داکتر عبدالله می خواهد رييس جمهور شود؟
بخش هايی از سخنان رييس بنياد احمد شاه مسعود در سازمان جامعه آسيا
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
آيا داکتر عبدالله با توجه به ناکامی يونس قانونی در انتخابات پيشين رياست جمهوری، می خواهد خود را برای انتخابات رياست جمهوری دوره بعد، کانديدا کند؟ داکتر عبدالله رييس فعلی بنياد احمد شاه مسعود، در زمانی که وزير امور خارجه بود، بيشتر کسانی را در پست های مهم مانند سفير و سرقنسول منده بود که عضويت گروه جنايتکار شورای نظار و جمعيت اسلامی را داشتند. در زمانی که عبدالله وزير امور خارجه بود، اختلاس های زيادی صورت گرفت که يک نمونه آن توسط محراب الدين مستان و از دارايی های شرکت آريانا بود و سند آن در سايت کابل پرس? افشا شد.
پيامها
25 جنوری 2008, 05:52
گاو پیر کنجاره خواب میبیند
شاید چند چک چکی شورای نظاری به او رای دهد دیگر مردم لکه خون را در دست و پیشانی او دیده بجای رای، تف شانرا هم به او نخواهند داد!!!
لعنت به ایشیا سوسایتی و نظایر شان که از این خاینان و وطنفروشان دعوت میکند که سخنرانی کرده چتیات شانرا به مردم بیخبر غرب حواله کنند
25 جنوری 2008, 06:22, توسط واد تی
اگر چک چکی های وادتی بری خلیلی ومحقق رای موده چک چکی های شورای نیظار هم بریش رای موده
30 جنوری 2008, 09:46, توسط نبی زاده
من ازین آقایان که از مسعود و داوود و سایر مجاهدین انتقاد میکنند، این سوال را دارم که آیا جنگ در برابر روس، و پاکستانی ها برحق بود یا خیر؟
اگر جنگ برحق بود، مسعود افتخار جنگیدن در برابر هردو را دارد. جنگ مسعود در برابر روس و پاکستان را اگر کسی نادیده میگیرد، باید وجدانی سخت بیمار داشته باشد. ازین حقیقت هیچکسی نمیتواند انکار کند. پنجشیر از تانک سوخته و موتر سوختهء روسی پر است. جنگ مردم ما به رهبری مسعود و سایر مجاهدین در برابر طالب مثل آفتاب روشن است. بازهم اگر کسی چشم میپوشد، یا جنایتکار مزدور است یا وجدان ندارد و حقیقت را نمی بیند.
سوال دیگر اینست که اگر مسعود و داوود و امثالهم در برابر روس و پاکستان نچنگیدند واین جنگ برحق هم بوده باشد، پس چه کسی جنگید؟ آن جنگجویان چه میکردند که مسعود نمیکرد؟ چرا کار آنهایی را که میگویید با روس جنگیده اند، جنگ میدانید و کار مسعود در برابر طالب و روس جنگ نباشد؟ مگر خون مسعود و همرزمانش خون نیست؟ مگر هزاران شهید درسنگر نداریم که در پهلوی مسعود و سایر مجاهدین علیه روس و علیه طالب جنگیده اند؟؟؟؟
حالا، بیایید بگوییم که مسعود نجنگید. شما کسانی که انتقاد میکنید و او را نوکر و چاکر خارج میدانید، شما ها چه کرده اید؟ این وطن تنها از مسعود که نبود. ازشما هم بود. شما هم در برابر وطن ومردم مسوولیتی داشتید یاخیر؟"؟؟؟؟؟ شما ها چه کرده اید؟؟؟؟؟
یک بار سرهای بی ننگ خود را به گریبان های دریده از رسوایی تان فرو ببرید و از خود بپرسید که خودتان، پدرتان، براداران تان و خویشاوندان تان برای نجات وطن، برای نجات دین، برای نجات ناموس وطن چقدر قربانی داده اید و چه کرده اید؟ اگر قربانی داده باشید آن قربانی ها را پاس میدارید. من یقین دارم که قلم هایی که امروز علیه مجاهدین می نویسند و با جهاد و مقاومت مخالف و دشمن اند، تنها به خاطری است که اینها خود افتخار هیچگونه ایثار و قربانی برای وطن، دین و ناموس کشور را ندارند.
کسی میتواند علیه جهاد و مقاومت انتقاد کند که خود درراه خدا و وطن جهاد کرده باشد و دربرابر لشکر خریده شدهء پاکستان یعنی طالبان به مقاومت پرداخته باشد. کسی نفس جهاد ومقاومت را رد میکند، کافر است، نوکر خارجی است، دهری است و نوکر یهود و نصاری است.
برداشت هایی که کامران میرهزار از گفته های داوود کرده است، همه به امر و فرمایش خارجی هاست.
23 می 2009, 11:04, توسط شفیق
کاندید شدن حرامزاده های وطنفروشی مثل عبداله، تنی، کرزی، فهیم، خلیلی، اشرف غنی، جبار ثابت، ملا راکتی، لطیف پدرام، میرویس یاسینی، حبیب منگل و ..... بازی تلخی با مردم ماست. اینان هرکدام تا مغز استخوان خاین و ضد دموکراسی و ضد مردمی اند اما میخواهند که رئیس جمهوری این وطن داغ دیده شوند.
تا وقتی این عناصر به سرنوشت استادان خاین شان مسعود و کاظمی و مزاری و .... مواجه نشوند و مردار نشوند، این وطن روی آرامش و خوشبختی را نخواهد دید!!!
