قتل حبیب الله حیدری به اتهام روابط نامشروع با خواهرزاده داکتر عبدالله
نويسنده: احمد اميرزاده
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
دو سال قبل حبیب الله حیدری محصل فاکولته ی ادبیات کابل در روز روشن و در برابر چشمان مبهوت هم صنفی های خود در داخل پوهنتون کابل بوسیله شخصی به نام جیحون مسکونی ولسوالی پنجشیر به اتهام روابط نامشروع با خواهر زاده ی داکتر عبدالله بوسیله ی ضربات پیهم قیچی به قتل رسید. قاتل با کمال خونسردی موهای مقتول را قیچی کرد، دست ها و آله قتاله ی خود را با آب نل داخل صحن پوهنتون شست و از میان پولیس های موظف که همرزمانش بودند به سادگی عبور نمود و ازپوهنتون خارج شد. و در سایه حمایت دیپلماسی مافیایی و غیر انسانی رهبرانش داکتر عبدالله و یونس قانونی از کشور خارج گردید.
جیحون نماد خشونت، انسان ستیزی، و بربریت تیم قانونی-عبدالله است که نمایانگر آرمانها و آرزوهای این تیم شیطانی برای ملت افغانستان است. مردمی افغانستان هنوز زخم دردناک تهاجم و ظلم سپاهیان شورای نظار را در کابل و سایر مناطق کشور فرامو ش نکرده اند.
شاید زمانی که دختری خود را از منزل چهارم مکروریان برای نجات از دست سپاهیان چنگیزی مسعود به پایین انداخت بسیاری فکر کرده باشند این صرفا یک حادثه بوده است. اما قتل انسانی آنهم در پناه نیروهای امنیتی وابسته به قانونی-عبدالله در روز روشن در محیط اکادمیک پوهنتون دیگر نه حادثه است و نه سوء تفاهم. جنایت جزء سرشت این مردم است و حمایت از جنایتکار وظیفه وجدانی شان.
حبیب الله حیدری یک هزاره ومتولد دره غوربند شمالی بود. او یک فرزند داشت که هنوز در انتطار بازگشت پدر به دروازه ی ورودی منزل می نگرد. حبیب الله در داخل پوهنتون چهره ای شناخته شده بود و همه او را به نیکنامی و خوش اخلاقی می شناختند. اما اتهام واهی رابطه وی با خواهر زاده وزیر صاحب خارجه وقت داکتر عبدالله او را به وادی مرگ گسیل نمود، بدون اینکه کسی بتواند قاتل را که در سایه حمایت قانونی-عبدالله از سایه عدالت گریخت، به مجازات برساند.
آقایان عبدالله و قانونی و همرزمانشان جنایات بی مثالی در حق مردم افغانستان روا داشته اند و حال بعد از آنکه دهها بار کشور را به نیروهای متعدد بیگانه فروخته اند داعیه همدردی و غمخواری با مهاجرین را سرداده اند. آقای قانونی شما و اطرافیان تان که برای مردم افغانستان ثابت نموده اید که در کشتن و اعمال جنایت ذره ای تردید به خود راه نمی دهید چگونه می توانید از اخراج مهاجرین از کشور ایران متاثر شوید؟ آقای قانونی حبیب الله حیدری در روز روشن در سایه نیروهای امنیتی شما توسط اجنت شناخته شده شما به شکل فجیحانه ای به قتل رسید. شما از دیپلماسی کشور نه به نفع عدالت و حقیقت بلکه به نفغ حمایت از جنایت استفاده نمودید. جیحون را از کشور خارج و به نقطه امنی در تاجیکستان جابجا نمودید، چگونه می توانید از اخراج مهاجرین متاثر شوید؟ آیا جنایت جیحون و وابستگی شما به او نیاز به اثبات دارد؟
تا زمان قتل حبیب الله حیدری فضای داخل پوهنتون کابل کاملاً ناامن بود. چرا که نیروهای امنیتی وابسته به جریان شورای نظار بر پوهنتون تسلط کامل داشت. حتی دختران داخل پوهنتون احساس امنیت نمی کردند و اجنت های قانونی همه جا برای آزار محصلین حاضر بودند نفرت نسبت به پنجشیری به یک پدیده ی عادی تبدیل شده بود این در حالی است که در میان مردم پنجشیر انسان های شریف بسیاری هستند که خود قربانی یاغی گری رهبران بی منطق خود شده اند. اما قتل حبیب الله حیدری مبارزات سیستماتیکی را در داخل پوهنتون کابل به راه انداخت که به اخراج تیم شورای نظار از داخل پوهنتون انجامید و فضا نسبتاً آرام و امن گردید.
