صفحه نخست > فرهنگ، ادبیات و هنر > وزیر فرهنگ یا بت شکن زمان!

وزیر فرهنگ یا بت شکن زمان!

ملا محمد عمر قبلا بنام اسلام چنين کاری کرده بود!
حسين زاهدی
شنبه 12 جنوری 2008

زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )

همرسانی

مبارزه علیه تهاجم فرهنگی اندیشه نیک است اما وزارت آقای خرم و نه «وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان» آیا در اندیشه بدیل مناسب برای جایگزینی محصولات خارجی بوده است از ایشان باید پرسید از زمان تصدی وزارت تا اکنون چند فیلم و سریال ساخته شده است که از سوی این وزارت حمایت شده باشد و آیا موسسات خصوصی فیلم سازی از سوی این وزارت مورد تشویق قرار میگرد؟ و یا برنامه ریزی و سرمایه گذاری جدی در این راستا اصلا و وجود دارد؟ هرگاه آقای خرم پاسخ مناسب برای این سوالات پیدا کردند مطمعنا جهت مناسب مبارزه با آنچه که عنوان کردند ( بت پرستی ) را نیز دریافت خواهند کرد.

اظهارات اخیر آقای خرم که گفته است : نشر سریالهای خارجی بت پرستی را ترویج میکند که این اظهار نظر ظاهرا تلویزیون طلوع را نشانه میگیرد پس از آن صورت گرفت که دوستان و همفکران وزیر صاحب در شورای علمای افغانستان از دولت خواستند تا به نشر برنامه های تلویزیونی به ویژه فیلم ها و سریال های خارجی که به قول این شورا "مبتذل و در تضاد با فرهنگ و ارزش های دینی" قرار دارد،در نشر این نوع برنامه ها محدودیت وضع کند٬ وزارت اطلاعات فرهنگ قبلا نیز نشر کنسرت های شکیرا خواننده زن کلمبیایی را مغایر با اساسات اسلام دانسته و باعث ترویج فساد اخلاقی در جامعه خوانده شده بود.

وزیر اطلاعات و فرهنگ با استفاده از این فرصت بار دیگر عقده ی دیرینه خودرا یکبار دیگر علیه تلویزیون طلوع و سایر رسانه های که دل خوشی از آن ندارد آشکار کرد آقای خرم از آغاز تصدی پست این وزارت خانه میانه ی خوبی با نشرات تلویزیون طلوع و رسانه های چاپی و الکترونیکی که با اندیشه ی مبارک و مکرم ایشان سازگاری نداشته است بارها این رسانه هارا به عناوین مختلف مورد سرزنش قرار داده است.

مبارزه علیه تهاجم فرهنگی اندیشه نیک است اما وزارت آقای خرم و نه «وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان» آیا در اندیشه بدیل مناسب برای جایگزینی محصولات خارجی بوده است از ایشان باید پرسید از زمان تصدی وزارت تا اکنون چند فیلم و سریال ساخته شده است که از سوی این وزارت حمایت شده باشد و آیا موسسات خصوصی فیلم سازی از سوی این وزارت مورد تشویق قرار میگرد؟ و یا برنامه ریزی و سرمایه گذاری جدی در این راستا اصلا و وجود دارد؟ هرگاه آقای خرم پاسخ مناسب برای این سوالات پیدا کردند مطمعنا جهت مناسب مبارزه با آنچه که عنوان کردند ( بت پرستی ) را نیز دریافت خواهند کرد.
پذیرش و علاقمندی مردم نسبت به فرهنگ بیگانه پروسه اجتماعي و فرهنگي و مبتني بر واقعيت‌ها و عینيات جامعه این عصر است و از الزامات و ضرورت‌ها ونيازهاي جامعه به نوع سرچشمه میگرد و از درون آن مي‌جوشد "انگیزه‌های‌فردی‌ در جوامع‌ از جمله‌ تنوع‌طلبی، ابداع، کنجکاوی‌ و تقلید از دیگران‌ از خصوصیات‌ نوگرایی‌ فرهنگی‌ به‌شمار می‌آیند." به همين سبب تهاجم فرهنگي پروژه‌اي نیست كه طراحي و تدوين و قالب‌بندي شده باشد بلکه این فضای باز و تهی فرهنگی و سر در گمی و بی کفایتی مسوولین وزارت فرهنگ است که اساس پذیرش و علاقمندی به محصولات فرهنگي خارجی در عدم توليد محصولاتی داخلی را نمایان میکند مبارزه با چنین پدیده ی تنها در توليد افزون‌تر و گسترده‌تر و فراوان‌تر مترادف با محصولات خارجی وارداتی را ملزم میسازد که وزیر فرهنگ ما فارغ از چنین برنامه و طرح بوده و در انتظار فتواها و اعلامیه های جماعت ملا و آخند نشسته تا وزیر بودنش را در پست «وزارت اطلاعات و فرهنگ» به رخ رسانه ها آزاد و نوپا بکشد.

