تحلیلی بر نوشته ی سمیر ارغندیوال: تلفیق شوونیزم پشتون در فاشیزم تاجیک
نويسنده: احسان طاهری
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
نخست از همه، میخواهم از مدیران این پایگاه قدردانی نمایم. البته قدردانی برای نشر چنین گزارشهای خیلی پوچ و بی معنی. اگر حقیقت را پنهان نکنیم، دریافت مینماییم که چون آقای فاروق وردک یک آدم خیلی پرکار و وطن دوست میباشد، بعضی از وطنداران ما که این ظرفیت و پشتکار وطن دوستان و پاکان را تحمل کرده نمیتوانند چنین کارهای پوچ و بی مورد را از هر طریق که بتوانند به نشر میسپارند. ولی افسوس بر حال کسانیکه چنین توطیه های شوم را انجام میدهند.
در موارد این مقاله یاد شده، میخواهم به ترتیب نظر خویش را ارایه نمایم.
1. دستگیری آصف ننگ (فقط) سخنگوی وزیر دولت در امور پارلمانی کدام موضوع جاسوسی و ارتباط با ISI نبوده بلکه دشمنان وطن، صلح و امنیت کشور و مردم، اینچنین پروپاگندهای بی معنی را از هر راه که بتوانند دامن میزنند. موضوع ننگ به گفته شما، دستگیری موصوف، فقط و فقط برای این بوده که در شماره هشتم مجله "د امن جرگه" یک مقاله خلاف پالیسی دولت به نظر رسیده و هیچ ارتباط به موضوع ISI و گزارشدهی به آن ندارد و اگر میداشت آصف ننگ تلاش زیاد در رابطه به تدویر جرگه امن بین افغانستان و پاکستان را نمیکرد. وی میتوانست که از طریق دیگری جرگه امن را که قرار است در ماه آگست میلادی (2007) بین افغانستان و پاکستان برگزار گردد، تخریب کند نه اینکه تیشه به ریشه خود بزند که اینطور نبود. باید یاد آور شوم که آقای ننگ یک شخص خیلی پاک، با سواد و معتبر میباشد.
2. در بخش جاسوس، جاسوس را میشناسد نویسنده ی این مقاله چنین یاد آور شده اند که گویا آقای فاروق وردک یکی از سرسپردگان و اجیرشد گان سازمان استخباراتی پاکستان بوده و به گونه مثال (نویسنده) دستگیری آصف ننگ به جرم جاسوسی به پاکستان را به نشر رسانده که گفته های خود را خواسته تا با سند ارایه نماید مگر، افسوس و هزار افسوس که دوست عزیز مان به پس کوچه های ژورنالیزم هم قدم نگذاشته و به گفته شاعری که میگوید:
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی این ره که تو میروی به ترکستان است
دوستان ژورنالیست هر خبر و گزارش را که میخواهند نشر کنند باید در آن مورد از منابع واسق و معتبر که بعداً باعث خجالتی نگردد، اسناد در دست داشته باشند و در گزارش خویش نگویند که به گفته این و آن و یا اسناد که در آینده در دست مان میرسد و غیره... یعنی باید evidence قوی داشته باشند که در این مورد ندارند. چون آقای وردک همیش بر خلاف پاکستان و پالیسی آنکشور در قبال کشورش ایستادگی نموده و دفاع از وطن را یک وجیبه ی ایمانی و وجدانی خود میداند. این استواری و دفاع توسط موصوف نه تنها بر خلاف پاکستان بوده بلکه بر خلاف همه کشورهای همسایه و منطقه که میخواهند افغانستان امروزی را دوباره به افغانستان دیروزی مبدل سازند، بوده است. موصوف یکی از سرسختترین مدافعین حقوق مردم افغان چه در داخل و چه در خارج میباشند، بوده و همیش در فکر آبادانی و بهتر سازی زندگی مردم مظلوم وطن، بیشتر از پیش، میکوشد. فعلاً، اگر تو، من و دیگران حقیقت را پنهان ننماییم میدانیم که کسانیکه اینچنین مقالات را در این زمان به نشر میرسانند خود شاید از اعضای سازمانهای استخباراتی بیگانگان باشند و یا هم دشمنان سرسخت آبادی و امنیت وطن.