قتل حبیب الله حیدری مثالی است از هزاران جنایت فراموش نشدنی شورای نظار که در طی سالهای حاکمیت خود در کشور مرتکب شده اند. این به معنی تبرئه دیگر جنایتکاران نیست و تمام قربانیان جنایت در افغانستان مظلومانه در انتظار تحقق عدالت هستند. فرزندان کسانی که بوسیله این انسان ستیزان نابود شده اند اکنون در نهایت تحقیر در جاده های کابل دست به گدایی می زنند. این کودکان مثل تمام کودکان دیگر روزی خانواده ای داشته اند اما این سقف شیرین خانوانده بوسیله ی انسانهایی چون جیحون و در پناه جنایتکاران اصلی یعنی قانونی و عبدالله و امثال آنها نابود گشته است. کودکان بسیاری در افغانستان در انتظار دایمی بازگشت پدرمایوسانه و به سختی روزگار می گذرانند. در حالیکه ثروت رهبران سیاسی افغانستان از مرز ملیاردها دالر گذشته است، این رهبران حتی حاضر نیستند با دادن یک افغانی توجه خود را به این کودکان نشان دهند.
پيامها
30 جون 2007, 12:12, توسط یار مظلوم
لازم است چنین مواردی را با اسناد و مدارک متقن و قابل اقناع برای مخاطبین ارائه نمایید تااز حالت اتهام صرف خارج گردد.در صورت اثبات این جنایت ، خون مقتول مظلوم خشک شدنی نیست و نباید با گذشت زمان به فراموشی سپرده شود ، اگر دولت و محاکم افغانستان در اجرای عدالت بی عرضگی به خرج دهند ، اولیای دم و هواداران مقتول در صدد باشند هر زمان میسر شد قاتل گردن فراز را گردن بزنند تا پیامی باشد به همه زورگویان و گردنکشان .
30 جون 2007, 16:16
حبیب الله حیدری توسط جیحون نام به قتل رسید بخاطر موهای درازش و محبوبیتش در پوهنتون نه کدام روابط نا مشروع. لطفا قبل از گفتن چنین چیز ها فکر کنید که شما اتهام را به یک دختر مسلمان و بخصوص اففان میدهید. من در آن وقت در تظاهرات گرفتاری قاتل اشتراک داشتم هیچگاهی هم سخن از روابط مشروع حیدری با خواهر زاده عبدالله نبود.
30 جون 2007, 21:21, توسط 786
هبدالله یک خواهر زاده دختر دارد که پدرش قبلا وفات نموده است اوسال ها قبل از کشور رفته است ودر زمان حادثه به هزاران فرسنگ دور تر از محل زندگی داشته ودارد .بادر نظرداشت حساسیت های اتهامات ناموسی در جامعه بهتر است از نشر چنین مضامینی اجتناب صورت گیرد .
5 سپتامبر 2011, 12:12
دوست عزیز ناموس دار، کاملا درست میفرمایید که عبدالله یک خواهر زاده دارد و پدرش هم قبلا وفات نموده اما این خواهرزاده داکتر عبدالله عملا در فاکولته اقتصاد درس میخواند در زمان این حادثه و اصلا به این دختر شریف ارتباط ندارد. ولی دروغ شما هم قابل اعتبار نیست
1 جولای 2007, 00:20, توسط ایمل هاشور
دوست عزیز،
با شما کاملا موافقم که باند قانونی - عبدالله حمایتگران اصلی جیحون در پوهنتون کابل بودند و جیحون جانی با همدستی مافیای جنگسالاران خون حیدری را بر سنگفرش پوهنتون ریختاند. ولی با اینکه حیدری به اتهام رابطه نامشروع با خواهر زاده داکتر عبدالله از سوی جیحون به قتل رسید موافق نیستم.
زرلشت (خواهر زاده داکتر عبدالله) یکی از دختران معصوم، پاک، شایسته و پسندیده ای است که چهار سال مکمل در پوهنحی اقتصاد پوهنتون کابل همصنفی ام بود. این دختر با آنکه خواهر زاده یک جلاد است ولی به آن جلاد از لحاظ سیاسی کدام ارتباطی ندارد. پدرش شهید شده است و پیش از عروسی در خانه ای کاکا اش ( که به احتمال قوی از حامیان باند جیحون بوده است) به سر می برد. نباید اتهامات ناروا به دختری چسباند که صمیمت، خاموشی و فروتنی اش زبانزد همصنفانش در فاکولته اقتصاد بود.
موفق باشید
1 جولای 2007, 03:30, توسط samir denmark
kabul pres ba heen naweshtha bedoon madrak khod sabet namood keh der khetmat band afghanmelat kerzai qarar dared wa mazdoor ast .
samir az denmark
3 سپتامبر 2011, 15:41, توسط احمد
عزیزان خداوندفرموده وای به حال دروغ گویندگان. من درصنف اول اقتصاد همصنفی زرلشت بودم اوتنها بادخترکه زهره نام داشت گشت گذارمیکرد آنهانهایت دختران پاک وخوش اخلاق بودند.تهمت گناه عظیم دارد.بااحترام احمدضیا. درانتظارعلیک سلام هستم.