ملا محمد عمر رهبر طالبان در زمان حاکمیت اش به نام اسلام و فرهنگ اسلامی قبلا دست به چینین عمل زده بود(بت شکنی) که در نتیجه اکثریت آثار فرهنگی و باستانی را نابود و منهدم ساخت کاری که امروز آقای خرم در پیش گرفته است هرچند کمی دیر بنظر میرسد اما بی ربط به اندیشه طالبانیزم نیست اما عصر ریش و لنگی و چادری بنا بر شرایط ٬امروز قابل تحمیل بر سر مردم نمیباشد آقای خرم چه چیزی را میتواند جایگزین این محصولات کند که به گفته جناب ایشان بت پرستی را ترویج میکند "حقیقت تلخ همین است که انتخاب ایشان در مقام این پست نه از روی کفایت و دراید کاری در امور فرهنگی است بلکه بنا بر ملاحظات و زد و بندهای سیاسی در صدر این پست قرار گرفت" که موجودیت ایشان در چنین مقام جفای دیگر بر مردم و فرهنگ کشور ما شده است.

به نام مبارزه با تهاجم فرهنگی عقده های شخصی را خالی کردن و ناسیونالیزم زبانی و قومی را گسترش دادن بدور از منافع فرهنگی یک کشور است٬ ممکن این برداشت نادرست موقتا به نفع فرهنگ بومی و منطقه ای و زبانی بخش از کشور تمام شود اما در گذشته ثابت شده است که این گونه عمل کردن و اندیشیدن عمری بس کوتاه خواهد داشت و باعث تنش و در تضاد قرار دادن فرهنگهای بومی و زبان های رایج در کشور خواهد شد، بحران که سالها جلو پیشرفت فرهنگی این کشور را گرفته و در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد.

از کار نامه ها بارز فرهنگی آقای خرم بطور اختصار میشود به تابلو (لوحه ) « وزارت اطلاعات فرهنگ» که قبلا با زبان دری ٬ پشتو و انگلیسی مشخص شده بود و در زمان ایشان به زبان پشتو بر گشتانده شده است و یا سایت خبرگزاری باختر را که قبلا به زبان دری در صفحه نخست آن آخبار و اطلاعات به نشر میرسید و حالا تماما پشتو شده است را میشود از شاهکارهای فرهنگی ایشان نامبرد. اگر وزیران دیگر وزارت خانه ها تابلو های سر دروازه وزارت ها و ریاست ها را از پشتو به دری برگردانند عکس العمل هموطنان پشتون ما چه خواهد بود؟
مسلم است اگر این سریال ها و فیلم همگی با زبان پشتو ترجمه (دوبله) شده بود نظر آقای خرم در چنین حالت فرق میکرد و یا هرگز ابراز نظر این چنینی نمیکرد و از تماشای این برنامه تفریحی لذت میبرد مثل سایر ببننده گان این برنامه ها و این چنین ایمان متلزل خودش را در خطر نمیدید و تظاهر به بت شکنی نمیکرد.

آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره

مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره

این کتاب را بخرید

پيام‌ها

  • salam tostani azaiz,,,,,aqai khorram shayat ba in karash fikri tallibani degar darsar dashte bashad ? shayad mikhahad chand vaqti digar iddea konad ke filmhai ke baghiyr az zabani pashton ast be farhang keshvar latma mizanad? hamantor ke ham fekrani tallibash ke bothayi bamiyan ke yeki az ajayeb haftganai jahan bod nabood kard va mardomi farsi zabanra birahmana qatliam kard .hatta be darakhatha va sangha ham rahm nakard. ,,,,,,dar payan bayad arzkonam bot parasti behtar az arab parasti ast,,,

  • دوستان عزيز سلام! لطفا گلبدين ها رباني ها سياف ها مارشال هاوقانوني ها را به قوم و زبان ومليت منسوب نسازيد.آنها به جز از سازمانهاي جاسوسي(اي اس آي سي آي اي موساد وغيره) ديگر خانه وقومي ندارندووقتيكه بالاي شان روز بد بيايد يك ديگر خودرا برادر جهادي برادر قيادي خطاب ميكنند. اسامه. ملا عمر رباني قانوني اين ها يكي هستند.نه زبان پشتو مقصر است و نه دري؟

    • من با این دوست موافقم، این جنایتکاران وطنفروش به ساز هر کشور و سازمان جاسوسی میرقصند و برایشان مه اینست که در قدرت باشند و جیب هایشان پر شود.

      اینان بخاطر سو استفاده از مردم حتی المقدور میکوشند اختلافات زبانی و قومی و مذهبی را شعله ور سازند و بعد خود از آن سود برند، باید مردم به این آگاهی دست یابند که فریب این عوامفریبی های آنان را نخورند.

      ملیت ها و مذاهب و اقوام ما فقط با اتحاد خود میتوانند جلو مداخله گران خارجی و جاسوسان داخلی شانرا بگیرند و آینده صلح آمیز و درخشان را ببینند.

      وظیفه روشنفکران اینست که قبیله گرایی و قوم بازی دشمنان را افشا کنند و خود در باتلاق این کثافت کاری ها نیفتند.

      پشتو و فارسی و ازبکی و پشه‌ای و نورستانی و هزاره‌گی و بلوچی و .... همه برادر و برابر اند.

    • aya 25o ya 100 salli qabl be nazari shoma hamin ha bodan ke shoma mikoid?ya.

    • nazari shoma dar barei gozashteha che hast? aya dar anzaman ham ba gheyr az pashtonha kasi dekei ham sari qodrat bod`?a

    • اینها راندگان خدا و رسول هستن که بمذهب خویش چه افتخاراتی را ببار آورده و خدمتی به شان دین مبین اسلام کردن که نکردن . از این چنین روایات واحکام بی مفهوم مملو با تعصبات مذهبی اینها فکر تان را خراب نکنید. غربی ها بخصوص امریکا از همچو اشخاص دون صفت استفاده و بهرهء خویش را میبرند . موسسات استخباراتی این کشور ها از همچواشخاصی بُزدل استفاده میکنند. چون این ها از ترس و هراس که از این سازمانهایشان دارند هیچوقت استخدام دیگران نمیشوند .در ضمن هر دستوری راکه برای شان میدهند به وچه حسن اجرا میکنند.وهمین کشور هاست که توسط همین انسانهای به ظاهر مسلمان ولی در حقیقت دشمن اسلام دین مبین اسلام را در این دنیای محدود بشکل نادرستش معرفی میکنند قسمی که بعد از یازده سپتمبر جهانیان در مقابل مسلمانان عقده گیری های کردن و میکنند.پس به این نتیجه میرسیم که همه اعمال این آفایان کاملآ بر ضد اسلام است نه به نفع اسلام،کلتور،وجامعه . غربیها کشور ما را در جهان عقب مانده معرفی میکنند تا بتوانند هر دهُلی که در هر قسمت ازافغانستان بنام بازسازی بزنند مورد انتقاد دیگر کشور ها قرار نگیرند . چرا که کلتور، فرهنگ و اسلام ما را به ضم ونظر خود شان بازسازی کنند .