3. جناب سمیر جان ارغندیوال میشود توضیح بدهید که شما عضویت کدام حزب را بدوش دارید؟ و اگر داشته باشید شاید دفاع کنید. آیا عضویت در احزاب داخلی وطن نمایانگر ارتباط با ISI است؟ و اگر باشد، اکثر مردم ما عضویت آن شبکه را دارا میباشند که شما کاملاً در اشتباه بسر میبرید. آقای وردک عضویت هیچ حزب را دارا نبوده و هم مثل یک مجاهد در دور جهاد شانه به شانه مجاهدین دیگر وظیفه ایمانی خود را که کمک صحی (دکتوری) به قربانیان و زخمیهای سنگرهای اکثر نقاط افغانستان بوده، نموده است. و آقای وردک منحیث وزیر دولت در امور پارلمانی با آقای قانونی که موصوف نیز یک شخص دانشمند و پرکار میباشد، ارتباط رسمی دارد.
4. فاروق وردک یکی از اعضای ارشد حکومت فعلی بوده و سمت ریاست عمومی اداره امور و دارالانشای شورای وزیران را بدوش دارد. و معاش از یک ارگان را که آن هم اداره امور است، میگیرد و بس. موصوف این احساس را دارد که یک پول هم باید ضایع نگردد. و تشکر از این که شما هم چنین احساس را دارید.
5. آقای وردک همیش کوشش مینماید تا سیستم حکومتی را تا اندازه توان بهتر از گذشته و امروز بسازد و هم هیچگاهی بر ضد منافع دولت و مردم خود کار و صحبت ننموده است و کسی را که در بر ضد منافع دولت و ملت کار نماید دریافت کند، با تمام توان که دارد در مقابلش ایستادگی مینماید تا باشد که منافع ملت و دولت صدمه و ضرر نبیند. چون آقای وردک یک شخص مسلمان و با دیانت است، وقت هم به دسیسه سازی و توطیه بافی ندارد و هیچگاهی در این موارد پوچ دسیسه سازی و توطیه بافی وقت پر ارزش خود را که صرف بهتر شدن زنده گی ملت اش میباشد، ضایع نمینماید. و این کار، کار کسانی است که به نسبت داشتن غرض و مرض داخلی و خارجی و یا هم بغض و کینه قومی و ملیتی، تحمل قبول اینگونه شخصیت ها را ندارد.
6. حقوق بشر که الان همه ی ما و شما از آن سخن به زبان میآوریم یکی از فرایض است که دین مبین اسلام به آن امر میکند. وقتیکه ارشادهای را دین مقدس اسلام در مورد احترام و ارج گزاری به حقوق بشر مینماید پس، مسلمان خود بایست این را فکر نماید که به آن ارج بگذارد. آقای وردک به این مورد هیچ ارتباطی ندارد و شما هم چنین چیز های را بدون داشتن سند به نشر میسپارید تا مردم مظلوم و بیچاره ما را به بیراهه رهنمایی کنید که بیشک مردم ما این تهمتهای هیچ و پوچ را به قول معروف یک توت هم ارزش نمیدهند.
عزیزان، توصیه مینمایم تا لطفاً وقت گرانبهای خود را در این گزارشهای بی معنی و بی ارزش صرف ننموده و کوشش نمایید تا شما و دیگر عزیزان تان برای آبادانی و آرامی وطن خود بکوشید. یعنی خود را توسط فرهنگ همزیستی و همگامی بیاموزانید تا باشد که نمونه های برای دیگران و آیندگان وطن باشیم. آخر کلام اینکه، لطفاً از این چنین سخنهای که کورکورانه نوشته میشود و بدون کدام سند ارایه میگردد، خود داری ورزیده با هم دست دوستی و برادری بدهیم تا بتوانیم وطن خود را آباد، آزاد و آرام نگهداریم.