5 سپتامبر 2011, 12:24, توسط حسن فرهمند
ایمل عزیز کاملا با شما موافق هستم، در چهار سال دوره فاکولته اقتصاد به اندازه یی یک مو خطا از زرلشت همصنفی نهایت مهربان ما ندیدیم، و اصلا قتل حبیب الله حیدری به همصنفی عزیز ما ارتباط ندارد. از گرداننده کابل پرس? تقاضا میکنم که عنوان این خبر را تغییر دهند، میتوان نوشت: قتل حبیب الله حیدری به اتهام موهای دراز، که واقعیت امر هم همین بود.
1 جولای 2007, 10:33
بسیار شرم است والله آقای امیر زاد این گپ ها را از *** نه نه کشیدی هر چه که دلت شد بنویس سگ واری دهنت را باز کن تو گپ را میزنی که اصلا قابل قبول نیست اگر این گپ ها میبود در همان ابتدا از تو کرده وقت تر تلویزیون ها به نشر میرساندند.
هزاره مظلوم سر ته بخوره به خدا قسم است که با چنین گپ ساختنت سخت اشتباه کردی خداوند تو را نمی بخشد.چند سال گذشت حالا تو این گپ را میزنی شرم کن به ناموس یک آدم گپ جور نکن خداوند را حاضر ببین در بالای سرت.او یکی از پاک ترین دختر های همان دوره بود مه خودم با او همسنفی بوده ام لیکن تو که این گپ را از دلت میکشی خداوند در زندگی روی خوشی را برت نشان ندهد.
1 جولای 2007, 10:40
اقای میر هزاره.لطف نموده جواب دهید آیا ضرور است چنین چیز های را نشر کنید که اصلا بنیاد ندارد این چیست. به خاطر که حیدری هزاره بود حالا هر چه که از دهن تان برامد چاپ میکنین.شرم است لعنت به وچدان تو و از نویسنده ات.حالا همه گپ ها گذشت سر ناموس مردم تجاوز میکنید.مه میگم در قهر خدا گرفتار شوی او هزاره چنگیز.
1 جولای 2007, 10:51
تو هم بنويس؛ خوب بنويسيد، خوب بازتاب پيدا می کند؛ بد، بد. در کابل پرس? همه فرصت دارند و هر کس مسوول نوشته و صدای خود است.
1 جولای 2007, 21:13, توسط فدایی هزاره
او فاشیست شورای نظار و تاجیک رقاص بدان که اگر دولت به جنایت جیحون رسیدگی نکند فداییان هزاره به خاطر غرور قومی خود هم که شده جیحون خبیث را حتی د ر کشور های خارجی به جهنم خواهد فرستاد وقانونی دزد و عبدالله بیسواد نیز دست از حمایت یک جنایت کار بردارد وگرنه امنیت جانی خود شان نیز به خطر خواهد افتاد.وظیفه من هوشدار و اعلان خطر بود شما خود دانی عاقبت کار را.
2 جولای 2007, 00:11, توسط م وکیلی
ببینید برادر هزاره توهین به یک ملت کدام درد را دوا نمیکند اگر شما واقعا میخواهید که قاتل حیدری مجازات شود از وزارت خارجه و دادگاه عالی کشور کار بگیرید
توهین کردن اقوام افغانستان جز کمک به دشمنان ما سود دیگری ندارد برادر
هر وقت مقاله می نوشتی باید فکر کنی اگر عبدالله بی سواد است پس تو بی ادب هستی و اخلاق اسلامی نداری که توهین به یک قوم میکنی
امید ازرده نشوی
2 جولای 2007, 02:52
برو بیادر جوالی گریته کو.اعلام خطر.کدام خطر تو مردم را اختار میتی مفت شد.حالا او زمان گذشت که مردم را میخ بکوبی و زنده در چاه پرتی.
5 سپتامبر 2011, 06:51, توسط هزاره گای
او فدایی هزاره
تو برو اول وتنبان زنهایتانرا از دست کوچی ها در بهسود خلاص کنید باز بیایید ولاف بزنید. کیرم در غیرت شما مورده گاو های کوس فروش. شهر کابل را کوسی هزاره از ایران امدگی گرفته خاندان شما قلفک چپات هارا گایم
27 مارچ 2012, 18:03, توسط شاه شجاع
ین حرف ها چیست که می نویسید به مسول این سایت هم اخطار می دهم که هر چه عاجل این چرندیات را از سایت خود پاک کند مردم تاجک
بشتون وهزاره وږږږږ همه با شرف بوده اند شما مثل علف های هرز هستید که این کشور را الوده کرده اید اګر در 24 ساعت این سایت به همین حالت باشد مسړلیت بعدی به دوش مسړول سایت ونویسندګان خواهد بود باز اخطار داده نمی شود واګر جرات دارید یک نشانی از خود بجا بګذارید
آنلاین : شمشیر عدالت
10 می 2012, 09:21, توسط احمدی از کابل
برادر گرامی نوشتن چنین مطالب واقعاً شرم آور است که به یک قوم نسبت میدهی اینکه حیدری هزاره بود و به قتل رسید حتماً در پشت این واقعه دستی پلیدی در کار بوده است که خون هزاران نفر بیگناه مثل حیدری را به ناحق ریختانده و از محل بدون کدام ترس و با خاطر آرام میرود. از خداوند میخواهم که روی این جاینین را در دنیا و آخرت سیاه گرداند و خداوند حساب گیرنده است.