24 می 2009, 03:24, توسط رستاخیزی
مه نور میفرستد وسگ بانگ میزند
سگ رابگو که بانگ تو با مهتاب چیست
نوت :سگ دراین شعر به مفهوم شعله یی هاوسایر
گروهک های مائویستی مثل راوا،رهایی ،سامایی وغیره است.
11 جون 2009, 11:32, توسط فنان
آقای عزیز! باابراز تاسف ازاینکه ادب تان رافراموش کردید.
شماگراهل علم وفرهنگ هستید که معلوم میشه هستید!!!!!!
نباید الفاظ بدرادرمورد دیگران استفاده کنید.
هیچ انسانی درروی زمین بی عیب نیست.
حتی پیامبرخدا هم عیوبی داشت.
گذشته ازاین ها،کدام یک ازاین آقایانی که خودرابرای مقام ریاست جمهوری کاندید کرده اند،پاک وصاف وصادقند.
دست کدام یک به خون وجنایتی آلوده نیست.
من خودم راازجمله روشنفکران نمی دانم ،اماآنقدرآگاهی دارم که میتوانمدرمورد هرکدام ازاین آقایان ویاهرکدام ازشخصیت های که دردولت ونظام کنونی مشغول ویابگونه ای دخیل هستند ،ساعت ها حرف بزنم وهزاران پرونده ازکثافت کاری های هریک شان تقدیم جنابعالی وملت شریف افغانستان نمایم.
دراخیر رباعی که پنج سال پیش سرودم تقدیم شما وملت عزیزم مینمایم.
وطن عشق ترادرسینه دارم بدل مـــــهرترادیرینه دارم
زظلم ناکسان برمردمانت چه گویم که دلی پرکینه دارم
25 جنوری 2008, 07:43, توسط حمیدالله
آقای بینام اولاً آقای قانونی بدون کمک امریکا و سی و چند کشور دیگر در انتخابات ریاست جمهوری دوم شد که فکر نمیکنم آنرا بتوان ناکامی وی شمرد.
در ثانی عضویت در گروههای جهادی افتخار هر افغان مسلمان بوده و هست. اینکه بعدها با جهاد چگونه معامله شد و عده ای فرصت طلب در هر زمانی برای نیل به اهداف پست خود از همچو مجموعه ها سوء استفاده کردند، هرگز نفس عضویت در یک گروه اسلامی که در جهاد مقدس مردم ما نقش فعالی نیز داشت را زیر سوال نخواهد برد.
ثالثاًسابقه کاری و پیشبرد مسئولیت های محول شده به دکتر عبدالله نشاندهنده اینست که در صورت نظر مثبت وی در مورد کاندید شدن، نامبرده میتواند در پست ریاست جمهوری هم همانند وزارت امور خارجه مصدر خدمت بزرگی به افغانستان گردد.
در مورد گماردن کارمندان و دیپلوماتها در نمایندگیهای سیاسی افغانستان در خارج هم که حال و روز رقت بار فعلی وزارت امور خارجه و نمایندگی های سیاسی و قونسلی ما در خارج خود گویای همه چیز است.
به ارتباط کارمندی که نام گرفته اید، همانطور که در کابل پرس? آمده است ادعای مطرح شده در مورد وی مربوط به دوران خدمت وی در وزارت خارجه نبوده و آقای عبدالله در این قضیه چه قصوری دارد، نمی دانم.
25 جنوری 2008, 20:24, توسط لورکا
آقای حمیدالله،
هیچ افغان با وجدانی افتخار به عضویت داشتن در تنظیم های خاین جهادی نمی کند. کارنامه های احزاب جهادی از زمان تأسیس شان تا امروز سیاه و تاریک است. لطفاً به سخنان شیخ آیت الله المحسنی توجه کنید:
آنلاین : شیخ آصف محسنی اعتراف می کند!
26 جنوری 2008, 03:06, توسط رامین راستین
دوست محترم!
اگر قانونی در زمان انتخابات ریاست جمهوری از چشم باداران غربی خود که وی و رفقای دیگرش طلیعه داران لشکر شان در افغانستان بودند افتاده بود و پشتیبانی شانرا بدست آورده نتوانست دلیل شده نمیتواندکه وی یک مجاهد واقعی بوده و پشتیبانی مردم افغانستان را دارد وی در زمان انتخابات اگر غربی ها را نداشت پشتیبانی باداران شرقی خود ( ایران و روسیه) را داشت و همین یک چشمی که وی را در شهر کوران ( در میان کاندیدان) بدرجه دوم قرارداد از خودش نیست, بلکه چشمی است که باداران شرقی اش برایش ذریعه کارمندان استخباراتی خودساخته اند.
ورنه مردم افغانستان برای قانونی و امثالش ارزش بالاتر از یک وطنفروش را قایل نیستند و تاریخ درین باره گواهی خواهد داد.
والسلام
27 جنوری 2008, 12:43, توسط Khan
Aghai Hamid jan!
Az Yonos Qanoni porsan ke khani ke dar Karte 3 nazdeek parleman afghanitan ke ba 10 milion dollar abaad karda, pool een ra az kudam padar kalan khod meraas gerefta? Ke ale ba sefarat POland ba 10000 dollor mah kera dada.
29 جنوری 2008, 16:55, توسط نبی زاده
هیچ افغان با افتخاری ننگ بیطرف ماندن در دوران جهاد ومقاومت مردم افغانستان علیه روس و القاعده وطالبان را نخواهد پذیرفت.
ننگ و نفرین به آنهایی که دردوران جنگ و آنزمانی که مادر وطن خون فرزندانش را برای نجاتش میخواست کناره نشستند و اینکه بر کسانی که هزاران قربانی برای آزادی وطن داده اند را، جنایتکار و احزابی را که افتخار رهبری جهادو مقاومت یک ملت را به عهده داشتند، جنایتکار میخوانند.