با سپاس فراوان و تشکر از صرف چند دقیقه وقت گرانبهای تان در خواندن این نظر،
خداوند یار و یاورتان باد
پيامها
9 جولای 2007, 19:46, توسط کابلی
سلام خدمت آقای احسان طاهری!
تشکر میکنم ازگزارش وتوصیف جناب وردک وسایر همکاران تان وای کاش این توصیف را شخص دیگر غیر ازشما مینوشت، راستی من شمارا میشناسم جناب شما دستیار فاروق وردک استید، پس سایر هموطنان را اجازه بدهید دراین باره چیزی بگویند. ما هموطنان خودرا میشناسیم ضرورت به توصیف بی جا آمرین تان نداریم.
10 جولای 2007, 07:00, توسط پرتو
در وطن خود چاکر بیگانه پرور زیاد داشتیم ولی کم کم میبینیم که چاکر چاکر هم یافت میشوند که آقای طاهری یکتن از اینان است. فاروق وردک و ننگ مرداری پاکستان را میلیسند و آقای طاهری مرداری ایندو را!!
این آقای ننگ که هرچند گاهی در پرده تلویزیونها ظاهر میشد، به معنی واقعی کلمه لکه ننگ افغانستان است و در مصاحبه های پوک و مسخره و دشمن پسندش همیشه خواسته بر کثافت هایی که در کشور وجود دارند چونی پاشی کند.
معمولا وقتی تاریخ کشور های دیگر را مرور کنی میبینی که در شرایط مشابه افغانستان وقتی کشور دچار فاجعه میباشد و مردمش در ماتم بسرمیبرند از میان روشنفکران انسانهای مبارز و بزرگی ظهور کرده اند که خشم و عصیان مردم را سمت و سو داده در راه براندازی بساط استبداد و خرافات و جهل مبارزه کرده اند، اما جای خیلی تاسف است که در افغانستان بخت برگشته ما امروز چنین نیست و بدترین، بیقلب ترین، چاپلوس ترین، مرتجع ترین، بزدل ترین، مزدبگیر ترین، خنثی ترین و .... انسانها از بین روشنفکران ما برخاسته اند. همین اکنون اگر از جانبی طالب و جهادی و جمعیتی و وحدتی و خلقی و پرچمی و شورای نظاری و حرکتی و سیافی و سایر سگ و سگور دست بدست هم داده اتحاد نامقدس را علیه مردم ما ساخته اند، اما مشتی از روشنفکران شرفباخته برایشان دنبور زده مثل سگان دور این اراذل پارس میدهند و بو میشکند و هم و غم شانرا این میسازد که به مقام و منزلتی برسند ولو به قیمت لیسیدن خون بیگناهان از شمشیر ستمکاران و جنایتکاران باشد.
روشنفکرانی که باید پیشاهنگ مبارزه علیه این وضعیت میبودند، به پیشاهنگان ارتجاع مبدل گشته اند و آنانی که وجدان بیدار دارند به هر نحوی زیر فشار قرار میگیرند که از میدان بدر گردند.
9 جولای 2007, 19:56, توسط کابلی
سلام خدمت آقای احسان طاهری!
تشکر میکنم ازگزارش وتوصیف جناب وردک وسایر همکاران تان وای کاش این توصیف را شخص دیگر غیر ازشما مینوشت، راستی من شما را میشناسم جناب شما دستیار فاروق وردک استید، پس سایر هموطنان را اجازه بدهید دراین باره چیزی بگویند. ما هموطنان خودرا میشناسیم ضرورت به توصیف بی جا آمرین تان نداریم.