4 اكتبر 2012, 10:04, توسط سیاوش
قرار معلومات که من دارم وقضیه را از نزدیک شاهد بودم، حبیب الله حیدری هیچ رابطه با خواهر زاده داکتر عبدالله نداشت وحتا همدیگر را نمی شناختند. من هردو را از نزدیک میشناسم. حبیب الله حیدری یکی از دوستان نزدیک من بود و خواهر زاده داکتر عبدالله نیز در فاکولته اقتصاد همکلاسی بنده بود ودر ضمن باید یاد آور شد که خواهر زاده داکتر عبدالله هیچ نوع ارتباط با شخصی جیحون نام نیز نداشت، من به مدت چهار سال از نزدیک اورا میشناختم. ونکته دیگر اینکه حبیب الله حیدری متعلق به ملیت هزاره نبود. وی از تاجک های دره غوربند بود که منطقه اصلی شان بنام فندقستان یاد میشود که در ولسوالی سیاه گرد دره غوربند موقعیت دارد.
26 می 2008, 07:55, توسط رامین خلج
من هنگامیکه که اقای حیدری دانشجوی دانشگاه کابل به قتل رسید درین شهر بودم.ما باید ازهرنوع جنایت وجنایکاری متنفرباشیم ولو این جنایتکار پدرمان باشد.قتل حبیب الله حیدری هم ازین جهت قابل نکوهش وسرزنش هست که در نفس خود جنایت وزشت است قاتل هرکه باشد مورد خشم خداوند ومردم وانسانهای ازاد اندیش وازادیخواه است وهقتول هم هرکه باشد مورد رحم ودلسوزی مردم قرار میگیرد مهم نیستکه از کدام قوم و طایفه ی باشد .بنابرین قتل حبیب الله حیدری که هزاره در نوع خود جنایت است وماوتمامی انسانهای ازادیخواه افغانستان باید از خون او واز حیثیت وناموس او دفاع کنیم واز جیحون وتمامی کسانیکه از چنین انسانهای جنایتکاری دفاع میکنند متنفرباشیم.
مردم چند دهه جنگ وبدبختی را تجربه کرده اند که اگر ملتی غیر ازملت افغانستان می بود ، نابودمیشد.اما من تعجبم ازدوستانی است که از حیدری به عنوان هزاره دفاع میکنند ونه به عنوان شهید وبشتر ازن ازکسانی تعجب میکنم که از فردی قاتلی به نام جیحون به عنوان یک تاجیک دفاع میکنند .ایا اقوام باهم برادر ومسلمان هزاره وتاجیک :شخصیتهاوسمبولهاوقهرمانانی والامقامی ندارند تا ازانان دفاع کنند که به جیحون وقاتلین همچون ایشان پناه برده اند تا مایه فخرومفاخات قوم شان باشد؟ به راستی که هرقومی شایسگی شان به انسانهای خوب ان قوم است ونه به یک تعداد قاتل وجنایتکار شان.
بیاییم بعدازین از حقیقت وعدالت که نه مربوظ به هزاره است ونه مربوظ تاجیک ونه مربوظ پشتون وازبک دفاع کنیم .من هم از برادر هزاره ی که صرفا از حیدری به عنوان هزاره دفاع میکند نفرت دارم وهم از برادر تاجیکی که از عبدالله وقانونی که هزاران جنایت را مرتکب شده اند ، به عنوان تاجیک دفاع میکنند نفرت دارم . اگر مردم افغانستان به این حقایق پی نبرند ،همیشه همین طور فقیر ومظلوم باقی خواهد ماند.
در ین قضیه هم حبیب الله حیدری به عنوان شهید وسمبول حقیقت ومظلومیت قابل هرنوع دفاع وحمایت مادی ومعنوی هست وجیحون به عنوان سمبول اهریمن وزشتی در هر کجای این کره ی خاکی که باشد ومربوط به هرقوم وطایفه ومذهبی که باشد قابل نکوهش ونفرت وسزاوار ومستحق اشد مجازات اسلامی که همانا رویه باالمثل یعنی اعدام هست .
بنابرین بهترین وصالح ترین دادگاه در قضای ازین قبیل مراجعه به وجدان پاک انسانهاست .به امیدپیروزی حق برباطل وسلطه رهروان حقیقت برهمه بطلانها وناپاکیها . به امید خوشنودی روح شهید حیدری ازهمه کسانیکه از حقیقت وعدالت و انسانیت دفاع میکند.