من افتخار میکنم که عضو جمعیت اسلامی باشم یا عضو حزب وحدت، عضو حزب اسلامی بوده باشم یا از اتحاد. اما شرمم می آید که دردوران جهاد و مقاومت برای نجات وطن در چوکات تنظیمی نرفته باشم.
شما به خون هزاران شهیدی که اعضای همین احزاب جهادی بودند توهین میکنید. شهدایی که خاص به رضای خدا و برای وطن و دین خود رزمیدند. ازین شهدا فرزندانی مانده است که به خون پدران خود افتخار میکنند. به نام آنها می بالند. اما دو دو پیشه لچک، بازاری، بی همت و آنهایی که یا مزدور چین و روس و پاکستان بودند یا بی ننگ هایی هایی که زیر جشم شان به مادروطن چه صورت میگرفت و پلک نمیزدند امروز به مجاهدین و تنظیم های جهادی میتازند.
به پروردگار عالمیان قسم که اگر یک بار دیگر روزش آمد، ازخون هرچه بی ننگ و بی غیرت و حارجی پرست، آسیاب بگردانم دلم یخ نخواهد کرد.
اگر ربانی و سیاف را یا مزاری را ملامت میکنید که من حرفی ندارم. اما وقتی شما به همه چیز های نطقهء کمونیزم روسی و چینی وقتی به مجاهدین توهین میکنید، هرگز پذیرفتنی نیست.
خوب به باد تان باشد همین روز های تان. خوب به یاد داشته باشید این توهین ها و دشنام های تان. اگر روزش آمد، باز منکر نشوی و همانطوری که حال بررررررررررررررس میکنید روزی که روبرشویم بازهم برررس کنید.
کسی که مجاهد را بد بگوید و عضویت در تنظیم های جهادی را ننگ بخواند دشمن همهء ملت است و ما خوب میدانیم با دشمنان ملت جه کار کنیم. ما نشان داده ایم که با دشمنان ملت چه خواهیم کرد. وشما هم را هم میشناسیم که در سایهء شتر می جفید. اگر امریکا نباشد دم تان ده خاشاک بسته نمیشه. میدانم که دران وقت یک دستمال گردن، یک پگول را به ملیون خواهید خرید و همه خود را جهادی رنگ خواهید کرد..... خیر باشه. خدا باز روشه بیاره
19 فبروری 2008, 13:05
Very good. Excellent response. I 100% agree with you.
25 جنوری 2008, 11:37
Only criminals will vote for him to be scure from justice and wise and good person never vote for him.
We must laugh even if we think if Abdullah disco is going nominate himself for presidency job
So we advice the sharah ghadar enough is enough each and every one of you made allot of money and the property of the nation was looted how much more would this loosers like to steal
Regards AA
25 جنوری 2008, 12:44, توسط خیام
لعنت خدا و مردم بر ملاها و اخوانی ها
29 جنوری 2008, 18:36, توسط نبی زاده
لعنت خدا برکافرا، ملحدا، بیگانه پرستا و دهری ها.
8 سپتامبر 2008, 01:28, توسط فرامرز
من با برادرم خیام جان موافق هستم.
پس تو آقای نبی زاده!.. گفته هایت مرا به یاد سروده برد که میگوید:
هر که را دست به هم صحبت دانا نرسد.
هرگز از مرتبه ای پست به بالا نرسد.
طور دیگر گفته میتوانیم کسیکه حقیقت را نداند جاهل است وکسی که حقیقت را بداند و کتمان نماید منافق یا تبهکار است. پس تو کدام یک ازینها هستی!... که ازین مشت شیاطین که همین ملا ها, اخوانی ها و جهادی های وحشی و جنگلی اند جانبداری میکنی!..
25 جنوری 2008, 15:16, توسط Balkhi
I really think that Dr Abdullah is a suitable character to run for a leadership contest. He possesses quite a few natural and acquired advantages over other candidates beaten last time by President Karzai. In an ethnically tense and divided Afghanistan he provides a unifying uniqueness by being mix Pashton-Tajik. His former political and Jahadi achievement puts a heavy weight behind him. We know that he is the finest politician outside current govt. He is a gifted public speaker and great communicator. He is not in any form or shape linked to criminal activities causing anyone harm through use of force in the past
Now the real question is to what extend he is going to succeed to convince the ethnic leaders to put their political weight behind him and give him theirs and their population support. Our multiple opposition groups will be in much more better shape if they can manage to unify around ONE candidate this time around. If they make the mistake of nominating several candidates again it will really divide their vote shares in smaller portions and will weaken their chance as happened last time. Dr Abdullah’s election luck will heavily depend upon the leadership skills he is going to display to win the support of multiple political and ethnic parties in the country. If he succeeds to establish a political alliance added to his para-ethnic identity, he will have a real prospect of winning a big proportion of presidential votes
I really fear when I think about the possibility of a character like Ali Ahmad Jalali with his fascit Pashton political stand may also run for next presidential election. We all know about the rumours of his close link with ISI which worries us a lot. Of course his first aim will be to suppress non-Pashtons by any mean which in the immediate and longer-term will cause countless and unlimited problem with aggrevation of already very tense inter-ethnic relations
I will vote for Dr Abdullha if he runs and I would urge all
wise citizen of our country not to let this chance down. We will have a real chance of becoming more united country under his leadership
Some selfish Pashtonists who want Afghanistan for Pashtons values and identity only through a pure Pashton rule are unhappy about Dr Abdullah’s candidacy as they fear Abdullah cannot be an ethnicist tyrant yet offers significant credibility and leaderships skills. They already started campaigning by undermining his strengths here and there
25 جنوری 2008, 18:39, توسط chakosh
My friend Abdulah is not only a JEHADI he is the killer of hundreds of innocent people. How the innocent afghan can trust murderer as their leader,(MAGA ADAM QAHTYS)people had enough of them
29 جنوری 2008, 18:44, توسط نبی زاده
جنایتکار بزرگ، انوارالحق احدی است که حزبش رهبر و پشتیبان طالبان برای پاکسازی قومی بود و همین حالا هم است.