9 جولای 2007, 21:17, توسط مخلص تان افغانی
من با سخنان نویسنده کاملاً موافق هستم ، هیچ شخصی را نمیتوان بدون مدرک نام بد ساخت و یا او را متهم به جاسوسی کرد. من خودم شخصاً آقای وردک را نمیشناسم ولی هیچ گاهی بدون سند نمیتوانم قبول کنم که فلان فلان جاسوس است.و در عین حال هستند اشخاص که دست شان به خون ملت آلوده است و فعلاً در پست های بلند دولت ایفای وظیفه میکنند و یا به نام شهید یا قهرمان مسمی شده اند باید آنها دستگیر شونده و محاکمه گردند.
9 جولای 2007, 21:18, توسط ناصر پویا
آقای احسان طاهری!
آقای فاروق وردک رهبر شما داکتر حیوانات است. چگونه می تواند به مجاهدین کمک کرده باشد؟؟!!
آیا فاروق وردک مجاهدین را حیوانات فکر کرده تداوی شان می نموده است؟!!!!!!
10 جولای 2007, 11:11
Nosh Janet Hamintor Jawab Hai Kobenda Badayed
11 جولای 2007, 03:08
This is absolutely wrong. My father (who is a pharmacist) worked under the supervision of Dr. Waradak during the Jihad time and confirms that He is a great Mujahid and served the nation during the Jihad time.
9 جولای 2007, 22:27
طاهر عزیز!
این قدر چاپلوسی نکن معاشت را فکر نکنم که بلند کند، شما و همقماشان شما با چنین نوشته های متملقانه تان ما را مجبور میسازید که بسیار زشت برایتان جواب بدهیم.
یک بار سر در گریبان کن و به وطن فکر کن نه به جیب خود و فاروق وردگ. این وطن را تباه کردید همین قدر جفا بس است.
9 جولای 2007, 22:40, توسط پامیر
جناب آقای طاهری سلام
به گفته دوستان شما را همه می شناسند که دستیار آقای وردک هستید.ای کاش این نوشته را نمی کردید و جناب وردک شما را از نوشتنش بر حذر می داشتند تا هم سکوت آقای وردک یک مقداری بزرگمنشانه به نظر می آمد و از جانب دیگر با تعریف های کودکان و سربازاری که شما از وی کرده اید، بیشتر تیشه به ریشه آن جناب زده اید.
بگذار یک حقیقت را بگویم و آن اینکه اگر فاروق وردک هم چنانکه در دیگر عرصه های حکومتی تمام دوستان، اعضای خانواده و پشتون های خود را جای داد ای کاش چندتا از این نویسنده گان پشتون را نیز در کنار خود می داشت، تا امروز بخاطر دفاع از خودش به نام گمنامی چون احسان طاهری متوسل نمی شد.
9 جولای 2007, 23:00
واه واه نام خدا. طاهری صاحب خوب تول میکنی، ای ترازو را از کجا کدی :-)
9 جولای 2007, 23:14
طاهری صاحب لطفاً به این سوالات جواب بدهید:
1) اگر موضوع جاسوسی نبود پس به اساس کدام قانون آصف ننگ از دو هفته به این طرف توسط امنیت ملی در بازداشت قرار دارد؟
2) ایا وظیفه امنیت ملی جلوگیری از تخلف از پالیسی "نشراتی" اداره امور است که آن اداره سخنگوی تانرا در بازداشت دارد؟
3) در صورتیکه جرم آصف ننگ به اندازه "تخلف از پالیسی" سبک باشد آیا این نمایانگر بی غیرتی تیم تان برهبری جناب وردک نیست که یک کارمند تانرا بدست امنیت ملی دادید و شما بجای دفاع ار موصوف، خوشخدمتی و بوت پاکی فاروق وردک را میکنید؟
لطفاًهمه را مانند تیم و رهبر تان احمق فکر نکنید که به استدلال طفلانه تان گوش دهند.