15 جولای 2011, 15:50, توسط ولیزاده پنجشیری
واه به حال این ملت که نویسندگانی مانندتودارددرحالیکه ملت افغانستان ازبیسوادی رنج میبردوشمابه اصطلاح ازجمله اشخاص نسبتاًباسوادنمیدانم چه چیزرابه مردم خودبه ارمغان میاوریدنمیدانم ازاین نوع دروغهاچه بدست میاوریدقتل حیدری توسط جیحون صورت گرفته شمابااستفاده ازپنجشیری بودن جیحون به داکترعبدالله ،یونس قانونی وشورای نظارمیتازیداکنون که حیدری به قتل رسیده است ونزاع های داخل دانشگاه اورامحونموده است دیگرچرادنبال دروغ های شاخداروبیشاخ میگردید
بااین نوع دروغهابه عزت فامیل عبدالله عبدالله ویونس قانونی کدام ضربه نخواهدرسیدوشماهادرحسرت موفقیت های انهاخواهیدمرد.
4 سپتامبر 2011, 11:11, توسط فهیم از فندقستان غوربند
بر پدر هرچه دروغ گو که است لعنت! اول اینکه حیدری از فندقستان غوربند است و هرکسی که یکبار هم به این منطقه رفته باشد میتواند تصدیق کند که تمام اهالی این منطقه به شمول خود حیدری تاجیک هستند. بنا برچسب زدن قلفک چپات بودن برحیدری کذب معذ است!
دوم اینکه حیدری یک شخص پاکدامن بود وهرگز با کسی رابطه نامشروع نداشت. شاید خواهر خود نویسنده این متن شخص چتل دامن بوده وهرکسی را از ایینه خواهر خود دیده است.
برپدر افتراگرایان وکسانانی که تهمت وافترا را نشر میکنند لعنت
5 سپتامبر 2011, 07:02, توسط سید جوادی
اگر قرار باشد افترا نویسی کنیم پس من هم میخواهم که مطلب ذیل را به نشر برسانم.
کامران میر هزار یکی از شیونیست های مربوط قوم هزاره است که دشمنی خاصی با دین اسلام, مردم سید, پشتونها و تاجیک ها بخصوص پنجشیری ها دارد.
علت دشمنی اش با اسلام همانا مسیحی بودنش است که مسیحی بودنش در سایت های راوا هم به ثبوت رسیده است ومانند اکثر مردم هزاره کیش مسیحی را پذیرفته است. علت دشمنی اش با سیدها اینست که خسر ویا پدر زن کامران میر هزار مانند تمام مردم هزاره عقیده داشت که اگر بکارت دخترش توسط کدام سید برداشته شود دخترش برکتی خواهد شد. به همین علت دختر خودرا نزدیک سید که درقریه شان زندگی میکرد در سن 11 سالگی برد وسید شهوت پرست هم دختر را شفتل پرانک کرد. اکنون کامران خان از سیدها نفرت دارد زیرا یگانه زنش را قبل از وی یک سید فانته کاری کرده است.
علت دشمنی خودش با پشتونها اینست که یکبار کامران خان در زمان حکومت طالبها میخواست از راه قندهار به ایران برود. قندهاری ها به مصداق ضرب المثل "هزاره بی موی مزه داره" کامران را از موتر فلانکوچ بیرون کشیدند وبرای شش ماه متواتر و پیهم از عقب فانته کردند. از ان وقت به بعد هرزمانی که کامران نام پشتونها را میشنود از کون الی فرق سرش را درد میگیرد وبه همین علت از پشتونها سخت متنفر است
علت دشمنی کامران میر هزار با پنجشیری ها اینست که قبل از فرارش به ناروی چندبار از طرف امنیت ملی دستگیر شد و چون کس وکوی نداشت که غمش را بخورد ناچار زنش مجبور شد تا با چند نفر پنجشیری که در امنیت ملی کار میکردند بصورت گروهی همبستر شود وکامران به برکت زنش از زندان رهایی یافت وتوسط کلیسای کاتولیک به اروپا فرستاده شد!
شاید این شایعه واقعیت داشته باشد ویا هم نه ولی مهم اینست که شایعه پراگنی کار بسیار اسان است ولی ضرور نیست که بدون مدرک انرا به نشر رسانید.
5 سپتامبر 2011, 09:20, توسط ایمل
ما هم از روابط خواهر زاده داکتر عبدالله با یک مرد زندار خبر داشتیم که اکثرا در تیلفون صحبت میکردند اما بعد نمیدانم چرا با کسی دیگر عروسی کرد ولی این تنها دختر از فامیل داکتر صاحب عبدالله جان نیست با این کرکتر ضعیف بلکه تمام فامیل از دختر و بچه گرفته تا زنها و مرد ها ....حتی مادر زرلشت بعد از سالهای زیاد که شوهرش شهید شده بود عروسی دوم کرد یعنی هیچ چیز از اینها بعید نیست اما وا به فامیل هائیکه چهره اصلی این فامیل را نشناخته و با اینها خویشی کرده اند
16 دسامبر 2011, 07:55, توسط خلیل
ایمل جان معلومات خودت در مورد این فامیل به اندازه کافیست، مطمئن استی علت خاصی وجود ندارد؟
مسایلی را فوقا نوشتی کاملا بی اساس است کسی خواسته که واقعا چیزی که استی معلوم شوی (احمق).