جنایتگار بزرگ، کرزی است که عضو وهمکار طالبان بود. جنایتکار بزرگ اشرف غنی احمد زی است که حامی طالبان بود. جنایتکار تمامی کسانی اند که از جنایت، نسل کشی و وحشیگری طالبان حمایت میکردند و تاهنوز هم از طالبان به عنوان نیروی آزادیبخشی حمایت میکنند.
جنایتکار روستار تره کی است که طالبان را نیرو های آزادیبخش ملی میخواند.
جنایتکار اسمعیل یون است که همکار و مشاور کرزی است و "دویمه سقوی" را نوشته است.
ما جنایتکاران را میشناسیم.
داکتر عبدالله تاج سرماست. قانونی عزیز دل ماست. فهیم سردار ماست. استاد ربانی رهبر معنوی ماست. ما مجاهد هستیم، شورای نظاری هستیم. افتخار میکنیم.
ازین بعد زور تان ده کمر تان. بگذار مالوم شوه که دال خوات پرید یا چپاتی.....
30 جنوری 2008, 04:21, توسط hadi
aghai najizadah intorike malom mishah khodatah hamdozd asti chon dafa az jenaitar mikoni hatman be to ham azpolhai haram rasid ast 2inke to yak nijad parsti asti 3khrabi afghanistan az rabar ekhwani shoma shoro shod waghtike jam azhaz mesar farafgh shod in bala ra be mamlakat ma award hamin rabani shoma v khaintan ke hal be nam qarman ast
4inke rabani v saiaf va adullah v qanuni inha wahshi v fahim v badesh sar washiha washiha amadan ke alaban nam dashtan 5inke to hanuz farqah khob va bad namitwani be shoma hamon ekhwani lain ke aztamadon donya haif ke dar qarni 21 ham adamhai masl to nijad parstha hastand
30 جنوری 2008, 09:22, توسط نبی زاده
بلی مام دزد استم. بگو که چی ات دزدی شده؟ درکجا دزدی شده؟ چه زمانی دزدی شده؟
دفاع از یک جنایتکار مساوی به جنایت نیست. تمامی جنایتکاران جهان در محکمه وکیل مدافع دارند. هرکس حق دارد وکیل مدافع بگیرد. هرزمانی که جنایت کسی را ثابت ساختی میتوانی حکم صادر کنی.
تا وقتی که جرم کسی ثابت نشده هیچکس حق ندارد کسی را مجکوم کند.
شما که از جامعهء مدنی حرف میزنید باید اینقدر از تمدن خبرداشته باشید که حقوق مردم مطابق قانون حفظ میشود. قانون یه کسی حق نمیدهد به کسی دوسیه سازی شود. مفتری همانقدر مجرم است که مجرم حقیقی. افترا جرم است. تمامی کسانی که بدون تحقیق و بدون یقین و تنها به مقاصد سیاسی به افترا وتهمت علیه اشخاص و افراد حقیقی میپردازند، مجرم اند و باید محاکمه شوند.
اما وقتی همچو چیزی درمیان نباشد، هرکس میتواند هرکسی را مجرم بخواند و به محاکمه بکشاند. هیچکسی درین صورت مصوون نخواهد ماند. باهمان دلایلی که شما داکتر عبدالله، فهیم و قانونی یا مزاری و دوستم را جنایتکار میخوانید، ما هم میتوانیم انوارالحق احدی، اشرف غنی احمد زی، ملالی جویا و کامران میرهزار را جنایتکار بخوانیم.
ازین پس ما هم به این کار آغاز میکنیم. شما هیچ دلیلی ندارید که رهبران جهادی را جنایتکار بخوانید که برای جنایتکار خواندن راوا، افغان ملت و شخصیت های مرموز و مشکوک دیگری که علیه جهاد، رهبران جهادی و شخصیت های مجاهد میتازند، نداشته باشیم.
وقتی ما بخواهیم، دوسیه های بس بزرگتری نسبت به شما برای این آقایان میتوانیم دست و پا کنیم. دوسیه هایی، با جرم هایی به مراتب بزرگتر و سنگینتر.
شما اگر دموکراسی استفادهء غیر معقول کرده و به نام آزادی بیان به هرکس تهمت بسته و هرکسی را جنایتکار میخوانید، چرا ما حق نداشته باشیم که بااستفاده از دین شما را ملحد، کافر، دهری، نوکر یهود و چاکر نصاری بخوانیم؟؟؟
شما که نشرمیدید، ما هم آغاز میکنیم. و نخستین سنگ را من می اندازم، بگیرید:
کسانی که درراه خدا ودین جهاد نکرده اند و برای رهایی کشور از دام کمونیزم نرزمیده اند، کافر اند و همکار کافر. اینها در تمام جنایاتی که بدست روس ها صورت گرفته شریک اند. کسانی که با طالب و القاعده همدستی کرده و یا در برابر آنها قیام نکرده اند نوکر پاکستان اند و وطنفروشی نخستین تاپه ییست که درپیشنانی شان است.
راوا، افغان ملت، کمونیست های رنگارنگ، بیطرف ها (بیشرف ها) همه شامل این کتگوری اند. همچنان بی ننگ هایی که از ترس روس و طالب وطن را رها کرده و خارج پناه برده اند و امروز برای پوشاندن بی ننگی و بیغرتی خودشان مجاهدین و مقاومتگران را جنایتکار میخوانند، از بدترین دشمنان خدا و رسول اند.