په درناوی،
9 جولای 2007, 23:10, توسط عبدالله
این نوشته ارزش ارائه نقد و نظر را ندارد . بنده خدا خیلی پرت است . مثل اینکه تازه از خواب بیدار شده است .
9 جولای 2007, 23:50, توسط تراب
سلام به همه .متاسفانه كه هركدام از نويسندگان مادر مقالات شان ازكوتاهي نظر كارگرفته ومنافع شخصي خود را برمنافع ملي ترجيح ميدهند بياييد يكبار سرخود را به گريبان خود گذاشته با وجدان صادق تفكر كنيم كه براي اين وطن بيچاره چي كرده ايم از ردوبد گفتنها و دشنامها و تملقها به امرين چيزي جور نخواهد شد ودور ني نزديك از امر عمومي خبري نشر شد كه گويا وزير قاچاق مواد مخدره تكليف مريضي دارد و استعفا داده و جناب مشر كلان مملكت به خاطر خدمات شايان وزير صاحب درقاچاق مواد مخدر به نفع قاچاقبران بزرگ وطن ايشان را چون مريض بودند بحيث جنرل قنسل در تورنتوي كانادا مقرر نموده است ؟واي بر چنين ريس جمهوري كه صرف بخاطر دوستي ورفاقت خود يك شخص مريض را نماينده خوددريك كشور بزرگ دنيا مقرر نموده و واي برچنيين مملكتي كه در ان حتي يك شخص صحتمند يافت نميشود كه از ان نمايندگي كند هزاران افسوس به حال اين كشور بيچاره ؟!سوال اينجاست كه اگر جناب وزير مريض است ونميتواند كار كند وتوان كار راندارد چگونه ممكن است در وظيفه بعدي خود موفق شود وكاري كرده بتواند واقعا جاي تاسف ودرد است كه با بيشرمي تمام چنين خبري يعني مقرري يك مريض بحيث جنل قنسل افغانستان در كانادا از طريق وسايل اطلاعات جمعي نشرگرديد حداقل فكر نكردند كه همين مهمان هاي خارجي شان چي خواهند گفت سر داخلي ها خو اصلا ري نميزنند..... اميدوارم در مورد نظريات تانرا لطف كرده برادر كوچك تانرا مستفيد سازيد بااحترام تراب از كابل
10 جولای 2007, 09:26, توسط حامد
سلام به همه !
من با نظر تراب جان موافق هستم.
چندی قبل که جاوید لودین بعد از آن همه پول خوری و معاشات گزاف، به کدام جرم کلانی گیر آمد و از ارگ ریاست جمهوری بیرون انداخته شد اعلام کرد که قصد ادامه تحصیل دارد و می رود پشت درس و مکتب. چند هفته بعد آقای سپنتا اعلام کرد که جاوید لودین بحیث سفیر در ناروی مقرر شده است !!! و حالی هم ای مریض را بعوض علی آباد بعنوان جنرال قونسل در کانادا روان میکنن !!!
پشت گپ نگرد تراب جان که خوب ملکی داریم، یک ملانصر الدین در رأس قدرت است و دیگران سوء استفاده میکنند.
9 جولای 2007, 23:53, توسط هاشمی از کابل
سلام احسان جان !
تشکر از اینکه از حق دفاع کردی وانرا بسیار واضح ومناسب حالش بیان نمودی وبگذار دشمنان این سرزمین طوراحمقانه ودیوانه وار در جستجو اتهماتات وقبر کنی وتیشه زدن در پای خود ومردم شریف باشند انهم بدون کدام مدرک وارایه کدام اسناد ولو هر چند ضعیف هم بوده باشد (که واقعاندارند ) باشدوان شاالله که روزی شاهد خجالتی وسر افگنی شان در مقابل مردم مسلمان افغانسان بمثل یک شیطان باشیم والسلام
10 جولای 2007, 04:10, توسط م وکیلی
جناب اقای طاهری بگذارید تا در باره همچو اشخاص دیگران نظر بدهند هیچ کس نمی گوید دوغ من ترش است.