  • تازمانیکه آقای خرم وزیر فرهنگ باشد فاتحه ی فرهنگ را خوانده حساب کنید. ایشان برای هر فعالیتی میتواند شخص مناسب باشد اما نه برای فرهنگ و خدمات فرهنگی. مشکل ما درافغانستان این است که هیچ سر جایش نیست. نانوای به جای سلمان کار میکند و مستری به جای داکتر و مرده گو بجای واعظ که ازهمین قبیل حساب کنید الی آخر.
    به همین دلیل است که هرروز مصیبت بر مصیبت افزوده میگردد. آقای خرم فکر کرده که باامواج هم میشود مخالفت کرد. وزیر جان اگر تو در را ببندی امواج از پنجره وارد میشود. درفکر خانه ی خود باش که فکر خانه ی دگران سرگردانی است. تو که وزیر هستی و اهل فرهنگ ومرهنگ هستی بیا یک چیزهای خوب از خود درکن که مردم سرگرم شود وبه دنبال سریال خارجی نروند.

  • با آقای خرم موافق نیستیم اما اگرآقای خرم باشد یا هرکس دیگری از این برخورد حمایت میکنیم جون تا از تقلید فرهنگی رونگردانیم در رشد و احیا فرهنگ خود نمیتوانیم کاری کنیم اما باید متذکر شد که دستآورد و موفقیت در کار فرهنگ مثل آیس کریم نیست که یکطرف شیر و آب در ماشین بریزی و بعد از چند دقیقه از طرف دیگر آیسکریم اش را نوش جان کنی

  • آقای حسین زاهدی من مقالات دیگر شما را در سایتهای کابل پرس? و پندار خواندم و به شما سپاس بی پایان بخاطر مواضع روشنگرانهء تان.
    آنچه آقای زاهدی در کابل پرس محبوب نشر میکند مایه افتخار هر جوان روشن بین این ملت و مملکت است.
    ببنید دوستان عزیز !
    عضو حکومت حق ندارد فرهنگ و دین دیگران را به تمسخر بگیرد. بت پرستی یعنی چی ؟
    این یک حرف بازاری است.هندو در وجود آن بت خدای خود را میبیند نه اینکه بت را میپرستد. ما به مکه میرویم .خانهء سنگی را خانهء خدا مینامیم و بدو ر آن طواف میکنیم. آیا وزیر کشوری بما خواهد گفت ما سنگ پرست هستیم.
    اگر هر چیز را با این دید بازاری و غیر روشنکفرانه ببنیم پس نباید بین ما و انسانهای کوچه تفاوت باشد و علمای دینی مفتخور و بیسواد افغانستان و این وزیر فرهنگ با چنین اظهارات بی مایه- خود را در سطح افراد بازاری تنزیل دادند.
    ما ازبت شکنی های احمد خان درانی و محمود غزنوی ترک تبار زیاد لاف میزنیم اما گاهی متوجه شده ایم که این اعمال ما در تاریخ مظهر بربریت ماست. مایه افتخار که هرگز نیست.
    با احترام و به انتظار پاسخ منطقی شما
    شهپر

    • اگر راستش را بخواهید من که میگم این وزیر بدرد قصابی بیشتر میخورد تا وزارت فرهنگ فرهنگ مردم و خودم مرد همیشه طمع زدوبندهای سیاسی بوده هیچ کس به فکر مردم نیست در این کشور پهلوانها و قصابها وزیر میشوند وای برما

    • مردم این نویسنده کک یا به مسایل دینی میزند یا هم به مسایل قومی و زبانی نمیدانم در پی چه جیزی است که اینهمه داد و فریاد میکند شخص خرم چه ربط به مسایل زبانی دارد که اینگونه مسایل زبانی و قومی را مطرح میکنید خدا شمارا هدایت کند.