4 اكتبر 2012, 10:09, توسط سیاوش
برادر لطفا تلاش نکنید که بخاطر مقاصد سیاسی به یک دختر معصوم تهمت ببندید، من به هیچ کدام از تنظیم ها ارتباط ندارم ودر ضمن خواهر زاده داکتر عبدالله را که هم کلاسی من بود از نزدیک میشناسم. وی از جمله پاکدامن ترین دخترهای بود که من میشناختم ومدت چهار سال باهم در یک کلاس در خواندیم ومن در طی این مدت کدام خطای را از ایشان ندیدم. لطفا دروغ نگوید وبهتان نبندید.
5 سپتامبر 2011, 09:30, توسط مریم
حیدری بخاطر پولدار بودنش شکار خواهر زاده داکتر عبدالله شده بود ولی بخاطر هزاره بودنش از طرف والدین دختر رد شد هر چند حیدری اخطار های زیاد از بر ملا کردن روابطشان داده بود اما با زور دار ها مقابل بود
5 سپتامبر 2011, 09:37, توسط زهره
به خواهر و خواهر زاده های داکتر عبدالله این گپها عادی هست زیرا انها از فامیل کلان هستند و هر عیب انها نا مرئی است و حالا که برادر بزرگوارشان نیز شامل تیم شده به به کسی زور دارد پیش شود
16 دسامبر 2011, 08:00, توسط نجیب
منظورت از برادر کلان شان کیست؟
آیا تو دختر خالی زرلشت نیستی؟
14 فبروری 2012, 12:16, توسط احمد ضیا
سلام زهره جان آیا توهمصنفی زرلشت نبودی ؟ من درصنف اول همصنفی ات بودم . احمدضیا خواستم تاازین طریق برایت سلام بفرستم.
5 سپتامبر 2011, 10:29, توسط موسی
بلی این قتل به ارتباط این روابط شده بود اما قانونی شامل نبوده بلکه با حمایت داکتر عبدالله به مدیریت جنرال قاسم دشتی پدر فهیم دشتی و شریف اتشه نظامی در مسکو کاکا های دختر صورت گرفته
5 سپتامبر 2011, 10:32, توسط رامین
خود داکتر عبدالله چی برامد پس از خاندانش از این بالا چه توقوع میشود داشت
16 دسامبر 2011, 07:49, توسط محمدزی
آیا نویسنده و یا افترا کننده گان دیگر میتوانند این مسله را ثبوت کنند؟
اگر جواب بلی است، لطفا در جواب این پیام ایمیل آدرس تان را بنویسید.
14 فبروری 2012, 17:23, توسط عابد
جناب محمد زی :
می خواهی از طریق ایمل آدرس با شخص مذکور ارتباط گرفته و وی را پیدا نموده و به سرنوشت حیدری دچارش گردانی. اگر تو کدام ثبوتی داری که همچو عملی صورت نه گرفته، میتوانی در همین کابل پرس? علیه مدعیون انرا نشان بدهی. چیزی که ثابت و غیر قابل انکار است، اینست که حیدری توسط جیحون که نسبتی با رده های بالایی جنایت کاران شورای نظاری داشت، کشته شده است. هم چنان تا کنون از هر نوع پیگرد قانونی معاف است. همان سانیکه برادر قسیم فهیم مالک تانک تیل خواجه بعرا را پیش چشمان همه با تفنگچه به قتل رسانید و مطبوعات هم آنرا خد کشی وانمود کرد.
28 جولای 2012, 11:57, توسط لطف الحق ولیزاده
آآآآآقای عابد:
توچه فکرمیکنی پنجشیری هاویاهم شورای نظاریهاچقدربیکارباشندکه دنبال هرکثیف وگمنام مانندخودت بگردند.
توفکرنمیکنی که چقدرارزش تواست که به دروغ های بیجاکه نمایانگرشعورخانوادگی تواست میخواهی به خانواده یک چهره نستوه ومجاهدتهمت بزنی یک بارموقعیت خودرابدان به اندازه یک مزدورپاکستان ارزش داری که آنهم به سویه یک جنگجوی چرکین طالب باشی آیاهمت وغیرت پنجشیری هاویاشورای نظاریها اینقدرپست است که دستان پاک خودراکه سالهابه دهن بیگانه وبیگانه پرستان کوبیده اندبه خون ناپاک توآلوده کنندعیاشی پیشه اشخاصی مانندخودت وهمفکران خودت است پنجشیری هاوشورای نظاریهابه قیمت جان خویش ازناموس این وطن دفاع کرده اند.