و تشویش نکنید هر چه در دیگ است در کاسه میاید
و خواهش من ار همه هموطنان عزیز این است که بیایید حقیقت گو با شیم و منافع ملی را قربان منافع شخصی نکنیم
10 جولای 2007, 05:51, توسط انصاری
دوست عزیز اقای طاهری،
پس از عرض سلام من میخواهم بگویم که ای کاش اقای وردک به پاکی نوشته های شما فکر میکرد. من احساس تان را تقدیر میکنم وآرزو دارم که آقای وردک نوشته های شما را بخواند وگاهی در زندگی اش تصور کند که میتواند شخص خوبی باشد. اما من مختصرا" خدمت شما عرض میکنم که اقای فاروق وردک یک جوان احساساتی با تمایلات شدید وغیر عقلایی پشتونی است که شماری زیادی از جوانان پشتون را تنها به علت پشتون بودنشنا نه به علت شایستگی شان بدور خود ودر دفاتر ارگ ریاست جمهوری جمع کرده وحیاتی ترین تصامیم کشور را اتخاذ میکند. من میخواهم اضافه کنم که انتقاد من متوجه آقای وردک نیست چه ما فاشیست های مانند وی در کشور فراوان داریم انتقاد من متوجه رئیس جمهور است که با انتصاب وی وافراد مشابه وی تجربه ناکام گذشته را تکرار ومتاسفانه کشور را یک بار دیگر به قهقرا وتاریکی رهنمایی میکند. دوست عزیز شاید شما وظیفه نوشتن این موضوعات را داشتید وشاید خودتان که احتمالا" خیلی نزدیک به آقای وردک هستید با نوشته هایتان زیاد موافق نباشید.
انصاری
10 جولای 2007, 20:19, توسط به وسیله مخلص تان افغانی
آقای انصاری شما چه برتری از فاورق وردک یا رئیس جمهور کشور دارید که بالای او انتقاد میگیرد، از نوشته های شما هویدا است که عمر تانرا در تعصب و تفرقه افگنی گذشتانده اید. شما و امثال شما هیچ گاهی به درد ملت افغانستان نخورده و نه خواهند خورد. لطفاً بعد از اینکه چیزی مینوسید نام از شخص ببرید نه از قوم
سرلور ده وی افغانستان
دا مو د بابا وطن
دا مو د دادا وطن
دا وطن را باندی گران دی
دا افغانستان
18 جولای 2007, 03:14, توسط رامین
آقای انطاری:
لطفاً نام لسان، قوم و مذهب را در نوشته های تان جای ندهید. از آنجائیکه من فاروق وردک را میشناسم موصوف هیچگونه تعصب لسانی و قومی ندارد. موصوف اداره امور را از حالت فروپاشی و بی نظمی بیرون نمود. آیا پشتونها حق اشتراک در حکومت را ندارند؟ آیا ایشان اکثریت نیستند؟
از آنجائیکه بنده معلومات دارد، پشتون ها نسبت به سائر اقوام با تکنالوژی جدید آشنائی دارند و کسی که لیاقت پیشبرد کاری داشته باشد، باید به کار گماشته شود.
با احترام
داکتر ر. ت.
10 جولای 2007, 11:04
I am so Sorry for that you defend from those who only see the afghanistan from Financial viwe.
Mr. Wardak and his Dog NAANG is not looking for the anything else only Money and trying find wayas to get money from any where!!!!!
Faroogh wardak is the man that making propse the project and get soon approval and he him self implement project the financial profit goes directly to his pocket and
10 جولای 2007, 11:31, توسط TI
You are somehow right, because you do not know anything about your country or even if you know about yourself, then you think that you made a mistake. If you do so to find a time to think about yourself, you will find out that when a person gets popular for his outstanding works and duties he/she does for his country, you will definitely beleive in reality.