    • aqai aziz ba kodam rah ? hamlei inthari?ya

    • آقای شهپر! با خوانش این دشنامنامه و طعن نامه شما مشکل بنظر میآید تا به قناعت شما کسی موفق گردد اما باید عرض کنم البته ملای مفتخور که شما یاد کردید نه تنها او و افکارش را نمیشناسد بلکه مخالفتی با او هم ندارد چون ملای مفتخور فقط حلوا و اسقاط گرفتن را میشناسد و مالفش هم کسی است که از رسیدن او به این نعمت های مفت او را مانع شود و بس اما قسمیکه تو مخالف خرم هستی یکتعداد کسانی دیگری هم در آنطرف مالفش هستند.
      در باره بت پرستی و سنگ پرستی و کعبه گفتی که مهمتر از کریم خرم است باید عرض کنم که تفاوت عبادت سنگ و کعبه زمین و آسمان فاصله و تفاوت دارد که خودت از روی تعصب و یا از روی انتساب به مذهب هندو نخواستی به حقیقت موضوع اعتراف کنی. آمدن دور کعبه از روی پرستش نیست بلکه ادای یک وجیبه است که در آن ده ها و صد ها مصلحت انسانها و مسلمانها است. تدویز یک کنفرانس جهانی اسلام با یک وضعیتی که همه متوجه معبود اند نه متوجه کعبه و با لباس های مشابه و یکسان و تجلی وحدت و عدالت و...
      اما بت پرست به خود سنگ احترام میکند و آنرا پرستش میکند و از او میخواهد و خدا فقط توجیه عمل خرافاتی اش است درحالیکه کعبه در اسلام و اسلام این قداست را ندارد و ازهمین خاطر پیغمبر شاگردش را دستور میدهد که بر بامش بالا برود و آذان بدهد آیا درین قداستی وجود دارد؟

    • شهپر عزیز،
      ما سنگ پرست نیستیم جانم، ما خدای واحد را پرستش میکنیم، عزیز دلم
      خدای که شما را عقل داده است و شما آنرا در راه غلط استفاده میکنید، وای برحال شما

    • آقا یا خانم شهپر ! پرستش بت در میان پیروان مذهب هندوییسم در هند و کشورهای دیگر ، امری کاملا" واضح و روشن بوده و نیازی به توجیه جناب شما ندارد . آنها به نفس بت ، اصالتا"احترام می کنند ، نه بنا به فرمایش شما ، به نیابت از خدا!! از طرف دیگر کشور هند به کشور کثیرالمذاهب مشهور است ،متاسفانه مقوله پرستش در هند ، دون شان و کرامت انسانی است ، هر چه سر راهشان بیاید می پرستند ، هر قوم و قبیله و حتی خانواده ای ، یک الهه و خدای خاص خود را دارد و آن را می پرستد مانند گاو پرستی که تا حدی فراگیر است و گندم پرستی و ... حتی انسان پرستی . یک محقق ادیان و مذاهب در سفر تحقیقی اش به هند ، یکی از خدایان انسان را از نزدیک ملاقات نموده و با او همصحبت شده است ، ایشان می نویسد که : عده کثیری آن شخص را به عنوان خدا و معبود پرستش می کردند و حتی فواضل وی را به عنوان تبرک بین هم تقسیم می کردند ، نویسنده اضافه می کند : من وقتی با آن شخص (خدا ) صحبت کردم دیدم واقعا" هیچ حرفی برای گفتن ندارد ، به اصطلاح ( الف در جگر ندارد ). بلی جناب ! داستان پرستش در هند اینگونه است ، و بسیار مفصل هم هست . با این توضیح مختصر ، دیگر فکر نمیکنم جایی برای قیاس و مقایسه بین بت پرتی و زیارت و طواف خانه کعبه مانده باشد . آنجا پرستش مطرح است اما اینجا انجام دستور خداوند که ایندو هیچ سنخیتی با هم ندارند .