30 جنوری 2008, 18:03, توسط ساهل
آقای نبی زاده جلب می فرماید!!
از یک طرف می گوید که"کسانی که درراه خدا ودین جهاد نکرده اند و برای رهایی کشور از دام کمونیزم نرزمیده اند، کافر اند و همکار کافر"
از طرف دیگر می گوید که:" کسانی که با طالب و القاعده همدستی کرده و یا در برابر آنها قیام نکرده اند نوکر پاکستان اند و وطنفروشی نخستین تاپه ییست که درپیشنانی شان است".
مگر طالب مسلمان نیست؟؟؟؟
شما هم مثل رهبران دست اول تان صحبت می نماید که می گفتند: در جنگ عایشه( خانم پیامبر اسلام) با علی پسر کاکای پیامبر، علی بر حق بوده. حا لا که شما طالبان را از چوکات دین خارج کردید، پس عایشه خانم را که از چوکات دین خارج نماید. یا اگز سنی هستید علی پسر ابوطالب را ملحد بنماید.!!
اگر در قسمت جنگ های علی با "خانم عایشه" و بعدآ با معاویه و دیگران معلومات ندارید، پس به کتاب های خیلی معتبر که توسط نوسیند گان مسلمان نوشه شده مراجع فرماید. "تاریخ طبری" یکی از شواهد خوب در این باره است. همچنان به کتاب " نقش عایشه در تاریخ اسلام" هم می توانید مراجع نماید. موفق باشید
ساهل زمانی
31 جنوری 2008, 09:53, توسط نبی زاده
وطندار!
تو ازمن پرسش های مرزا قلمی نکو. خوب میفامی که منظور مه چیست. کسی که با روس و نظام خلقی و پرچمی مخالف نبوده، همکار و همدست جنایتکاران و اشغالگران است. کسی که علیه طالب مخالفت و مقاومت نکرده همکار جنایتکاران و فاشیست ها اند. حتی اگر مخالفت قلبی کرده و عملاً هم دست به کاری نزده باشد، بازهم قابل قبول است.
دشمنی با مجاهدین و دشمنی با کسانی که علیه طالب جنگیده اند، دشمنی با خدا، دشمنی با دین، دشمنی با آزادی و ناموس این وطن است.
به گفتهء نور احمد رجا که در سایت سرنوشت یک مقاله نوشته کرده، این وطن همه مجاهد اند و جهادی. اگر مجاهد بد کرده باشد، هزاران کار خوب نیز کرده است. مجاهدی را که چارده سال جهاد کرده و ده سال در برابر طالب جنگیده و همه هست وبود خود را درین را به قربانی گذاشته باشد، کدام وجدان کور باشد که با چارتا صابون.... شهری که هیچ غیرتی در زندگی شان نداشته و نکرده اند برابر بگیرد؟؟
ما به تمام دشمنان جهاد و مجاهدین میگوییم که اگر غیرت داشتی توهم مجاهد استی و باید مجاهد بوده باشی. اگر غیرت نداری، این کلنگکت از کجاست؟ بسیار خود را ماده ماده نسازید. به یک صدای بلند و یک "الله اکبر" مجاهد تالندن دم تان در خاشاک بند نمیشه...
شما بروید و "ستارهء افغان" شوید. شما بروید برقصید و بیت بخوانید. کار شما همین است....
31 جنوری 2008, 15:54, توسط عماد الدین
فکر کنم سخنان شما قرین به واقعیت است هر مردم که دعوای ملت بودن را دارد ودرعین زمان قهرمانان دوره اشغال خودرا دربرابر انظارعامه توهین میکند معنی اش این است که آنها به حد ملت شدن نرسیده اند.
من میخواهم یک خاطره کوچک ام را برایتان بیان کنم شاید تعجب کنید.
درسالهای 92 تا 96 در دانشگاه قاهره رشته ژورنالیزم محصل بودم دوست الجزائری داشتم که درکه بامن هم کلاس بود اما خیلی ازطرفداران ملی گرای بن بلا حتی خودرا بیشتر به افگار سکولاریستی ضد عربی نزدیک میدانست کاملا ضداسلام گرایان سیاسی .
اما روزی من یکی ازرهبران اسلام گرا(علی بلحاج) را برایش مثال دادم که نظرت راجع به آن رهبر چیست؟
وی گفت پدر این شخص یکی ازمجاهدان دوره ضداستعمار فرانسوی بود وی قهرمانانه شهید شده است و اورا اکثر الجزائری ها می شناسند وسمبول شجاعت ودفاع درکشورم به حساب می آید. بناء ما درباره وی خیلی محتاطانه صحبت میکنیم یعنی اینکه خوب یقین دارم که راه ومشی سیاسی وی به هیچ صورت مورد تأیید من نیست اما فامیل این رهبر نفوذ خیلی معنوی در جامعه ما دارد لذا باحفظ موضعگیری سیاسی ام باید خیلی محتاط باشم."
لذا من موافق هستم باشما که هر مخالفت سیاسی ویا سلیقوی که باهم داریم باید درقسمت آن شیرمردان که باخون خویش این وطن را برایما گذاشتند وحالا دربین مانیستند لااقل بخاطر شرافت انسانی باید ازنهایت احترام و احتیاط کاربگیرم بهتراست.
