حامد کرزی بدون انتخاب
ناشناس
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
اگر شما بخواهید که یک فابریکه را تاسیس نمایید، نیاز به افراد متخصص و همچنین دستگاهها و ماشین های مربوط به این کار دارید.عده ای احساس می کنند که پول می تواند همه چیز را فراهم نمایید . در قسمتی درست و در قسمت دیگر غلط فکر می کنند زیرا همان ماشینی که بوسیله پول خریده می شود نیاز به شخصی دارد که بتواند از این ماشین استفاده صحیح نماید،نتیجه می گیریم که در هر کار علمی نیاز می باشد و برای بکار بردن این علم نیز عالمی نیاز می باشد. حال با توجه به این گفته ها، تطبیق فابریکه را به یک دولت تشبیه کنید که حامد کرزی مدیر این فابریکه می باشد و می خواهد که این فابریکه به سوی ترقی برود ولی نیاز به افرادی دارد که در این امر او را یاری کنند.سوال اول:آقای کرزی به تنهایی می توانند انتخاب داشته باشد؟ سوال دوم: آیا واقعاً درکشور ما افغانستان، کسانی برای انتخاب شدن وجود دارد؟ سوال سوم:در صورتی که این متخصصان وجود دارند آیا آقای کرزی آنها را نمی بیند؟ در ابتدا آقای کرزی از به اصتلاح متخصصان داخلی استفاده کرد ولی بی فایده بود و به این فکر افتاد که از به اصتلاح روشنفکران و تحصیل کرده گان خارج رفته استفاده کند که آن هم نتیجه ای نداد حال شما قضاوت کنید آیا کاری مانده که آقای کرزی انجام نداده؟ این گفته ها به هیچ عنوان جهت دفاع از حامد کرزی نمی باشد صرف کمی تامل کنید. یک فابریکه نوپای و یک مدیر تنها
پيامها
9 جولای 2007, 14:29, توسط نستوه
من فکر میکنم بلی کاری مانده که وی نکرده:
9 جولای 2007, 15:49
نستوه خان! امی گپهای خودت که به آدمای بی عقل می مانه. کرزی کارهایی را که تو گفته ای کرده.اشتباهش هم همان بوده که گپهای آدمهای لودهء مثل تو را گوش کرده. هر وقت لودهء هایی مثل شما و جنگ سالاران که آنها هم شبیه شما هستند کم شد، کشور رو به بهبود خواهد رفت. ایقه هم فکر نکو که فقط ناف زمین فکرهای بکر خودت است.
9 جولای 2007, 21:53
به به آفرین به سواد و ادبت بیشک که شما اوغان ها ادب ندارین
10 جولای 2007, 00:18, توسط تراب
خبري نشر شد كه گويا وزير قاچاق مواد مخدره تكليف مريضي دارد و استعفا داده و جناب مشر كلان مملكت به خاطر خدمات شايان وزير صاحب درقاچاق مواد مخدر به نفع قاچاقبران بزرگ وطن ايشان را چون مريض بودند بحيث جنرل قنسل در تورنتوي كانادا مقرر نموده است ؟واي بر چنين ريس جمهوري كه صرف بخاطر دوستي ورفاقت خود يك شخص مريض را نماينده خوددريك كشور بزرگ دنيا مقرر نموده و واي برچنين مملكتي كه در ان حتي يك شخص صحتمند يافت نميشود كه از ان نمايندگي كند هزاران افسوس به حال اين كشور بيچاره ؟!