این هم عنعنه است؟
در برخی موارد وقتی از تحجر و رسوم غیر انسانی در افغانستان انتقاد می شود، پاسخ می دهند عنعنه است و نباید به عنعنات توهین شود. در افغانستان وقتی خشونت انسان ها علیه یکدیگر بس نباشد، به جان حیوانات می افتند.
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
عکس از اسوشیتد پرس
پيامها
11 دسامبر 2009, 11:14, توسط khan
دوستان
والی ننگرهار در این میان نیست
این مرد قندهاری حتما از دوستان پدر گل اغا شیر زی است
11 دسامبر 2009, 11:41, توسط اصیل کابلی
شما نوکران پنهان و آشکار پنجابی های کثیف پاکستانی زیر نامهای خان، مزاری و غیره و غیره خیلی به سادگی شناخته میشوید. زیرا شما بدستور باداران پنجابی تان در هر پیام فقط مسله قومی را مطرح میکنید زیرا شما میدانید که یگانه راه که افغانستان را میتوان خراب کرد دامن زدن به مسایل قومی است که پنجابی های کثیف و بویناک پاکستانی از ایجادگران شان یعنی انگریز های خون آشام یاد گرفته اند.
و اما عکس های فوق یاد آور جنگ های گلب الدین و احمق شاه مسعود در کابل است.
11 دسامبر 2009, 13:14, توسط مزاری
بگیرش که نگیره .
12 دسامبر 2009, 11:41, توسط khan
اصیل نا اصیل که ریشه در کوه های سلیمان داری تو کجا و کابل وکابلشاهان کجا..
از ابتدا معلوم بود که ساکن شده کابل هستی. تو پشتون غلجایی هستی!
از نوشته های یکطرفته و قصاوت کردن هایت پشتونی ات چون روز روشن است ... زمانیکه از کسی در باره اعمال و کردار غیر انسانی و غیر اسلامی اوغان بخوانی فشار ات به انتها درجه بالا میرود .
بگفته هزاره ها باسواد وبیسواد تان یک قسم فکر میکنند نویسنده و شاعر وسیاستمدار تان همه یک نظر را دارند اخوانی خلقی وپرچمی امینی صیافی ....تان حزب اصلی اش همان افغانملت است.
اگر به پاورقی یا دشنامنامه مضمون -ملالی جویا تان نگاه بکنیم در همان خط جبیب اله رفع و شکریه بارکزی و سلیمان لایق و .......دیگرانت سیر میکنی.
مثلا گفتن دزدان شمالی - دوهم سقاوی- در سرویس های ملی ...- غلام بچه - لهجه زشت..- کوهستانی ها - جاهلان - تلخان خور ...- سنگ فروشان ....
*اما از جنگل فروشان کنر وپکتیا...از خاک فروشان دیروز و امروز .از قاچاقبران انسان و مخدر و اثار باستانی وتاریخی از هیروین و تریاک فروشان...چیزی نمینویسی.
* از دزدان هوتخیل از قصه راه وخرشان - از پوچاق خربوزه خوران جشن ها - از اسپندی ها ی ان زمان ها از موش خرما جنگ دادن ها از جوگی ها وخون گرفتن ها از مسلی ها تغارو شگورودایره فروشاناز مداری ها از صحنه یی های جلال اباد, کندهار , لب جوی هلمند,کوچه ناحیه دو کندهار, چرخ اولش بنام توست , از دوهلکی بابا ,از میتر لام بابا , از زیارت کنچنی, از زیارت بابای ولی چرسی در کندهار ...تان یادنمیکنید.
*اصیل زاده جان- من کلمه خان را در یکی از نوشته هایم درست حسابی با ذکر ماخذ های دانشمندان و حبیبی صاحب از سران قبیله ذکر کردم که کلمه خان از قول دوست و دشمن کلمه فارسی است و ودر بین اقوام شمال کشور ما رایج واهسته اهسته سرا سری شده وحالا بدست قبایل کوه های سلیمان اسیر شده میشه کتاب های غبار صاحب ودیگران وحتا کتاب حبیبی را بخوانیدتا خان برات مفهوم شود .
مرا بخاطر اسمم به پاکستان مرتبط کرده یی از قضا به فضل خالق یکتا راکت های صیاف گلبدین مزاری و مسعود و وهابی ها پنجابی ها را قبول کردام اما رفتن به پاکستان و ایران را نه.
من دنباله رو پرچم هستم اما اندیشه مستقل واشکار خودم را در رابطه به قبایل اشغاگر ,گم شده وپاشان شده توسط بخت نصر را نیز دارم تا زمانیکه قبایل انسان نشده ومسلمان نشده و براه انسانیت و قانون زمینی و اسمانی مستقیم نشود این دشمنی ادامه خواهد داشت...