10 می 2012, 11:39, توسط کنیشکا
بادرود فراوان به همه فرهیختگان و مخصوصا جناب آقای کامران میر هزار!
دوستان من چند روزاست که خواستم بعضی صحبت های که پیرامون افغانستان و وضعیتش نمایم لاکن من وقتی از جائی آغاز کردم یک عدة از هم میهنان شروع کردند به دشنام دادن های رکیک .
و این است واقعیت های جامعه ما که دراین اینجا به نمایش گذاشته می شود.
بعضی ها به جناب کامران خورده می گیرند ولی او توانسته با این اندیشه اش شما ها را در مقابل آئینه قرار دهد تا خود را بشناسید.
ما نباید به همدیگر تهمت ببندیم بلکه باید همه در مسیر خردمندی همدیگر را پیدا کنیم .اما
تا چند و تاکی ما و شما به این نوع برخورد های دور از شان کشورو تاریخ خود غیر مسئولانه بپردازیم. هیچ وقت خون را با خون نمی شویند
اماسخن ناگفته این است که :
مردة بیکس به میدان است مردم را ببین
هرکسی برمردة خویشتن گریان می کند.
پاسخ اینست که اقوام شریف افغانستان در مجموع مورد ظلم و استبداد قرار گرفته اند . مثل اینست که همه در بحر افتاده باشیم و هرکس تلاش برای نجات خودش دارد .همانطوری که اگر یک دوکتور در نخست بیماری را تشخیص ندهد نمیتواند برای آن دوا تجویز کند .بنا برای ما و شماست که در گام نخست درک مشترک خود را حس و درک کنیم که درک مردم افغانستان مشترک است و درد مشترک را باید با تدبیر مشترک وقایه نمائیم. میدانیم که خوردن دوای تلخ گاهی باعث استفراخ میشود و لی صحت مندی و جانجوری را در قبال دارد.
ملیت هزاره ما و شما همه مردمان زحمتکش و سخت کوش هستند و در طول تاریخ مورد ظلم و استبداد قرار گرفته اند .ولی قوم شریف هزاره به کسانی که هنوز خودشان تا گلو در جهل و خرافات غرق اند نیاز ندارند. به روشنفکرانی ضرورت دارند که مردم را بسوی روشنی معیار های که امروز در جهان معمول است رهنمون شوند.
مثلی است که میگوید چیزی را که به خود نمی پسندی به دیگران هم مپسند.
منحیث مثال شما فکر می کنید که طالبان از آسمان باریده و یا سمارق وار از زمین سرزده نه برادران سالهاست که روی این پروژه سرمایه گزاری شده و حاصل آن این شده که از قوم شریف پشتون عدة را جدا کرده اند و توسط پول های فراوان اعراب سعودی در پاکستان در مدارس به آنها تعلیمی را که خواسته اند بدهند که نمونه مثال آن همین طالبان است .و امروز خود را هم می کشد .و هرکسی که در مقابلش برابر شود ولو ملا و شیخ یا هر کسی دیگر هم می کشد .و حساب طالبان و تمام گروه های جنگی و خطا کار ازحساب اقوام جداست باید این نکته را دقیق ببینیم .
اگر ازبیدل بدخشانی بشنویم .همه مشکل ما حل میشود:
نبری گمان که مفتی به خدا رسیده باشی
توزخود نرفته بیرون به کجا رسیده باشی
نگة جهان نوردی قدمی زخود بیرون آید
که زخود اگر گذشتی همه جا رسیده باشی
همه تن شکسته رنگی مگزر زپرسش ما
که بدرد دل رسیدی چو به ما رسیده باشی
چرا که این طالبان و امثا ل آنها الینه شده یا یک تگ از بدبینی و کشتار و آیه های مدنی قرآن را در نفرت با دیگران را در مغزش کاشته اند . و برای منافع خودشان او را وامیدارند.
چون اعراب و بادارانشان میدانند اگر مردم افغانستان با هم متحد شوند و جنگ بخوابد .این شتر سپید در سوی کشور های عربی حرکت می کند.پس ما چرا آنرا با ازیاد تفرقه در سرزمین خود نگهداریم . بگراریم برود و کشور های عربی آش را پخته اند خود نوش جان کنند.
در مصر لشکر اسلام آمد تمام کتاب های فراعنه مصر را سوختاندند . که شش ماه آب حمام های مصر با آتش آن گرم می شد. و در نتیجه هویت وزبان مصر را از آنها گرفتند ولی پرمد ها و اهرام مصر و تمام آثار تاریخی دوران قبل از اسلام رامصریان با همان خرد و اندیشه که داشتند .نگذاشتند که به تاراج برود و تا امروز پابرجاست و هنوز هم کار تمام نشده محوشدن حسنی مبارک زنگ خطریست برای تاراج مصری که دربین کشور های عرب یگانه کشور شاندار و با منزلت در جهان است .