سوال اينجاست كه اگر جناب وزير مريض است ونميتواند كار كند وتوان كار راندارد چگونه ممكن است در وظيفه بعدي خود موفق شود وكاري كرده بتواند واقعا جاي تاسف ودرد است كه با بيشرمي تمام چنين خبري يعني مقرري يك مريض بحيث جنرل قنسل افغانستان در كانادا از طريق وسايل اطلاعات جمعي نشرگرديد حداقل فكر نكردند كه همين مهمان هاي خارجي شان چي خواهند گفت سر داخلي ها خو اصلا ري نميزنند..... اين يك مثال كوچك از فعاليت ها و كارنامه هاي جناب ريس جمهوراست وبا ابراز تاسف كه من هم در مورد اينكه جناب نستوه از اقاي ريس جمهور بحيث شاه شجاع ياد كرده اند موافق بوده واضافه ميكنم كه شاه شجاع درظاهر با انگليس ها بود اما در باطن ضمن ارسال مشوره به رهبران قومي از انها ميخواست كه قيام كنند تا از چنگال انگليسها رهايي يابند و اين مطلب را من ازكسي شنيدم كه به كتب تاريخي علاقه زياد دارد كه اگر حقيقت باشد اين به ان معني است كه جناب كرزي صاحب از شاه شجاع كرده هم بدترخواهد بود بااحترام تراب
10 جولای 2007, 03:03, توسط ناشناس
بازهم می گویم که کمی بیشتر فکر کنید. نیمه خالی گیلاس را نبینید
این درست است که حامد کرزی هم غلطی هایی دارد اما دقیق تر فکر کنید و ببینید انتخاب بهتری غیر از آقای کرزی هم است؟
در این بحران که برای افغانستان پیش آمده مطمئن باشید که حامد کرزی بیشتر از هر فرد دیگری نگران مملکت است ما باید از تنها رییس جمهور خود دفاع کنیم با تمام غلطی ها و اشتباهایش
بازهم می گویم که از طرف هیچ نهاد یا ارگان نیستم. صرف یک جوان اففان هستم که دلم برای مملکتم درد می کند وقتی می بینم که چگونه توسط دشمنان و دوستان خیانتکار در حال توته توته شدن است.
10 جولای 2007, 03:22
آنانی که کرزی را بد میگویند کسانی هستند که میخواهند ربانی را در چوکی ریاست جمهوری ، فهیم را در چوکی وزارت دفاع، ولی مسعود یا عبدالله عبدالله را در چوکی وزارت خارجه ببینند و خائین ملی مسعود را از قبر بلند کرده و یکجا با هم کابل را یکبار دیگر به ویرانه مبدل کرده و راه را برای پنجابی های پاکستانی باز کنند.
اینها فقط تشنه به خون مردم کابل نشسته اند و از اجساد اطفال غریضه شیطانی شانرا میخواهند، فرو نشانند.
10 جولای 2007, 04:25, توسط م وکیلی
چنین معلوم میشود که از تو کرده انسان کثیف ، پست ،بی غیرت و نالایق بی سواد در افغانستان وجود ندارد
لطف نموده ببین که کدام کار اقای کرزی خوب است ایا همین که برادرش در قاچاق مواد مخدر دست دارد و یا اینکه روزانه به چه تعداد افراد ملکی در جنوب کشور توسط امریکایی ها و انگلیسی ها شهید میشوند و این کرزی تنها در پرده تلویزیون ها گریه میکند و اشک تمسا میریزد
ما نمیگوییم که به عوض کرزی ربانی ویا فهیم در قدرت باشند انها هم ادم کشان بیش نیستند ولی حد اقل اقای کرزی برای جلوگیری از کشتار مردم بیگناه اقدامی نماید
10 جولای 2007, 05:31, توسط نستوه
تشکر از جوابت و کلمات نغزی که نثار من کردی. ولی کاش نامت را نیز مینوشتی که ملت با این شخصیت های بزرگ خود آشنا شوند و بدانند که ما یکچنین نوابغ سیاسی هم داریم.
و بعد اگر زحمت نمیشود کمی برایم توضیحات بده که بنابر چه دلایلی آقای کرزی را تایید کنم تا از "لودگی" بیرو شوم!! ولی اگر این توضیحات قناعت بخش را داده نمیتوانی باید به عدهای دیگر حق دهی که این لقب را نثار خودت نمایند.