This means that as per my undrestanding and knowldege of being in Afghanistan and monitoring the work of the government as an Afghan citizen, I see that few people and specially Farooq Wardak who is a man of his country, works and tries to find out solutions for the problems his Afghan citizens face. I am an Uzbek but I really like Farooq Wardak not because of being powerful but because of his wonderful actions and useful consideration for his country.
He is the man I proud of him and I wish him all the best. And for you Mr, Think carefully and then put your mind-created decision on the table for discussion, Okay.
I wish you all the best and please try to see Afghanistan and the World with two eyes not one.
10 جولای 2007, 12:15, توسط سیس
ادم مانند طاهری با چشم بستن بر اقدامات فاشیستی فاروق وردک میتواند نماد یک ادم خود باخته وبی تمیز باشد که فهمی در حد یک کودک زیر هفت ساله ندارد.
چنین ادم های همیشه نقش یک دستمال را بازی میکنند وحتی به وجدان خود خیانت میکنند.
او دو پا !اگر اقدامات فاشیستی وردک را برشمارم ونشان دهم که غیر پشتون ها چه زیانهای بزرگی از سیاستهای اوغانملتی این رژیم وقاشیستهای چون وردک واحدی و... دیده اند باز از مردم پوزش میخواهی وتوبه میکنی که دیگر از مداحی فاشیستکها دست بر میداری !
او ادم تخلیل گر!! اگر برایت شاهد اوردم واو شهادت داد که همین وردک تو وجود مردمان غیر پشتون رادرافغانستان در حضور ابراهیمی نماینده ملل متحد انکار کرده است باز قول میتی که دیگر جاهلانه فاشیستکها را ستایش نکنی!
همین فاروق وردک بود که قانون اساسی را تحریف کرد ودران موادی را گنجاند که مردمان عیر پشتون را از حقوق شان محروم ساخت.از این بدتر هم امکان دارد!!
تو ادم بی سواد فاروق وردک را که یک کمپودر است علامه میدانی واین قدر شعور نداری که بدانی اورا همین خصوصیات ودیدگاه های ضدملی وقومگرایانه اش به این دربار رسانده است!
دربار این رژیم فاشیستی مداحانی زیادی دارد که سعی در پوشاندن اقدامات سرا پا فاشیستی ان دارند.
10 جولای 2007, 14:51, توسط دشمن فاشیسم
واه/ واه ! چی تحلیل دانشمندانه ای ! من از سوی شما خجالت کشیدم!
13 جولای 2007, 13:16, توسط وطنیار
عزیزم دشمن فاشیسم. خیلی خوشوقتم که شما را دشمن فاشیسم یافتم اما این را بدانید که مشکل کنونی وطن ازاستعمال این القاب بالا تر است مشکل را صهینونیزم بین المللی به ابتکار امریکای جنایتکار همراه با چهارنفر عناصر مزدوز که ازچندین سال بدین سو درمکتب صهیونیزم بین المللی که دربیروت بود درس خوانده اند وحالا میخواهند بخاطر ادای وظایف سپرده شده ازجانب باداران شان سکان این سرزمین را ازپشتون گرفته تا تاجک اوزبک وهزاره غلام ابدی کشورهای استیلاگر ومتجاوز خارجی ایکه تحت نام مبارزه باتروزیسم کشور را اشغال کرده اند در آورند و همه تاریخ فرهنک دین وارزش های تاریخی مادی ومعنوی این ملک را بپای خوکان بادار خودشان بریزند واین ملت را ازاصلش جدا سازند. درچنیین اوضاع واحوال آشفته مسوولیت شما قلم بدستان محترم بازی کردن باکلمات نبوده بلکه ایمانا ووجدانا خویشتن رامسوول ساخته برای رهایی این ملت تحت اشغال ازهیچ نوع روشنگری اذهان ملت دریغ نورزید.