ولی طالبان تندیس های بودا را به خاک یکسان کردندو مردم بامیان را پوست کردند و از کشتار های بی حد شان هم هیچ پرسان نکن.
و این همان نقشه وهابی های عرب است برای به خاک نشاندن افغانها که همه مارا در برمی گیرد . مگر داکتر نجیب پشتون نبود. اما متاسفانه دشمن هر اندیشه که بتواند افغانستان را متحد بسازد است .
طالبان اصیل عدة از افغانهان نوجوانی بود که در پاکستان تحت مغز شویی قار گرفتند و امروز نام از طالب ولی از سراسر جهان از کشور های اسلامی افراد به پاکستان می آیند و در تحت نام طالبان همان اندیشه نابودی فرهنگ و تاریخ افغانستان را در نظر دارد.
و شما قوم شریف هزاره شما قوم شریف پشتون شما قوم شریف اهل هنود شما قوم شریف بلوچ شما قوم شریف ازبک شما قوم شریف ترکمن شما بلوچ های شریف شما نورستانی ها شما تاجک های با درک به این نکته مشترک داشتن یک افغانستان واحد و شکوفان و مترقی توطئه های دشمنان ملت افغان رااز ریشه خنثی سازیم.
چرا که تاریخ تکرار نمیشود و این فرصت طلائی از دست میرود. من وقتی در کابل بودم تمام مردم ما هیچنوع تبعیض به همدیگر ندارند.
مگر جناب کرزی پشتون نیست ؟ حتا طالبان پدر و برادر و شاید دوستان زیادش را کشتند و هنوز جناب کرزی به آنها برادر می گوید . معنای این آن نیست که آن ها لیاقت برادری جناب کرزی را دارند. دلیل آن است که اگر طالبان را از چنگ تروریستان تازی عرب نجات دهد.
هم میهنان شرافتمند افغانستا بیائید برای آخرین با همة مظالم گذشته را به تاریخ بسپاریم و زندگی را در کشور خود از نو شروع کنیم ازخود شروع کنیم .
تا بتوانیم با یک مثبت اندیشی در جهت خدمت به میهن و هم میهنان گام های درست را برداریم .
وقتی ما آب را از سربندش صاف کردیم مشکلات حل می شود
زنده با افغانستان در پرتو دانش تک تک اقوام آن
16 فبروری 2013, 20:22, توسط همایون
سلام برای کسانیکه تمام مقالات را ارسال کردند من خیلی رنج بردم جوانان ما درچی فکرهستدومردم دنیا درفکرترقی وپیشرفت تااینکه این جملات زشت رادربرابر یکدیگراستفاده میکنن دست دعا برای خدابرای ارامی افغانستان رنج دیده بلندکنید باهم اتفاق شوید ازاین نااتفاقی مامسلمانان یهودیها استفاده میکنند
27 جولای 2014, 09:22, توسط hamid
اگرحبیب الله حیدری وجوانان امثال آن توسط جنایت کاران تحت عنوان روابط نامشروع وی باخواهرزاده عبدالله ویاداشتن موهای درازویا بهانه های دیگربه قتل میرسند ومورد حمایت رهبران شان قرارمیگیرند . دیگرما دراین مورد چه گفته میتوانیم بدون ازاینکه وابستگی جنایت کاران را باحامیان شان میدانیم . وقتیکه جیحون مورد حمایت داکترعبدالله قرارمیگیرد وبه خارج ازکشور فرستاده میشود ونمیگذارد که مورد پیگرد قرارگیرد وبه جزای اعمال خود برسد پس شمابرادرانی که دفاعیه نوشته اید این عمل را چگونه بررسی مینمائید. درنزد ما آنانیکه ازجنایت کاران دفاع میکنند خود جنایت کاراند . وترویج کننده جنایت اند . نمی گذارند قانون تطبیق شود . وهرکس مطابق قانون پاسخ گوی باشد. بناءً موضوع روشن است . ضرورنیست که ازآن داستان های غیرواقعی ساخت.
آنلاین : http://hamid.yahoo.com
4 آگوست 2014, 13:10, توسط جمال
بد پدر جنایت کارعبدالله وقانونی وشورای نظار به شمول مسعود وفیل مارشال خرش همه آنها به این وطن خیانت کرده اند بخصوص درهمین اواخر گل مرجان یی نه منی ازعبدالله وپیروان پنجشیر کرده دیگرانسان های خراب پیدا نمی شود اگر من پیدایش کنم ازطفل یک ساله تا زن 30 ساله پنجشیری را هم کون هم کس می کنم با این خیانت شان
5 آگوست 2014, 16:59
جمال جان!
همین اکنون زن ات با دو خواهرت در زیر درخت توت یکی از روستاهای پنجشیر پاهای شانرا پنجشیری ها بالا کرده اند