البته اینجا منظورم کدام شخص معین نیست
26 جولای 2008, 07:46, توسط داود
چه چتیات کفته راهی ستی! کدام جهاد؟ کدام هستی؟ کدام روس؟ همو جهادی کی درکابل کردن؟ همو روسی که عضویت سازمان جاسوسی اش را داشت؟ همو هستی که حالا کارته پروان شیر پور و دبی را بند انداخته؟شرم کن به خاطر خدا!!!تو فکر کردی که ای همه مردم کور استن یا چی؟بر اولین بار کدام وطن فروش به غلامی پاکستان در آمد وعلیه داود خان به خس دزدی پرداخت؟بس است یک کمی شرم هم اکر میبود اصلا تا صد سال دیکر زید چادر میکشتین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
26 جولای 2008, 07:59, توسط فرید
نمامی هستی ونیستی خاکم۱ تمام شهر کابل! تمام اردو!تمام کوهایی لاجورد!زنده کی هزاران هموطن بیکناه ام هزاران کودک هزاران زن و مرد بیکناه!عزت هزاران دوشزه های پاکدامن وطنم ! ووووووووو............................... آقایی دزد!!
8 سپتامبر 2008, 01:45, توسط فرامرز
برادر عزیزم داود جان!
من کاملاً با شما موافق هستم.
9 سپتامبر 2008, 12:53, توسط Badakhshpur
What is wrong with you guys ,what religion or idealogy you follow.I never seen lie and blaming some one for some thing they never done.It prove how ignorent you are.You think people blieve what ever dirt come out from yor sinful hell mouth.Dr.Abdul never participed in militery activities and even had hold a gun in his hand.Qanuni same he never had gun,but dose not mean I like him.But I heard from people Abdullah is realy down to earth and civiliezd then the Ministers and politician imported from west.The people in Afghanistan think people come from Western country might be very talentented and Eucated,actualy it is opposite.They the most shameful people in westerm country,they did not go to study , or work.Some people say they are dog washer..uhhh you wish......... Being dog washer you go to school for six months least.But our ministers were getting Social Assistanceit is for poor handycap or orphen,widows who cant work,people dont speak the spoken language and is temperybut for Afghan they are gettin for 25 years.That is why it so hard for Afghans to come ot these countries .becouse they destried all our pride and credit we have.It is like beging in the street the people of wetern country hate it.I think some one from inside Afghanistan dose not matter Mujahid or non Mujahid even a good educated Parchami who styed beside people and and run away in defficult time shoul be president. ,toronto canada. .Badakhshpur..
25 جنوری 2008, 22:15
dr abdula ke namesh ham dr hast ama hich kare nakarda ke ba dr ha bomanad.
dr abdula faqat yak yak jinayat kare hast ke khoni 1000ran begona ra da kabul ya jahaiy degare afghanistan rekhta hast.
dr sahim abdula rahis jamhor shodana khaw bebi !
26 جنوری 2008, 04:11, توسط Rostam
This news reminds me of our this saying:- Begeresh ke nageret. I if Abdullah jan can answare to only one question properly not politically! I think he will be accepted as apresident to me. The question is:- Why the income of Ministry was 203 times less in his time? information of this survay can be found in Ministry’s website and in the economist magazin
26 جنوری 2008, 10:45, توسط شهپر
رهبران و قوماندانهای جهادی از جمله همین آقا عبدالله از 30 سال بدینسو دردهای بیشمار را برمردم افغانستان تحمیل کردند.
جمعیتی ها در سایتهای خاوران و آریانا نت بدفاع از رهبران و قوماندانهای خود و به جعل تاریخ مبادرت میورزند . اما مفاد این کار در کجاست؟
عبدالله ، کرزی ، گلبدین ، عمر ، ربانی ، خلیلی ، دوستم و دها قوماندان دیگر به اندازه کافی جنگ کردند و ثروت اندوختند.
مردم مظلوم را رها کنید با پول خود نزد برادران عرب خود به دوبی بروید
کرزی با برادران سارق و قوم مافیایی خود به امریکا برگردد.اگر شما مداخله نکنید شاید باردیگر حمام خون در کشور جاری نگردد.
تازمانیکه طالب ، جهادی ، قومگرا های فاشیست برکشور حاکم اند افغانستان دیگر روز خوش ندارد.
همه رفتند و برنگشتند اکنون نوبت شما فرا رسیده است.
کرزی آشپز خوب بود. پختن غذا های لذیذ امریکایی را خوب بلد بود.اما رییس جمهور نشد و نام رییس جمهور برای این آشپزها زیاد است.
دیگران که جنگسالار بودند تازمانیکه جنگ سالار است جنگ هم است.
شهپر
26 جنوری 2008, 14:37
من اخوانی ها را نسبت به عناصر اپرچونیست وفرصت طلب ترجیح میدهم
زیرا آنها لا اقل به یک مبدأ اعتقادی یا خوب یاخراب پایبند اند اما اپرچونیستان مانند شهپر که گاه در نعل میکوبد وگاه درمیخ به هیچ صورت بدرد هیچ جامعه ومردم نمیخورد
پرشور
27 جنوری 2008, 08:05
آقای جلیل پرشور !
شما چه قسم مترقی هستید که اخوانی را بر من اپورتونیست رجحان میدهید.
اپورتونیست اگر زیانش به کس نرسد آدم بدنیست.
اما اخوانیزم مکتب بنیادگرایی اسلامی خشونت ، بیرحمی قتل ، چپاول ، غارت ، ثروت اندوزی ، تجارت دین و ... که نمونه های آن در افغانستان احزاب گلبدین ربانی و طالبها ااند. شما یک جمله مینویسید و میگریزید. بیایید مفصل بحث کنیم.کار شما به راکتچی های جمعیت میماند که یک راکت را پرتاب میکردند و بعد از منطقه فرار میکردند.
شهپر
28 جنوری 2008, 08:32, توسط Basmullah popal
سلام بدوستان ،بايد بگويم که مردم چنان زجروبدبختي ازاقايان جهادی را چشيده اند که تا قرن ها در خاطرها زنده خواهد ماند .