    • آقای شهسوار!
      نمیدانم خودت مفهوم دشنام را میفهمی یانه. من نه در کابل پرس? نه در هیچ رسانه ، نه دشنام میدهم و نه به مقدسات کسی اهانت میکنم.
      در کجای نوشته من دشنام بود که شما آنرا به پندار و عادات ملاگرایانهء خود دشنام نامه خواندید.
      عجب!
      سیاف حامی سیه ترین قشر ارتجاعی های بنیاد گرا در افغانستان است که همانند اکثر رهبران جهاد و مافیا ثردت میاندوزد. اما زمانی کسی آنها را انتقاد کند .منتقد را کافر و ملحد میخوانند. شما عین حیله را بکار بردید.
      دوم چرا از اصل مطلب دور میشوید. من هندو نیستم. اما به مقدسات هندو ها حرمت میگذارم. همانگونه به مقدسات مسلمانها.
      من نگفتم در کعبه سنگ پرستی میکنند. بحث مرا دوباره بخوانید .متوجه میشوید که شما بجای ارایه دلیل و منطق کژبحثی میکنید و از موضوع عمدا طفره میروید.
      به امید آنکه نور خرد و منطق در ضمیر شما روشن گردد.
      شهپر

    • آقای پروفیسور نمیدانم از کدام دانشگاه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      من نگفتم شما بت پرست هستید اما هرکس میتواند از روی چند نوشته شما به آسانی دریابد که شما پروفیسور نیستید.
      شما بخود حق میدهید هندو را بت پرست بخوانید اما از اتهام سنگ پرستی به آدرس خود نا راحت میشوید. مرحبا به این انصاف....
      یک هندو خداپرست است مانند یک مسلمان و عیسوی. درک این مسئله برای شما که در بحر خرافات دینی خود غرق هستید مشکل است.
      شهپر

    • بلی آقای مسلم
      در افغانستان هم هر قوم وقبیل هم فرهنگ و هم خرافات خود را دارد.
      در هر گوشهء کشور ما یک زیارت است.
      آیا ما مسلمانها زیارت پرست ، مرده پرست ، خاک پرست، توغ پرست و ... هستیم؟
      شهپر

  • برادر عزیز حسین زاهدی،
    نخست سلام های مرا بپذیرید، از نوشته های شما چنین برداشت میشود که شما خود یک شخص فاشیست هستید که باز هم سخن از دری و پشتو میزنید من تاسف به حال شما دارم که از استعداد تان در راه منفی استفاده میکنید، آیا کسانیکه تا بحال به دفاع از پشتو برخاسته اند چی دستآورد مثبت داشته اند؟ و همچنان کسانیکه به پشتیبانی از دری برخاسته اند چی دستآوردی مثبتی داشته اند؟ کفایت نمیکند که اساس همه بد بختی های ملت مظلوم افغان را همین کلمه پلید نشنلیزم به وجود آورده است؟ به هر حال...
    اگر شما طرفدار پخش سریال ها از تلویزیون ها باشید، آیا فکر نمیکنید که تماشای چنین فلم ها و سریالها بالای خانواده شما تاثیر منفی داشته باشد و آنها را به مود گرایی و برهنه گرایی سوق میدهد؟
    آیا شما فکر نمیکنید که پخش چنین سریال ها جوانان را اعم از طبقه ذکور و اناث به عاشقی های کاذب تشویق میکند؟
    شاید شما ملامت نباشید و از روشنفکران(به نظر خود تان) باشید، و از برهنه ظاهر شدن خانم، دختر و خواهر تان و نمایش اندام محرم شان به مردان نا محرم لذت کامل ببرید. وای و افسوس به حال تان