موجودیت وضع اسفبارکنونی اقتضای ظهور یک رهبر صادق وکریسماتیک مانند امام خمینی رامیکند که با آمدنش به ایران بارو بساط نظام بی خاصیت وکهنه چند صدساله ایران را برای همیش برچید آزادی عزت وسرفرازی را به ملت خویش به ارمغان آورده ودرنهایت خیلی باافتخار این دنیا راوداع گفت. حال برما وشما انسانهای روش ضمیر این سرزمین است که باالهام از عملکرد همه مبارزان وپیشوایان راه آزادی خویشتن را آماده نموده وبرای برچیدن این نظام فاسد بی خاصیت ومزدور کرزی ودارو دسته اش همچو اسپنتاها احمدزی ها واحدی های فاشیست که ترویج کننده گان فرهنگ غلامی وبی دینی درین خطه مرد خیزند بپا خاسته وچهره های این چاکران را هرچه بیشتر بمردم ونسل های این سرزمین افشا نماییم امیدواریم که همه ماوشما اختلافات گروهی تنظیمی سیلیقه یی قومی و نژادی خویش را کنار گذاشته محض به خاطر خدا و آزادسازی کشورمان از دست استعمارگران جدید عصر در رأس آن شیطان بزرگ امریکا ازهیچ نوع تلاش دریغ نورزیم. به امید آنروزیکه رهبر بیابیم که همچو حضرت آیه الله خمینی تو دهن این دولت مزدور بزند همان طوریکه آن بزرگوار بعد از بازگشتش از فرانسه درعهد حکومت بختیار بملت ایران گفت که من تو دهن این دولت میزنم من دولت تعین میکنم من به پشتیبانی این ملت ومردم دولت تعین میکنم. وهمان بود که وعده خویش را عملی ساخت. ماو شما نیز عین همان مسوولیت را داریم که تو دهن این نوکران متجاوزین بزنیم وهرکدام این ها دوباره به همان کشورهای شان بفرستیم که از آنجاها بر ماتحمیل گردیده اند
11 جولای 2007, 03:00
کمیته دفاع از کامران میرهزار
آنلاین : کمیته دفاع از کامران میرهزار
14 جولای 2007, 12:28, توسط shapour from holland
there is no prove agaist wardak that he is faschist.
those who use these words are self faschists.
but they are from non pashtoon side faschism.
what has farouq wardak done preciesly to blame him as faschist?
faschists exist on both sides i mean pashtoon side and non pashtoon side.but i see that non pashoon side are becoming more and more fAschist than pashtoon side
i dont like both sides
bye
18 جولای 2007, 01:29
جون احسان جان طاهری در رکاب جناب آقای وردک مشغول کار هستند، مبرهن است که به پاک دامنی ایشان بپردازند. منحیث یک جوان( احسان جان طاهری)نه باید به این اندازه در باری بود. نگران نه باش مشت هاباز خواهد شد و چهرها عریان....
18 جولای 2007, 22:03, توسط دوستدار آزادي اسلامي
شنيده بودم كه كابل پرس سانسور نميكند، وهم شنيده ام كه آقاي احسان طاهري مقاله را با عكس خود فرستاده بود مگر سانسور شد.
يعني به جاي آنكه عكس آقاي طاهري نشان داده شود عكس آقاي وردك جابجا گرديده و اگر اين سانسور عكسي نباشد، پس چرا عكس احسان طاهري چاپ نشده و بجايش عكس اقاي وردك به چاپ رسيده است.
براي ديدن مقاله با عكس نويسنده كه بدون سانسور ميباشد، به سايت جاويدان مراجعه كنيد.
همين براي كابل پرس بس است اگر بداند كه سانسور كردن در عكسها هم شخص را مجرم ميسازد.
موفق باشيد.
آنلاین : نقدي بر نوشته ي سمير ارغنديوال...