت تسوید قوانین را به عهده دارد. اعضا این انستیتیوت متشکل از حقوقدانان، و کسانی وارد در فقه (حنفی و جعفری)، ادبیات و انسان شناسی هستند. پیش نویس نمودن قانون کاری شورای علما نیست. همه می دانند که اعضای این شورا عبارت از شیوخ و مفتی ها هستند که بیشتر متخصصین امور عبادی هستند و اکثر اوقات شان صرف روضه خوانی و عبادت سپری می شود و کمتر با مسائل مادی سروکار دارند در حالیکه تدوین قانون یک امر دنیوی بوده و برای بهبود زندگی کسانی است که زمینی می اندیشند و زمینی زندگی می کنند.

    سوم: یکی از خصوصیات عمده قانون ضمانت اجرای آن است. مثلا در قانون گنجانده شده که کسی حق ندارد که اموال عامه را به تملیک خود در آورد. ضمانت اجرای این ماده اینست که در صورت ارتکاب به چنین عملی، شخص مورد پیگیرد قانونی قرار می گیرد و زندانی می شود. قانون احوال شخصیه نیز باید از چنین خصوصیتی برخوردار باشد. اما همه می دانند که روزانه هزاران زن در شهر کابل بدون اینکه از شوهرش اجازه بگیرد از منزل بیرون می روند. در این صورت هر روز باید تعداد کثیری از زنان مورد مجازات قرار بگیرند. نتیجه اینکه آنچه در مسوده این قانون در باره اجازه خروج از منزل یا تمکین و مواردی دیگری آمده است، توصیه است نه قانون. در متن قانون برای توصیه جایی نیست. به نظر می رسد که جای مناسب تر این موارد توضیح المسایل علما باشد.

  • can any body tell me where i can get a Farsi font... salam khedmati tamami doostan...doostan aziz mitawaneed rahnumayee am konid ke font Farsi ra az kuja download konam ??? mamnoonam

    • دوست عزیز، اگر ویندوز ویستا استفاده میکنید اول روی ستارت کلیک کند بعد کنترول پانیل و در بخش ریجیونال لنگویج از آنجا میتانید فعالش کنید، ویندوزویستا خودش فونت فارسی را داراست. اما اگر اکسپی و یا از اپل استفاده میکند باید سی دی فونت فارسی را گیر بیاری و بعد بر کمپیوترت نصبش کنی.
      امیدوارم که توانسته باشم کمکت کرده باشم

Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

تازه ترین ها

اعتراض

ملیت ها | هزاره | تاجیک | اوزبیک | تورکمن | هندو و سیک | قرقیز | نورستانی | بلوچ | پشتون/افغان | عرب/سادات

جستجو در کابل پرس