و برای معلوماتت بگویم که خود را "ناف زمین" فکر نمیکنم و سخنان خود را جای حقیقت هم نگذاشتهام. حقیقت مثل آفتاب روشن است و کسی نمیتواند آنرا با دو انگشت پنهان کند.
برشت چه خوب گفته: "میتوان همه را برای مدتی فریب داد، میتوان عدهای را برای همیشه فریفت، اما هرگز همه را برای همیشه نمیتوان فریب داد."
حال هم آقای کرزی با اشک ریختن های روغین خود همه ملت را برای همیش فریب داده نمیتواند و همین اکنون مردم به ماهیتش پی برده اند. حتی خود سی آی ای (که حکم پدر کرزی را دارد) چندی قبل اعلان کرد که گراف محبوبیت کرزی بین مردم که در ابتدا بسیار بالا بود به زمین سقوط کرده.
البته نباید این تصور خام برایت دست دهد که بجای کرزی میخواهم فلان جنگسالار و جنایت سالار مثل طالبی و جهادی و خلقی و پرچمی را میخواهم که در کرسی ریاست بنشیند.
10 جولای 2007, 05:43, توسط احمدشاه
بلی، من هم همنظر برادران روشنفکر و وطنپرست هستم، که آقای کرزی باوجود مشکلاتی که دارد از بسیار جنایتکاران کرده در اعمال و سیاستش بهتر بوده، حد اقل سیاست فکری که او تا حالا داشته و پیش برده و لو که بسیارش را عملی کرده نتوانسته، اما بصورت عام بد نبوده، و به این مفکوره هم موافق هستم که آقای کرزی متاسفانه 100% مطابق سیاست های آمریکا عمل میکند، چرا که از لحاظ عملی هم امکان ندارد که بدون مشورهء باداران غربی که تمام نیروهای شان در سراسر وطن عزیز و مسکین ما پاش هستند کدام گام عملی را برداشت، ولی من شخصا خبر دارم و بارها در جریان بودم که آقای کرزی از صمیم قلب میخواهد که افغانستان را بحیث یک افغان وطنپرست و نه بحیث یک دوست آمریکا و غربی ها از بحران های زیادی نجات دهد، اما متاسفانه آقای کرزی با یک عده از خاینان ملی محوط است که برای وی تنها و تنها مشوره های نادرست را میدهند و او هم خود را مجبور میبیند که به (بعضی) ازان مشوره ها عمل کند. و شما خوب میدانید که این خاینان ملی کی ها هستند، کسانیکه سه و چهار منصب حساس دولتی را پیش میبرن، کسانیکه فکر میکنند که همه دان هستند، کسانیکه هنوز هم به زمان زور و امنیت ملی ایمان و اعتقاد دارند، و فکر میکنند که با زور و ستم و شکنجه هر کار میشود، اگر این مفکوره و مقوله درست میبود پس کمونیست های شوروی حالا حاکم افغانستان میبودند، اما افسوس که این مزدوران (مزدوران) هنوز هم از گذشته ها پند گرفته نتوانستند، و یا اینکه دالرها و مصالح شخصی چشمان آنها را کور و بی ضمیر ساخته است.
اما یک نقطه را باید برای عزیزان واضح کرد که آقای کرزی نظر به سر و صدای که از حلقات درونی ریاست جمهوری به مسامع میرسد در دورهء آینده باز ریس جمهوری انتخاب خواهد شد، و ایشان فعلا در صدد جمع آوری بعض شخصیتهای علمی و تجربه دار از جوانهای کم شهرت ولی وطنپرست و مخلص به دور خود است، و میخواهد که در حکومت آینده خود ازین چهره های نو استفاده کند. به نظر بنده آقای کرزی با در نظرداشت وضع فعلی افغانستان بهترین شخصیت است که جامعه افغانستان را از بهترین و واضحترین زاویه دیده میتواند. اگرچه خودم کرزی را شخصا چندان خوب نمیبینم!!!! ولی به واقعیت تلخ باید اعتراف کنیم.