* اما سگ جنگی این هنر هشتم و نهم میراث انگریز ها در شبه قاره هست انگریزها در اوقات فراعت وتفریحی شان در هندوستان به رسم انگلستان به سگ جنگی و مرغ جنگی میپرداختن این سنت شان سراسری شد به قبایل نیز سرایت کرد اما اقوام هندی گلیم انرا جمع و از انسان ازاری وحیوان ازاری دست کشیدن ولی قبایل کجا رها کردن کجا!!!!به اطمینان قوی گفته میتوانم که مرکز ثقل سگ بازی ومرغ بازی و بودنه بازی.... قندهار است حاجی صاحب لطیف قوماندان مجاهدین مربوط به پیر گیلانی پدر والی جلال اباد یکی از بزرگان و پیشکسوتان این هنر بودندودر این راه زحمات قابل توجه یی را متقبل شده اند- از کندهاری ها پرس وپال بفرمایید.
اما فارسیزبانان و دیگران عقیده دارند - در خانه که سگ است ملایکه گذر اش بدانجا نمی افتد باز هم سگ چون هست کرده خداوند است اب و دانه باید برایش داده شود اما خود وخانه خود را بواسطه ان نباید محافظت کرد خالق یکتا نگهبان است نه سگ ولی این قبایل هستند که خود و خانه خود را توسط سگ نگاه میکنند و بالای مهمان سگ را رها میکنند(شب ها نزدیک کوته مهمان سگ را از کوته اش رها میکنند)مهمانخانه را هم کوته میگوید سگ خانه را هم و هر دو دم درواز قرار دارند ....
اگر در نوشته هایم قبیله واعمال شانرا انتقاد میکنم علت دارد که بدان باید توجه شود .
تو که گویا کابلی هستی به نظر من مدافع اعمال زشت قبیله.
به باز سازی وسرک های کابل قصر دارالامان ..چهلستون ... ببین کابل را با ننگرهار کنر کندهار ووووو مقایسه کن و باز قضاوت ایا باز سازی قصر های یاد شده مهم است یا قبر های نادر و ظاهر وتیمور شاه واحمدشاه اولمیر...این مهم بود یا چند مکتب براه اطفال که زیر برف وباران و افتاب سوزان در هوا ازاد درس میخوانند - کلینک صحی و ولادی ونسایی در نقاط دور افتاده خوب بود یا این مقبره و زیارت بازی ها.
ایا چشم داری تلویزیون ها را میبینی یا نه؟؟ باز سازی در هرات و بلخ تند است یا در ننگرهار و کندهار حتا هلمند وووو؟؟
ایا خبری را تا حال دیده یی که در مورد باز سازی بدخشان سمنگان بامیان و دایکندی وووو باشد ؟؟
ایا کدام مکتب شفاخانه برای اهل هنود و سک های مظلوم ما درست شده ؟؟
در یک ولایت به یکبارگی 60 مکتب اعمار میشود در ولایتی دیگر سنگ تهداب دوتا هم گذاشته نمی شود گذاشته نمی شود ایا این دشمنی و کینه خصومت رابه بار میاورد یا انتقاد من؟؟
این را میگویند کابلی فکر کردن وکابلی قصاوت کردن که وکیل بدخشان و بامیان و هندو شمالی شده ام ما کابلی ها همه را از هزاره تا ازبک و تاجک پشتون ..... دوست داریم حساب رهزنان وادمکشان وحدتی جمیعتی پنجشیری دوسمتی و گلبدینی وصیافی... جداست.
دران شرایط سخت زمان تر ه کی تا نجیب شما ها را در مسجد وقبرستان و گذر و مرده و زنده خود شریک ساختیم شما از ولایات بکابل پناه اوردین کابلی ها به ناموس تا چون خواهر و برادر نگاه کرد شما خود شب ها و ماه ها دور از فامیل تان میبودید اما کابلی ها حرمت همسایه داری و ناموس داری را چون نیاکانشان حفظ کرد اما شما چه کردید ...........
حتا چند زن بد کاره که از یک محله بد نام کابل و مزار جلال ابادلغمان کندهار ووو به پاکستان رفتن و کار های خراب کردن شما همه را به کابل و کابلی ها نسبت دادین این کار شما بود نه از پاکستانی .....
*کابلی صاحب یکبار نوشته های مرا بخوان من از فاشیست های پشتون تاجک مغل ترک ... نفرت دارم امید مرا به دوستان شمالی وگره های تخریب مجاهدین وابسته نفرمایی گاهی انسان نمی تواند از مظلومی دفاع نکنند .