گاوپيرکنجاره خواب ميبيند
28 جنوری 2008, 22:05, توسط siddiqi
mujahdin of afghanistan are the heroes of 21 century .
8 سپتامبر 2008, 02:08, توسط فرامرز
آقای رحیمی!..
من هم با تو موافق هستم!.. واقعاً, مجاهدین قهرمان قرن بیست هستند: که جنایات و رسوای ننگین این پدیده کثیف و غارت گر ( زیر نام مجاهد) تا چندین بیست قرن دیگر درج صفحه تاریخ خوهاد بود!.
8 سپتامبر 2008, 02:21, توسط فرامرز
آقای صدیقی !...
من واقعاً با تو!! . موافق هستم !..
البته مجاهدین قهرمانان قرن بیست یک هستند.... همه میدانند که جنایات قهرمانانه این عناصر کثیف و غارت گر که قلم از ذکر آن ننگ دارد غیر قابل فراموش شدنی است !..پس تو آقا!...
باید گفت دین مقدس اسلام که مکتب انسانیت و بنیاد نیروی ایمان است و جهاد که یکی از فرایض مقدس دین است. این وحشی صفتان ابزار دستان ناپاک شان قرار داده و بخاطر اهداف شوم شان مملکت را به تل خاک مبدل ساختند. این کاملاً از قهرمانی های این درنده های خونخوار است !...
30 جنوری 2008, 09:26, توسط رحیمی
همین شخصی کی لنت بر اخوانی گفته لنت بر خود اش لنت بر شیطان بزرگ کی امریکاه ونکرانش است زنده باد اسلام ناممد جاویدان اخوانی مسلمین در سرا سری دنیاه
7 سپتامبر 2008, 04:51, توسط فرا مرز
آقای رحیمی!..
قبل ازینکه (لعنت) را >> لنت << بنویسی بهتر است در قدم نخست در یکی از کورس های بیسوادی مراجعه کنی!.. تا دیگر بجای نظر دادن خودت مسخره قرار ندهی!... قندولک
31 جنوری 2008, 13:16, توسط شمالی لاله زار باشد ــ دشت ودمنش بيخار باشد
وقتيکه ريشخندي وخيله خندی تا اين حد برسدکه امريکايی ها درافغانستان انرا رسانيدند، داکتر عبداله چه که« قندبچه» سرکروپ جهادی پغمان هم ميتواند خودرا کانديد کند ، امامساله برسر انتخابات نيست ، برسر تاييد « کاته کلان »امريکااست .کاته کلان هرکه راکه بخواهد برسرتان پاچاه ميسازد،حتی اګراونخواهدهم، بزور مياورندش .مساله حل است چه خودرا دردسر ميدهيد ؟
19 فبروری 2008, 01:59, توسط صفی
باسلام و عرض احترام به دست اندرکاران محترم کابل پرس? ! کمی دیرمطلبی راکه درمورد داکترصاجب عبدالله نشر کردید خواندم اماازتصحیح این نکته عاجزم که داکترصاحب عبدالله نه تنها رییس بنیادشهید مسعود نیست ،بلکه ایشان هیچگونه سمتی دراین بنیادندارد . برای معلومات حضرات عالی عرض می کنم که بانی بنیادشهیدمسعودآقای احمدولی مسعوداست که همچنان برسمت ریاست بنیاد فعالیت دارد.بهتراست ازین پس قبل از انتشارمطالب تان آن رابازنگری نمایید تابادرج چنین محملاتی مورد انتقادقرارنگیرید، باتوجه با اطلاع رسانی گسترده تان درموضوعات مختلف بعید به نظرمی رسد که سمت دادن به دکترعبدالله درریاست بنیاد مسعود عمدی نباشد!
20 جون 2008, 16:32, توسط طالب کاکو
صفی جان!
لطفا فرق بین "مهملات" ومحملات را باید بکنی که مردم بالایت خنده نکنند که دربنیاد .... نیز انسانهای بیسواد جمع گردیده است. دیگر اینکه اگر کس عمدی علیه کسی دیگر دست به تبلیغات بزند به طرفداران آنکس مانند شما هیچگاه موقع دفاع را نمیدهد که بعداز خواب چهارماهه بدفاع برخیزد اینکه خودتان درآن بنیاد چه کاره استید این خود مورد سوال است.
تکرارا ازتو پرسیده میشود اگر اینقدر بنیاد دوست بودی چرا درخواب عمیق فرو رفته بودی که حالا بیدارشدی ویک پیام کوچک را گذاشتی معلوم است که این سخنان نیز حرف هوائی است به همان شکل که رئیس بودن وی در بنیاد نیز هوائی است بناء هوا به هوا جور آمده است تنها سخن این بنده حقیر فقیر میتواند زمینی باشد
20 جون 2008, 09:55
ba salam ba hamay afghan ha man fiker mekonam ki digar zamani jahadi ha ba payan rada bayadgoft digar zamani jinayat monsib nist
man ba nwan yak afgahn aga rozai ba aghay abdulah jan sar dichar shawam ba jay salam ba sorat shan tof khaham indakht walaw ki dar haman ja tir baran gardam ??
lanat khada bad bar mojahidin ki afghanistan ra ba in roz kashand lanat wa of ba soratat rabani khar ki korsi ra misli dozdan ba iran farari dadi
iran ham az u dozd himayat kard
wa salam ??