10 جولای 2007, 14:29, توسط دشمن فاشیسم
برادر عزیز ! فکر میکنم خیلی از اوضاع کشور بیخبر افتاده ای. امروز نیازی به هموار ساختن راه پنجابی ها ازسوی ربانی ودیگران نیست زیرا انها قبلا امده اند و بصورت صدها مزدور وجاسوس در دستگاه دولت حضور دارند. فاشیستهای خود فروش و دیوانه قدرت راه انهارا گشوده وتلاش دارند تا در فرصت مناسب تمام قدرت را قبضه نموده و انتقام طالبهارا از مردم افغا نستان بخصوص مردمان شمال ومرکز کشور بگیرند .
10 جولای 2007, 14:42, توسط تریاکی
تراب خان برای شما کمی طول می کشد که معجزات دولت افغانستان را درک کنید. به تازگی دولت و پارلمان کشف کرده که از کانادا می شود به بازار مواد مخدر آمریکا به سادگی دست یافت. البته این طرح اصلا از قاچاقبران بوده که به دولت و پارلمان تسلیم شده است. اینک دولت وزیر قاچاق مواد مخدر را به تورنتو می فرستد که زمینه قاچاق آسانتر این مواد وطنی را به کمک دولت دوست کانادا به قاره ای آمریکا فراهم کند. البته در این مورد خبر زیادی در دست نیست.
10 جولای 2007, 21:20
دوست عزیز م.ی. وکیلی
اگر ما خوهان وحدت سرتا سری هستیم نباید از الفاظ رکیک در مقابل یکدیگر کار بگیریم. بلکه با حوصله مندی کامل نظریات همه را شنیده و با در نظر داشت عفت کلام تبصره های لازم نمائیم.
با عرض حرمت
نذیر
12 جولای 2007, 03:44, توسط م وکیلی
دوست عزیز نذیر جان
باید عفت کلام را کسی مد نظر داشته باشد که بداند
انان که در مقابل نام احمد شاه مسعود به عوض قهرمان ملی خاین ملی میتویسند چطور عفت کلام را مراعات میکنند
ببینید برادر مسعود یک قهرمان است زیرا وی هیچ گاه در مقابل امریک ، پاکستان ، ترورستان عربی و طالبان نما های اجیر شان سر تعظیم خم نکرد و همانند وزیر اکبر خان و میر مسجدی خان ایستاده گی نمود تا اینکه نا جوانمردانه ترور گردید ایا میشود به چنین شخص خاین گفت.
خواهشمندم برادران ما ممبعد در تحریر از الفاظ استفاده نکنند تا احساسات قومی را دامن بزند
29 جولای 2007, 04:38, توسط داکتر رامین
ابتدا سلام بی کران نثار همه هموطنانم!
من با برادر محترم نذیر موافق استم. ما باید فرهنگ تحمل را بین هم رشد دهیم. امکان ندارد که دو فرد دارای نظریات مشابه باشد. بگذارید تا همه نظریات خود را ارائه نمایند. از نظر من همین فرهنگ عدم تحمل در وطن ما با عث جنگ ها و بدبختی ها گردیده و کسانیکه به قدرت رسیده اند کوشش نموده اند تا نظریات خود را بالای دیگران تحمیل نمایند که در نتیجه با عث نارضایتی مردم ما شده است.
از تمام شما خواهش مینایم به عوض دشنام دادن اگر کدام ثبوت در مورد کدام جنایت کار دارید لطفاً آنرا ارائه کنید، مثلاً اکثراً شنیده میشود که مسعود خاین ملی میباشد. لطفاً شواهد را ارائه نمائید تا همه مطلع گردند. لطفاً بدون ثبوت دشنام ندهید.