    • دوکتور احمد ولی ولی .... امروزه مردم های کوچه بازاری هم که سواد خواندن و نوشتن داشته مسئله خواهر و مادر مردم را به هیچ عنوان در مباحث دخیل نمیسازد شما که پروفیسر هستید چرا؟ معلوم میشه که شما یکی از همان جماعت نابخرد پشتون هستید که در این گونه مسایل و مباحث چون ره کردی و حرف برای گفتن نداری متوسل میشوی به فحش دادن. برو جوت را بخور جناب پروفیسر

    • من از نوع برخورد شما نسبت به خودم خیلی متاسفم شاید یدک کشیدن القاب پروفیسر و غیره شما را اینگونه خودخواه، بد بین و عجول ساخته باشد شما یکبار دیگر مطلب را مطالعه کنید مطمعنا نظرتان عوض خواهد شد چون در این مطلب مسئله که شما برداشت کردید اشتباه است توصیه میشود تا یکبار دیگر مطلب را باز خوانی کنید (مبارزه علیه تهاجم فرهنگی اندیشه نیک است اما...)شما از جمله چه برداشت دارید ویا( به نام مبارزه با تهاجم فرهنگی عقده های شخصی را خالی کردن و ناسیونالیزم زبانی و قومی را گسترش دادن بدور از منافع فرهنگی یک کشور است...)در کجای این جمله شما دامن زدن مسایل قومی و زبانی از سوی من میابید.
      مسئله پیوند و مطرح کردن مسایل ناموسی در چنین مباحث ممکن در فرهنگ و قاموس تو و امثال تو ساده و پیش پا افتاده باشد اما اجازه بده تا بگویم خواهر تو خواهر من است مادر تو مادر منهم است و همسر تو خواهر من است و احترام به ناموس تو احترام به ناموس خودم است. باز هم متاسفم برای شما

    • آقای ولی پروفیسر ...... گفتار چنین الفاظ زشت و رکیک آن هم به شان خواهر ، مادر یازن وفرزند مقابل توسط یک شخصی که ادعای پروفیسوری را میکند بعید است . ماو کسانی که از بهره سواد کامل برخوردار نیستیم یا همچنین جوانانِ که به این معضیقه گرفتار هستن ازابراز نظر جناب شما چه برداشتی خواهد داشتن . در زمینه گفتار زاهدی من هم تا حدودی موافق نیستم. ولی بخوداجازه نمیدهم که مسله را به دشنام و توهین حل و فصل کنم . شما میتوانید که روی عقل و منطق واستدلال منطقی به قناعت مقابل بپردازید . فکر میکنم که شما ضرورت به بیست سال مکتب و تدریس ا، ب، پ، ت، ث، دارید .

    • شما را به خواهر ، مادر و ....دیگران چه کار و غرض
      شما خود بکوشیید خواهر ، مادر و زن تان برهنه نشود .آنوقت دیگران میگویند فلم هندی غلط میکند زن پروفیسور احمد ولی کار درست میکند.
      شهپر

    • اقای پروفیسر جامعه شناس!
      زنان جنسی از آدمیان اند نه "طبقه" ! طبقه ی اجتماعی در جامعه شناسی تعریف دیگر دارد . اگر همه دانش شما از جامعه شناسی همینگونه است ، وای بحال مردم بیسواد ما . از دیگر موارد قابل بحث در نوشته ی شما میگذرم.

  • آقای زاهدی

    شما می خواهید که در باره اجراات عبدالکریم خرم چیزی بنویسید و یا با نوشته تان باعث توهین به یک ملیت می شوید.

    واقعآ به طرز فکر شما متا سفم.

Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

تازه ترین ها

اعتراض

ملیت ها | هزاره | تاجیک | اوزبیک | تورکمن | هندو و سیک | قرقیز | نورستانی | بلوچ | پشتون/افغان | عرب/سادات

جستجو در کابل پرس