23 می 2009, 10:22, توسط احمد هروی امریکا
من فکر میکنم که مردم افغانستان متعصفانه تا به حال بینش سیاسی بسیارضعیف داشته اند هر چیز را بسیار به ساده گی قغاوت میکنند شخصیت های خویش را همیشه توهین میکنند بیسوادانه عاجل قغاوت میکنند از نام احمدشاه مسعود درتمامی کشور های دنیا افتخارمیکنند ولی شما اشخاص نالایق که معلوم نیست ایا دوازده را هم خوانده اید یا نی در رابطه به سالار شهیدان قهرمان ملی احمد شاه مسعود نباید شما بیسوادنه قغاوت کنید و در رابطه به جناب داکتر صاحب باید گفت که انشآالله برنده خواهد شد چراکه در جهادو مقاومت مردم مسلمان افغانستان حضور داشته ودارای تجربه بسیار خوب سیاسی نیز میباشند در اخیر لعنت بر رهروان جنگسالار کبیر احمد شاه ابدالی / احدی ادم کش/ اشرف غنی طالب / کرزی بیغیرت / تمامی افغان ملت های افغانستان زنده باد احمد شاه مسعود /پدرام /مارشال افغانستان فهیم خان /اسمایل خان / استادعطا/ داکتر عبدالله / یونس قانونی / جنرال صاحب دوستم .
23 می 2009, 10:40, توسط بهادری
ما همیشه برنده بوده و خواهیم بود داکتر صاحب برنده است چراکه در جهاد برحق علیه دشمنان مردم ما شرکت داشت و در زمان مقاومت هم در برابر پاکستان و طالب های مزدور مرگ بر دشمنان داکتر صاحب نفرین بردشمنان اسلام دشمنان شهید بزرگوار قهرمان ملی سالار شهیدان مسعود بزرگ در اخیر نفرین به رهروان احمد شاه ابدالی
3 جون 2009, 03:57, توسط حمیده فرهادی
سلام بر خواننده گان عزیز!
من هم میخواهم نظرم را درباب کاندیتاتوری عبدالله عبدالله بنویسم.به نظرمن و اکثریت قاطع نباید خاینان ووطنفرشانی چون عبدالله، قانونی ، ربانی ، سیاف ، ریزه خواران دستر خوان کمونیزم( خلقیها و پرچمی ها ) حود را به ریاست جمهوری کاندید نمایند . به خاطری که تطبیق عدالت انتقالی در انتظار انهااست سیاست افغانستان باید به دست یک مسلمان و شخصیت آگاه که دلش به حال افغانستان بسوزد و سابقۀ جرمی نداشته باشد بیافتد . پس اگر این گروپ اندکی شرم هم داشته باشند با کاندیتاتوری خودرا بگیرند.
3 جون 2009, 07:15, توسط رستاخیزی
جطور فرهادی !
به شعله یی ها ،رهایی ها،سامایی های مرتد رای بدهیم ؟یا به مجاهد سلحشور چون عبدالله عبدالله ؟
4 نوامبر 2013, 12:48, توسط بیدار - قره باغ
باعرض سلام - بله دراین هیچ جای شکی نیست که عبدالله رییس جمهور شود . درتمام دنیا وقتی استکبار میخواهد برکشورها سلطه خودرا محکم ودایمی کند از مهره های پست وخودفروخته استفاده میکنند مثلا مانند کرزی که چطور سناریو درست کردند واین جاسوس CIA را بحیث دییس جمهورافغانستان آوردندومردم همه دیدند که با چی مداری بازیها فضای کشوررا آلوده تر ساخت .وامروز بعد از 12 سال امریکا درافغانستان غلامان باوفای خودرا شناخت که چه کسانی نوکران باوفای یهود ونصارا هستند وبه ملت هم ثابت شد . که چطور سلطان زوی وسید اسحاق گیلانی وبعضی از بچه های صادق این کشوررد صلاحیت شوند وانسانهای کذاب که بنا به احکام قران درارتداد شان هیچ شکی وجود نداردصاحب صلاحیت شوند . این خود نشان دهنده این است این اشخاصیکه صلاحیتشان تایید شده دستهای شان تا آرنج وتا گلو درخون ملت آغشته است اینها مانند پیامبرمنافقین(مسعود) ویروسهای تباهی افغانستان هستندبخاطریکه اینها با ملت دشمنی دارند واز ترس جان خودشان مجبورهستند که مانند همیشه زیردهل یهود ونصارا برقصندتا ازمحاکمه مردمی درامان باشند . سیاف واسماعیل اگر اینها به ارتداد نگرویده باشند آیا میتوانستند که وارد کارزارانتخاباتی شوند .با وجودیکه اسمهای اینها درلست سیاه دادگاه لاهه هم ثبت است وبدون افغانستان جای دیگرنمیتوانند سفرکنند اما بخاطر فریب مردم بیسواداینهارا تایید کردند چون جنایات اینها بیشتر از دبل عبدالله است اگرهم برنده شوند بازهم به نفع یهود ونصارا هستند . یهود ونصارا از احکام دین ما کاملا باخبر هستند ومیدانند که چه کسانی ازنگاه دین اسلام مرتد شده اند پس یهود ونصارا از مرتدین هراسی ندارند فقط از وطن پرستان میترسند وجلو پیروزی شانرا میگیرند. ویک کمیسیون بی دین تر از اینها بنام کیسیون مستقل برای فریب مردم تاسیس کردند بنام مستقل که خیلی خنده دار است . اگراین کمیسیون واقعا مستقل است پس چرا جنایتکاران جنگی رامانند سیاف واسماعیل را رد صلاحیت نکرد؟؟؟ چون هراول صبح دستور ازسفارت انگلیس وامریکا به کرزی صادر میشود تا مطابق آن دستور عمل کنند. لعنت خدا برمرتدین ومنافقینی که نقاب مجاهد را به رخ خود کشیده اند . والسلام