با احترام
داکتر رامین
18 نوامبر 2007, 03:32, توسط نویسنده: احمد زبــیر حقجو
با عرض سلام خدمت آقای نستوه!
از خوانش نظریات تان خیلی ها خرسند شدم، که واقعاً آنچه مختصراً در مورد خـــرزی (به اصطلاح کرزی) گفته اید کلاً حقیقت دارد و هر عقل سلیم و هر قلب با احساس باید حقیقت پذیر باشد، خرزی نه تنها مصدر خدمت به این ملت و مملکت نشد بلکه بیشتر از پیش هم ملت و هم مملکت عزیز ما را به سوی قهقراو تباهی و فلاکت کشاند، و خود را با به گوش کردن حلقهُ غلامی بیگانگان و اجنبیان در راُس امریکا و انگلیس تسلیم آنان کرده و با کمال افتخار، سر بلندی و مباحات غلامی آنان را پذیرفت.
کرزی اصلاً شخص کار فهم، مدبر و مستعد نبوده و نیست، راستی هوتلی را چی به ریاست جمهوری، امروز مردم همه با نا امیدی و بیچارگی بیش از حد زیست میکنند، امنیت وجود ندارد، قیمت ها همه روزه بالا و بالا تر میرود، زمینهُ تحصیل اصلاً مساعد نیست، آیا همین را میشود خدمت جناب خـرزی نامید؟؟؟؟؟؟؟ اصلاً در طول تاریخ افغانستان شاهد چنین یک رژیم ناکار و بیهوده نبوده و تاریخ آن را به یاد ندارد، حتی طالب های وابسته به پاکستان هم بهتر از خرزی بود، امر ملا عمر کور در همه جا قابل تطبیق و پذیرش بود، امنیت خیلی ها خوب بود و امثال آن، البته این را صرف به عنوان مثال گفتم، اما خرزی با 40 بادار خارجی خود کدام خدمت اندک را برای این ملت بیچاره و مملکت ویرانه انجام داد؟؟؟ خرزی را امروز مردم به نام مداری، مکار، فریبکار و حیله گر میشناسند همه را فریب داده رای گرفت و خوشبختانه که خودم اصلاً از حق رای خود استفاده نکردم چون فهمیده بودم که بوش ملعون غلام بچهُ خود(خرزی) را میخواهد به قدرت برساند و رای دادن به دیگران فایده ندارد که چنین هم شد.
آقای گمنام که از خرزی دفاع نموده نمیدانم چه دلیلی داشته و دارد؟؟ اصلاً او هم مثل خرزی یک فرد سست عنصر، بزدل و ترسو بوده که حتی نام خود را هم نوشته نکرده..
موفق و سرفراز باشی نستوه عزیز و گرامی
3 نوامبر 2008, 03:19, توسط رحیم علیزی
به نظر من کرزی خیلی کارها کرده است شما ندیدین من از مردم می پرسم ایا کاری انجام نشده ایا کشور را مثل 7سال قبل می بینید ایاکشور همینگونه بود چشمانتان را باز کنید واقعیت را خوب ببنید هم پیمان شویم تا کشور ازادواباد شود دولت را تنها نگذاریم کلمه پشتون/تاجیک/ازبک/فارس را بکار نبریم کلمه افغانهارا به کار ببریم افغانها همه باهم باید با دولت همفکری کنیم تا با گذشت زمان به نتیجه برسیم
3 نوامبر 2008, 04:40, توسط رحیم علیزی
اقای احمدزبیر من نمی دانم چقدر سواد دارید نباید هر حرفی را بدون فکر به ان تایید کنید ایا می دانید تورم چیست که حتا کشورهای غرب دچار ان شده اند چه برسد به ملک ما یعنی افقانستان/؟؟؟؟؟ایا قیمت کالا را نسبت به درامدافقانستان تخمین زدین یانه؟؟؟؟ایا چند درصد ملت همکاری کردند؟؟؟ایا درامد داشته است؟؟ایا ما همکاری کردیم ؟؟؟یا فقط حرف زدیم ایا اقای کرزی را تنها نگذاشتیم شما انقدر حتا ادب ندارید که به فرد الیرتبه ان کلمه زشت راهی تکرار می کنید
4 نوامبر 2008, 02:19, توسط رحیم علیزهی
من با داکتر رامین موافقم با تشکر از نظرات سودمند داکتر رامین انشاا... که روزی همه ما به اشتباه فردی مان پی ببریم
10 جولای 2007, 09:38
سلام به همه !
چندی قبل که جاوید لودین بعد از آن همه پول خوری و معاشات گزاف، به کدام جرم کلانی گیر آمد و از ارگ ریاست جمهوری بیرون انداخته شد اعلام کرد که قصد ادامه تحصیل دارد و می رود پشت درس و مکتب. چند هفته بعد آقای سپنتا ( وزیر دانشمند ) اعلام کرد که جاوید لودین بحیث سفیر در ناروی مقرر شده است و حالی هم ای مریض را بعوض شفاخانه علی آباد بعنوان جنرال قونسل در کانادا روان میکنن !!!
پشت گپ نگردین که خوب ملکی داریم، یک ملانصر الدین در رأس قدرت است و دیگران سوء استفاده میکنند.
10 جولای 2007, 14:14, توسط پغمانی
احمد شاه خان: اگر تمام مردم مانند خودت بی شعور میبودند حتما کرزی را تایید میکردند اما چه میتوان کرد که در کشور هنوز ادمهای اند که این دلقک را با ان سیاست ها نوکر منشانه اش نابکار وجنایت کار میدانند.اگر کمی از عقلت کار میگرفتی میفهمیدی که کرزی هم طالب است وهم جهادی.اخر این که خودت بسیار ادم عامی وعقب مانده هستی واز رویداد های سیاسی کشورت اگاه نیستی دلیلی برای شایستگی کرزی نمیتواند باشد.
کرزی قاتلین مردم ونابود کنندگان هستی مادی ومعنوی کشور یعنی طالبان را تقویه وپشتیبانی کرده است.
این نا بکار به بهانه مخالغت با جنگ سالاران مقاومت دلیرانه مردم بر ضد طالبان اجیر واشغالگران پاکستان را میخواهد بی اعتبار کند .مقاومت که سبب افتخار ابدی برای مردم ما است.
10 جولای 2007, 22:20, توسط کبیری
خوب حالا اگر صرف برای اندک زمانی با در نظرداشت آنچه که دوستان از مستر حامد کرزی گفه آمدند، این را بپزیرم که کرزی شخص مطلوب برای اداره این کشور نیست، آیا میشود دوستان به نام یا لست از اشخاص عوضی یا التارنتیف که بتواند بجای کرزی اداره مملکت را در دست گیرند و قابل پزیرش عامه مردم این کشور باشد، ارائه نمایند؟ یا در اخیرین تحلیل آیا جواب به این سوال مختصر وجود دارد که
کرزی نه، پس کی؟؟
11 جولای 2007, 00:35, توسط jawed
sorry k font farsi nadarem.
ba salam
Ta Waqteka Mawon awal Karzay Ahmad Zia Masoud wa Mawoon Doomesh Karim Khalili bashad Hech kas Dewana nashoda k ba een Qatelin wa jenayatkaran bar posht yak Meez Benishenad. Anha chon Takhasos nadarand, dar bara har cheez ba Ertebat ya be Ertebat nazar medehand.
jawed
11 جولای 2007, 07:48, توسط بینام
دوست عزیز در موردی سوال که کرده بودید بجای کرزی که میتواند این مملکت را اداره کند جواب این است که اره هست افای احسان الله بیات.